Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificacióndo Plan dixital:

  • A Ley Orgánica 2/2006 do 3 de maio de Educación onde se establece que o proxecto educativo do centro recollerá a estratexia dixital do centro. 
  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación establece que tanto a Administración como os equivos directivos dos centros promoveran o emprego das TIC na aula como medio didáctico e para levar a cabo as tarefas de ensino aprendizaxe, empregando os Marco de Referencia de Competencia Dixital.
  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 34.1 do  DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

Nas normativa de desenvolvemento dos anteriores Decretos, concrétase a estrutura, que como mínimo debe contemplar o PD, no seguinte articulado:

  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Marco Común de CDD 2017 (DigCompEdu) para o diagnóstico e a mellora das competencias dixitais do profesorado, definidas como competencias que precisan desenvolver os docentes do século XXI para a mellora da súa práctica educativa e para o desenvolvemento profesional continuo. O Marco Común de CDD componse de 5 áreas competenciais e 21 competencias estruturadas en 6 niveis competenciais.
  • Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes para o deseño e implementación e evaluación das intervencións e prácticas para a adopción e emprego efectivo das tecnoloxías dixitais para o aprendizaxe por parte das institucións educativas.
  • Plan Marco de Digitalización de centros de la Fundación Educativa Sofía Barat (Borrador)

Contribución do Plan Dixital ao Proxecto Educativo

O Proxecto Educativo especifica que O Plan Xeral de centro deixa moi claro que un dos obxectivos que se procura día a día debe ser a educación integral da persoa, dun modo realista; procurando que o alumno sexa protagonista do seu aprendizaxe a nivel individual e comunitario. Trátase, entre outras de empregar unha metodoloxía activa, flexible e aberta, de xeito que responda ás capacidades, necesidades e intereses dos alumnos e que fomente a participación do alumnado. Nos últimos anos, e co propósito de achegarse cada vez máis ao mundo real, as aulas deben tranformarse nun espazo no que indagar e poñer en práctica os coñecementos adquiridos. Sen ningunha dúbida, a incorporación das tecnoloxías dixitais á aula é unha parte fundamental do devandito proceso de transformación e de achegamento ao mundo real.
Segundo a Comisión Europea: “a sociedade actual precisa dun gran investimento en educación,a sí como replantexarse os sistemas de aprendizaxe permanente se pretende dotar ao alumnado do século XXI das habilidades necesarias que lle permitan unha formación de calidade ao longo de a súa vida” En orde a cumplir con eses obxetivos, o centro non só debe dispor dunha infraestructura axeitada de espacios e dispositivos dixitais, se non dun persoal cualificado, comprometido, aberto ás novas tecnoloxías, preocupado por coidar a súa formación permanente e responsable tanto no traballo individual coma en equipo.
O centro, ademáis, debe preocuparse por o achegamento das tecnoloxías ao alumnado no só no mesmo centro, tamén nos fogares; procurando detectar posibles deficiencias, e intentando achar unha solución, sempre que sexa posible.
Como centros da FESB somos conscientes do cambio dixital que se produciu na sociedade nas últimas décadas e como afecta á educación. Consideramos que o desenvolvemento da Competencia Dixital é clave para que, tanto profesorado como alumnado, poidan desenvolverse en novos escenarios, desenvolvendo habilidades e competencias do século XXI. Preocúpanos a fenda dixital (dificultade para o acceso a dispositivos apropiados e á conectividade) que evidenciou as desigualdades e vulnerabilidade socioeducativa do alumnado e das familias.
O proxecto educativo dos centros da FESB e máis a Pedagoxía do Sagrado Corazón desglosase en 8 liñas de forza que recollen o estilo educador e que sirven como guía para imprementar unha educación coherente coa nosa Identidade e que responde ás necesidade da sociedade actual.

Proceso de elaboración

No més de octubro nomeouse ao Coordinador TIC do Centro como responsable da colaboración do Plan Dixital do centro;  quedando baixo a tutela de  Juan Carlos Laredo Rivas; 

Como pasos previos a elaboración do documento realizáronse as seguintes accións:

  • Enquisa SELFIE realizada o curso pasado
  • Análise DAFO dos resultados desta enquisa realizada nos dous anos anteriores
  • Constitución do Grupo de Dinamización do Plan Dixital: formado por o director do Centro e 4 docentes pertencentes ao Departamento de Matemáticas e ao Departamento de Ciencias.
  • Establecer os obxetivos e o Plan de Acción
  • Redacción do Plan Dixital

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Ademáis do coñecemento do funcionamenteo interno do centro, se empregaron:                 

  • Informes dos resultados da enquisa SELFIE das dúbidas etapas educativas obxecto de estudo: Educación Primaria e Educación Secundaria. SELFIE, cuxas siglas en inglés significan reflexión persoal sobre unha aprendizaxe efectiva mediante o fomento da innovación a través de tecnoloxías educativas é unha ferramenta gratuita, desarrollada pola Comisión Europea, para axudar aos centros a integrar as tecnoloxías dixitais na docencia, a aprendizaxe e a avaliación do alumnado.
  • Test de Competencia Dixital Docente realizada, no ano 2022, a través do portal da Consellería de Cultura, Educación Formación Profesional e Universidades.

  • Coñecemento, observacións e reflexións sobre a práctica docente e a vida académica diaria do centro.

Interno
36 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Insuficiente emprego da tecnoloxía dixital para resolver problemas técnicos (H13). Alumnado Si
Debilidade Insuficiente ensino de programación e codificación (H11). Alumnado Si
Debilidade Dificúltade á hora de levar a cabo á desconexión dixital por parte dunha cada vez máis recente parte do alumnado Alumnado Si
Debilidade Competencia dixital insuficiente das familias (DCP) Familias Non
Debilidade Dificultades á hora de asistir as familias (DCP) Familias Si
Debilidade Non contémplase que o alumnado leve ao centro os seus dispositivos portátiles e poda usalos durante as clases (C13) Infraestruturas Non
Debilidade Deficiente repositorio/biblioteca en liña que conteñan materiais de ensino ou aprendizaxe (C16) Organización de centro Non
Debilidade Insuficiente colaboración con outros centros ou organizacions para apoiar o emprego de tecnologías dixitais(B4) Organización de centro Non
Debilidade Escasa avaliación dos progresos en materia de ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais (B1) Organización de centro Non
Debilidade Insuficiente emprego das tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre o seu aprendizaje (G5) Persoal docente Si
Debilidade Escasa formación para capacitar ao alumnado para que empregue as tecnoloxías dixitais de forma segura, responsable e ética;minimizando os riscos, xestionando a súa identidade dixital, a súa pegada dixital e a súa reputación dixital. (TCDD) Persoal docente Si
Debilidade Insuficiente emprego das tecnologías dixitais para a coevaluación entre compañeiros (G7). Persoal docente Non
Debilidade O profesorado carece de tempo para proporcionar retroalimentación axeitada ao alumnado. Persoal docente Non
Debilidade Insuficiente traballo dos conceptos e procesos de pensamento computacional (TCDD) Persoal docente Si
Debilidade Tempo insuficiente para explorar cómo mellorar o seu método de ensino con tecnoloxías dixitais (A4) Persoal docente Non
Fortaleza O alumnado emprega habitualmente as tecnoloxías en diferentes materias (H10), en casa e no centro para o desenrolo das tarefas. Alumnado Si
Fortaleza Dispositivos dixitais propiedade do centro ou xestionados por él, e que o alumnado pode empregar cando o precisa (C8) Alumnado Si
Fortaleza O alumnado aprende a comunicarse empregando tecnoloxías dixitais (H8) Alumnado Si
Fortaleza O alumnado aprende a crear contidos dixitais (H7) Alumnado Si
Fortaleza Existen dispositivos dixitais que se empregan na labor docente (C2) Infraestruturas Non
Fortaleza A infraestructura dixital respalda a ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais (C1) Infraestruturas Si
Fortaleza Facilítase o acceso a internet para a ensinanza e o aprendizaxe (C3) Infraestruturas Si
Fortaleza Nas aulas existen dispositivos comprados por o propio centro (PE5) Infraestruturas Si
Fortaleza .Existencia dun Plan de Formación del Profesorado dentro da Fundación Educativa Sofía Barat. Oferta Non
Fortaleza Se apoia aos profesores para que exploren novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais (A3) Oferta Non
Fortaleza Emprego da plataforma colaborativa Workspace de Google Oferta Si
Fortaleza O profesorado participa en programas de desenrolo profesional (DCP) Oferta Non
Fortaleza Uso extendido da Plataforma Educativa Educamos para a comunicación relativa ao centro educativo, e o seguimento da actividade académica do alumnado (PE4 y PE6) Organización de centro Non
Fortaleza Desenrolo da estratexia dixital do centro en colaboración cos docentes (A2) Organización de centro Non
Fortaleza Apoio aos profesores para que exploren nuevas formas de ensinanza con tecnoloxías dixitais (A3) Organización de centro Si
Fortaleza O profesorado dispoñe de oportunidades de DPC no relativo ao emprego de tecnoloxías dixitais específicas nas materias que imparten (D3) Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado emprega tecnoloxías dixitais para a avaliación (G7). Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado busca recursos educativos dixitais en liña (E1) ou os crea para reforzar súa labor de ensinanza (E2) Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado emprega actividades de aprendizaxe d ixitales que fo mentan a creatividade do alumnado (F3) Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado considera de gran utilidade as tecnoloxías dixitais para o seu desenrolo profesional e como ferramenta de comunicación/colaboración interna/externa e de formación propia Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado emprega tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa ao centro educativo (E4) Persoal docente Si
36 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 29 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Exceso de burocracia da Administración Pública Administración educativa Non
Ameaza Ratios alumno profesor/alumna elevados para a ensinanza de certas habilidades dixitais. Administración educativa Non
Ameaza Recursos dixitais de Edixgal en moitos casos deficientes por parte das Editoriais. Administración educativa Si
Ameaza Falta de tempo para a formación do profesorado, a creación de actividades e recursos. Administración educativa Non
Ameaza Emprego non seguro dos dispositivos dixitais Contorna Si
Ameaza Dificultades á hora de asistir ás familias. Contorna Si
Ameaza Apreciación por parte del alumnado de que domina as ferramentas dixitais sen que ninguén le ensinara. Contorna Si
Ameaza Diferente percepción entre alumnado e profesorado no uso da tecnoloxía dixital na aula. Contorna Si
Ameaza Demasiada información no veraz nos entornos dixitais, o que dificulta que o alumnado sexa capaz de verificar a devandita información. Contorna Non
Ameaza Apreciación por parte do profesorado de que ten os coñecementos suficientes sobre os dereitos de autor e licencias de uso (A5) Lexislación Non
Ameaza Dificultade para atopar recursos libres de dereitos ou con licencias CC que se podan empregar para a creacións do alumnado/docente ou visualización de contidos. Lexislación Si
Ameaza LOPD non adaptada ao sector do ensino. Lexislación Si
Ameaza Insuficiente colaboración con empresas/organizacións para apoiar o uso de tecnoloxías dixitais (B4) Outras Non
Oportunidade Emprego de dispositivos e recursos do Proxecto Edixgal dende 5º de Ed. Primaria a 4º de Educación Secundaria Obrigatoria. Administración educativa Si
Oportunidade O alumno pode facer un seguimiento das tarefas a través do EVA do Proyecto Edixgal na maioría de las materias. Administración educativa Si
Oportunidade O centro promove a participación do profesorado en actividades formativas para a actualización de competencias dixitais do profesorado (PE3). Administración educativa Si
Oportunidade Concesión do proxecto de Polos Creativos por parte da Consellería de Cultura, Educación e Univesidades Administración educativa Si
Oportunidade Posibilidade de acceder a ayudas de Next Generation para melonar a dotación de recursos Administración educativa Non
Oportunidade Apoio do ANPA na adquisición e emprego de tecnologías dixitales (robots, tablets, impresoras 3D, placas controladoras.etc) ANPA Si
Oportunidade Os alumnos dispoñen de acceso a dispositivos dixitais en casa e boa conectividade no centro. Contorna Si
Oportunidade Formar ao alumnado no emprego de tecnoloxías dixitais de forma segura, responsable e ética, minimizanco os riscos e xestionando a súa identidade dixital. Contorna Si
Oportunidade Necesidade cada vez máis ampla do emprego das tecnoloxías dixitais na vida cotiá. Contorna Si
Oportunidade Cambio de modo de ensinanza/aprendizaxe por mor da Pandemia, reforzándose a autonomía do alumno e o emprego das tecnoloxías dixitáis. Contorna Si
Oportunidade Gran oferta de recursos dixitais na rede e oferta crecente de software colaborativo gratuito. Contorna Si
Oportunidade Posibilidade de manter relacións a largo prazo con alumnos/docentes participantes en intercambios escolares. Outras Non
Oportunidade Posibilidade de charlas vía telemáticas con persoas referentes en distintos campos Outras Si
Oportunidade Posibilidade cada vez maior de participación en concursos sobre destrezas dixitais. Outras Si
Oportunidade Charlas formativas do Concello ou outras organizacións sobre delitos telemáticos, seguridade na rede e conductas aditivas Outras Si
Oportunidade Posibilidade de participación en proxectos nacionais uo internacionais con otros centros. Outras Non
29 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Considerando os resultados do Informe SELFIE, os informes do Test de Competencia Dixital Docente e a idiosincracia do centro realizouse un análise DAFO co fin de subliñar as principais liñas a traballar no Plan Dixital no viendeiro curso. Amósase, nos apartados anteriores o resultado do DAFO

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
01PD Manter actualizado un rexistro de todos os dispositivos dixitais do Centro
02PD Manter e actualizar a páxina web, diversificando os contidos, potenciar o emprego de blogs de aula e promover a difusión da actividade docente a traves das RRSS.
03PD Aumentar as horas dedicadas ao ensino da programación e codificación
04PD Fomentar o uso seguro das tecnoloxías dixitais dos alumnos
05PD Mellorar as competencias e capacidades dixitais do profesorado para llevar a cabo a transformación dixital
06PD Detectar e evitar os casos e evitar a brecha dixital entre alumnado con e sen recursos
07PD Conseguir a progresiva mellora da calidade dos procesos de ensino-aprendizaxe incluindo o emprego das ferramentas dixitais
08PD Limitar o emprego de dispositivos dixitáis con fines non pedagóxicos
09PD Participación no programa Polos Creativos fomentando a aprendizaxe activa e manipulativa, a aprendizaxe baseada no deseño, a solución de problemas e a aprendizaxe entre iguais.

Seguimento

Procedemento

O seguimento realizase por parte do Coordinador do Equipo de Dinamización do Plan Dixital quen expoñe os items realizados ou pendentes nas reunións do Grupo de Dinamización do Plan Dixital. Estabéceránse reunións mensuais do Equipo de Dinamización do Plan Dixital para coordinar as accións recollidas no Plan Dixital e o seu seguimento, así como a análise e a valoración dos resultados obtidos. Así mesmo nestas reunións se recolleran as propostas de mellora oportunas.

1º Trimestre

Se traballaron diferentes obxetivos.

Considéranse conseguidos o obxetivo nº 6"Detectar e evitar os casos e evitar a brecha dixital entre alumnado con e sen recursos" e a mior parte do obxectivo nº 7(salvo a acción 7.4) prograqmada paro o mes de xullo e o nº3 pendente seguir realizando diferentes actividades de acordo coas programacións de aula.

Moitas das acción empezaron o seu desenrolo e espéranse acadar os obxectivos antes da finalización do curso.

Detectouse a imposibilidade de facer á monitorización en vivo do uso dos ordenadores Edixgal por falta de medios. 

 

 

2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Estabéceránse reunións mensuais do Equipo de Dinamización do Plan Dixital para coordinar as accións recollidas no Plan Dixital e o seu seguemento, así como a análise e a valoración dos resultados obtidos, e posibles modificacións. Así mesmo nestas reunións se recolleran as propostas de mellora oportunas.

Na mesma tamén reflexionarase, cando existan, sobre as causas de desviación das accións propostas e, se procede, a idonieidade de levar accións diferentes ás inicialmente deseñadas para satisfacer os obxetivos perseguidos.

 

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Cara a dar publicidade/difusión a este Plan Dixital se llevarán a cabo as seguintes accións: