Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Con carácter trimestral faremos un seguimento das accións previstas a desenvolver en cada período, reflexionando sobre o que estivo ben e o que é preciso mellorar, analizando os resultados obtidos e en que medida estes contribúen á consecucións dos obxectivos propostos.
OBXECTIVO 1
Levar a cabo actividades de realidade aumentada co alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación infantil (E3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- O equipo de educación infantil reuniuse para facer unha busca, análise e selección de títulos de realidade aumentada axeitados para o alumnado dos tres niveis de infantil.
- Solicitóuselle á coordinadora do PLAMBE a compra dos seguintes libros: iSistema solar, iDinosaurios e iTormenta.
OBXECTIVO 2
Empregar cuestionarios dixitais de avaliación en primeiro de educación primaria (G1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- A titora de 1º de educación primaria elaborou varios cuestionarios dixitais empregando a ferramenta Kahoot!.
- Realizouse co alumnado unha sesión de traballo empregando cuestionarios dixitais.
OBXECTIVO 3
Crear imaxes empregando ferramentas impulsadas pola Intelixencia Artificial (IA) en segundo de educación primaria (E1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- Creouse un banco de imaxes dixitais clasificando as imaxes en: esculturas clásicas, esculturas contemporáneas e obxectos do día a día.
OBXECTIVO 4
Utilizar aplicacións impulsadas por Intelixencia Artificial (IA) para a conversión de texto a son en terceiro de educación primaria (E1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- Buscouse unha ferramenta baseada en IA para a conversión de texto a son. Dita ferramente é naturalreaders.com
OBXECTIVO 5
Dotar ao alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación primaria de ferramentas, estratexias e criterios de validación que lle axuden a analizar a fiabilidade e a veracidade da información que atopan en internet (H4).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- Reviusouse e actualizouse a rúbrica que servirá de guía para o desenvolvemento da actividade.
- Seleccionáronse catro retos de diferente dificultade xa existentes e deseñouse un novo reto a maiores.
OBXECTIVO 6
Facer uso da mensaxería da Aula Virtual para ofrecer ao alumnado de quinto e sexto de educación primaria unha canle de comunicación directa e máis persoal coas persoas titoras (E3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Actualizáronse os manuais e videotitoriais sobre o funcionamento da Aula Virtual do centro e puxéronse a disposición de todo o profesorado.
OBXECTIVO 7
Poñer en práctica as normas de comportamento xeral en internet a través de debates entre o alumnado nos foros do EVA E-Dixgal, nos cursos de quinto e sexto de educación primaria (B2).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Actualizáronse os manuais e videotitoriais sobre o funcionamento da Aula Virtual do centro e puxéronse a disposición de todo o profesorado.
- O coordinador do Plan TIC creou os foros nas AV das aulas de 5º e 6º de primaria.
OBXECTIVO 8
Introducir ao alumnado de quinto de educación primaria na linguaxe da programación (F6).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Levouse a cabo unha reunión entre o titor de quinto de educación primaria e o coordinador do Plan Dixital para estruturar as diferentes sesións e a metodoloxía a seguir durante os obradoiros.
OBXECTIVO 9
Proporcionar soporte á implementación de E-Dixgal en quinto de educación primaria (A3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Levouse a cabo a ENAPA sobre o funcionamento do EVA E-Dixgal.
OBXECTIVO 10
Deseñar unha estratexia global para a recepción e introdución dos Polos Creativos nas dinámicas do centro (C2).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Valoráronse diferentes espazos do centro nos que instalar o equipamento dos Polos Creativos. Finalmente, chegouse ao acordo recepcionar os diferentes equipos na sala de usos múltiples á espera de de crear unha aula-obradoiro na que actualmente é a aula de informática.
OBXECTIVO 1
Levar a cabo actividades de realidade aumentada co alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación infantil (E3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- O equipo de educación infantil reuniuse para probar o funcionamento da aplicación móbil e dos libros de realidade aumentada e familiarizarse con eles, antes de levar a cabo os obradoiros nas aulas.
OBXECTIVO 2
Empregar cuestionarios dixitais de avaliación en primeiro de educación primaria (G1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Realizouse co alumnado a sesión de traballo empregando cuestionarios dixitais correspondente ao segundo trimestre.
OBXECTIVO 3
Crear imaxes empregando ferramentas impulsadas pola Intelixencia Artificial (IA) en segundo de educación primaria (E1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- A titora de segundo de primaria e o coordinador do Plan Dixital reuníronse para probar o funcionamento da ferramente cloud.lambdalabs.com baseada en IA e familiarizarse con ela, antes de levar a cabo os obradoiros nas aulas.
OBXECTIVO 4
Utilizar aplicacións impulsadas por Intelixencia Artificial (IA) para a conversión de texto a son en terceiro de educación primaria (E1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- A titora de cuarto de primaria e o coordinador do Plan Dixital reuníronse para probar o funcionamento da ferramenta naturalreaders.com baseada en IA e familiarizarse con ela, antes de levar a cabo os obradoiros nas aulas.
- Levouse a cabo un obradoiro no que o alumnado de cuarto de educación primaria experimentou o funcionamento e o potencial da intelixencia artificial, en concreto a capacidade de conversión de texto a son.
OBXECTIVO 5
Dotar ao alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación primaria de ferramentas, estratexias e criterios de validación que lle axuden a analizar a fiabilidade e a veracidade da información que atopan en internet (H4).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- Leváronse a cabo sesións de concienciación e información sobre as pautas a seguir para analizar a fiabilidade das informacións que recibimos por distintas canles e detectar noticias falsas.
- Desenvolvéronse obradoiros nos que o alumnado puxo en práctica as habilidades e destrezas adquiridas nas sesións anteriores para discriminar se unha información é falsa ou se pola contra é veraz.
OBXECTIVO 6
Facer uso da mensaxería da Aula Virtual para ofrecer ao alumnado de quinto e sexto de educación primaria unha canle de comunicación directa e máis persoal coas persoas titoras (E3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Abriuse a canle de comunicación privada entre o alumando e as súas persoas titoras.
OBXECTIVO 7
Poñer en práctica as normas de comportamento xeral en internet a través de debates entre o alumnado nos foros do EVA E-Dixgal, nos cursos de quinto e sexto de educación primaria (B2).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Reviusouse e actualizouse a rúbrica que servirá de guía para o desenvolvemento da actividade, ampliando a Netiqueta ao uso de dispositivos móbiles, redes sociais, mensaxería instantánea e correo electrónico.
OBXECTIVO 8
Introducir ao alumnado de quinto de educación primaria na linguaxe da programación (F6).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
(Á espera de que desenvolva o obradoiro)
OBXECTIVO 9
Proporcionar soporte á implementación de E-Dixgal en quinto de educación primaria (A3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Estableceuse o grupo de traballo e os obxectivos a conseguir ao longo das distintas reunións.
OBXECTIVO 10
Deseñar unha estratexia global para a recepción e introdución dos Polos Creativos nas dinámicas do centro (C2).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Recibimos unha docencia externa sobre metodoloxía maker en relación cos Polos Creativos.
OBXECTIVO 1
Levar a cabo actividades de realidade aumentada co alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación infantil (E3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Leváronse a cabo obradoiros nas aulas de educación infantil nas que o alumnado puido experimentar co funcionamento e o potencial da realidade aumentada.
OBXECTIVO 2
Empregar cuestionarios dixitais de avaliación en primeiro de educación primaria (G1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Realizouse co alumnado a sesión de traballo empregando cuestionarios dixitais correspondente ao terceiro trimestre.
OBXECTIVO 3
Crear imaxes empregando ferramentas impulsadas pola Intelixencia Artificial (IA) en segundo de educación primaria (E1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- Leváronse a cabo 3 obradoiros no que o alumnado de segundo de educación primaria puido experimentar o uso e o potencial da intelixencia artificial, en concreto a capacidade da crear imaxes orixinais a partir da fusión de imaxes reais.
OBXECTIVO 4
Utilizar aplicacións impulsadas por Intelixencia Artificial (IA) para a conversión de texto a son en terceiro de educación primaria (E1).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- Todas as accións relacionadas con este obxectivo desenvolvéronse no primeiro e no segundo trimestre.
OBXECTIVO 5
Dotar ao alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación primaria de ferramentas, estratexias e criterios de validación que lle axuden a analizar a fiabilidade e a veracidade da información que atopan en internet (H4).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO:
- Todas as accións relacionadas con este obxectivo desenvolvéronse no primeiro e no segundo trimestre.
OBXECTIVO 6
Facer uso da mensaxería da Aula Virtual para ofrecer ao alumnado de quinto e sexto de educación primaria unha canle de comunicación directa e máis persoal coas persoas titoras (E3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Todas as accións relacionadas con este obxectivo desenvolvéronse no primeiro e no segundo trimestre.
OBXECTIVO 7
Poñer en práctica as normas de comportamento xeral en internet a través de debates entre o alumnado nos foros do EVA E-Dixgal, nos cursos de quinto e sexto de educación primaria (B2).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- O alumnado de quinto e sexto de educación infantil empregou os foros da AV para debater e poñer en práctica as normas de comportamento en internet.
OBXECTIVO 8
Introducir ao alumnado de quinto de educación primaria na linguaxe da programación (F6).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Realizáronse distintos obradoiros nos que o alumnado de quinto de educación primaria puido ter un primeiro achegamento ao mundo da robótica, experimentando con diferentes automatismos.
OBXECTIVO 9
Proporcionar soporte á implementación de E-Dixgal en quinto de educación primaria (A3).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Creouse un curso no EVA-Edixgal con propostas de actividades de todas as materias para aquel alumnado que remate as tarefas antes de tempo. O curso leva por nome "Profe xa acabín".
OBXECTIVO 10
Deseñar unha estratexia global para a recepción e introdución dos Polos Creativos nas dinámicas do centro (C2).
ACCIÓNS LEVADAS A CABO
- Recibimos unha docencia interna sobre o uso e funcionamento do plóter de corte Rotutex C41.
- Levamos a cabo as sesións de traballo do seminario nas que puxemos en práctica as destrezas e as habilidades adquiridas sobre o funcionamento e o potencial educativo que ofrece o plotter de corte.
Avaliación
O obxectivo O01PD Levar a cabo actividades de realidade aumentada co alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación infantil (E3) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O02PD Empregar cuestionarios dixitais de avaliación en primeiro de educación primaria (G1) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O03PD Crear imaxes empregando ferramentas impulsadas pola Intelixencia Artificial (IA) en segundo de educación primaria (E1) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O04PD Utilizar aplicacións impulsadas por Intelixencia Artificial (IA) para a conversión de texto a son en terceiro de educación primaria (E1) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O05PD Dotar ao alumnado de cuarto, quinto e sexto de educación primaria de ferramentas, estratexias e criterios de validación que lle axuden a analizar a fiabilidade e a veracidade da información que atopan en internet (H4) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O06PD Facer uso da mensaxería da Aula Virtual para ofrecer ao alumnado de quinto e sexto de educación primaria unha canle de comunicación directa e máis persoal coas persoas titoras (E3) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O07PD Poñer en práctica as normas de comportamento xeral en internet a través de debates entre o alumnado nos foros do EVA E-Dixgal, nos cursos de quinto e sexto de educación primaria (B2) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O08PD Introducir ao alumnado de quinto de educación primaria na linguaxe da programación (F6) alcanzouse parcialmente debido a que non se nos facilitou o empréstito do Kit de robótica do CAFI e tampouco chegaron os kits de robótica da dotación de Polos Creativos polo que só puidemos chegar a traballar de xeito teórico e práctico o concepto de autómata e automatismo.
O obxectivo O09PD Proporcionar soporte á implementación de E-Dixgal en quinto de educación primaria (A3) alcanzouse na súa totalidade.
O obxectivo O10PD Deseñar unha estratexia global para a recepción e introdución dos Polos Creativos nas dinámicas do centro (C2) alcanzouse parcialmente. Pola que respecta á formación e á introdución do Polos no centro comezamos de xeito positivo con distintas formacións, mais ao non recibir o equipamento non se puido crear a aula-obradoiro pensada nun inicio.
Entre as propostas de mellora están:
- Reformular dos obxectivos O08PD e O10PD que se alcanzaron de forma parcial.
- Perfeccionar as propostas de actividade para cada nivel educativo: actualizando recursos, ampliando temáticas e optimizando contidos e tempos.
- Promover a incorporación de novas persoas ao equipo de Plan Dixital que estean motivadas e teñen interese no proxecto.
- Continuar establecendo maior coordinación cos demais equipos de traballo ao cargo das diferentes dinamizacións coa finalidade de crear sinerxías, deseñar propostas en común e perseguir e alcanzar obxectivos de forma conxunta.
Comunicación e difusión
Logo de informar ao Claustro e da aprobación por parte do Consello Escolar, o Plan Dixital do CEIP Plurilingüe de Frións publicarase na páxina web do centro, a través dunha ligazón a EduCalidade, coa fin de darlle publicidade e difundilo entre toda a comunidade educativa.