Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Introdución

1.1 Datos básicos do centro

CEP Antonio Magariños Pastoriza. (36000478)
Dirección: Avenida de Vilariño 29 Cambados CP 36630 Pontevedra.
cep.antonio.magarinhos@edu.xunta.gal
https://www.edu.xunta.gal/centros/cepantoniomagarinos

O colexio é un centro de Educación Primaria de liña dous que conta cun total de 180 alumnos/as e con 21 mestres.

1.2 Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativodo Centro

A maoría das familias teñen un nivel socioeconómico medio. Moitas familias contan cun nivel de estudos  básico  e  hai  unha  porcentaxe  significativa  que  son  fillos  de  funcionarios  e  outros profesionais do sector servizos, así como mariñeiros e agricultores.
Cómpre salientar, que nos últimos anos a porcentaxe de familias estranxeiras incrementouse no centro.
Os proxectos cos que contamos no centro e aos cales o PD vai contribuír é o Proxecto Elisa ou a participación en Depoemprende.
No vindeiro curso incluiranse na PXA os obxectivos do Plan de Acción, os cales se acadarán a través  de  diversas  actividades  que  se  levarán  a  cabo  ao  longo  do  curso.  Estas  actividades recolleránse no presente PD.

Articulado concreto dos Decretos autonómicos no que se recolle a obriga de inclusión do PD no Proxecto Educativo:

Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

1.3 Breve xustificación do mesmo


Este Plan dixital está adaptado ao establecido na seguinte normativa: 
Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de  Educación  e  Formación  Profesional,  pola  que  se  ditan  instrucións  para  o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022.
Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

1.4 Proceso de elaboración
O método de traballo que empregamos foi acudir ás reunións por webex  requeridas, así mesmo, fixéronse  diversas  chuvias  de  ideas  nas  que  participaron  todos  os  membros  do  grupo,  para posteriormente, a cordinadora do Plan Dixital, elaborar os documentos que se subían a aula virtual e; finalmente, grazas a eses documentos, recoller toda a información no PD.

2. Situación de partida

2.1Infraestrutura, equipamento e servizos dixitais

Descrición  xeral  acerca  da  infraestrutura  dixital  do  centro: Todas  as  aulas  contan  con conexión a internet por cable. As aulas da entrada principal, tanto as da planta baixa como as da 2º planta contan con wifi. Así mesmo, este curso na planta baixa do centro instaláronse uns repetidores wifi que permiten a conexión wifi no despacho de dirección, sala de profesores e biblioteca.
Equipamento dispoñible e identificación dos usos segundo as seguintes categorías: aulas abalar (5º e 6º) contan con sendos carritos abalar, os cales teñen ordenadores que non funcionanno seu 95%, así mesmo, os titores de 5º e 6º contan con un ordenador portátil, todas as aulas teñen un ordenador de mesa conectado por cable e un cañón proxector con PDI.

Na biblioteca hai un   ordenador que empregan os mestres e en ocasións o alumnado pode buscar información. Hai 3 equipos para uso de mestres na salas de profesorado e un ordenador no departamento deorientación, así como unha aula de informática.
Servizos  dixitais  educativos: entre  os  servizos  corporativos  ou  non  corporativos  que  se empregan destácanse a páxina web do centro, aula virtual, espazoAbalar, Abalarmóbil,…).
Xestión do mantemento do equipamento do centro:  Contamos con un informático que nos repara os diferentes equipos dixitais cos que contamos e con un coordinador TIC.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos utilizados para a recollida de información foron os indicados:

- Informe SELFIE

- Test CDD

Interno
31 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Base de datos de proveedores de formación Alumnado Non
Debilidade Traer o propio dispositivo Alumnado Non
Debilidade Traer o propio dispositivo Familias Non
Debilidade Acceso a internet Infraestruturas Non
Debilidade Dispositivos dixitais para o aprendizaxe Infraestruturas Si
Debilidade Espazos físicos Infraestruturas Non
Debilidade Tecnoloxías asistenciais Infraestruturas Non
Debilidade Bibliotecas/repositorios en liña Infraestruturas Non
Debilidade Bibliotecas/repositorios en liña Infraestruturas Non
Debilidade Tempo para explorar o ensino dixital Organización de centro Non
Debilidade Avaliación do progreso Organización de centro Non
Debilidade Estratexia dixital Organización de centro Non
Debilidade Desenvolvemento da estratexia co profesorado Organización de centro Non
Debilidade Novas modalidades de ensino Organización de centro Non
Debilidade Participación das empresas na estratexia Organización de centro Non
Debilidade Empleo de entornos virtuais de aprendizaxe Persoal docente Non
Debilidade Tempo para explorar o ensino dixital Persoal docente Non
Debilidade Recursos educativos en liña Persoal docente Non
Debilidade Creación de recursos dixitais Persoal docente Non
Debilidade Fomento da creatividade Persoal docente Non
Debilidade Novas modalidades de ensino Persoal non docente Non
Debilidade Recursos educativos en liña Persoal non docente Non
Fortaleza Dispositivos dixitais para o aprendizaxe Alumnado Si
Fortaleza infraestrutura Infraestruturas Non
Fortaleza Asistencia técnica Infraestruturas Non
Fortaleza Dispositivos dixitais para o ensino Infraestruturas Si
Fortaleza Asistencia técnica Organización de centro Non
Fortaleza Debate sobre o uso da tecnoloxía Persoal docente Non
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza Intercambio de experiencias Persoal non docente Non
Fortaleza Creación de recursos dixitais Persoal non docente Non
31 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Acceso a internet Administración educativa Non
Ameaza Dispositivos dixitais para o ensino Administración educativa Non
Ameaza FENDA dixital: medidas para identificar dificultades Contorna Non
Ameaza FENDA dixital: Apoio para abordar dificultades Contorna Non
Ameaza Bibliotecas/repositorios en liña Outras Non
Oportunidade Espazos físicos Administración educativa Non
Oportunidade Nornas sobre dereitos de autor e licenzas de uso Lexislación Non
Oportunidade Colaboracións Outras Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Mellorar o aproveitamento das novas pantallas táctiles dos niveis 1º, 2º, 3º e 4º.
O2PD Mellorar a CD mediante desdobres á aula de informática de 1º a 4º nivel.
O3PD Incorporarar e manexar un segundo panel dixital nas aulas.
O4PD Optimizar os medios tecnolóxicos atendendo ás necesidades do centro

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre

O1PD_Mellorar o aproveitamento das novas pantallas táctiles dos niveis 1º, 2º, 3º e 4º

As accións para este obxectivo foron levadas a cabo de xeito exitoso.

O2PD_Mellorar a CD mediante desdobres á aula de informática de 1º a 4º nivel.

As accións deste obxectivo foron levadas a cabo atopando a dificultade de non existir aplicativos ou xogos axeitados para Linux e tendo que recurrir á rede.

O3PD_Incorporarar e manexar un segundo panel dixital nas aulas.

As accións foron levadas a cabo dsen contratempos.

O4PD_Optimizar os medios tecnolóxicos atendendo ás necesidades do centro.

As accións foron levadas a cabo con éxito no prazo previsto.

2º Trimestre

O1PD_Mellorar o aproveitamento das novas pantallas táctiles dos niveis 1º, 2º, 3º e 4º

As accións para este obxectivo foron levadas a cabo. Destaco o descubrimento de novas posibilidades as PDI a raíz da formación con dispositivos de terceiros que poden facilitar o traballo do mestre na aula.

O2PD_Mellorar a CD mediante desdobres á aula de informática de 1º a 4º nivel.

As accións deste obxectivo foron levadas a cabo atopando a dificultade de non existir aplicativos ou xogos axeitados para Linux e tendo que recurrir á rede.

O3PD_Incorporarar e manexar un segundo panel dixital nas aulas.

A petición de instalación dos antigos paneis dixitais foi feita á dirección do centro, mais o Concello non da enviado a ninguén para facelo.

O4PD_Optimizar os medios tecnolóxicos atendendo ás necesidades do centro.

As accións foron levadas a cabo con éxito no prazo previsto.

3º Trimestre

 

O1PD_Mellorar o aproveitamento das novas pantallas táctiles dos niveis 1º, 2º, 3º e 4º

As accións para este obxectivo foron levadas a cabo de xeito exitoso.

O2PD_Mellorar a CD mediante desdobres á aula de informática de 1º a 4º nivel.

As accións deste obxectivo foron levadas a cabo atopando a dificultade de non existir aplicativos ou xogos axeitados para Linux e tendo que recurrir á rede.

O3PD_Incorporarar e manexar un segundo panel dixital nas aulas.

Non se pode levar a cabo o obxectivo por non instalar as PDI nas aulas por causas alleas ao centro.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

A valoración da consecución do plan deste ano e positiva, conseguindo levar a cabo a maioría dos obxectivos previstos a principio do curso, e non conseguindo un deles por causas alleas ao centro.

A participación do profesorado foi alta mostrando insterese pola continua mellora así como tamén facendo crítica das escasas ponencias que sexan axeitadas realmente ao traballo de primaria.

Proposta de mellora

Como proposta de mellora:

- Colocación dos PDI,  recurrindo a outros medios xa que os empregados este ano non foron suficientes.

- Búsqueda de formacións que relmente sirvan aos mestres deste centro para sacarlle logo partido nas aulas de xeito palpable.

- Baixa, reciclaxe de equipos e compoñentes antigos de PC.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O  Plan  Dixital  será  enviado  ao  todo  o  Claustro  de  Mestres  e  aprobarase  no  Consello Escolar.
O centro publicará este plan na páxina web e as familias serán coñecedoras do mesmo por medio da aplicación de comunicación AbalarMóbil.

Plan Dixital