Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O equipo de Plan Dixital realizará alo menos unha xuntanza trimestral para seguimento e avaliación das liñas de acción e avaliación das liñas de traballo, e participará tamén das xuntanzas do equipo de TICs, onde se traballará conxuntamente para levar a cabo os obxectivos e accións deseñadas.
O mentor Adix do centro realizará un acompañamento, supervisión e asesoramento sobre as liñas de traballo para acadar os obxectivos.
A persoa coordinadora do Plan Dixital realizará o seguimento do Plan Dixital empregando a ferramenta Educalidade para a súa avaliación e seguimento baixo a supervisión da persoa Directora do centro e acompañada polo equipo de Plan Tics.
Realizadas tres xuntanzas en coordinación co equipo TICs e as diferentes coordinacións dos equipos dinamizadores dos contextos realizáronse os seguintes avances como son a creación e dinamización mediante un calendario de utilización dos espazos de Radio, Televisión, Robótica e Carpintería, o cal redunda nos obxectivos planificados a fin de poder extraer un produccto final en cada espazo por parte de todo o alumnado do centro, así como definir a difusión da información a nivel centro dinamizando a aula virtual e reestructurando a páxina web do centro.
O01PD Formar ao alumnado en alfabetización informacional e documentacional.
Pendentes de recibir máis información sobre proxectos de outros centros ou organismos que orienten o traballo para difundir no claustro de profesorado. Realizáronse xuntanzas para facer un estudo do uso das tecnoloxías no día a día das familias.
O02PD Poñer en funcionamento a radio escolar, Radio Deiro.
Cumpríronse sobradamente as accións propostas habilitando o espazo ao instalar os diferentes materiais no espazo específico do centro e dinamizando con un horario de asistencia aos grupos do centro que traballan trimestralmente en cada espazo. Seguimos agardando polo material de Polos Creativos.
O03PD Poñer en funcionamento a o taller de carpintería Obradeiro.
Cumpríronse sobradamente as accións propostas habilitando o espazo ao instalar os diferentes materiais no espazo específico do centro e dinamizando con un horario de asistencia aos grupos do centro que traballan trimestralmente en cada espazo. Existe un proxecto de mellora do espazo con mellores materiais e mellor organización dos materiais.
O04PD Poñer en funcionamento o espazo de robótica e ploter de corte.
Cumpríronse sobradamente as accións propostas habilitando o espazo ao instalar os diferentes materiais no espazo específico do centro e dinamizando con un horario de asistencia aos grupos do centro que traballan trimestralmente en cada espazo. Existe un proxecto de mellora do espazo con mellores materiais e mellor organización dos materiais.
O05PD Poñer en funcionamento o espazo audiovisual, TeleViñagrande.
Cumpríronse sobradamente as accións propostas habilitando o espazo ao instalar os diferentes materiais no espazo específico do centro e dinamizando con un horario de asistencia aos grupos do centro que traballan trimestralmente en cada espazo. Existe un proxecto de mellora do espazo con mellores materiais e mellor organización dos materiais.
O06PD Controlar a sobreexposición do alumnado ás redes sociais e videoxogos.
Unha vez planificado o traballo decidiuse buscar información para comezar a deseñar a enquisa para implementar en AbalarBox, definir que variables aplicar a alumnado, familias e profesorado.
O07PD Definir os criterios de difusión da información do centro a nivel dixital.
Realizouse unha valoración inicial co equipo directivo para definir a web do centro e comezar a dotar das aulas necesarias dentro da aula virtual do centro, así como definir os dereitos de imaxe, son e vídeo do alumnado para definir as políticas de publicación.
Realizadas tres xuntanzas en coordinación co equipo TICs avanzamos na dinamización dos espazos relacionados con Polos Creativos e a súa utilización por parte do alumnado, dispoñendo dun calendario de rotación para cada grupo mixto coa utilización do alumnado en cada espazo. Seguimos traballando con asesora Abalar de zona para definir o formato da aula virtual e tamén da búsqueda para definir un protocolo de alfabetización informacional e análise de sobreexposición aos medios dixitais así como a posta en funcionamento e dinamización da aula virtual como canle de difusión de información.
O01PD Formar ao alumnado en alfabetización informacional e documentacional.
Seguimos en fase de recollida de información sen atopar documentos interesantes sobre os cales poder deseñar un plan de intervención para o noso centro, co cal aínda non se traballa na rúbrica. Dentro da liña do PFPP relativa a Polos Creativos a formación a recibir estará relacionada con radio, deixando a alfabetización para unha ampliación do PFPP.
O02PD Poñer en funcionamento a radio escolar, Radio Deiro.
Seguimos agardando polo material de Polos Creativos, unha vez adaptado o material do centro e o espazo xa se dinamizaron os contextos mediante un horario cunha carga de cinco sesións de unha hora e dez minutos para cada grupo cunha rotación de cada catro semanas para pasar polo contexto, con un total de catro semanas de traballo cada trimestre cos grupos mixtos do segundo e terceiro ciclo de primaria, conseguindo gravar e publicar en Ivoox as súas creacións. Tamén se dinamiza o espazo par infantil dúas horas cada semana.
O PFPP centrase para atender directamente a formación en radio e deixar para unha ampliación do mesmo a alfabetización, robótica e audiovisual.
O03PD Poñer en funcionamento a o taller de carpintería Obradeiro.
O espazo xa se dinamizaron os contextos mediante un horario cunha carga de cinco sesións de unha hora e dez minutos para cada grupo cunha rotación de cada catro semanas para pasar polo contexto, con un total de catro semanas de traballo cada trimestre cos grupos mixtos do segundo e terceiro ciclo de primaria, conseguindo realizar unha maqueta do sistema solar e diversos materiais como lapiceiros, caixas e útiles para as aulas.
O PFPP non vai a recibir formación específica en carpintería.
O04PD Poñer en funcionamento o espazo de robótica e ploter de corte.
O espazo xa se dinamizaron os contextos mediante un horario cunha carga de cinco sesións de unha hora e dez minutos para cada grupo cunha rotación de cada catro semanas para pasar polo contexto, con un total de catro semanas de traballo cada trimestre cos grupos mixtos do segundo e terceiro ciclo de primaria, conseguindo realizar pequenas máquinas autómatas e programar os Mbot e azobots dos que dispoñemos. Seguimos agardando o material de Polos Creativos.
O PFPP non se vai a centrar na formación en ploter de corte ou impresión 3D
O05PD Poñer en funcionamento o espazo audiovisual, TeleViñagrande.
O espazo xa se dinamizaron os contextos mediante un horario cunha carga de cinco sesións de unha hora e dez minutos para cada grupo cunha rotación de cada catro semanas para pasar polo contexto, con un total de catro semanas de traballo cada trimestre cos grupos mixtos do segundo e terceiro ciclo de primaria, conseguindo realizar pequenos proxectos de gravación e stop motion por parte de todo o alumnado.
O PFPP non se vai a centrar na formación en televisión e linguaxe audiovisual.
O06PD Controlar a sobreexposición do alumnado ás redes sociais e videoxogos.
Completouse unha batería de preguntas en Abalar Box e propostas para a enquisa sobre a exposición das familias e alumnado relativas á utilización dos medios dixitais que precisa de unha supervisión e refundido de información para poder publicar e aplicar.
O07PD Definir os criterios de difusión da información do centro a nivel dixital.
Falamos coa asesora Abalar do centro para a mellora e aplicación da nova maqueta que se está a desenvolver en webs dinámicas para dar formato á web do centro. Quedamos á espera de poder aplicar esta maqueta.
Creáronse as aulas virtuais para cada curso e contexto e realizouse pequenas formacións para dinamizar a publicación de cada profesor/a ou especialista nos espazos dixitais creados.
Demos continuidade á utilización dos espazos relativos a Polos Creativos, ademais de afondar na formación de radio. Quedou sen abordar os obxectivos de difusión de información e enquisa de utilización de espazos dixitais.
O01PD Formar ao alumnado en alfabetización informacional e documentacional.
Non se realizaron novos avances neste campo, queda pendente de traballo.
O02PD Poñer en funcionamento a radio escolar, Radio Deiro.
Completáronse as rotacións por parte de todo o alumnado na utilización deste espazo, conseguindo facer creacións e gravacións de todos os grupos de primaria e infantil así como as primeiras dinámicas de libre utilización do espazo por parte do alumnado en proxectos como "Nós tamén creamos" e experiencias ou propostas persoais do alumnado así como a utilización das especialistas de AL e PT co seu alumnado como ferramenta educativa.
Realizouse a formación específica deste espazo con Javier Prado dentro do PFPP.
O03PD Poñer en funcionamento a o taller de carpintería Obradeiro.
Completáronse as rotacións por parte de todo o alumnado na utilización deste espazo, conseguindo facer diferentes propostas de lapiceiros, maqueta do sistema solar, etc..
Queda pendente realizar unha formación específica dentro dun PFPP relativa á dinamización do material específico deste espazo.
Seguimos pendentes da recepción do material comprometido no programa Polos Creativos dende fai dous cursos.
O04PD Poñer en funcionamento o espazo de robótica e ploter de corte.
Completáronse as rotacións por parte de todo o alumnado na utilización deste espazo, conseguindo facer programacións de robots e pequenos autómatas.
Queda pendente realizar unha formación específica dentro dun PFPP para dar cabida á programación do ploter de corte, impresora 3D ou máquina de coser e circuitería electrónica.
O05PD Poñer en funcionamento o espazo audiovisual, TeleViñagrande.
Completáronse as rotacións por parte de todo o alumnado na utilización deste espazo, conseguindo facer creacións e gravacións reais e en stop motion por parte de todo o alumnado de centro.
Queda pendente realizar unha formación específica dentro dun PFPP relativa á linguaxe audiovisual.
O06PD Controlar a sobreexposición do alumnado ás redes sociais e videoxogos.
Non se revisou nin rematou a enquisa en AbalarBox para poder aplicar e analizar os datos de cara á elaboración da estratexia dixital do centro.
O07PD Definir os criterios de difusión da información do centro a nivel dixital.
Seguimos pendentes do cambio de webs dinámicas para cambiar a maqueta de publicación da web e definir os bloques de contidos e método de difusión de información.
Valoramos moi positiva a participación e publicacións dentro das aulas virtuais por parte do profesorado e especialistas en cada contexto, titoría e especialidades.
Queda pendente a elaboración do protocolo de comunicación e difusión de información de centro así como a estructuración na nova web.
Avaliación
A avaliación do Plan Dixital realizarase mediante a supervisión nas datas propostas das táboas de acción. Revisarase a consecución dos obxectivos seguinto a súa temporalización, podendo reaxustar e adaptar estas táboas ao seguimento do curso, correspondéndose coa avaliación procesual.
E por outra banda a avaliación final realizarase a final de curso atendendo ao grado de consecución dos obxectivos propostos nas táboas de acción. Esta avaliación rrecollerase nas memorias finais do Plan Dixital así como na revisión na aplicación Educalidade atendendo aos indicadores marcados de cada obxectivo.
O plan dixital foi moi ben acollido establecendo as dinámicas para dotar o centro dos espazos necesarios para o traballo dos contextos de carpintería, radio, televisión e robótica e dinamizar así o material específico de cada un recibido dende o programa de Polos Creativos, puntualizando que seguimos pendente, dous cursos despois, de recibir o material de radio e mais de robótica. Acadáronse estos obxectivos sobradamente ao poder participar con todo o alumnado do centro nun programa estructurado en contextos onde todo o alumnado de primaria realizou unha rotación para poder empergar cada espazo cunha carga significativa de horas.
Faltaría a recollida de información para controlar a sobreexposición e alfabetización informacional e documentacional para poder establecer unha estratexia dixital de centro eficaz.
A participación especializada no PFPP de radio tamén foi acertada, dando oportunidade a todo o profesorado de coñecer o espazo para nun futuro favorecer a libre utilización deste espazo por parte do alumnado do centro.
Dar continuidade ao PFPP especializándose en audiovistual, robótica, impresión 3D ou carpintería para poder mellorar a competencia docente dos contextos.
Reestablecer as prioridades do centro así como a liña de comunicación e difusión da información.
Mellorar os espazos creatdos coas necesidades detectadas durante a utilización destos durante o curso escolar.
Comunicación e difusión
Este plan dixital, unha vez presentado ao Claustro de profesorado e aprobado en Consello Escolar, pasará a formar parte da documentación xeral de centro. A súa revisión e actualización será anual en función das demandas e necesidades do centro.
Unha vez presentado ao claustro de profesorado será aprobado polo consello escolar e estará a disposición de toda a comunidade educativa na web do centro unha vez compartido o enlace do mesmo na web do centro co formato que aporta a aplicación Educalidade.
A nivel claustro informarase do seguimento do plan nas diferentes reunións de coordinación e cando sexa necesario afondar en algún obxectivo ou acción que quede pendente de realizar. Este seguimento corre a cargo da coordinación do Plan Dixital.
Plan completo para poder consultar por parte de toda a comunidade educativa no enlace: