XUSTIFICACIÓN DO PLAN DIXITAL EN RELACIÓN COA NORMATIVA VIXENTE
Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
• Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia
. • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
• Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
• Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa
CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL NO CENTRO. CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO DO CENTRO.
Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro
(fonte información: PEC, IGE e PAXC)
O centro está situado no concello de Os Blancos. A procedencia do alumnado ven sendo dos concellos que abaixo se expresan:
Concello: Os Blancos Superficie: 47,56 Nº Parroquias: 7 Poboación (2021): 745
Concello: Calvos de Randín Superficie: 97,87 km2 Nº de Parroquias: 9 Poboación: 717
Ambos concellos pertencen á comarca de A Limia a cal é unha comarca eminentemente rural que amosa os seguintes rasgos:
Distribución bastante igualada en xeral entre homes e mulleres dos censos poboacionais
Envellecemento demográfico. Crecemento vexetativo baixo. Por idades, predominio da franxa poboacional entre 16 e 64 anos.
Crecemento demográfico negativo en xeral na zona
Segundo a actividade económica, o sector servizos é o que proporciona maior cantidade de ocupacións seguido da agricultura. Moi escasa a poboación con ocupación na industria.
Existencia dunha importante cabana de gando bovino e porcino.
Importancia de explotación.
Importancia da agricultura. Explotacións agrarias en xeral minifundistas. Variedade de cultivos segundo a latitude. Importancia da plantación da pataca.
O comercio desenvólvese xeralmente en negocios familiares.
Desenvolvemento dun turismo rural sensibilizado co entorno natural e artístico da comarca.
Contexto resultante da Enquisa ás familias sobre Equipamento e Competencia Informática (fonte información: PXA 2021-2022)
Etapa educativa
Non teñen Internet: Infantil: 0
Non teñen ordenador: Primaria: 0
Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
O proxecto educativo do centro contempla como obxectivo para todas as etapas educativas o emprego das TIC tanto por parte do alumnado como do profesorado.
Contribución a Programación Xeral Anual do curso 2021-2022
A realización do Plan Dixital estaba prevista nos obxectivos específicos da PXA 2021-2022.
O Plan Dixital contribúe a “Optimizar os recursos e servizos dixitais educativos que nos oferta a Consellería” previsto como obxectivo específico e) na PXA 2021-2022
Contribución a Programación Xeral Anual do curso 2022-2023
O plan de formación permanente de profesorado do centro para este curso e o seguinte xa conta cunha liña de formación dentro dun grupo de traballo no plan dixital de centro.
PROCESO DE ELABORACIÓN
Conectividade e Infraestruturas de voz e datos do centro
O centro participa no convenio “Escolas conectadas”, e as xestións da Consellería de Educación a través de AMTEGA buscan acadar o acceso á banda ancha ultrarrápida que favoreza a súa completa dixitalización e que a conexión a Internet poida ser empregada simultaneamente por docentes, persoal administrativo e alumnado sen esperas nin cortes non axeitados.
Os centro está integrado dentro da Rede Corporativa de Datos da Xunta de Galicia (RCDXG).
A rede interna do centro educativo segue unha tipoloxía de tipo árbore e componse de: O armario rack principal atópase na planta superior, na aula de AL. Neste armario atopamos:
-o router, que xestiona o acceso e a conexión de toda a rede interna do centro coa Rede Corporativa da Xunta a través das liñas de datos contratadas pola propia Xunta de Galicia cos distintos provedores de internet que dan servizo nos centros educativos
-o switch principal ou switch Abalar na que converxe toda a rede interna do centro educativo e ao que está conectado o router.
-O servidor do centro, que forma parte da estrutura dos centros Abalar/Edixgal
-Switchs secundarios ubicados no propio armario principal.
Os puntos de acceso WIFI que dan cobertura ao centro emiten un sinal SSID:
-a conexión WIFI edu.xunta.gal é unha conexión que require configuración e autenticación corporativa.
-Equipamento dispoñible no centro
Dirección: Un equipo de sobremesa, unha impresora, un escáner
Sala de mestres/as: Fotocopiadora e escáner Ricoh en branco e negro
Aula Ed. Infantil: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector.
Aula 1 de EP: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector e EDi
Aula 2 de EP: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector e EDi
Aula 3 de EP: Equipo de sobremesa, impresora, ordenador portátil, proxector e EDi
Aula de AL: Un equipo de sobremesa e impresora.
Biblioteca: Dous equipos de sobremesa, dous escáneres, unha impresora
De uso común: Catro táblets