1. Introdución
1.1 Datos básicos do centro
A Escola Oficial de Idiomas de Vilagarcía de Arousa é un centro de ensinanzas de réxime especial de idiomas dependente da Consellería de Cultura, Educación e Universidade, no que se imparten ensinanzas de réxime especial, concretamente os idiomas alemán, francés, inglés, italiano e portugués. O centro conta coa páxina web corporativa www.eoivga.org, correo de contacto corporativo eoi.vilagarcia@edu.xunta.gal.
A comunidade educativa está integrada no curso escolar 2021-2022 por:
--- Alumnado oficial e libre – aproximadamente 900 matrículas o curso pasado – que inclúe, ademais do
alumnado oficial dos cursos ordinarios, alumnado dos cursos CALC e dos cursos That's English! que
se imparten no centro.
--- Claustro integrado por 22 docentes se ben o número de persoas que exercen a docencia pode variar
caso de existiren reducións de xornada.
--- Persoal non docente: integrado por 5 persoas. Dúas de persoal de limpeza, dúas de persoal
subalterno e unha persoa administrativa.
1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
A realidade do noso centro, Escola Oficial de Idiomas de Vilagarcía, conta con variables propias que ter en conta á hora de orientar a contextualización do Plan Dixital. Desde o noso entender, o obxectivo principal debe ser mellorar a competencia dixital docente para darlle unha mellor atención ao alumnado. Os resultados do Test CDD para o noso centro nos mostran que, de media en Galicia a EOI de Vilagarcía conta cun nivel B1 (Integrador/a). Isto son boas noticias pero tamén supón que a marxe de mellora existe para poder acadar osobxectivos marcados no plan de acción para o centro.
A nosa experiencia dos últimos anos mostra que a realidade do ensino de linguas cara o que se están a mover as EEOOII pasa pola creación e consolidación de novos procesos híbridos de ensino-aprendizaxe. O noso centro leva dous anos participando no Consorcio do CAFI con outras dez EEOOII de Galicia Erasmus+ Sblendid que versa sobre ensino semipresencial e desde o 2021-2022 integra na súa oferta educativa cursos semipresenciais de nivel B2.1, ampliados no curso 2022-2023 ao B2.2 en inglés e B1.1 en alemán. A previsión é que esta tendencia se consolide e se amplíe no futuro, debido á cada vez maior competencia dixital da cidadanía e do profesorado en conxunto.
A maiores destes procesos híbridos de ensino-aprendizaxe nas aulas, o noso centro vén desenvolvendo unha internacionalización e creación de redes de colaboración, que se consolidou desde o curso 2018-2019, cando iniciamos o proxecto Erasmus+ Observamos: Inclusión contra o abandono. Cabe destacar que cada vez máis, estas sinerxías de colaboración, ademais de ser físicas e presenciais no caso das mobilidades e estadías de aprendizaxe, en moitos casos están mudando cara á aprendizaxe deslocalizada en espazos virtuais, o que fai necesario unha competencia dixital consolidada por parte dos claustros docentes.
Para lograr a devandita competencia dixital docente, o noso centro prevé ofrecer liñas de formación integradas no PFPP (Plan de Formación Permanente do Profesorado) sostidas no tempo e que integren, idealmente, a totalidade do claustro. Liñas nas que crear, desenvolver e ampliar a capacitación, autonomía e seguridade dos e das docentes en materia de dixitalización. Liñas, en todo caso, abertas aos cambios que poida deparar o futuro da realidade nas EEOOII.
1.3. Breve xustificación do mesmo
O marco normativo que nos rexe neste Plan Dixital contempla as seguintes:
--- Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
--- Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI,
EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
---Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos
de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
--- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros
docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022
1.4. Proceso de elaboración
O proceso de elaboración do plan dixital no curso 2021-2022 veu rexido polas indicacións e directrices do propio programa. No mes de novembro se inclúe unha liña de traballo no PFPP do centro, titulada “Plan dixital do centro. Integración didáctica das TIC. Traballo colaborativo en rede a través de espazos virtuais. Educación dixital” e do itinerario asociado Ano 1: Deseño e elaboración do Plan dixital de centro, xunto co grupo de traballo creado para tal fin P2105159 PFPP P2131129 Análise da competencia dixital do centro e elaboración do plan dixital. A partir de aí, selecciónase á persoa coordinadora á que se matrícula no espazo virtual do Plan Dixital, onde se obtén a mentorización directa da ADIX asignada ao centro, quen foi marcando os tempos e dando as directrices para poder ir elaborando as diferentes fases solicitadas polo programa de implantación.