Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.Introdución

A nosa páxina web é https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipxoaquinlourenzoxocas/


1.1. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao
Proxecto Educativo do Centro
En xeral, os núcleos familiares dos alumnos que asisten ó centro están formados por familias
monoparentais e familias de país divorciados que volveron refacer a súa vida con outras
parellas, polo que temos moitos alumnos irmáns e medio- irmáns. O nivel cultural e
económico, en xeral, é medio-baixo, algúns pais/nais traballan no sector terciario, outros, moi
poucos, no secundario e a gran mayoría, no sector primario. A gran mayoría profesa a relixión
católica, educación que desexan para os seus fillos. As familias responden moi ben e valoran
positivamente as actividades que se organizan dende o centro.
Nos últimos anos estanse a incorporan algúns alumnos procedentes do extranxeiro,
especialmente de Venezuela, Portugal, Brasil e Rumanía. A adaptación destes alumnos ó
centro tense producido con toda naturalidade.
A lingua vehicular, tanto das familias como dos alumnos, pódese dicir que nunha absoluta
mayoría é o galego.


1.2 Xustificación do mesmo
 Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación,
 Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da
Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan
instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e
bacharelato no curso académico 2021-2022
Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da
Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan
instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema
educativo no curso 2021- 2022
 Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e
Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración
e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos
públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

 

1.3. Proceso de elaboración
A través do PD queremos favorecer outras liñas de traballo nas que xa nos
involucramos fai tempo como centro, famos de contratos programa en varias
das súas liñas de actuación, das seccións bilingües, educación responsable así
como mellorar o traballo do día a día na dinamización lingüística, no proxecto
lector e noutros plans a través dos que desenvolvemos a nos función docente.
Temos que integrar o PD dentro da PXA do curso 22/23 xa que buscamos uns
obxectivos para os que temos que diseñar un plan de acción que implica toda a
comunidade educativa.
Para o proceso de elaboración do PD elaborouse seguindo as directrices de
Consellería un equipo de dinamización de PD constituido no noso caso por tres
mestres do centro.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para facer unha análise do punto de partida do centro recurrimos tanto á
avaliación selfie, como o test CDD que nos permite coñecer as fortalezas, as
debilidades, as oportunidades e as ameazas do nos centro nas distintas
categorías (infraestructura, comunidade educativa, organización de centro,
factores externos).

Interno
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Sobrecarga de burocracia que frean o desenvolvemento dos plans por equipos desactualizados Organización de centro Si
Debilidade Avaliación do progreso. Organización de centro Si
Debilidade Carencia de formación específica da comunidade educativa e pola descordinación dunha estratexia dixital común. Persoal docente Si
Fortaleza A familia e o alumnado ten boa perspectiva respecto ao aproveitamento e a visión metodolóxica das TICs. Familias Non
Fortaleza Persoal docente en constante formación e innovación cara as TICS Persoal docente Si
Fortaleza Concienciación no centro da importancia do uso das TICs e da realización dun PD real e práctico. Persoal docente Si
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 3 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Equipos informáticos moi antigos. Encerados dixitais antigos que non conectan cos ordenadores, Aula de informática inexistente. Administración educativa Si
Ameaza Escasez de equipos informáticos nas aulas tanto para o profesorado como para o alumnado Administración educativa Si
Oportunidade Tecnoloxía dos Polos Creativos sen conectar ,ameazando o aproveitamento dos mesmos. Administración educativa Non
3 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez analizados os datos do selfie e do test CDD e unha vez analizados os resultados dos mesmos ,observamos unha serie de fortalezas ,debilidades e a nivel interno oportunidades e ameazas.Todas aparecen recollidas no devandito analise.Con esta analise a partir de agora sentaremos as bases  e estableceremos as prioridades para mellorar como centro.Esperemos que co tempo todo se vaia conseguindo, e estes prioridades se convirtan en obxectivos acadados.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Establecer un equipo de profesores/as (EPD) para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro
O02PD Actualizar e/ou renovar os dispositivos dixitais do centro
O03PD Acreditar unha competencia dixital dentro do claustro.
O04PD Actualización dos equipos informáticos do centro
O05PD Reorganizar os espazos do centro educativo para facilitar a ensinanza e a aprendizaxe con tecnoloxías
O06PD Potenciar o uso da Aula Virtual entre a comunidade educativa : Publicación de actividades , publicacións xerais do centro e tarefas dos alumnos.

Seguimento

Procedemento

A través do PD queremos favorecer outras liñas de traballo nas que xa nos

involucramos fai tempo como centro, famos de contratos programa en varias

das súas liñas de actuación, das seccións bilingües, educación responsable así

como mellorar o traballo do día a día na dinamización lingüística, no proxecto

lector e noutros plans a través dos que desenvolvemos a nos función docente.

Temos que integrar o PD dentro da PXA do curso 22/23 xa que buscamos uns

obxectivos para os que temos que diseñar un plan de acción que implica toda a

comunidade educativa.

Para o proceso de elaboración do PD elaborouse seguindo as directrices de

Consellería un equipo de dinamización de PD constituido no noso caso por tres

mestres do centro.

 

Estableceremos xuntanzas mensuais entre o  EPD e o resto de mestres pra comentar o que temos acadado na mellora de PD.

Constante coordinacion do EPD co mentor ADIX e revisión da ferramenta educalidade.

 

1º Trimestre

No primeiro trimestre repasáronse as bases para intentar e poder acadar os obxectivos propostos deste PD.

O grado de consecución verémolo ao ir avanzando nos seguintes trimestre.

 

Acadamos de momento a recepción do material de Polos Creativos relacionado isto cos obxectivos:

 

O02PD Actualizar e/ou renovar os dispositivos dixitais do centro     
O03PD Acreditar unha competencia dixital dentro do claustro.
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Avaliación do plan
O equipo do Plan Dixital encargarase do procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, indicando:
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Co comezo do curso o plan dixital formará parte dos demais plans do centro e darase a coñecer a toda a comunidade educativa a través da páxina web do centro.

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipxoaquinlourenzoxocas/


 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Difusión do plan
Co comezo do curso o plan dixital formará parte dos demais plans do centro e darase a coñecer a toda a comunidade educativa a través da páxina web do centro.

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipxoaquinlourenzoxocas/