Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 

1. Datos básicos do centro.

O colexio Plurilingüe La Inmaculada, sito na rúa Amado Garra nº 2 de Ponteareas, ten un carácter singular dentro do ámbito da educación ó  tratarse dunha Fundación. É, polo tanto, un centro escolar privado-concertado pero sen ánimo de lucro,   que naceu coa finalidade de prestar un servizo ó pobo de Ponteareas. 

Ó tratarse dunha doazón que ten como única misión desenvolver un labor social, neste caso o ensino, o  colexio está rexido por un Padroado. Este organismo  é quen vela polo cumprimento desta función, ademais de ser de quen dependen todas as decisións que afectan ao  funcionamento de centro, orzamentos, nomeamento do profesorado, etc. Este padroado está composto polos seguintes membros: Delegado de Educación de Pontevedra; como representantes do pobo: o Xuíz, o Notario, o Alcalde, o Párroco;  como representante dos pais e do centro escolar: o Presidente/a da ANPA e a  Directora do centro.

O colexio La Inmaculada é un centro escolar de Educación Infantil, Primaria  e Secundaria que ten máis de trescentos alumnos, repartidos en trece aulas, cada unha dun nivel educativo.

O claustro de profesores está formado por vinte e catro  docentes das diferentes niveis e especialidades.

O Colexio ten un Departamento de Orientación, conformado por tres especialistas.

A educación que se ofrece no colexio comeza aos tres anos e abarca ata 4º de ESO.

Máis datos de interese:

Correo electrónico: cpr.lainmaculada.ponteareras@edu.xunta.gal

Páxina web: www.colexioinmaculada.com

Facebook: @colexioinmaculada

Instagram: @colexioinmaculada

Twitter: @La_Inmaculada_

 

 

 

 

 

2.  Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

 

·         Os alumnos e alumnas que cursan os seus estudos neste Colexio proceden na súa maioría do centro urbano e de  parroquias colindantes (o Colexio non dispón de transporte escolar e son os propios pais os que se encargan de traer os seus fillos). Debido os movementos de poboación hai unha pequena porcentaxe de alumnado que son inmigrantes.

Os alumnos e alumnas pertencen a unha clase media, conformada na súa maioría por asalariados, aínda que tamén hai persoas pertencentes a profesión liberais.

·         Nunha sociedade na que a dixitalización é un motor de modernidade, a escola non pode manterse ao marxe deste proceso polo que o Plan Dixital é fundamental para que o proxecto educativo estea actualizado e contribúa ao mellor aproveitamento e coñecemento por parte tanto do profesorado como do alumnado, das novas ferramentas dixitais que están en continua evolución.

·        

 

3. Breve xustificación do mesmo.

Normativa:

·    Según os  Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación, Os centros educativos deberán utilizar sistemas de información utilizados polas administracións educativas tanto para a xestión académica e administrativa como para o soporte á aprendizaxe.

As administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoveran o uso das TIC na aula como medio didáctico apropiado para levar a cabo tarefas de ensinanza e aprendizaxe do mesmo xeito que as entornas virtuais que facilitarán a consecución de obxectivos concretos do currículo

Proxecto Educativo do Centro recollerá todas as estratexias dixitais que afecten ao entorno educativo.

·    Según a Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022, os centros docentes elaborarán no curso 2021-22 o seu Plan Dixital de acordo coas instrucións que se diten.

·    Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

·    Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

 

4. Proceso de elaboración

O equipo encargado da elaboración e dinamización do PD do noso centro, igual que o curso pasado, está formado pola Xefa de estudos: Mónica Carrera Martínez e a Directora do centro Rosa María García Otero.

O proceso de elaboración do PD foi o seguinte:

Novembro 2021:  Primeiro contacto do coordinador ADIX Don José Emilio Gómez Fernández coa coordinadora do PD do centro.

Decembro 2021: Elaboración do Informe SELFIE.

Febreiro 2022: Realización do Test da Competencia Dixital Docente por parte do profesorado.

Marzo 2022: Recompilación de datos, reflexión e elaboración do análise DAFO.

Maio 2022: Definición de obxectivos e accións a seguir no noso Plan.

Xuño 2022: Elaboración da versión 1.0 do Plan Dixital.

Setembro 2023: Elaboración do Plan Dixital de Centro do curso 2023/2024 tendo en conta as propostas de mellora do curso pasado.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

1. Infraestrutura, equipamento e servizos dixitais

 

As infraestruturas dixitais das que partimos no centro consisten en fibra óptica con 16 antenas de amplificación da sinal WIFI repartidas polas instalacións. 

En canto ao equipamento, dispoñemos de ordenadores portátiles en todas as aulas para o seu uso por parte do profesorado incluída a sala de profesores, e 21 ordenadores portátiles para o seu uso por parte do alumnado.

A maiores, o centro conta cunha páxina web en funcionamento dende o 2009, plataforma de aula virtual dende o 2020, e aplicacións móbiles para o contacto directo coa familia: Abalar e Tokapp.

O mantemento destes equipos faise por conta dunha empresa externa, con revisións periódicas dúas ou tres veces durante o curso escolar.

No caso de  enfermidades de longa duración o centro conta cun Plan de continxencia para a organización da educación a distancia.

 

2. Fontes empregadas para a análise DAFO:

    Autoavaliación SELFIE, desde as seguintes áreas: 

         A -Liderado

        B- Colaboración e redes

        C- Infraestruturas e Equipos

        D- Desenvolvemento profesional continuo

        E- Pedagoxía: Apoio e Recursos 

        F- Pedagoxía: Implementación na aula

        G- Prácticas de avaliación

        H- Competencias dixitais do alumnado

    Test CDD:

        A- Segundo perfil do profesorado

        B- Nivel de competencia do centro

        C- Nivel de competencia por etapas

        D- Distribución do profesorado por niveis

Interno
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Creación de contidos por parte do alumnado. Alumnado Non
Debilidade 1. Uso inadecuado das redes sociais e internet en xeral. Alumnado Non
Debilidade 1. A maioría das familias non presentan interese polo proceso de dixitalización. 2. Baixo nivel de dixitalización das familias. Familias Non
Debilidade 1. Descoñecemento sobre dereitos de autor e licenzas de uso. 2. Falta de elaboración de material dixital propio. 3. Formación do profesorado. 4. Falta de proxectos interdisciplinares. 5. Uso de prácticas de avaliación tradicionais, non se usa a avaliación dixital. 6. Falta de autorreflexión Persoal docente Non
Fortaleza Interese e curiosidade polo mundo dixital Alumnado Non
Fortaleza 1. Equipos informáticos en todas as aulas ( ordenador, encerado dixital, na biblioteca, sala de profesores... 2. Conexión WIFI en todo o recinto escolar 3. 21 equipos portátiles para o uso de todo o alumnado Infraestruturas Non
Fortaleza 1. Continua comunicación coa comunidade educativa a través de Tokapp, páxina Web e classroom. 2. Posibilidade de seguir as clases en liña a través de Meet para alumnado enfermos de longa duración Organización de centro Non
Fortaleza 1. Uso dun entorno virtual de aprendizaxe (classroom) e blogs nalgunhas das materias. 2. Uso de recursos en liña desde diferentes materias. 3. Boa disposición pola maioría do profesorado á formación e dar o paso a dixitalización. Persoal docente Non
Fortaleza 1. Intercambio de experiencias e proxectos con outros centros educativos europeos. Persoal docente Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Ao ser un centro concertado existe menos recursos e formación ofertados pola administración. Administración educativa Non
Ameaza 1. Nivel socio-económico familiar medio/ baixo, polo que non todas as familias dispoñen de recursos dixitais necesarios. 2. Problemas de conexión nalgunhas zonas do rural. Contorna Non
Oportunidade Sensibilidade que se traduce na organización de actividades extraescolares relacionadas có mundo dixital ANPA Non
Oportunidade A nova lexislación fainos conscientes do nivel de dixitalización do profesorado Lexislación Non
Oportunidade Biblioteca municipal que oferta equipos informáticos con conexión a internet aos seus usuarios de modo gratuíto Outras Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Seguir promovendo o uso xeneralizado da aula virtual por parte do profesorado e do alumnado.
O02PD Mellorar a competencia dixital do profesorado.
O03PD Concienciar ao alumado dos perigos do uso inadecuado da internet e redes sociais.

Seguimento

Procedemento

Tanto o equipo TIC como a dirección do centro farán o seguimento do cumprimento dos obxectivos establecidos ao inicio de curso

1º Trimestre

- Levouse a cabo o obradoiro de "Iniciación segura á pegada dixital e ás redes sociais" para 2º de ESO, programa da Xunta de Galicia. 

- Seguimos traballando desde todas as materias e nos cursos de primaria e secundaria a través de aula virtual.

- Estase levando a cabo a formación de Polos creativos. 

2º Trimestre

- Continuación coa formación de Polos Creativos para todo o profesorado.

- Charlas da man dunha técnico do Concello de Ponteareas relacionadas cos perigos do uso inadecuado das Redes Sociais (1ª e 2ª de ESO).

- Charlas do Plan Director para tratar a "Ciberseguridade" (3ª e 4ª de ESO)

- Continúase utilizando a Aula Virtual do centro para traballar e comunicarse co alumando. 

3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Os aspectos a avaliar serán:

 

·         A realización de cursos de formación por parte do profesorado

·         A participación do alumnado nos programas educativos de cara a capacitalos no uso responsable e seguro das TICs 

·         Valoración da realización das propostas de mellora

Valoración xeral
Proposta de mellora

 

 

 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do Plan Dixital farase polos seguintes medios:

·         Páxina Web do centro a través deste enlace

·         Información ás familias nas reunións de inicio de curso.

          Información e aprobación do Plan por parte do Claustro e polo Consello Escolar.