Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
- Seguimento do plan
Cada unha das accións propostas neste proxecto dixital ten uns indicadores específicos que axudarán a determinar se o obxectivo proposto foi alcanzado e se é necesario realizar variacións no achegamento das accións durante o curso para que as propostas se materialicen.
A avaliación basearase no grao de desenvolvemento dos obxectivos e na eficacia das actuacións.
Expoñemos un sistema de avaliación que nos permita, non só recoller o progreso xeral en materia de dixitalización, senón tamén o progreso de todos os axentes participantes e sobre todo o progreso das actuacións coeducativas expostas.
Basearémonos en dous aspectos fundamentais a hora de avaliar:
- A adquisición e o logro dos obxectivos principais, por parte de todos os sectores implicados (profesorado, alumnado e familias).
- O interese, a participación e o esforzo levado a cabo, constituíndo estes tres aspectos os referentes da nosa avaliación.
Para isto levaremos a cabo dous tipos de avaliación: a parcial e a final.
Avaliación parcial:
A frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
O equipo de dinamización do plan dixital fará, no mes de outubro unha avaliación inicial do plan e as súas conclusións serán presentadas nun informe ao Claustro e Consello escolar no mesmo mes.
O seguimento do plan será trimestral e avaliaranse tanto os logros dos alumnos, o profesorado, o persoal non docente e as familias, como o Plan en si (obxectivos, contido, actividades, metodoloxía, temporalización…).
- Os equipos de ciclo e os departamentos de secundaria farán unha valoración das accións programadas e da aplicación do mesmo, facendo propostas de mellora cando así o estimen necesario.
- Na Comisión de Coordinación Pedagóxica farase un seguimento e elaborarase un informe da avaliación levada a cabo. Á devandita reunión poderá asistir o responsable do Plan de Dixitalización. O informe trasladarase ao Claustro e ao Consello escolar para o seu coñecemento, se procede, das medidas e actuacións propostas; así como a súa revisión e avaliación.
Avaliación final:
A avaliación continua complementarase cunha avaliación final onde se valoren os resultados obtidos, as posibles melloras, erros cometidos, necesidades e grao de satisfacción coa experiencia. Para todo iso, empregaranse, entre outros, os seguintes criterios de avaliación:
- O nivel de implicación do profesorado do centro.
- O grao de consecución dos obxectivos establecidos.
- A análise das causas que expliquen os resultados.
- A revisión das actividades realizadas.
- A idoneidade das actuacións programadas e dos recursos previstos para alcanzar os obxectivos.
- A eficacia dos mecanismos de coordinación.
Da avaliación final levada a cabo no mes de xuño realizarase un informe final, que se plasmará na memoria do centro.
Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
O equipo de dinamización do plan dixital faI, no mes de outubro unha avaliación inicial do plan e as súas conclusións foron presentadas nun informe ao Claustro e Consello escolar celebrado o día 25 de outubro de 2023
Os equipos de ciclo e os departamentos de secundaria fan unha valoración das accións programadas e da aplicación do mesmo, e fan propostas de mellora cando así o estimen necesario que se recollen nas actas de departamento ou ciclo.
Nas Comisións de Coordinación Pedagóxica celebradas en setembro, outubro e novembro faise un seguimento e elaborarase un informe final da avaliación levada a cabo. Á devandita reunión asiste o responsable do Plan de Dixitalización. O informe final do trimestre trasladarase ao Claustro e ao Consello escolar que terá lugar en xaneiro de 2024 para o seu coñecemento, se procede, das medidas e actuacións propostas; así como a súa revisión e avaliación.
O coordinador do Plan Dixital fai un seguimentos do grao de cumplimento dos obxectivos fixados.
INFORME DO 1º TRIMESTRE
- Equipo do plan dixital:
Na reunión do Claustro do Profesorado , celebrado o día 24 de xaneiro de 2024, informase ao profesorado oos cambio no equipo de dinamización que son os seguintes
Juan Ramón Alonso García, e sustituido por Sabela Regueiro Gestal debido a unha baixa e longa duración do profesor
Cristina Martínez Romero e e sustituido por Noelia Castro Olvieira debido a unha baixa e longa duración do profesor
- Revisión do Plan Dixital:
O día 11 de marzo o equipo de dinamización fai a revisión do plan se presentará ao claustro e consello escolar do mes de arbil
- Traslado a la aplicación informática do plan:
o Unha vez revisado o plan o coordinador completa na aplicación informática "Educalidade", os perceptivos apartados.
- Desenvolver as actividades de formación dixital dentro del PFPP:
o As actividades incluidas no Plan de Formación do Profesorado encamiñadas ao enriquecemento dixital do profesorado como son “Introdución ao EVA E-Dixgal” e “Programación en PROENS” xa remataron. Continuamos coa formación, “Polo Creativo no CPI Atios”
- Outras actividades realizadas:
o Completar la aplicación “Educalidade”
o Confección das enquisas que valorarán e avaliarán o Plan Dixital por parte do profesorado e do alumnado.
o Acordo para a instalación en breve de 12 Paneles interactivos de 75 polgadas, resolución 4K, modelo TafelTech L75EG (Android 11, 4GB RAM, 32GB almacenamento interno).
o Co gallo do Día Internacional da Protección de Datos lembramos a través do correo corporativo o Principio de «minimización de datos» regulado no artigo 5.1.c) do Regulamento Xeral de Protección de Datos (RXPD) que establece que os datos persoais deben ser adecuados, pertinentes e limitados ao necesario en relación cos fins para os que son tratados.
o Habilitase na páxina web do seu centro educativo o Punto Laranxa virtual contra o acoso escolar
o Realizamos os trámites da Resolución do 28 de febreiro de 2024, da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa, pola que se ditan instrucións para a acreditación das competencias dixitais do alumnado que cursa ensinanzas de educación secundaria obrigatoria e bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia no curso 2023/24
o O informe final do trimestre trasladarase ao Claustro e ao Consello escolar a celebrar en abril para o seu coñecemento, se procede, das medidas e actuacións propostas; así como a súa revisión e avaliación.
- Seguimiento dos obxetivos:
Este curso académico temos fixados 13 obxectivos, agrupados en 5 grandes bloques
Obxectivos para os membros do equipo directivo, para o profesorado, para o alumnado, para a xestión e funcionamento do centro, para a infraestrutura e equipos do centro.
Neste primeiro trimestre observamos que a maioría dos obxectivos están en proceso a data para alcanzalos é o mes de xuño de 2024.
Os obxectivos xa cumpridos segundo o seguimento da acción son os seguintes
1.- “Adquirir competencias dixitais relacionadas co traballo organizativo do centro”, acadado o 30-11-2023
8.- Incluir nas NOF do centro actuacións indebidas relacionadas co ciberacoso ou o ciberbullying. Realizar charlas sobre ciberseguridade , acadado o 24-01-2024
9.- “Evitar a fenda dixital que pode causar a situación actual entre os estudantes con recursos e os que non os teñen”, acadado o 16-10-23
11.- “Utilizar de forma efectiva as ferramentas de xestión do centro que nos ofrece a Consellería de Educación, acadado o 30-11-23
13.- “ Garantir na contorna virtual do centro a protección de datos de todos os seus usuarios”, acadado o 31-10-23
- Trasladar información a la CCP, Claustro y Consello como es preceptivo:
o A información sobre as diferentes actividades do plan dixital así como a implementación do mesmo facilitouse neste primeiro trimestre nas seguintes datas:
§ Claustros do profesorado dos días, 24-01-2024
§ Consellos escolares dos días, 24-01-2024
§ Comisións de Coordinación Pedagóxica dos días, 06-02-2023, e 05-03-2024
- Inventariar a dotación dixital do centro:
o Revisamos o inventario para coñecer a situación na que se atopa a rede informática do centro, é fundamental saber de que activos dispoñemos
RECOMENDACIÓNS A SEGUIR:
o Implementar o plan dixital do centro nas tarefas cotiás.
o Incentivar a participación do alumnado y profesorado no proceso de dixitalización do centro.
o Incorporar novo material informático e mais estabilidade na rede informática.
o Tentar que non se incremente o traballo para o profesorado
TAREFAS PENDENTES PARA O TERCEIRO TRIMESTRE
- Seguimento do plan dixital e dos obxectivos do mesmo
- Completar la aplicación “Educalidade”
- Comunicación e difusión
- Pasar das enquisas que valorarán e avaliarán o Plan Dixital por parte do profesorado e do alumnado.
- Acordo para a instalación en breve de 14 Paneis interactivos de 85 polgadas, nos cursos do proxecto Edxigal
- Realizar actividades relacionadas co Plan Dixital
DIFUSIÓN E PUBLICIDADE DO PLAN DIXITAL:
o Exposición pública na páxina web do centro, para lograr a máxima difusión do plan: https://www.edu.xunta.gal/centros/cpiatios/?q=node/1321
o Envío ao correo corporativo do profesorado dando a coñecer o plan e a aplicación “Educalidade”
Avaliación
Cando falamos de procedementos para a avaliación enfocámonos na observación directa, cuestionarios e os informes persoais.
A observación directa a realizamos a través da “táboa de observación directa” en que contemplamos a conduta da comunidade educativa en aspectos relacionados co desenvolvemento do plan dixital no centro asi definimos uns indicadores e os agrupamos en tres categorías
- Plan de centro coeducativo
- Sensibilización da comunidade educativa
- Implicación da comunidade educativa
Os cuestionarios, habilitados en https://docs.google.com/forms/u/0/ comprenden un conxunto de preguntas a diferentes colectivos, alumnado, persoal non docente e profesorado sobre aspectos relacionados con la percepción que cada colectivo ten sobre a implantación, desenvolvemento e utilidade que ten ao seu parecer o plan dixital.
Unha vez realizados tendo a nosa disposición as resposta fixemos unha análise dos resultados que recollemos nun informe, que debemos destacar que foi moi satisfactorio en liñas xerais, pero vemos unha oportunidade de mellor aclaro no colectivo de persoal non docente.
Comunicación e difusión
A inclusión do Plan Dixital no Proxecto Educativo do Centro é factor fundamental para o coñecemento do mesmo
O equipo de dinamización do plan ao inicio de curso (setembro) poñerá en coñecemento do Claustro e do Consello escolar o devandito plan, e informará dos aspectos máis relevantes do mesmo.
Seguindo coa difusión, todos os membros do Claustro do profesorado reciben unha copia do plan dixital a través do correo cooperativo edu.xunta.gal e os/as xefes/as de departamento e coordinadores/as de ciclo deben certificar nas actas das súas primeiras reunións, que o plan foi lido e implementado nas respectivas programacións.
Por outra banda unha copia Plan Dixital enviarase tamén aos membros do Consello Escolar a través do correo cooperativo “edu.xunta.gal”
Para que toda a comunidade educativa do centro teña acceso ao plan este publicarase na paxina web do centro no seguinte enlace:
http://www.edu.xunta.gal/centros/cpiatios/?q=node/1321
O alumnado recibirá información do Plan Dixital por parte dos/as titores/as nas primeiras reunións de titoría que teñan con eles no mes de setembro. Ademais mostrarán ao alumnado o enlace da páxina web onde poden atopar o plan.
Como último canle de difusión usaremos o espazo abalar onde crearemos un aviso para todas as familias, informando que implementaremos o Plan dixital no centro e o enlace onde poden atopar o mesmo.