1.1 Datos básicos do centro
Nome do centro: CEIP Plurilingüe Enrique Barreiro Piñeiro
Enderezo: O Sineiro s/n (Vilariño)
Concello: Cambados (Pontevedra)
Código Postal: 36633
Correo electrónico: ceip.enrique.barreiro@edu.xunta.gal
Páxina web: www.edu.xunta.gal/centros/ceipenriquebarreiro
Trátase dun centro de titularidade pública, tipificado como liña 1, polo tanto contamos con 9 unidades, 3 de EI e 6 de EP. Nel están escolarizados 162 alumnos/as (40 de EI e 122 de EP).
O claustro está formado por 18 mestras/es, dos cales 15 son mulleres e 3 son homes. Entre elas/es atopamos: 4 mestras en EI (3 titoras e 1 mestra de apoio) e 6 titoras de EP. Especialistas: 1 mestra de música, 1 de relixión compartida, 2 de lingua estranxeira, 1 de Educación Física, 1 mestra de PT, 1 de AL compartida, 1 orientadora compartida e 1 mestra PT do programa PROA+.
1.2 Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro.
Baseándonos nos cuestionarios de contexto das avaliacións diagnósticas realizadas no ano 2011 e do ano 2012, recóllese unha media das porcentaxes dos empregos dos pais e nais do alumnado do centro:
Máis do 20% son empregados en supermercados, conserveiras, ou pequenas empresas. O 15% traballa no sector servizos e máis do 10% son empresarios/as de pequenas empresas.
Aproximadamente o 10% é autónomo adicado á agricultura, xa que esta ocupa un lugar destacado por ser traballado en pequenas e nalgunhas medianas explotacións familiares aínda que se combine con outros traballos. É moi importante o cultivo e venta de produtos hortícolas, uva Albariña, Barrantes e Caíño. Tamén a elaboración e venta de viño.
E por último, arredor doutro 10%, dedícanse as labores da casa. Esta labor é ocupada maiormente por mulleres. Na construción ocúpase un 7% máis ou menos e sobre o 5% dedícase á pesca ou ao marisqueo. O resto vive doutras actividades como costura, transporte de pasaxeiros, transporte de mercancías, entre outros.
No que se refire ao nivel sociocultural das familias este é medio-baixo, con implicacións laborais dos dous proxenitores. A maioría das familias e do alumnado son galego falantes, aínda que actualmente este dato último está comezando a mudar cara o castelán. Extraendo datos dos cuestionarios de contexto antes citados, concluímos:
• Pouco máis da metade dos pais e nais, teñen o graduado escolar e arredor dun 15% non acadou os estudios obrigatorios.
• Aproximadamente o 10% estudiou Formación Profesional media ou FP superior.
• Arredor do 5% ten aprobado o Bacharelato e menos do 5% ten estudios universitarios.
Todo o alumnado dispón de libros na súa casa. Case a metade din usar bastante os libros; un terzo dos nenos e nenas os usan moito e o 20% restante, úsanos pouco. A inmensa maioría ten ordenador na casa (un 90% aproximadamente) que usan para recadar información para os seus estudos ou para comunicarse e programas de xogos.
As leis actuais sinalan a importancia do Plan Dixital dentro do proxecto educativo de centro, que integre todas as actuacións do centro destinadas ao fomento dos recursos dixitais que permitan alcanzar as competencias clave.
Coa elaboración do Plan Dixital estaremos contribuíndo á consecución de obxectivos reflectidos no Proxecto Educativo de centro como poden ser:
- Dotar ao centro educativo das infraestruturas necesarias para un bo funcionamento do mesmo.
- Optimizar os recursos que nos oferta a Rede Abalar e ampliar progresivamente os mesmos e os seus usos, así como avanzar na dotación xeral do centro en medios e recursos audiovisuais e informáticos.
O Plan Dixital contribuirá á Programación Xeral Anual do curso 23/24, xa que agora hai coñecemento das debilidades, fortalezas, ameazas e oportunidades do centro polo que se poderán buscar solucións reais e necesarias como: a posta en marcha do programa E-dixgal, a mellora da conectividade do centro, fortalecer os coñecementos do profesorado sobre abalar ou dar visibilidade á páxina web do centro.
1.3 Contextualización normativa:
Normativa legal na que se recolle a obriga de incluir o Plan Dixital no Proxecto Educativo:
Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
O que recollen ditos artigos é o seguinte: “Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”.
1.4 Proceso de elaboración
A elaboración do Plan Dixital de centro foi un proceso dinámico, colaborativo, activo e participativo entre todos e todas os compoñentes que conforman o equipo do PD. O equipo tentou que con este documento vivo queden plasmadas as necesidades e as fortalezas do centro, e así, poder ir actuando sobre elas de maneira progresiva ao longo dos vindeiros cursos.
O calendario de actuacións previsto para este curso escolar 23/24 inclúe accións enfocadas a continuar co traballo comezado hai dous anos, relacionadas cos entornos virtuais de aprendizaxe, os protocolos de seguridade na rede e os repositorios sobre as diferentes ferramentas existentes para crear materiais.