Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación do Plan Dixital

A Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, regula diferentes aspectos relacionados coa competencia dixital e a innovación educativa, así no artigo 121 establece que o proxecto educativo do centro recollerá, entre outros aspectos, a estratexia dixital do centro, de acordo co establecido no artigo 111 bis, no que se establece que as Administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoverán o uso das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na aula como medio didáctico apropiado e valioso para levar a cabo as tarefas de ensino e aprendizaxe, utilizando os marcos de referencia da competencia dixital que orienten a formación inicial e permanente do profesorado e faciliten o desenvolvemento dunha cultura dixital nos centros e nas aulas.
O artigo 132 da devandita Lei establece como competencias dos directores e directoras, entre outras, exercer a dirección pedagóxica, promover a innovación educativa e impulsar plans para a consecución dos fins do proxecto educativo do centro; e fomentar a cualificación e formación do equipo docente, así como a investigación, a experimentación e a innovación educativa no centro.

Contextualización do Plan Dixital no centro e contribución ao Proxecto Educativo do Centro

Vilagarcía ten unha posición privilexiada desde moitos puntos de vista. Atópase no fondo da ría de Arousa e na beira norte da comarca do Salnés. Dentro destes espazos, a súa posición estratéxica, no límite das áreas de influencia das rexións urbanas de Pontevedra-Vigo e Santiago, convértea nun punto esencial de referencia para as terras arousás, é o núcleo reitor tanto da ría como da comarca.
A diversificación da estrutura económica está na base da urbanización difusa de todo o espazo, xa que a unha agricultura moi intensiva de viñedo e horta, engádense a pesca e o marisqueo na ría, unha dotación empresarial e industrial notable, sobre todo ao redor das cidades de Ribeira e Vilagarcía, e un papel relevante da actividade turística.
A estrutura socioprofesional da poboación ocupada pon de manifesto como a economía do Salnés posúe as características propias dunha economía integrada nun circuíto moderno de mercado, cun importante sector industrial e terciario que xera unha alta porcentaxe de asalariados/as e traballadores/as por conta allea. Dentro do terciario a maior proporción correspóndese coa rama comercial, seguida da Administración Pública, Defensa e Seguridade Social e do sector da Educación.

Aínda que a pesca e as actividades marisqueiras son moi significativas e xeran importantes recursos, a importancia da industria e dos servizos minimizan o seu impacto económico.
Os equipamentos educativos, culturais e deportivos da cidade non son poucos. Conta con 11 centros de infantil e primaria: Vagalume, A Lomba, Anexo A Lomba, Arealonga, Carril, Escardia, Piñeiriño, Rubiáns, Vilaxoán, Sagrada Familia (privado) e San Francisco (privado). Tamén conta cun centro de educación especial, Princesa Letizia. Catro institutos públicos de educación secundaria e bacharelato: A. Cotarelo Valledor, Fermín Bouza Brey, O Carril, Castro Alobre, e dous colexios privados que tamén imparten ensinanzas de ESO (Sagrada Familia, San Francisco).

Así mesmo existe unha sección delegada da Escola Oficial de Idiomas, conservatorio de Música e unha Escola Municipal de Música. A poboación universitaria do concello acude aos centros distribuídos por todo o territorio galego destacando polo seu número o campus de Santiago de Compostela, seguido polo de Vigo, A Coruña, Pontevedra, Lugo e Ourense.

Os centros educativos formamos parte dun mundo en cambio permanente e dunha sociedade e mercado laboral cada vez máis dixitalizada e por esa razón, os centros educativos deben dar resposta a esas necesidades e demandas da sociedade e o mercado laboral para poder formar cidadáns do futuro coas competencias necesarias para desenvolverse nun entorno dixitalizado.

A nosa traxectoria no ámbito das novas tecnoloxía comeza no ano 2010 cando entramos a formar parte dos centros ABALAR e dende o curso 21-22 EDIXGAL en tódolos niveis da ESO.
O Plan dixital é un recurso clave para a planificación da estratexia dixital do noso centro. O Plan Dixital é o instrumento que adecúa e facilita o uso dos medios dixitais no proceso de ensinanza-aprendizaxe, entendido desde o obxectivo do desenvolvemento pleno e integral do alumnado.

Este plan contribúe a desenvolver a competencia dixital da comunidade educativa, promover a innovación e sacar o máximo partido das tecnoloxías da información e comunicación, e dos recursos educativos dixitais tanto a nivel organizativo de centro coma no proceso de ensinanza-aprendizaxe do alumnado.

O Plan Dixital establece como un dos seus principais eixos a transformación dixital na procura da excelencia, a universalidade e a equidade na educación; que elimina as fendas sociais e territoriais, que incentiva a formación continua e cre no talento, promocionando o emprendemento e a innovación, o reforzo das súas capacidades de investigación e a atracción e fomento da excelencia.

Este plan está concibido coma un documento vivo que contén os acordos alcanzados no centro con respecto aos obxectivos xerais do Plan, as estratexias de dinamización e xestión dos recursos tecnolóxicos e a inclusión das TIC nas diferentes concrecións curriculares. Supón un compromiso por parte de toda a comunidade educativa.

Proceso de elaboración

O Plan Dixital recolle a organización do traballo do centro escolar, recollendo as accións e prioridades que marcarán o plan de traballo do noso centro. Ademais dos coordinadores TIC e Edixgal, a participación do equipo directivo no proceso de deseño e implementación do Plan Dixital é clave, tanto pola visión global que desde a súa responsabilidade poida aportar (na fase de deseño), coma pola capacidade para mobilizar recursos da organización e de xerar liderados distribuídos que permitan o cambio atendendo a principios democráticos (na fase de implementación).

Trala liña PFPP levada a cabo no curso 2022-2023 danse por acadados os obxectivos O03PD e O04PD e pasan a formar parte do protocolo xeral de funcionamento do centro. 
 

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos de recollida foron:

  • O informe SELFIE
  • O test CDD
Interno
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Resolución de incidencias técnicas. Utilización no centro de equipos dixitais propiedade do alumnado. Competencia por parte do alumnado para codificar, programar en relación ás tecnoloxías dixitais. Falta de control parental no uso da rede. Alumnado Si
Debilidade Falta de cultura dixital. Familias Si
Debilidade Política de protección de datos. Disposición de espazos, dispositivos e repositorios en liña para alumnado con N.E.E Infraestruturas Non
Debilidade Existencia dunha estratexia dixital. Tempo do que dispón o profesorado para explorar novas modalidades de ensino. Organización de centro Si
Debilidade Crear contidos dixitais. Resolución de incidencias técnicas. Incorporación por parte do profesorado de tecnoloxías dixitais para a avaliación. Persoal docente Si
Fortaleza Tratamento das licenzas e dereitos de autoría. Alumnado Si
Fortaleza Utilización de plataformas dixitais promovidas pola administración educativa. Características do software instalado nos equipos. Boa dotación de infraestruturas e recursos dixitais para a ensinanza. Infraestruturas Si
Fortaleza Coñecemento e respecto sobre os dereitos de autor e licenzas de uso. Organización de centro Si
Fortaleza Emprego de recursos educativos en liña. Aprendizaxes novas adquiridas coa pandemia. Persoal docente Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Achegas económicas que recibe o centro. Administración educativa Si
Ameaza Condicións socioeconómicas da contorna. Contorna Si
Ameaza A lexislación educativa. Lexislación Si
Ameaza Estabilidade laboral do persoal docente. Necesidade de formación continua. Falta de tempo para desenvolver proxectos e recursos. Outras Si
Ameaza Dotación de equipamento tecnolóxico. Mala conectividade e problemas na instalación eléctrica. Outras Si
Ameaza Acceso do alumnado a dispositivos dixitais fóra do centro educativo. Outras Si
Oportunidade Relación coa/a ANPA/s. ANPA Si
Oportunidade Colaboración e debate con outros centros ou institucións para apoiar á tecnoloxía dixital. Contorna Non
Oportunidade Participación das familias. Outras Si
Oportunidade Existencia de proxectos externos. Outras Si
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE e o TCDD, xerouse unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Desenvolver instrumentos de avaliación empregando ferramentas dixitais colaborativas.
O02PD Empregar ferramentas coorporativas para compartir documentos entre o profesorado
O03PD Potenciar o emprego de ferramentas dixitais incluídas na maqueta abalar (profesorado)
O04PD Potenciar o emprego de ferramentas dixitais incluídas na maqueta abalar (alumnado)
O05PD Fomentar a creación de produtos dixitais por parte do alumnado en colaboración co centro.

Seguimento

Procedemento

O equipo de traballo do Plan Dixital realizará ao menos unha xuntanza por trimestre para avaliar o Plan.

A persoa mentora ADIX reunirase no centro coa persona coordinadora do Plan Dixital sempre que sexa necesario. 

A persoa coordinadora do Plan Dixital terá acceso á ferramenta Educalidade para rexistrar os avances e avaliacións do Plan, baixo a revisión da persoa Directora.

1º Trimestre

Polo de agora estase a cumprir o previsto en todos os obxectivos. Ata o de agora temos o seguinte:

O01PD - cumpríronse xa as accións AO1.1 e AO1.2. Actualmente o grupo de traballo atópase na elaboración das rúbricas (AO1.3)

O02PD - Este obxectivo está prácticamente cumprido pois xa se cubriron os informes do primeiro trimestre mediante a plataforma Abalarbox como se pretendía cun resultado favorable. 

Os O03PD  e O04PD que abarcan potenciar o emprego das ferramentas dixitais entre o alumnado e o profesorado estanse levando a cabo. Polo de agora o que se fixo foi unha enquisa inicial para cada obxectivo para así poder valorar a liña de partida do uso das ferramentas da maqueta abalar. Cara finais de curso, realizaremos outra enquisa de novo para ver si se logrou incentivar e incrementar o uso destas entre ambos colectivos.

O05PD - Xa son distintas dinamizacións as que potencian concursos ou proxectos nos que o alumnado pode elaborar produtos dixitais como por exemplo carátulas, reinterpretacións de portadas de filmes ou deseños de versos para imprimir nun produto para o Día de Rosalía, en colaboración con diferentes dinamizacións. 

2º Trimestre

Polo de agora estase a cumprir o previsto en todos os obxectivos. Ata o de agora temos o seguinte:

O01PD - cumpríronse xa as accións AO1.1, AO1.2 e AO 1.3. Actualmente o grupo de traballo atópase na proba e revisión das rúbricas (AO1.4)

O02PD - Este obxectivo está  cumprido pois xa se cubriron os informes do primeiro e segundo trimestre mediante a plataforma Abalarbox como se pretendía cun resultado favorable. 

Os O03PD  e O04PD que abarcan potenciar o emprego das ferramentas dixitais entre o alumnado e o profesorado estanse levando a cabo. Polo de agora o que se fixo foi unha enquisa inicial para cada obxectivo para así poder valorar a liña de partida do uso das ferramentas da maqueta abalar. Cara finais de curso, realizaremos outra enquisa de novo para ver si se logrou incentivar e incrementar o uso destas entre ambos colectivos.

O05PD - Recolléronse ao longo do segundo trimestre os produtos dixitais elaborados polas distintas dinamizacións ao longo do curso.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3º Trimestre

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Segundo se recolle nos obxectivos (Plan de acción) cada acción dispón dunha data final prevista para a súa realización. No caso de tratarse de obxectivos a levar a cabo ao longo de todo o curso, realizase unha avaliación procesual por trimestre no que se recollen os aspectos a valorar, o estado de execución das accións, a análise e valoración dos resultados. De ser o caso, recolleranse tamén as posibles modificacións das accións, o axuste da temporalización e as propostas de mellora (información recollida no apartado de Seguimento).

 

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez informado e aprobado o Plan Dixital polo Claustro e o Consello Escolar, procedeuse a súa publicaciñon na Páxina Web do centro, así como á súa difusión a través da mensaxería Abalar a toda a comunidade educativa.