Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 

CONTEXTUALIZACIÓN: O centro atópase no extrarradio da cidade de Ourense, no que o nivel socioeconómico das familias é medio baixo. No centro impártense ensinanzas de Educación Infantil e Educación Primaria, con dúas liñas repartidas en dous edificios separados por uns 300 metros. A diversidade académica, familiar, económica, social existente entre o noso alumnado é ampla.Participamos en E-Dixgal, Recupéra-T, Cpinclúe,Cpinnova,Plan Proxecta+, ER, LECXIT ; Colaboración con CaixaProinfancia,Fundación Botín e Fundación secretariado Gitano.Temos alumnado con diagnóstico diferencial, con necesidade específica de apoio educativo e de reforzo na etapa de primaria, e alumnado con ACI.Promoción da igualdade entre homes e mulleres, fomento da coeducación e da competencia socioemocional.

O PD contribúe na PXA ,do curso 2023-24, coa integración didáctica das TIC no labor educativo cotiá, o traballo colaborativo en rede a través de espazos virtuais e a profundización na educación dixital.

XUSTIFICACIÓN:

Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

ELABORACIÓN: 

Seguíronse as pautas marcadas polo grupo ADIX1 e a mentora:

Fase de analise; ver o punto de partida.

Deseño e elaboración do PD; plantexaronse obxectivos e accións a desenvolver na seguinte fase.

Implementación e avaliación ;levouse a cabo durante o curso 22-23.

Para a elaboración do Plan Dixital do noso centro, fixéronse diferentes reunións do equipo de Dinamización,e habilitouse un curso na Aula Virtual, para que o equipo tivera acceso aos recursos necesarios para a creación do plan.

Por outro lado tivemos tamén sesións de formación e entrevistas coa mentora ADIX , que axudaron e facilitaron o proceso de elaboración do PD.

Solicitouse tamén unha liña de formación PFPP para o Plan dixital.

EQUIPO

COORD:LETICIA Mª AGUADO CASASOLA

VERÓNICA ARAÚJO MEIRIÑO

DIEGO FERRO RODRÍGUEZ

BEATRIZ GARCÍA RODRÍGUEZ

Mª ISABEL GONZÁLEZ VAÍLLO

ODILO MOJÓN PÉREZ

BEGOÑA RODRÍGUEZ MACÍA

 

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

 

  1. SELFIE

  2. TEST CDD

  3. ANALISE CUALITATIVO E CUANTITATIVO

  4. Outras fontes: Para o análise DAFO tivéronse en conta taméns as aportaciós dos membros do Equipo de Dinamización do PD e así como as necesidades , a situación e o contexto sociocultutral do centro.

Interno
36 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O alumnado raramente aprende a dar crédito ao traballo doutras persoas que atoparon en internet.(H6) Alumnado Non
Debilidade O alumnado non aprende a crear contidos dixitais nin a comunicarse usando tecnoloxías dixitais.(H7) Alumnado Si
Debilidade O alumnado non aprende a comunicarse usando tecnoloxías dixitais.(H8) Alumnado Si
Debilidade O alumnado non aprende a resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar tecnoloxías dixitais.(H13) Alumnado Non
Debilidade Pouca colaboración coas familias en relación ao eido dixital.(B3) Familias Si
Debilidade O alumnado con NEE non ten acceso a tecnoloxías asistenciais. (C15) Infraestruturas Non
Debilidade Non existen repositorios ou bibliotecas en liña do centro, que conteñan materiais de ensinanza aprendizaxe. (C1) Infraestruturas Si
Debilidade O alumnado con NEE non ten acceso a tecnoloxías asistenciais. (C15) Organización de centro Non
Debilidade Non existe reflexión sobre as TICs. (B2) Organización de centro Si
Debilidade Non existe intercambio de experiencias acerca das tecnoloxías dixitais.(D3) Persoal docente Si
Debilidade Uso de poucos recursos educativos abertos. (E5) Persoal docente Si
Debilidade Non se utilizan tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. (G5) Persoal docente Non
Debilidade Non se promove polo equipo directivo o uso das tecnoloxías dixitais con fins de avaliación.(G7) Persoal docente Non
Debilidade Pouco uso de tecnoloxías dixitais na avaliación do alumnado.(G1) Persoal docente Si
Debilidade Non se utilizan tecnoloxías dixitais para facilitar retroalimentación axeitada ao alumnado.(G3) Persoal docente Non
Debilidade Insuficiente reflexión sobre as necesidades de DPC.(D1) Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado adquire habilidades dixitais en diferentes materias.(H10) Alumnado Si
Fortaleza O noso centro posee e administra dispositivos portátiles que o alumnado pode levar a casa en caso que sexa necesario.(C10) Alumnado Non
Fortaleza Existencia de dispositivos propios do centro que o alumnado pode empregar cando o necesita.(C8) Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a actuar de maneira segura en internet.(H1) Alumnado Si
Fortaleza O alumnado aprende a actuar de maneira responsable e a respetar aos demais en internet.(H3) Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a comprobar se a información que atopa en internet é fiable e precisa.(H4) Alumnado Non
Fortaleza Uso frecuente das tecnoloxías dixitais para as comunicacións relativas ao centro. (E4) Familias Non
Fortaleza Boa asistencia técnica.(C2) Infraestruturas Non
Fortaleza Existencia de dispositivos suficientes para a ensinanza dixital.(C5) Infraestruturas Non
Fortaleza Existencia de dispositivos propios do centro que o alumnado pode empregar cando o necesita.(C8) Infraestruturas Non
Fortaleza O noso centro posee e administra dispositivos portátiles que o alumnado pode levar a casa en caso que sexa necesario.(C10) Infraestruturas Non
Fortaleza Apoio e oferta de diferentes modalidades de atención (comedor, atención temperá, transporte indiidualizado)(A3) Oferta Non
Fortaleza Bastantes espazos físicos que faciliten a ensinanza e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais.(C14) Organización de centro Non
Fortaleza Existencia de dispositivos suficientes para a ensinanza dixital.(C5) Organización de centro Non
Fortaleza Bo acceso a actividades de DPC(D2) Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado busca recursos dixitais en línea.(E1) Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado utiliza contornos virtuais de aprendizaxe co alumnado ( edixgal/aula virtual).(E3) Persoal docente Non
Fortaleza Utilízanse as tecnoloxías dixitais adaptadas as necesidades de aprendizaxe do alumnado.(F1) Persoal docente Non
Fortaleza O alumnado está moi implicado nas actividades de aprendizaxe dixital.(F4) Persoal docente Non
Fortaleza Estabilidade laboral do persoal non docente.(F4) Persoal non docente Non
36 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza No noso centro non existe colaboración con outras entidades en relación ao eido dixital(ANPA,familias).(B3) ANPA Si
Ameaza As condicións socioeconómicas dificultan a identificación dos retos que xurden coa aprendizaxe mixta.(C11) Contorna Non
Ameaza Non existe colaboración con outros centros para apoiar o uso das tecnoloxías dixitais. (B4) Outras Non
Oportunidade Boa infraestrutura en xeral.(C1) Administración educativa Non
Oportunidade Existencia e participación en programas externos relacionados coas TICS e Programas da Consellería vinculados ás TICS como Edixgal. (D2) Administración educativa Non
Oportunidade Uso das tecnoloxías dixitais para as comunicacións relativas ao centro.(E4) ANPA Non
Oportunidade Existencia dunha lexislación clara sobre protección de datos.(C7) Lexislación Non
Oportunidade Colaboración con outras entidades para apoiar o uso das tecnloxías dixitais (Cuz Vermella/Proinfancia)(B3) Outras Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Despois dos resultados da analise cualitativa e cuantitativa sobre os aspectos nos que traballar no noso plan dixital, priorizamos as seguintes areas de mellora: 

- Infraestrucuturas e equipos(C)

- Desenvolvemento profesional continuo (D)

- Pedagoxia: apoio e recursos(E)

- Prácticas de avaliación (G)

- Competencia dixital do alumnado (H)

Para iso plantexmos os seguintes obxectivos no noso plan de acción, a desenvolver no curso 2023/24.

-Continuar reflexionando acerca das necesidades de formación dixital do profesorado. (B2)(D1)

-Participar nun grupo de traballo novo, enfocado nas necesidades de formación recollidas na reflexión.(E5)(D3)

- Traballar distintos aspectos MOODLE: avaliación e repositorio de recursos dixitais(C1)(D3)(G1)

- Creación de contidos dixitáis, de maneira segura,co alumnado de terceiro ciclo..(H7)(H1)(H8)(H10)B(3)

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Continuar reflexionando acerca das necesidades de formación dixital do profesorado. (D1)(B2) Área de mellora: DESENVOLVEMENTO PROFESIONAL CONTINÚO (D)COLABORACIÓN E REDES(B)
O02PD Participar nun grupo de traballo novo, enfocado nas necesidades de formación recollidas na reflexión.(E5)(D3) Área de mellora:PEDAGOXÍA APOIOS E RECURSOS (E) DESARROLLO PROFESIONAL CONTINUO (D)
O03PD Traballar distintos aspectos MOODLE: avaliación e repositorio de recursos dixitais (C1)(D3)(G1) Área de mellora: INFRAESTRUCTURA E EQUIPOS(C)DESARROLLO PROFESIONAL CONTINUO(D)PRÁTICAS DE AVALIACIÓN(G)
O04PD Creación de contidos dixitáis, de maneira segura,co alumnado de terceiro ciclo..(H7)(H1)(H8)(H10)B(3) Área de mellora: COMPETENCIAS DIXITÁIS DO ALUMNADO (H)COLABORACIÓN E REDES(B)

Seguimento

Procedemento

Para avaliar a efectividade do plan e a consecución dos obxectivos propostos farase un seguemento mediante unha avaliación procesual e outra final.

  • Para a avaliación procesual , estímase unha frecuencia trimestral como mínimo. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

  • A avaliación final realizarase ao finalizar o curso escolar. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

1º Trimestre

Constitución do  quipo de Plan Dixita( ver acta en ANEXOS)l, onde se acorda solicitar un grupo de traballos para seguir coa formación do profesorado no eido dixital.Concesión de POLOS CREATIVOS o 10 de outubro de 2023. A formación do profesorado neste curso está orientada ao desenvolvimento de dito proxecto.

Realizase a actualización dos obxectivos, accións, orzamento e contexto DAFO. Aai mesmo actualizase tamen a situación de partida para este curso 23-24 (ver documento en ANEXOS)

Este curso realizaranse reunións trimestrais Realizanse coa asesora ADIX do Plan Dixital para solventar dudas.(ver acta en ANEXOS)

Formación do profesorado no uso dos panéis dixitais realizada o 12 de setembro de 2023.

 

 

 

 

 

 

 

2º Trimestre

Reunión coa asesora ADIX do Plan Dixital.( ver acta en ANEXOS)

Reunión do equipo de Dinamización do PD o  23 de Xaneiro de 2024. (ver acta en ANEXOS)

Formación do profesorado no PFPP de POLOS CREATIVOS  co ouso de PLOTTER. Formación realizada o 12 de marzo de 2024.

Acordo de solicitude de formacion en uso seguro da rede e en creación de contidos e avaliación na contorna MOODLE.

3º Trimestre

Actualización do estadao do PD a "Plan Pechado-Seguemento".

Dinamización do Plan co recordatorio ao profesorado da posibilidade de formación na competencia dixital docente a traves  das diferentes acciós para a pertinente acreditación de dita competencia..

Reunión coa asesora ADIX do Plan Dixital o día 25-04-24. (ver acta en ANEXOS)

Actividade de formación do alumnado de 5º e 6ºde educación primaria en ciberacoso e seguridade na rede. Esta actividade foi solicitada polo centro dentro do PLAN DIRECTOR.Data da actividade 03-05-24.

Curso de edición de video e audio dentro do PFPP de ferramentas dixitais do centro.Participa o profesorado pertencente ao PFPP ademáis doutros mestres do claustro.Data da formación 14-05-24

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para avaliar a efectividade do plan e a consecución dos obxectivos propostos farase un seguemento mediante unha avaliación procesual e outra final.

  • Para a avaliación procesual , estímase unha frecuencia trimestral como mínimo. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

  • A avaliación final realizarase ao finalizar o curso escolar. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

 

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

 No curso 23-24 ,para a correcta difusión do plan, informase a toda a comunidade educativa da súa existencia. Trala sua presentación ao Claustro e aprobación polo Consello Escolar a principio de curso(Claustro e Consello do día / 10/23)

  • O plan esta accesible a traves da web EDUCALIDAE, no apartado PLANS.(https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=32008811)
  • Informase as familias a través de aplicación Abalar Móbil

  • Incluese o documento na páxina web do cento (http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipvirxecovadonga/taxonomy/term/572)

En resumo, garantir e permitir o acceso ao Plan Dixital a todos os membros da comunidade educativa.