Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Ao longo do curso 2023_24 faremos a revisión da marcha do Plan Dixital adaptando a mesma aos tres trimestres do curso académico.
Utilizaremos as ferramentas que consideremos oportunas para obter a información mais fiable en cada momento.
Ao longo do primeiro trimestre fomos desenvolvendo diferentes accións ligadas aos obxectivos inicialmente propostos, que eran:
(1) Emprego de ferramentas corporativas de comunicación dixital: co fomento da plataforma ABALAR para a comunicación bidireccional centro educativo & padres; titores & profesores; ...
(2) Realizar proxectos interdisciplinares: no marco de datas sinaladas como o un de novembro (dende a Biblioteca); 25 de novembro, dende as titorías e orientación; decoración de Nadal no centro (departamentos de Educación Plástica e Visual, departamento de Matemáticas, titorías da ESO...)
(3) Actualizar os equipos informáticos das dependencias do centro: foron actualizadas maquetas ABALAR en diferentes equipos e esperamos que ao longo do segundo trimestre cheguen nuevos equipos para as aulas, así como pantallas dixitais de nova xeración.
(4) Fomentar a creatividade do alumnado a través de distintas ferramentas: desenvolvendo dous PFPP orientadas á creatividade no marco da Educación Responsable e tamén no ámbito dos Polos Creativos.
(5) Establecer un protocolo de comunicación de incidencias dixitais: o equipo do plan dixital está a investigar diferentes ferramentas corporativas que axilicen a comunicación destas incidencias, facilitando así o traballo tanto aos coordinadores correspondentes (TIC e EDIXGAL) como a resolución de ditas incidencias.
(6) Protección de datos e bo emprego de recursos dixitais: desenvolveuse no primeiro trimestre unha conferencia para 2º ESO coa temática fundamental do bo uso das redes. Tamén foron solicitadas charlas para profesorado, alumnado e familias no marco do proxecto "Navega con rumbo" que serán desenvoltas no segundo e terceiro trimestre xa que fomos elixidos na convocatoria correspondente.
12 decembro 2023 : Charla "Riscos en internet" impartida pola Policía Nacional dentro do Plan Director para todo o alumnado de 2º ESO
Ao longo do segundo trimestre desenvolvimos diferentes accións ligadas aos obxectivos inicialmente propostos, tales como:
(1) Emprego de ferramentas corporativas de comunicación dixital: co fomento da plataforma ABALAR para a comunicación bidireccional centro educativo & padres; titores & profesores; formulario en AbalarBox para informar de incidencias técnicas;...
(2) Realizar proxectos interdisciplinares: no marco de datas sinaladas como o 11 de febreiro (día da muller e a nena na ciencia); 8 de marzo (día da muller), dende as titorías e orientación; a celebración do Entroido,...
(3) Actualizar os equipos informáticos das dependencias do centro: foron actualizadas maquetas ABALAR do alumnado tras clonación en diferentes momentos do trimestre; foron sustituidos a maior parte dos equipos de aula á volta das vacacións de Nadal.
(4) Fomentar a creatividade do alumnado a través de distintas ferramentas: desenvolvendo dous PFPP orientadas á creatividade no marco da Educación Responsable e tamén no ámbito dos Polos Creativos (no segundo trimestre continuamos co traballo nestas dúas liñas do PFPP).
(5) Establecer un protocolo de comunicación de incidencias dixitais: o equipo do plan dixital despois de investigar diferentes ferramentas corporativas que puideran ser utilizadas para a comunicación destas incidencias, co fin de facilitar o traballo tanto aos coordinadores correspondentes (TIC e EDIXGAL) como a resolución das mesmas, decidiu implementar na aula virtual do centro un hipervínculo a un formulario no que quedan detalladas as incidencias axilizando así a súa resolución.
Ao longo do terceiro trimestre faremos unha valoración do uso e efectividade desta ferramenta.
(6) Protección de datos e bo emprego de recursos dixitais: celebráronse varias conferencias coa temática referida. Sendo estas:
- 19 marzo 2024: Taller «Para Piensa Conéctate», se imparten formaciones sobre bienestar digital. Será impartida por la organización cibervoluntarios.org al alumnado de 4º ESO de la materia FOPP.
- 21 marzo 2024: Charla "Seguridade en dispositivos móbiles" a cargo da UVigo para todo o alumnado de 3º ESO.
Ao longo do terceiro trimestre desenvolvimos diferentes accións ligadas aos obxectivos inicialmente propostos, tales como:
(1) Emprego de ferramentas corporativas de comunicación dixital: mantivemos a dinámica xa implementada nos trimestres anteriores de uso da plataforma ABALAR para a comunicación bidireccional centro educativo & padres; titores & profesores; formulario en AbalarBox para informar de incidencias técnicas;...
(2) Realizar proxectos interdisciplinares: co motivo do día do libro implementáronse diferentes actividades articuladas en torno aos departamentos de linguas e levadas a cabo por membros de diferentes departamentos; tamén leváronse a cabo proxectos no ámbito dos Polos Creativos nos que houbo unha participación heteroxénea; no marco das graduacións do alumnado de 4ºESO e 2º Bacharelato tamén foron diversos os proxectos postos en marcha.
(3) Actualizar os equipos informáticos das dependencias do centro: foron sustituidos os ordenadores das aulas de informática e comezamos o terceiro trimestre con equipos informáticos renovados.
(4) Fomentar a creatividade do alumnado a través de distintas ferramentas e proxectos: fixéronse diferentes proxectos relacionados coa creatividade tales como a celebración do dia do libro cunha feria representativa dos mesmos, lectura de poemas co gallo do día das Letras Galegas, representacións teatrais na actividade "Sillas" en dúas sesións no mes de maio, proposta de elaboración de chapas para as graduacións de 4º ESO e 2º Bach, uso dos kits singulares nas materias de Tecnoloxía de 1º ESO e o Chroma e iluminación en 4º ESO, ...
(5) Establecer un protocolo de comunicación de incidencias dixitais: o protocolo de comunicación de incidencias dixitais posto en marcha ao longo do segundo trimestre foi avaliado a través dunha enquisa para o profesorado, obtendo uns resultados altamente satisfactorios.
(6) Protección de datos e bo emprego de recursos dixitais: celebráronse varias conferencias coa temática referida. Sendo estas: 10 de maio, "Navegando con rumbo" para alumnado de 1º ESO,... Non foron feitas ningunha coas familias ou directamente co profesorado, sendo estas dúas accións unhas posibles do vindeiro Plan Dixital.
Avaliación
O seguemento do Plan Dixital e a consecución de obxectivos será valorada polo equipo de dinamización do PD, que reunirase en dúas ocasións máximo por trimestre analizando o estado de execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
Esta avaliación procesual poderase facer mediante respostas directas ás táboas de obxectivos ou mediante enquisas breves expostas na Aula Virtual e cuxos resultados faremos públicos á Comunidade Educativa, según corresponda.
Queremos deixar constancia de que o traballo do equipo de dinamización do PD non está enmarcado dentro de ningún PFPP nin os membros integrantes teñen redución horaria, polo que o traballo que se faga será según disponibilidade voluntaria dos membros deste equipo.
No curso 23_24 foron acometidas diferentes accións, todas de gran interese e repercusión para a comunidade educativa. As mais destacables foron as relativas ao uso de plataformas dixitais para a comunicación entre a comunidade educativa e a implantación de diferentes proxectos ligados á creatividade de profesorado e alumnado (dende o grupo de traballo da Educación Responsable, dende a Biblioteca e dende o grupo de traballo dos Polos Creativos).
Tamén destacaremos a renovación dos equipos informáticos do centro, inda que estamos á espera das tan prometidas pizarras dixitais de última xeración que esperemos cheguen o vindeiro curso.
As charlas ligadas á formación do bo uso das redes sociais foi moi ben aceptada polo alumnado e será otra vía de acción para o vindeiro curso.
As liñas de acción propostas polo equipo do Plan Dixital para o vindeiro ano son:
- Aumentar o número de profesorado que fai uso das plataformas de comunicación dixital.
- Posibles cursos de formación ligados ao uso de Abalar, Agueiro, Proens,... (ferramentas dixitais da Xunta de Galicia).
- Charlas de difusión de boas prácticas no uso do mundo dixital.
- Teremos en conta tamén outras propostas que vaian xurdindo ata a definición do PD 24_25.
No caso de recibir as pizarras dixitais de última xeración tamén deberemos propoñer formación asociada ás mesmas.
Faremos traslado ao organismo correspondente das propostas de mellora ou peticións que o Claustro do IES Blanco Amor de Ourense fai respecto á plataforma ABALAR.
Comunicación e difusión
A estratexia que se define para difundir o plan dixital á comunidade educativa será o que segue:
A primeira versión do PD foise elaborando ao longo do curso 2021_22, a partir da formación dun grupo de traballo formado por sete profesoras comprometidas na mellora do centro. Este grupo de docentes revisou os datos obtidos na análise DAFO correspondente, analizou gráficas e seleccionou aqueles obxectivos que atenderan á mellora clara da práctica docente e do proceso de aprendizaxe.
Ao profesorado achegouselle a información a través do taboeiro na sala de profesores. O Plan Dixital enviouse polo correo electrónico ao claustro e publicouse na web do centro para poder ser consultado por todos os membros da comunidade educativa.
Progresivamente e a medida que se foron cumprindo os tempos, informuse ao claustro a través do correo e dun Informe feito público na sala de profesores.
No actual curso, 2023_24, fíxose unha adaptación do PD en base aos obxectivos cumpridos nos cursos previos e á proposta de mellora feita na memoria do PD do curso 2022_23. Esta adaptación do PD foi comunicada ao claustro e aprobada polo Consello Escolar nas datas correspondentes, que figuran no apartado "Vixencia", e pode ser consultada na plataforma EDUCALIDADE e na páxina web do centro a través do correspondente hipervínculo.