INTRODUCIÓN
O Plan Dixital do CEIP Rosalía de Castro enténdese como un instrumento que debe favorecer e impulsar o uso dos medios dixitais, tanto nos procesos de ensinanza-aprendizaxe como no resto de procesos de xestión do centro, sempre co obxectivo último de colaborar no desenvolvemento integral do alumnado. Por esa razón, debe ser un instrumento que se integre no Proxecto Educativo, no Proxecto de Dirección e na Programación Xeral Anual. Ademais, será imprescindible dotalo dun enfoque de centro sobre o uso dos recursos pedagóxicos dixitais dispoñibles para aproveitar ao máximo as súas posibilidades, de modo que se converta nun proxecto compartido por todos os membros da comunidade educativa, que aporte coherencia e guíe o uso das tecnoloxías.
1.1.Datos básicos do centro
O CEIP Rosalía de Castro é un centro público, donde se imparten ensinanzas de Educación infantil e Educación Primaria. Este está situado no Concello de Xinzo de Limia, concretamente no Camiño Rosalía de Castro, 38, 32630 Xinzo de Limia, Ourense, onde podemos atopar información na súa páxina web: www.edu.xunta.gal/centros/ceiprosaliaxinzo/ así como para calquera información no seu E-Mail: ceip.rosalia.xinzo@edu.xunta.es Neste curso 2021-2022 conta con catorce unidades de Educación Primaria e seis de Educación Infantil cun total de 387 nenos e nenas e 38 mestras e mestres para atender a todas as necesidades educativas do alumnado. Polo que respecta á estrutura organizativa do centro, contamos cos tres órganos de goberno unipersoais (dirección, xefatura de estudos e secretaría). No tocante aos órganos colexiados de goberno, Claustro do Profesorado e Consello Escolar.
1.2 Plan Dixital no centro
Os centros educativos forman parte dun mundo de cambio permanente e dunha sociedade cada vez más dixitalizado e por esa razón, os centros educativos deben dar respostas a esas necesidades e demandas da sociedad coas competencias necesarias para desenvolverse nun entorno de novas tecnoloxías. Por iso, as organizacións educativas teñen a necesidade de revisar as súas estratexias co obxectivo de mellorar a súa capacidade para promover a innovación e sacar o máximo partido das tecnoloxías da información e comunicación, así como dos recursos educativos dixitais. Non cabe dúbida que as novas tecnoloxías son un elemento diferenciador do noso centro. Ademais dos programas da Consellería nos que participamos e o hardware que temos ao dispor do profesorado e alumnado, a nosa presenza nas redes é moi sinalada a través da nosa páxina web (http://www.edu.xunta.gal/centros/ceiprosaliaxinzo/) , que conta con máis de 124.000 visitas e a aula virtual do centro (http://www.edu.xunta.gal/centros/ceiprosaliaxinzo/aulavirtual/) onde o profesorado ten todo preparado para continuar coa súa labor docente en caso de que a presencia lidade na escola se vise comprometida e que tamén usa no día a día para complementar e ampliar a actividade docente con outro tipo de actividades onde as tecnoloxías teñen un papel importante. Temos un blog (https://charcalibros.blogspot.com/) da biblioteca escolar “moi vivo” con case 226.000 visitas, onde as actividade de dinamización de todo o centro, non só as relacionadas co fomento da lectura teñen un presenza fundamental. Contamos tamén con perfís nas principais redes sociais, tanto en TWITTER (@ceiprosaliaxinz) como en FACEBOOK (/ceiprosalia.decastro), onde damos difusión e información de todo o relacionado co noso centro, complementado á recibida polas familias a través da ferramenta da Consellería ABALAR MÓBIL (https://www.edu.xunta.gal/espazoAbalar/nova/abalarmobil) que ten suposto un gran avance na inmediatez nas comunicacións cos distintos membros da nosa comunidade educativa Somos un centro innovador e participamos en numerosos programas de innovación educativa organizados pola Consellería de Cultura, Educación e Universidade, así como noutros doutras institucións.
Neste curso 2021 – 2022 participamos:
- Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares o Plan de Biblioteca Creativas
- Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 22/23.
- O Plan de Bibliotecas Inclusivas
- O Proxecto KOHA
- Introdución á Robótica en Educación Primaria
- Proxecto ABALAR
- Plan de Formación Permanente do Profesorado
- Programa de Patios Dinámicos
- Plan Dixital de Centro
- Seccións Bilingües
- Contratos Programa inclúe:
- IGUÁLA-T
- QUEDA-T
- CONVIVE-T
- INCLÚE-T
- EMOCIÓNA-T
- Contratos Programa Recupéra-T
- Programa ARCO
- Programa PROA +
- Deporte Escolar
- Programa Voz Natura
1.3.Breve xustificación do mesmo
A contextualización normativa en relación ao Plan Dixital do noso centro é a seguinte:
- Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LOE 2/2006, de 3 de maio, de Educación
-
Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
-
Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
-
Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
-
• Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.