1.XUSTIFICACIÓN DO PLAN DIXITAL EN RELACIÓN Á NORMATIVA VIXENTE
O noso plan dixital ten como marco lexislativo:
-Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
-Disposición adicional quinta da Resolución do 17/06/2021, da Secretaría Xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
-Disposición adicional terceira da Resolución do 18/06/2021, da Secretaría Xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
-Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-20222.
CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL NO CENTRO. CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO DO CENTRO
2.1. Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro
O CEIP Plurilingüe de Vilaxoán constitúe unha oferta de ensino público no Concello de Vilagarcía de Arousa, concentrada, sobre todo, nas parroquias de Sobradelo e Sobrán, cunha extensión de 8,4 Km2 e unha poboación de aproximadamente 6.500 habitantes.
A área de influencia do centro ten unha poboación dispersa polo que é preciso que a maior parte do alumnado sexa usuario do transporte escolar.
A maioría da poboación é autóctona aínda que nos últimos anos estase a incrementar o número de inmigrantes na zona o cal revirte no alumnado do centro.
A lingua vehicular do alumnado de Vilaxoán é maioritariamente o castelán.
O pobo sempre estivo ligado ao mar con fábricas conserveiras e outras adicadas á salgadura que hoxe están abandonadas. Tamén destaca o cultivo do mexillón nas bateas, o marisqueo a pé e a pesca de baixura. Por iso, moitas das familias do noso alumnado adícanse a estas actividades laborais.
A realidade socio-económica da zona fai que haxa moita variedade, sendo a maioría familias de renda media- baixa.
En relación as infraestruturas e servizos culturais e sociais da zona, cabe destacar que Vilaxoán dispón de varias casas de cultura, unha axencia de lectura dependente da biblioteca municipal, unha praza de abastos, e varias instalacións deportivas entre as que destacan dous campos de fútbol e un pavillón municipal.
2.2. Incardinación e contribución do Plan Dixital ao Proxecto Educativo
O centro incorporouse ao Plan Abalar no curso 2011/2012 e posteriormente no curso 2017/2018 incorporámonos ao Plan Edixgal no que seguimos integrados na actualidade cos grupos de 5º e 6º .
Así mesmo, dende o curso 2020/2021 participamos no programa “Radio na biblio” pertencente ao Plan Lía.
A traxectoria levada a cabo no centro no ámbito das tecnoloxías foi impulsada dende hai varios cursos polo equipo TIC mediante a realización de diversas accións entre elas:
- A hora semanal de informática; todos os grupos do centro teñen asignada no seu horario semanal unha sesión na que traballar de forma directa cos equipos informáticos para coñecer o seu funcionamento, distintos aplicativos adaptados a súa idade e actividades dixitais interactivas. Esta sesión realízase co alumnado de E Infantil a 4º de Primaria na aula de informática e co alumnado de 5º e 6º nas súas propias aulas ao empregar cada un o seu portátil Edixgal
- O repositorio “Aprendemos coas TICS” na web do centro; base de enlaces a actividades dixitais interactivas clasificadas por materias e temáticas
- A realización de sesións formativas dirixidas ao profesorado e a elaboración de manuais que teñen a súa disposición na AV do centro
- A creación de cursos na Aula Virtual dirixidos ás familias do alumnado onde se lles facilita información e manuais sobre o funcionamento da propia AV, a aplicación abalar móbil e o servizo de vídeoconferencias
O Plan Dixital pretende incardinarse e contribuír co Proxecto Educativo no relativo á mellora da competencia dixital do alumnado, sen ter unha dependencia excesiva destas tecnoloxías pero facilitándolles as ferramentas para desenvolverse de forma eficaz nunha sociedade cada vez máis dixitalizada.
Así mesmo, mediante esta capacitación dixital do alumnado buscaremos superar o risco de exclusión dixital ao que poden estar expostos algún deles.
Por outro lado, o centro intenta promover accións innovadoras potenciando o emprego das TICS e dos recursos dixitais que o profesorado e o alumnado ten a súa disposición
2.3.Contribución do Plan Dixital á Programación Xeral Anual do curso 23/24
Pretendemos que o Plan Dixital contribúa á PXA do curso 23/24 ao servir de marco as accións impulsadas polo equipo TIC citadas no apartado anterior que conxuntamente coas que se recollen no propio plan de acción buscaran mellorar a competencia dixital de toda a comunidade educativa finalidade última do Plan Dixital.
3. PROCESO DE ELABORACIÓN
Para a elaboración do Plan Dixital deste curso 2023/2024 o equipo de dinamización utilizou coma base o Plan dixital do curso 2022/2023 realizando nel os cambios pertinentes segundo a valoración xeral e as propostas de mellora recollidos no mesmo contando co asesoramento dos mentores do ADIX.