1.1. Datos básicos do centro
Os datos identificativos do centro educativo son os seguintes:
- Denominación: C.E.I.P. Barrantes
- http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipbarrantes/
- Direccion: Mosteiro s/n. (Tomiño); CP: 36.749; Pontevedra
- Código de centro: 36 019049
- Teléfono e Fax: 986 62 26 51; Correo electrónico: ceip.barrantes@edu.xunta.gal; C.I.F. Q-8655050-B
- Páxina web (enderezo):Web Educativa CEIP Barrantes
O centro conta con 3 unidaades de Educación Infantil e (4º, 5º e 6º) e 6 de Educación Primaria (1º, 2º, 3º, 4º, 5º, 6º), con 110 alumnos/as e 19 mestres/as , dos cales 4 itineran con outros centros.
1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro.
O CEIP de Barrantes esta situado no Concello de Tomiño, localizado nunha a¿rea rural proxima ao centro do concello. No centro atopa¿monos inmersos en plena fase de adaptacion a unha nova docencia influida por todos estes avances tecnicos, introducindo entornos virtuais de aprendizaxe, libros dixitais e o proxecto E-Dixgal entre outros. Ao longo dos últimos cursos, é fácil comprobar como a utilizacion das novas tecnoloxías é algo cada dia mais demandado por parte de todolos integrantes do claustro e os propios alumnos en canto a utilizacion de plataformas educativas e recursos de Internet, aplicacions e manexo de equipos informaticos.
Os efectos do uso xeneralizado das novas tecnoloxías da información e da comunicación na sociedade actual manifestanse de forma especial no mundo educativo. E necesario, polo tanto, revisar a formacion basica que deben recibir o alumnado e o profesorado, o metodo de ensino- aprendizaxe e os medios utilizados, adecuandoo a educacion a¿ realidade social na que estamos inmersos no centro educativo.
Resulta preciso facer unha analise da situación xeral do noso centro neste momento para poder deseñar un Plan Dixital real, eficaz e permanente co obxectivo principal de dinamizar as novas tecnoloxias no noso centro, facelas presentes e proximas, partindo da analise da realidade dixital do centro e o alumnado para aplicar os recursos mais axeitados a dita realidade, creando obxectivos aplicables no noso centro.
O Plan Dixital tentará afrontar os retos educativos que proveñen das novas realidades sociais, non soamente dende unha perspectiva baseada na procura de información, empregando as novas tecnoloxías, senón tamén creando espazos de interacción social no eido do intercambio de ideas e experiencias educativas diversas no alumnado.
En liñas xerais, as TICS tentarán dar soporte ós diferentes procesos de ensinanza-aprendizaxe que se levarán a cabo nas aulas, incidindo activamente na propia PXA. Ademais tentaremos garantir que tódolos espazos e aulas do centro dispoñan de material informático útil para poder desenrolar o plan sen dificultades.
1.3. Xustificación lexislativa
Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.
O que recollen ditos artigos é o seguinte:
“Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”
Nas normativa de desenvolvemento dos anteriores Decretos, concrétase a estrutura, que como mínimo debe contemplar o PD, no seguinte articulado:
Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
1.4. Proceso de elaboración.
O Plan Dixital foi elaborado conxuntamente polo equipo TICS do centro e o equipo directivo, en colaboración coas persoas asesoras externas encargadas de guiar e supervisar o procedemento para desenvolver o propio plan. Entre outras accións leváronse a cabo as seguintes liñas de proxecto:
- Elaboración do INFORME SELFIE
- Realización do test de competencia dixital docente (CDD)
- Análise DAFO do centro
- Concreción do Plan de Acción (obxectivos)
- Redacción do plan completo no presente documento.