Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Levo a cabo os obxectivos diseñados coa axuda do ADIX da zona.
A modo de seguimento do plan realizouse un contraste das accións desenvolvidas durante o primeiro trimestre para acadar os obxectivos establecidos no planDixital. Desta maneira sinalamos os seguintes logros:
-En canto ao 001PD, solicitouse ao CFR o PFPP para o curso 2022/2023 correspondente coa liña de traballo en Competencia Dixital. Este foi aprobado e concretouse na actividade "Os docentes e as TICs" cun total de 20 horas de formación. Na primeira avaliación acadaronse 7 horas de formación relacionadas co uso do Croma e do manexo de apps de edición de video co alumnado.
-En canto ao 002PD, relacionado coa actualización do equipamento informático, realizouse o inventario do centro e incluironse no XADE os datos obtidos. E realizouse un análise sobre as necesidades do centro, como a necesidade dunha impresora multifunción a cor e a posta en marcha da PDI. Esta última necesidade xa foi solentada.
-Por último, o 002PD, relacionado coa utilización das TIC como medio de aprendizaxe, investigouse sobre osprogramas existentes e contrastouse a posibilidade de participar. Ademais incluso na Paxina Wed do centro o Plan dixital coa colaboración do Asesor ADIX.
A modo de seguimento do plan realizouse un contraste das accións desenvolvidas durante o segundo trimestre para acadar os obxectivos establecidos no Plan Dixital. Desta maneira sinalamos os seguintes logros:
-En canto ao 001PD, nesta segunda avaliación realizáronse 9 horas de formación relacionadas co uso da robótica como recurso pedagóxico na aula.-En canto ao 002PD, realizado coa actualización do equipamento informático, solicitouse á UAC o cambio do proxector que este foi sustituido por outro en mellor estado.Recibimos ademais un novo ordenador para poñer na aula principal e volcáronse os datos na aplicación da xunta para a futura instalación do Panel Dixital interactivo que recibiremos proximamente.
-Por último, o 003PD, incluise na acción educativa unha sesión os xoves cos nenos e nenas, nas que se propuxeron actividades relacionadas cos proxectos levados a cabo na aula cos robots como eixe da acción.
Ademais de todo esto realizouse unha sesión co Asesor Adix para o volcado do Plan Dixital na aplicación Educalidade.
Para garantizar un seguimento do plan realizouse un contraste das accións desenvolvidas durante o terceiro trimestre para acadar os obxectivos establecidos no Paln Dixital. Desta maneira sinalamos os seguintes logros.
-En canto ao 001PD, realizamos 4 horas de formación directa dentro do PFPP solicitado en relación as ferramentas TIC como recurso de documentación pedagóxica.
-En canto ao 002PD, recibimos un Panel Dixital interactivo.-Por último, o 003PD, realizouse unha saída coas unitarias da zona, ademais de coordinarnos de manera continua para garantizar unha rede entre escolas.Ademais de todo esto realizouse unha sesión co Asesor Adix no centro e queda pendente unha nova reunión para a elaboración do Plan Dixital, do curso 23/24 na aplicación Educalidade.
Avaliación
- A avaliación procesual farase unha vez ao fin de cada trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- A avaliación final farase no final do curso académico. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
A modo de avaliación final, a implantación do Plan Dixital realizouse de maneira progresiva e paulatina.
A coordinación coas escolas da zona para crear unha rede educativa, foi moi positiva e enriquecedora.
Revisouse o equipamento da escola e se ben foi un ano, de moita dotación, seguen existindo carencias que son necesarias resolver como a impresora a cor. Por outra banda, no centro tamén existe moitos recursos obsoletos que deberían revisarse e retirarse da escola.
Tivo especial importancia a figura do asesor Adix, que nos acompañou ao longo do curso, respondendo dúbidas e colaborando co profesorado para a elaboración de todas as tarefas que fomos realizando.
Finalmente é necesario remarcar a realidade das escolas unitarias en canto á falta de alumnado, a inestabilidade do profesorado, a falta de asesoramento e apoio técnico da administración e a concentración de todas as tarefas nunha única figura, que é a de mestre responsable. Todos estos factores producen que a implantación do Plan Dixital sexa máis lento.
En canto ás posibles propostas de mellora de cara aos próximos cursos, é necesario destacar unha vez mais a importancia do análise das necesidades do centro. Moitas delas como a falta de tempo do profesorado ou o desamparo da administración cara as escolas unitarias seguen sen ser reparadas.
Maior apoio para levar a cabo proxectos dixitais e adaptacións dos programas, aplicacións... ás particularidades deste tipo de escola serían factores que fomentarían a inclusión das TIC nas escolas e unha competencia dixital real do alumnado e do profesorado.
Comunicación e difusión
O Plan dixital difundirase entre toda a Comunidade Educativa a través da páxina web do centro, con aviso ás familias mediante Abalar.