Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

En relación a normativa vixente cabe destacar:

  Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

    Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.

¿    Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

¿    Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

A contribución do PD no noso proxecto educativo esperamos que sexa grande debido a que estamos nunha zona de influencia no extraradio cunha economía media-baixa e que abarca zona rural, adicada ao sector gandería-agricultura e servicios-construcción.

Para o centro a competencia dixital e fundamental no momento que estamos a vivir. O centro participa en varios proxectos relacionados cas novas tecnoloxías como é robótica, E-Dixgal, Digicraft. Ademáis de ter un aula virtual en funcionamento e impresión 3D.

No que se refire a PXA incluiranse actividades que teñan que ver coas novas tecnoloxías como: audiovisuais, stop motion, radio...

Para o seu proceso de elaboración formouse o equipo  que está formado polo Equipo Directivo, a coordinadora TIC e unha mestra de Educación Primaria.

Para a elaboración do PD tívose en principio unha reunión do Equipo de Dinamización para plantexar a súa elaboración.

Posteriormente levouse a cabo outra reunión na que se estableceron as diferentes preguntas que ían formar parte do Selfie do centro.

Transmitiuse a información ao Claustro e posibilitouse a opción de axudar a aqueles membros do mesmo que o precisasen.

No referente ao alumnado fixéronse sesións específicas por grupos para a realización do Selfie coa presenza dun membro do Equipo de Dinamización para solucionar as posibles dúbidas xurdidas. Procedeuse a revisión e estudio dos resultados do Selfie.

Informouse ao Claustro do cuestionario que se debía levar a cabo sobre a competencia dixital.

Un membro do Equipo de Dinamización estivo dispoñible para solucionar as posibles dúbidas xurdidas.

Levouse a cabo a sesión de formación do Equipo de Dinamización que proporcionou o ADIX e de seguido se convocou ao Claustro e recollidas todas as súas propostas procedeuse a creación do DAFO do centro.

No curso 23/24 levouse a cabo unha acctualización do Plan Dixital recollendo as propostas de mellora tenddo en conta a Lexislación Vixente:

  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 34.1 do  DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos que se utilizaron para a recollida da información foron o SELFIE e o CDD.

Interno
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Diferencias socioeconómicas do alumnado. Gran diversidade de aneae Familias Si
Debilidade Problemas coa conexión wifi da Xunta. Brecha dixital para identificar e abordar retos. Falta de flexibilidade na maqueta Abalar Sistema operativo Linux. Infraestruturas Non
Debilidade Descoñecemento dos dereitos de autor. Falta dunha estratexia dixital. Falta de evaluación do progreso. Non existe reflexión sobre TIC¿s Organización de centro Non
Debilidade Insuficiente verificación da calidade da información por parte do alumnado e descoñecemento dos dereitos de autor e licenzas de uso. Existen diferenzas notables no nivel de competencia dixital dun sector do profesorado. Baixo uso da tecnoloxía para avaliar e retroalimentación do alumnado. Boa parte do claustro ten unha baixa competencia dixital. Persoal docente Non
Debilidade Cambio no persoal administrativo Persoal non docente Non
Fortaleza Alta participación en proxectos interdisciplinares Edixgal 5º-6º Fomento do uso das TIC¿s na participación en proxectos interdisciplinares. Alumnado Si
Fortaleza Formación ás familias sobre o uso das TIC¿s no centro. Uso de recursos educativos abertos Familias Si
Fortaleza Impresora 3D Equipos actualizados en todas as aulas. Equipos informáticos para alumnado que non pode telos. Conexión wifi no centro. Asistencia técnica alta. Infraestruturas Si
Fortaleza Ampla oferta formativa no centro. Formación ás familias sobre o uso das TIC¿s no centro. Oferta Si
Fortaleza Un equipo directivo concienciado Alto porcentaxe de alumnado con acceso as TIC¿s Un bo equipo TIC Canles de comunicación entre toda a comunidade educativa. Organización de centro Si
Fortaleza Gran variedade de recursos variados Alta participación en proxectos interdisciplinares. Alto porcentaxe de profesorado definitivo no centro. Existe cultura de traballo colaborativo en rede por unha parte do profesorado. Parte do profesorado ten facilidade para buscar solución en relación a problemas dixitais. Parte do profesorado ten unha alta competencia dixital para axudar ao claustro. Alta experiencia no emprego de plataformas educativas e recursos dixitais por parte do alumnado e do profesorado. Persoal docente Non
Fortaleza Dotación informática. Gran involucración coa comunidade educativa. Persoal non docente Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de horario para coordinadores TIC e Edixgal Pouca funcionalidade de Linux. A pouca liberdade da maqueta Abalar para a creación de material dixital. Escasos medios materiais por parte da Administración Administración educativa Si
Ameaza Pouca presenza de opcións a tecnoloxía dixital ANPA Si
Ameaza Falta de recursos dixitais. Un número limitado de afiliacións Contorna Si
Ameaza Demasiada lexislación e pouco actualizada. Lexislación Non
Ameaza O distanciamento social para poder colaborar presencialmente cos centros da contorna Outras Non
Oportunidade Conexión wifi no centro, Abalar e da Xunta. Traballo con Edixgal en 5º-6º Participación en proxectos como robótica e Digicraft. Pfpp de formación dixital Gran cantidade de recursos online dispoñibles. Administración educativa Si
Oportunidade Facilitadora en formación de axentes externos. ANPA Non
Oportunidade Nova apertura do centro comercial que mellorará a accesibilidade a medios dixitais para as familias Contorna Non
Oportunidade Lexislación en temas de novos delitos na entorna dixital. Lexislación Non
Oportunidade Colaboración de proxectos dixitais co CIFP As Mercedes en deseño 3D e Drones Videoconferencias con persoas residentes noutros países. Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O DAFO invítanos a unha reflexión coa que posteriormente se elabora o Plan Dixital do Centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O03PD Elaborar un protocolo para a creación de produtos multimedia co alumnado. *A1
001PD Polos creativos *A2
002PD Formación Familias*A3
004PD Inventariar o equipo tecnolóxico do centro *A4
005PD Dinamizar o proxecto de biblioteca creativa, incluíndo o emprego das TIC*A5

Seguimento

Procedemento

Levarase a cabo una avaliación procesual trimestralmente, para elo irase avaliando o proceso das accións propostas como a formación do profesorado e do alumando. Iranse valorando os resultados e en caso satisfactorio pasarase a seguinte fase e en caso contrario reforzarase a medida.

 

1º Trimestre

O plan estase levando a cabo según o previsto.

- 1 Obxectivo: Leváronse a cabo as dúas primeiras accións e as 3 restantes están en proceso de realización.

- 2 Obxectivo: Este obxectivo está acadado xa que a formación coas familias levouse a cabo no mes de outubro.

- 3 Obxectivo: Este obxectivo está acadado xa que foi levado a Claustro e Consello o protocolo, subido a web do centro e presentado as familias.

- 4 Obxectivo: Está en proceso da recopilación dos datos para a elaboración do Inventario.

-5 Obxectivo: Está en proceso de realización.

 

2º Trimestre

O plan estase levando a cabo según o previsto.

- 1 Obxectivo: Estamos no proceso de formación e dinamización do Polo.

- 4 Obxectivo: Está en proceso da recopilación de elaboración do inventario unha vez levada a cabo a recopilación dos datos.

-5 Obxectivo: As accións2 e 3 xa se levaron a cabo. 

3º Trimestre

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A avaliación final realizarase no mes de xuño e avaliaranse os obxectivos establecidos no plan e determinaranse as propostas de mellora para o curso seguinte.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do Plan levarase a cabo a través dos órganos oficiais: Claustro, Consello e web do centro, así como mensaxe en Abalar móbil de que está dispoñible.

Enlace ao Plan Tic