Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1.      Datos básicos do centro Denominación:

CEIP OTERO PEDRAYO

Localidade: RÁBADE

 Código postal: 27370 Concello: RÁBADE

Teléfono: 982870661

CÓDIGO: 27011639

  Email: ceip.pedraio.rabade@edu.xunta.gal

Etapas educativas: Infantil e Primaria.

Dirección: R/Rosalía de Castro, s/n-Rábade-Lugo

Web: https://www.edu.xunta.gal/centros/ceippedraiorabade/

Alumnado: 118 alumnos/as

 Mestres/as: 18 (incluidos os itinerantes)

 

Espazos:

Edificio principal: tres plantas PLANTA BAIXA:

•              Educación Infantil : 2 aulas(4º e 5º niveis)

•              Espazo común de entrada e corredor.

•              Zona administrativa: despacho de dirección e espazo compartido por secretaría e xefatura de estudos.

•              Sala de almacén.

•              Sala do persoal de limpeza.

•              Aseos de alumnado de Educación Infantil.

 

      

 

PLANTA PRIMEIRA:

•              Aulas de Primaria (1ºe 2º)

•              Aula de P.T.

•              Aseos de alumnado e profesorado

•              Sala de profesorado.

 

PLANTA SEGUNDA:

•                   Aulas de Primaria (5º e 6ª)

•                   Departamento de Orientación

•                   Aseos alumnado.

 

 

Edificio lateral : planta baixa e primeiro andar

 

PLANTA BAIXA:

•                   Ximnasio e sala de usos múltiples

•                   Almacén de Educación Física

 

PLANTA PRIMEIRA:

•              Aulas de Primaria (3ºe 4º)

•              Armario de Informática

•              Aula de Educación Musical compartida con Lingua Inglesa

 

 

Edificio lateral : planta baixa e primeiro andar

 

PLANTA BAIXA:

•                   Aula de Educación Infantil (6º nivel)

•                   Comedor escolar

•                   Aseos de alumnado

•                   Patio interior

 

PLANTA PRIMEIRA:

•                   Biblioteca

•                   Espazo Maker

•                   Aula de A.L.

•              Espazo común: espazo calmo común como espazo de traballo emocional e de mediación, actividade sensorial, de expresión e psicomotriz.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Interno
59 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Limitada utilización das NN TT na aula. Alumnado Non
Debilidade Baixo nivel TIC no alumnado. Alumnado Si
Debilidade Dificultades para realizar actividades na casa. Alumnado Non
Debilidade Falta de coordinación co profesorado. Alumnado Non
Debilidade Falta de equipos para traballo individual. Alumnado Non
Debilidade Escasa formación nas familias. Familias Non
Debilidade Dificultades para a realización de actividades na casa. Familias Non
Debilidade Falta de implicación co centro educativo. Familias Non
Debilidade Desembolso económico por parte das familias que non o poden asumir. Familias Non
Debilidade Mal emprego dos recursos dixitais. Familias Si
Debilidade Centro antigo que obriga a un mantemento continuo. Infraestruturas Non
Debilidade Equipos obsoletos e cun funcionamento deficitario. Infraestruturas Non
Debilidade Custes difíciles de asumir. Organización de centro Non
Debilidade Depender da conexión WIFI. Organización de centro Non
Debilidade Falta de recursos específicos do centro. Organización de centro Non
Debilidade Falta de apoio da comunidade educativa. Organización de centro Non
Debilidade Centro antiguo, masificado e con poucos espazos. Organización de centro Non
Debilidade Falta de avalición do profesorado. Persoal docente Non
Debilidade Diferencias de niveis entre o profesorado. Persoal docente Non
Debilidade Persoal escéptico ao emprego das ferramentas dixitais. Persoal docente Non
Debilidade Competencia dixital deficiente. Persoal docente Non
Debilidade Escasa formación nese tipo de didácticas. Persoal docente Non
Debilidade Sobrecarga de traballo. Persoal docente Non
Debilidade Falta de implicación do profesorado. Persoal docente Si
Debilidade Medo as NNTT ou a o desconocido. Persoal docente Non
Debilidade Desinterese por introducir novas formas metodolóxicas. Persoal docente Si
Debilidade Emprego de metodoloxías tradicionais e acomodación. Persoal docente Si
Debilidade Falta de medios. Persoal non docente Non
Debilidade Fallta de espazos para o emprego das TICs. Persoal non docente Non
Debilidade Falta de implicación. Persoal non docente Non
Debilidade Escasa formación. Persoal non docente Non
Fortaleza É un proceso participativo. Alumnado Non
Fortaleza Posibilidade de axuda na realización das actividades na casa. Alumnado Non
Fortaleza Promove o desenrolo persoal do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza Un porcentaxe do alumnado con experiencia dixital. Alumnado Non
Fortaleza Posibilidade de ampliar os equipos de aula. Alumnado Non
Fortaleza Poden incluirse proxectos de axuda familiar. Familias Non
Fortaleza Existencia de abundantes materiais. Familias Non
Fortaleza É un proceso participativo. Familias Non
Fortaleza Calidade de contidos innovadores atraíntes para a familia. Familias Non
Fortaleza Variedade de actividades. Familias Non
Fortaleza A páxina web , que se emprega para facer públicas as actividades realizadas polo centro. Infraestruturas Non
Fortaleza Dar coherencia ao currículo. Infraestruturas Non
Fortaleza Pode xerar cambios reais na organización do centro. Infraestruturas Non
Fortaleza Apoio para os proxectos do centro. Infraestruturas Non
Fortaleza Implicación do Equipo directivo da realización dun Plan dixital do centro real e práctico. Organización de centro Non
Fortaleza Soporte dixital motivador. Organización de centro Si
Fortaleza Posibilidades de utilización en varios centros. Organización de centro Non
Fortaleza Poden avaliarse os cambios. Organización de centro Non
Fortaleza Poden incluirse en proxectos de mellora. Organización de centro Non
Fortaleza Pode xerar cambios reais na xestión diaria do centro. Organización de centro Non
Fortaleza Promove a participación. Persoal docente Si
Fortaleza Promove o desenrolo persoal do profesorado. Persoal docente Non
Fortaleza Axuda á implicación do profesorado. Persoal docente Si
Fortaleza Poden incluirse en proxectos de mellora. Persoal docente Non
Fortaleza Posibilita o intercambio de actividades con outros centros. Persoal docente Non
Fortaleza Pode animar á participación e implicación. Persoal non docente Non
Fortaleza Promove o desenrolo persoal. Persoal non docente Non
Fortaleza Boa relación co resto da comunidade educativa. Persoal non docente Non
59 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 22 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Excesiva burocracia e papeleo restan enerxías e gañas. Administración educativa Non
Ameaza Falta de axudas económicas ou dotaciónspor parte da administración. Administración educativa Non
Ameaza Tempo para a coordinación TIC. Administración educativa Non
Ameaza Equipos antigos e obsoletos. Administración educativa Non
Ameaza Familias con escasa competencia dixital para o acompañamento dos seus fillos/as. ANPA Si
Ameaza Falta de recursos necesarios nas familias . ANPA Non
Ameaza Acceso limitado á rede nas casas do alumnado. Contorna Non
Ameaza Carga horaria que dificulta ou impide a dedicación ao proceso por parte do coordinador TIC. Lexislación Non
Ameaza Imposición de excesiva burocracia. Lexislación Non
Ameaza Cambios normativos. Lexislación Non
Ameaza Falta de recursos docentes necesarios para o centro. Lexislación Non
Oportunidade Imaxe de modernidade e continua renovación ante institucións e comunidade educativa. Administración educativa Non
Oportunidade Coordinadores TIC ben fomados e con coñecementos nas últimas tendencias dixitais. Administración educativa Non
Oportunidade Persoal alleo ao centro que repare os equipo informáticos e problemas técnicos. Administración educativa Non
Oportunidade Cada vez máis profesorado preparado en competencia dixital. Administración educativa Non
Oportunidade Xa máis familias están preparados en competencia dixital. ANPA Non
Oportunidade Posibilidade de que as ANPA apoie os proxectos. ANPA Non
Oportunidade Demanda das familias. Contorna Non
Oportunidade Aparición de cada vez máis ferramentas dixitais para o emprego do ensino aprendizaxe coas familias. Contorna Non
Oportunidade Imaxen dos menores. Lexislación Non
Oportunidade Estratexias dixitais definidas. Lexislación Non
Oportunidade Equipamentos óptimos para o desenrolo da competencia dixital do alumnado. Lexislación Non
22 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Despois da realización do DAFO e da súa análise realizamos o Plan de Acción que reflicte os obxectivos a conseguir polo centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Participamos no plan Director con temáticas relacionadas coa ciberseguridade e addiccións aos xogos.
O02PD Elaboración de recursos educativos dixitais polo equipo de biblioteca.
O03PD Implantación progresiva de Abalarmóbil na comunidade educativa
O04PD Creación do espazo polos creativos dentro do espazo maker da biblioteca.
O05PD Participar na campaña de recollida selectiva de pilas e acumuladores portátiles (PILABOT) co obxectivo de concienciar a toda a comunidade sobrea importancia da reciclaxe e aproveitamento de recursos.

Seguimento

Procedemento

Realizarase unha  avaliación procesual. A frecuencia da súa realización será cando menos unha vez ao trimestre, e os aspectos a valorar :

•              o estado da execución das accións,

•              a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso,

•              as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

1º Trimestre

O01PD: Temos feita a solicitude do Plan Director.

O02PD: O profesorado está elaborando recursos para traballar nas aulas.

O03PD: As titoras informaron aos responsables da importancia de instalar a aplicación nos seus teléfonos móbiles. Asimesmo deuse publicidade Implantación progresiva de Abalarmóbil na comunidade educativa.

O04PD: Estamos a espera da formación e do material para comezar co proxecto dos Polos Creativos.

O05PD: Solicitamos participar con concurso de reciclaxe de pilas (PILABOT)

2º Trimestre

O01PD: Planificada para o mes de maio unha charla, dentro do plan director, sobre os riscos ciberseguridade e riscos videoxogos.

O02PD: O profesorado segue elaborando recursos para traballar nas aulas.

O03PD: As titoras empregan a apicación Abalarmóbil para planificar as titorias e enviar comunicacións as mesmas.

O04PD: Realizamos o curso de impresión 3D dentro do plan de formación de centro que este ano xira entorno aos polos creativos.

O05PD: Participamos no segundo trimestre no concurso de reciclaxe de pilas (PILABOT)

3º Trimestre

O01PD: Anulada tempoalmente a charla, dentro do plan director, sobre os riscos ciberseguridade e riscos videoxogos. Quedando a espera de nova data.

O02PD: O profesorado continúa elaborando recursos para traballar nas aulas.

O03PD: As titoras seguen facendo uso da apicación Abalarmóbil para planificar as titorias e enviar comunicacións as mesmas.

O04PD: O obxectivo inicial foi acadado porque xa realizamos o curso de impresión 3D dentro do plan de formación de centro.

O05PD: O obxectivo inicial de participar no concurso de reciclaxe de pilas (PILABOT) foi acadado.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

No contexto da avaliación final mediante os correspondentes instrumentos, a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano, e os aspectos fundamentais a valorar serán os relativos ao logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

O propio Plan de Acción, nos obxectivos plantexados, inclúe unha lista de cotexo como instrumento de avaliación que imos a utilizar.

O proceso de implementación, ao ser un proceso vivo e modificable, poderá requerir o uso doutros instrumentos de avaliación se fose necesario.

Valoración xeral

Co plan dixital de centro conseguimos mellorar as habilidades dixitais do profesorado e do alumnado. Concienciamos ao alumnado sobre o uso responsable das redes sociais e os risco sobre o abuso de usar os videoxogos. Creamos recursos educativos para empregar nas aulas

Proposta de mellora

Continuaremos participando dentro do plan Director con temáticas relacionadas coa ciberseguridade, acoso y ciberacoso escolar, seguridade vial e protección do medioambiente. Seguirmemos coa elaboración de recursos educativos dixitais polo equipo de biblioteca e outros docentes que querian sumarse a iniciativa. Manteremos a implantación progresiva de Abalarmóbil na comunidade educativa, coa intención de normalizar e extender o seu uso. Ampliación do espazo polos creativos dentro do espazo maker da biblioteca. Proseguir coa campaña de recollida selectiva de pilas e acumuladores portátiles (PILABOT) co obxectivo de concienciar a toda a comunidade sobrea importancia da reciclaxe e aproveitamento de recursos.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Seguirase unha estratexia de difusión do PD en consonancia co Plan de Comunicación que xa ten establecido o centro no referente aos documentos e proxectos:

•              Publicación do PD na web do centro.

•              Dar coñecemento do PD á ANPA para a súa difusión a toda a Comunidade Educativa.

•              Dar difusión do PD a nivel de centro a todo o Claustro e Consello escolar mediante as xuntanzas que se fan regularmente ao longo do curso e mediante os Equipos de Traballo.

•              Sistema de asambleas co alumnado e coas familias.

Ligazón ao Plan Dixital