Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento do Plan Dixital realizarase baixo o uso de indicadores para a avaliación trimestral e das actuacións. Neste sentido usaranse unha serie de descriptores para a integración das tecnoloxías dixitais nas dimensións organizativa, pedagóxica e tecnolóxica. Cada un dos descriptores foi asignado a unha das competencia que buscamos mellorar no centro, aínda que é certo que, sendo as áreas da competencia dixital integrais e transversais, algúns deles poderían responder a preguntas doutros elementos. Os devanditos indicadores poderán ser utilizados e revisados a principios de cada trimestre, para adecualos ás condicións concretas do contexto educativo.
Durante o primeiro trimestre do curso escolar, avanzouse na promoción da formación dixital do profesorado, optimización de recursos do centro, desenvolvemento de proxectos interdisciplinares con tecnoloxías dixitais, e centralización de actividades na páxina web corporativa. Ademais, potenciouse a competencia dixital e creativa do alumnado. Aínda que todos os obxectivos están en proceso, obsérvase un compromiso e progreso significativo en cada unha destas áreas.
Avaliación
Para poder avaliar o plan, será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos marcados comprobando a efectividade das actuacións levadas a cabo. O Equipo de dinamización do Plan dixital elaborará un documento para incluír na memoria final do centro. Este documento tamén recollerá propostas de mellora para o seguinte curso. Poderán terse en conta para a avaliación do Plan Dixital os datos obtidos de futuras aplicacións de SELFIE e o test de competencia dixital docente.
Neste proceso de avaliación empregaranse os seguintes instrumentos e ferramentas (Como imos avaliar?):
- Os indicadores de avaliación asociados a cada un dos obxectivos e accións.
- A ferramenta de avaliación SELFIE a través da cal poderemos facer unha análise da competencia dixital do Centro. Recoméndase realizar anualmente a final de curso.
- O plan avaliarase en función dos resultados obtidos no marco dos obxectivos e prazos previstos. O informe de progreso formará parte da Memoria anual do Centro.
Que imos avaliar?
- Eficacia do plan nos distintos ámbitos.
- Participación.
- Grao de uso das TIC.
- Cambio na metodoloxía docente.
- Implicación: familias e claustro.
- Redución fenda dixital.
Cando imos avaliar?
- Avaliación procesual: será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Avaliación final: será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Comunicación e difusión
O presente Plan Dixital de centro buscará chegar a toda a comunidade educativa para dar a coñecer o proceso seguido na dixitalización das nosas aulas. Para unha mellor difusión serán varias as accións a emprender co fin de implicar a todos os membros na consecución das metas propostas.
Acción 1:
Presentación do plan:
- Información dos aspectos máis relevantes do plan.
- Buscar a participación do profesorado no logro dos obxectivos marcados. Claustro - Reunións informativas de claustro.
- Páxina web do centro.
Destinatarios: Claustro
Canle:
- Reunións informativas de claustro.
- Páxina web do centro.
Acción 2:
Promoción do plan:
- Implementar as medidas necesarias para informar e asesorar aos docentes do centro.
Destinatarios: Docentes
Canle:
- Plan de Formación de Centro.
- Traballo cooperativo.
- Educaidade.
Acción 3:
Informar ao alumnado dos aspectos do plan que máis lle concirnen: Aulas Virtuais, Edixgal, uso responsable, protección de datos...
Destinatarios: Alumnado
Canle:
- Conferencias grupais con cada grupo – clase ao inicio de curso.
Acción 4:
Difusión entre a comunidade:
- Información e asesoramento sobre os plans de centro en materia dixital.
- Accións formativas dirixidas ás familias.
- Ensino e uso adecuado das RRSS.
- Coidado dos equipos emprestados.
Destinatarios: Familias
Canle:
- Reunión coas familias a inicio de curso.
- Formacións externas.
- Páxina web do centro.
Unha vez aprobado o Plan Dixital será publicado en aberto no sitio web do centro. Informarase á comunidade educativa seguindo os procedementos habituais:
- Profesorado: tratarase o tema na primeira reunión de claustro do curso do contido do plan e da localización do texto do mesmo para a súa consulta.
- Familias: Serán informadas a través de comunicado pola aplicación AbalarMóbil. Será presentado ás familias nas reunións de principios de curso.
Unha copia en papel do Plan Dixital estará dispoñible no centro para a consulta.