Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación do Plan Dixital en relación cao normativa vixente

Ao longo do curso 2021/2022 foi necesario elaborar no centro o Plan Dixital de acordo coa lexislación seguinte:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Durante o curso 2022/2023 desenvolvéronse diversas accións que levaron á consecución, en distintos graos, dos obxectivos previstos.

Contextualización do PD no centro e contribución ao Proxecto Educativo.

Este Plan Dixital 2023/2024 incorpórase á Programación Xeral Anual do curso contando con diversas accións, unhas darán continuidade ás desenvoltas nos cursos pasados e outras abrirán novas vías para seguir mellorando a competencia dixital do profesorado e do alumnado e potenciar as infraestruturas e os equipamentos dixitais do centro.

Proceso de elaboración.

A partir do Plan Dixital do curso 2022/2023 e a súa avaliación buscamos uns obxectivos e accións realistas e elaboramos este novo Plan Dixital do IES de Ponte Caldelas.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para realizar o DAFO empregáronse:

  • Os resultados obtidos no SELFIE realizado polo profesorado e alumnado do IES de Ponte Caldelas
  • Os resultados do test CDD realizado polo profesorado do centro.
  • Coñecemento que teñen do centro as persoas que forman parte do Equipo de dinamización do Plan Dixital. 
Interno
46 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Outorgar recoñecemento ao traballo dos demais. Alumnado Non
Debilidade Dispositivos dixitais para o aprendizaxe. Alumnado Si
Debilidade Resolver problemas técnicos. Alumnado Si
Debilidade Alumnos con competencias dixitais insuficientes. Alumnado Si
Debilidade Aprender a codificar ou programar. Alumnado Non
Debilidade Acceso limitado do alumnado a unha conexión estable de internet Alumnado Si
Debilidade Baixa competencia dixital das familias. Familias Si
Debilidade Participación das familias. Familias Si
Debilidade Conexión a internet pouco fiable ou lenta. Infraestruturas Non
Debilidade Avaliación dixital. Organización de centro Non
Debilidade Sinerxias para o ensino e o aprendizaxe a distancia. Organización de centro Si
Debilidade Traer o propio dispositivo. Organización de centro Si
Debilidade Tecnoloxías asistenciais. Organización de centro Non
Debilidade Bibliotecas/repositorios en liña. Organización de centro Si
Debilidade Retroalimentación axeitada. Persoal docente Si
Debilidade Avaliación das capacidades desenvolvidas fora do centro. Persoal docente Non
Debilidade Tempo para explorar o ensino dixital. Persoal docente Si
Debilidade Avaliación do progreso. Persoal docente Si
Debilidade Necesidades de DPC. Persoal docente Si
Debilidade Intercambio de experiencias. Persoal docente Non
Debilidade Proxectos interdisciplinares. Persoal docente Non
Debilidade Comentarios a outros alumnos sobre o seu traballo. Persoal docente Non
Debilidade Avaliación dixital. Persoal docente Non
Debilidade Documentación do aprendizaxe. Persoal docente Si
Debilidade Empleo de datos para mellorar o aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Adaptación ás necesidades do alumnado. Persoal docente Si
Debilidade Colaboracións. Persoal docente Non
Debilidade Avaliación das capacidades. Persoal docente Non
Debilidade Autorreflexión sobre o aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Estabilidade laboral do persoal. Persoal non docente Si
Fortaleza Dinámicas para reflexionar sobre o uso da tecnoloxía. Alumnado Si
Fortaleza Dispositivos dixitais para o ensino. Infraestruturas Si
Fortaleza Características do software instalado nos equipos. Infraestruturas Si
Fortaleza Características das plataformas e aplicativos online utilizados. Infraestruturas Si
Fortaleza Participación en proxectos interdisciplinares. Organización de centro Si
Fortaleza Estratexia dixital. Organización de centro Si
Fortaleza Existencia de canles de comunicación entre as diferentes etapas do centro. Organización de centro Si
Fortaleza O centro educativo ten unha comunicación regular e ben organizada coas familias e/ou titores. Organización de centro Si
Fortaleza Comunicación coa comunidade educativa. Persoal docente Si
Fortaleza Participación no DPC. Persoal docente Si
Fortaleza Adopción de innovacións educativas por parte do profesorado. Persoal docente Si
Fortaleza Incorporación de tecnoloxías dixitais para a avaliación. Persoal docente Si
Fortaleza Utilización de recursos dixitais para observar e documentar os progresos. Persoal docente Si
Fortaleza Uso activo e creativo de aulas virtuais. Persoal docente Si
Fortaleza Estabilidade laboral do persoal docente. Persoal docente Si
Fortaleza Recursos educativos en liña. Persoal docente Non
46 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Condicións socioeconómicas da contorna. Contorna Si
Ameaza Oferta de actividades formativas e as condicións para a participación Contorna Si
Ameaza Lexislación educativa. Lexislación Non
Oportunidade Achegas económicas que recibe o centro. Administración educativa Si
Oportunidade Actuacións da administración educativa. Administración educativa Si
Oportunidade Relación coa ANPA. ANPA Si
Oportunidade Normas sobre dereitos de autor e licenzas de uso. Lexislación Non
Oportunidade Colaboración con institucións alleas ao centro educativo. Outras Si
Oportunidade Existencia de proxectos externos. Outras Si
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir da información recollida realizouse unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Actualizar o inventario dixital do centro desde 2015 ata a actualidade.
O02PD Actualizar a páxina web do centro.
O03PD Garantir a protección de datos de profesorado e alumnado
O04PD Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital
O05PD Mellorar infraestruturas de rede
O06PD Mellorar a competencia dixItal do profesorado
O07PD Mellorar a competencia dixItal do alumnado

Seguimento

Procedemento

Reunións periódicas do equipo.

1º Trimestre

Realizouse o seguimento trimestral de acordo co planificado

2º Trimestre

Realizouse o seguimento planificado, asesorados e supervisados polo mentor ADIX.

3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este documento, unha vez validado e aprobado polos órganos colexiados competentes, publícase na páxina web do centro e infórmase ás familias a través de Abalar.

A URL é a seguinte: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36020313

O coordinador do EDPD terá acceso á ferramenta Educalidade para poder rexistrar os avances e avaliacións deste plan baixo a supervisión do Director.