CENTRO: CPR María Inmaculada - ENDEREZO: Avda. de Portugal, 59. 32600 - CORREO: info@mariainmaculadaverin.com - ENSINANZAS: Infantil, Primaria, ESO. Nº Alumnado: 477 Nº Profesorado 47
O CPR plurilingüe María Inmaculada vén ofrecendo un servizo educativo á sociedade de Verín (Ourense) e arredores dende 1947. Pertence á Fundación educativa AMOR de DEUS. Polas características da contorna o Centro cobre unhas s alientables necesidades educativas por ser o único colexio non público mixto de toda a bisbarra que oferta todas as etapas educativas obrigatorias: Educación Infantil, Educación Primaria e Educación Secundaria Obrigatoria. O Centro séntese comprometido en dialogo coa sociedade.
O Plan Dixital de Centro debe de ser o instrumento que adecúe e facilite o uso dos medios dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe, entendido desde o obxectivo do desenvolvemento pleno e integral do alumnado.
É fundamental dar un enfoque de centro ao uso dos recursos pedagóxicos dixitais, aproveitando as posibilidades e recursos dispoñibles, de modo que se converta nun proxecto compartido para os membros da comunidade educativa, que dea coherencia e guíe o uso das tecnoloxías. Será un instrumento que forme parte do Proxecto Educativo, o Proxecto de Dirección e a Programación Xeral Anual ( PXA).
A Educación é un recurso fundamental para asegurar a igualdade social, a promoción das persoas e máis xenericamente a mellora das condicións de vida de comunidades e persoas. Así pois, a Estratexia Galicia Dixital 2030, promove a consecución dunha cidadanía dixital plena. Co fin de promover e garantir o desenvolvemento dun marco de acción que permita acordar e coordinar diversos aspectos que afectan ao uso das tecnoloxías na educación, desde aqueles relacionados con cuestións organizativas, ata outros máis pedagóxicos e propios dos procesos de ensino e aprendizaxe.
O noso Centro participa activamente no Proxecto Google for Education; este é un Proxecto que se basa nun conxunto de ferramentas dixitais que Google pon ao servizo dos Centros Educativos para enriquecer os procesos de ensino e aprendizaxe, axudándolles a adaptarse ás necesidades dos estudantes do século XXI. A súa facilidade de uso e a súa versatilidade proporcionan acceso á aprendizaxe a millóns de estudantes en todo o mundo, quen dispón dela de forma gratuíta e segura.
A contribución do Plan Dixital a PXA do Curso 2023/24, basesase nunha continuación na dixitalización tanto de tarefas como do proceso de aprendizaxe; introducirase dentro do apartado da PXA onde se especifiquen os Proxectos de innovación programados para ese curso.
O Plan Dixital ven respaldado institucionalmente polo novo Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica que impulsa a Consellería de Cultura, Educación e Universidade, faise unha clara aposta por espazos ao servizo dos proxectos educativos, sobre todo vinculados á transformación dixital e que sexan xeradores de igualdade e de inclusión. Así como, na Estratexia Galicia Dixital 2030 e na Estratexia Educación Dixital 2030 de Galicia, cara a consecución dunha cidadanía dixital plena.Dentro desta estratexía, o marco legal no que se asenta o Plan é a seguinte:
• Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
• Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
• Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
• Artigo 34.1 doDECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
• Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
• Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia. Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
O Plan Dixital foi elaborado por un grupo de traballo confeccionado para tal efecto; este grupo está formado por catro membros do Claustro: o coordinador do Plan Dixital, e tres profesores/as das tres etapas educativas do mesmo. O grupo de traballo forma parte así mesmo doutro máis xeral e amplo que é o de Innovación Educativa.