Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O colexio CEIP Álvarez Limeses é un centro situado no centro da cidade de Pontevedra, na zona do Hospital Provincial e estando delimitada a zona de influencia polos centros CEIP de Barcelos e CEIP Campolongo e estando adscritos, ao IES Valle Inclán.

En canto ás zonas de influencia, o alumnado procede na súa meirande parte do barrio, aínda que hai algunhas familias que proceden doutras zonas.

O noso centro, é un centro pequeno de liña 2 e cos distintos espazos ben aproveitados, para dar resposta as distintas necesidades educativas.

A procedencia do alumnado, é dunha situación socio-económica media-alta, onde moitas familias, ambos proxenitores teñen estudos universitarios. Tamén cabe destacar, que na maioría das familias, os dous proxenitores traballan, pero non é un impedimento para que teñan unha relación cordial e de implicación co centro.

A Atención a Diversidade trabállase dende dentro da aula. O Equipo de Orientación prioriza este tipo de medidas para poder ter aos nenos e nenas dentro do seu contexto social entre iguais e procurando, na medida do posible, que os apoios que se fagan foran da aula sexan mínimos ou relacionados coa atención á linguaxe, onde o traballo persoal implica oralidade que pode interferir no traballo do resto do alumnado.

A porcentaxe de alumnado estranxeiro é bastante baixa, e na súa maioría, os nenos escolarizados xa naceron aquí, polo que a súa inclusión é bastante doada sen ter que elaborar programas de aprendizaxe da lingua.

O marco normativo para a elaboración do plan, recóllese no articulado concreto dos Decretos Autonómicos no que se recole a obriga de inclusión do Plan Dixital no Proxecto Educativo:
 

  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia. 
  • Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

O que recollen ditos artigos é o seguinte: “Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”

Nas normativa de desenvolvemento dos anteriores Decretos, concrétase a estrutura, que como mínimo debe contemplar o PD, no seguinte articulado:

  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

O proceso de elaboración deste Plan Dixital, faise seguindo, por unha banda, as directrices que se foron marcando nas distintas reunións co equipo de mentores ADIX de Pontevedra, así como reunións a título persoal coa coordinadora co mentor asinado ao centro e en distintas reunións levadas a cabo polo equipo de traballo, na que se recolleron as conclusións e os principais obxectivos que se van a traballar no vindeiro curso.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a elaboración do DAFO, tivéronse en conta os resultado do TEST SELFIE que se fixo entre o mes de novembro e decembro de 2021 e estivemos sacando as conclusión segundo eses resultados.

Interno
68 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade No noso centro o alumnado pode traer os seus propios dispositivos portátiles e utilizalos durante as clases. Alumnado Non
Debilidade No noso centro o alumnado aprende a codificar ou programar. Alumnado Non
Debilidade No noso centro o alumnado aprende a resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar tecnoloxías dixitais. Alumnado Si
Debilidade No noso centro o alumnado aprende a comunicarse utilizando tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Debilidade Non aseguramos en que o alumnado desenvolva habilidades dixitais para diferentes materias. Alumnado Non
Debilidade No noso centro o alumnado pode traer os seus propios dispositivos portátiles e utilizalos durante as clases. Familias Non
Debilidade No noso centro o alumnado pode traer os seus propios dispositivos portátiles e utilizalos durante as clases. Infraestruturas Non
Debilidade No noso centro, os espazos físicos facilitan a ensinanza e o aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Si
Debilidade No noso centro os profesores teñen tempo para explorar como mellorar o ensino con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade No noso centro, os espazos físicos facilitan os ensinos e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade Axúdase ao profesorado para utilizar tecnoloxías dixitais para fins de avaliación. Organización de centro Non
Debilidade - No noso centro avaliamos os nosos progresos en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade No noso centro colaboramos con outros centros organizacións apoiar o tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade No noso centro o alumnado pode traer os seus propios dispositivos portátiles e utilizalos durante as clases. Organización de centro Non
Debilidade - No noso centro respectamos os dereitos de autor e as licenzas de uso ao utilizar tecnoloxías dixitais para o ensino e a aprendizaxe. Organización de centro Non
Debilidade No noso centro os profesores teñen tempo para explorar como mellorar o seu método de ensino con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Debilidade No noso centro utilizamos tecnoloxías dixitais ao colaborar con outras organizacións. Persoal docente Non
Debilidade Utilízanse datos dixitais sobre alumnos concretos para mellorar a súa experiencia de aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade No noso centro avaliamos os nosos progresos en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Debilidade O noso centro fomenta a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares utilizando tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Debilidade Utilízanse tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Utilízanse tecnoloxías dixitais para que o alumnado poida realizar observacións sobre o traballo dos seus compañeiros. Persoal docente Non
Debilidade Foméntase o uso de tecnoloxías dixitais para fins de avaliación. Persoal docente Non
Debilidade No noso centro utilízanse tecnoloxías dixitais para facilitar a colaboración entre o alumnado. Persoal docente Non
Debilidade Utilízanse tecnoloxías dixitais para facilitar a retroalimentación adecuada ao alumno. Persoal docente Non
Debilidade Úsanse tecnoloxías dixitais para facilitar a colaboración entre o alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza No noso centro hai dispositivos dixitais que son propiedade do centro ou están xestionados por el e que o alumnado pode utilizar cando os necesita. Alumnado Non
Fortaleza No noso centro o alumnado aprende a comprobar se a información que atopa na internet é fiable e precisa. Alumnado Non
Fortaleza No noso centro o alumnado aprende a dar crédito ao traballo doutras persoas que atopou na internet. Alumnado Non
Fortaleza No noso centro o alumnado aprende a actuar de maneira responsable na internet. Alumnado Non
Fortaleza No noso centro, hai dispositivos portátiles administrados e propiedade do centro que os alumnos poden levar a casa cando sexa necesario. Alumnado Non
Fortaleza No noso centro o alumnado aprende a actuar de maneira segura na internet. Alumnado Non
Fortaleza No noso centro, a infraestructura dixital respalda a ensinanza e o aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Non
Fortaleza O noso centro dispón de asistencia técnica cando aparecen problemas coas tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Non
Fortaleza No noso centro hai dispositivos portátiles administrado e en propiedade do centro que os alumnos e alumnas poden levar a casa cando sexa preciso. Infraestruturas Non
Fortaleza No noso centro facilítase o acceso a internet para a ensinanza e o aprendizaxe. Infraestruturas Non
Fortaleza No noso centro, o alumnado con necesidades educativas especiais teñen acceso a tecnoloxías asistenciais. Infraestruturas Non
Fortaleza No noso centro existen repositorios ou bibliotecas en liña que conteñen materiais de ensinanza e aprendizaxe. Infraestruturas Non
Fortaleza No noso centro hai dispositivos dixitais para o seu uso na ensinanza. Infraestruturas Non
Fortaleza No no centro hai dispositivos dixitais que son propiedade do centro e que o centro os xestiona para que os alumnos poidan utilizalo cando os precisan. Infraestruturas Non
Fortaleza Apoiamos aos profesores para que explore novas formas de ensino cono tecnoloxías dixitais. Oferta Non
Fortaleza No noso centro contamos cunha estratexia dixital. Organización de centro Non
Fortaleza No noso centro disponse de asistencia técnica cando xorden problemas coas tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Fortaleza Apoiamos aos profesores para que exploren novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Fortaleza No noso centro, temos medidas para identificar as dificultades que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos alumnos e o seu contexto socioeconómico. Organización de centro Non
Fortaleza No noso centro, o alumnado con necesidades educativas especiais ten acceso a tecnoloxías asistenciais. Organización de centro Non
Fortaleza No noso centro existen repositorios ou bibliotecas en liña que conteñen materiais de ensino e aprendizaxe. Organización de centro Non
Fortaleza Desenvolvemos a estratexia dixital do noso centro en colaboración cos profesores. Organización de centro Non
Fortaleza No noso centro, temos un plan para axudar aos profesores para enfrontar os desafíos que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos alumnos e o seu contexto socioeconómico. Organización de centro Non
Fortaleza Apoiamos aos profesores para que exploren novas de ensinanza con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza No noso centro, debatemos sobre as vantaxes e desvantaxes da ensinanza e do aprendizaxe de tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza No noso centro utilízanse tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa ao centro educativo. Persoal docente Non
Fortaleza Conta co apoio do equipo directivo á hora de probar novas formas de ensinanza cos tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Debatemos sobre a necesidade de DPC no relativo á ensinanza con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Realízanse actividades de aprendizaxe dixitais que motivan ao alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Noso centro ten acceso a posibilidades de DPC no relativo á ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Buscamos recursos educativos dixitais en liña. Persoal docente Non
Fortaleza Créanse algúns recursos dixitais para reforzar os métodos de ensino. Persoal docente Non
Fortaleza Dende o noso centro utilízanse tecnoloxías dixitais para adaptar seu método de ensinanza ás necesidades individuais do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Utilízanse entornas virtuais de aprendizaxe co alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza No noso centro úsanse recursos educativos abertos. Persoal docente Non
Fortaleza No noso centro utilízanse actividades de aprendizaxe dixitais que fomentan a creatividade do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Realízanse actividades de aprendizaxe dixitais que fomentan a creatividade do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Dende o centro utilízanse tecnoloxías dixitais para avaliar a capacidade dos alumnos Persoal docente Non
Fortaleza Favorécese que o profesorado intercambie experiencias dentro da comunidade educativa sobre o ensino con tecnoloxías dixitais. Persoal non docente Non
Fortaleza Realízanse actividades de aprendizaxe dixitais que motivan ao alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza Créanse recursos dixitais para reforzar o labor de ensino. Persoal non docente Non
Fortaleza Búscanse recursos dixitais en liña. Persoal non docente Non
68 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza No noso centro, os espazos físicos facilitan o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Administración educativa Non
Ameaza No noso centro o alumnado aprende a codificar ou programar. Contorna Non
Ameaza No noso centro respectamos os dereitos de autor e as licenzas de uso ao utilizar tecnoloxías dixitais para o ensino e a aprendizaxe. Lexislación Non
Ameaza No noso centro utilizamos tecnoloxías dixitais ao colaborar con outras organizacións. Outras Non
Ameaza No noso centro colaboramos con outros centros e/ou organizacións para apoiar o uso de tecnoloxías dixitais. Outras Non
Oportunidade No noso centro a infraestrutura dixital apoia o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Administración educativa Non
Oportunidade No noso centro hai dispositivos dixitais para o seu uso no ensino. Administración educativa Non
Oportunidade No noso centro facilítase acceso a internet para o ensino e aprendizaxe. Administración educativa Non
Oportunidade No noso centro existen repositorios ou bibliotecas en liña que conteñen materiais de ensino e aprendizaxe. Administración educativa Non
Oportunidade No noso centro disponse de asistencia técnica cando xorden problemas coas tecnoloxías dixitais. Administración educativa Non
Oportunidade No noso centro temos medidas para identificar as dificultades que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos alumnos e o seu contexto socioeconómico. ANPA Non
Oportunidade No noso centro, temos un plan para axudar aos profesores para enfrontar os desafíos que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos alumnos e o seu contexto socioeconómico. ANPA Non
Oportunidade No noso centro, temos un plan para axudar aos profesores para enfrontar os desafíos que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos alumnos e o seu contexto socioeconómico. - No noso centro existen repositorios ou bibliotecas en liña que conteñen materiais de ensino e aprendizaxe. Contorna Non
Oportunidade No noso centro existen sistemas de protección de datos. Lexislación Non
Oportunidade No noso centro a infraestrutura dixital apoia o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Outras Non
Oportunidade No noso centro, temos un plan para axudar aos profesores para enfrontar desafíos que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos alumnos e o seu contexto socioeconómico. Outras Non
Oportunidade No noso centro, temos medidas para identificar as dificultades que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos alumnos e o seu contexto socioeconómico. Outras Non
17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Para facer a análise do DAFO, recollemos as fortalezas e debilidades dos axentes internos e externos do informe que obtivemos do test SELFIE, que cubrimos os docentes e os alumnos e alumnas de 5º e 6º de Educaciónn Primaria durante o mes de novembro, obtendo as conclusións que aquí se relatan.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Traballar dende o centro, a Seguridade na Rede
O02PD Mellorar a competencia dixital de todo o profesorado e en beneficio do alumnado.
O03PD Deseñar un espazo no centro educativo para incorporar rincóns dixitais.

Seguimento

Procedemento

O Equipo de Dinamización do Plan Dixital, realizará, polo menos, unha xuntaza por trimestre para valorar as evolucións do Plan.

A persoa mentora ADIX realizará unha ou máias visitas por trimestre para analizar coa persoa coordinadora do PD, o desenvolvemento do proxecto. A persoa coordinadora do Plan Dixital, terá acceso a ferramenta de Educalidade para rexistrar os avances deste plan baixo a supervisión do director do centro.

1º Trimestre

AO01.1PD Creación dun Equipo de Traballo: acadado

AO02.1PD Crear un equipo de traballo. acadado

2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para a avaliación do Plan Dixital, levamos a cabo distintas reunións os membros do Equipo do Plan Dixital, co fin de ir traballando en completar os obxectivos marcados e ademáis, tivemos distintas reunión co Mento ADIX para ir profundizando no desenvolvemento do plan, así na resolución de dúbidas.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do plan realizarase para toda a comunidade educativa, a través dun enlace anclado na web do centro e enviado a través doutras aplicación comunicativas, á páxina de Educalidade, onde poderá verse no formato requerido para tales efectos pola Consellería de Educación.