Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do Plan Dixital no noso centro abranguerá dúas liñas de actuación:
- O seguimento diario, facilitado por ser un CEIP moi pequeno que permite a comunicación contínua entre docentes. Esta situación favorece e axiliza a coordinación e seguimento das accións determinadas nos obxectivos.
- O seguimento sistemático e planificado, mediante as reunións organizadas a tal fin. Nelas faremos un seguimento global do desenvolvemento do Plan, dende unha perspectiva trimestral máis ampla que permita avaliar eficazmente o grao de consecución de cada obxectivo
Para facer un seguimento da posta en marcha do noso Plan, no 1º trimestre realizáronse dúas reunións: unha inicial en novembro coa presenza e asesoramento do asesor ADIX e outra xa en febreiro para facer balance das accións iniciais desenvolvidas. As actas levantadas nelas son as seguintes:
DATA DA REUNIÓN: 30/11/2022 HORA INICIO:15:45 HORA REMATE:17:45 TOTAL HORAS DE REUNIÓN: 2
ASISTENTES: MARÍA VIRGINIA ÁLVAREZ GONZÁLEZ, MANUEL ÁLVAREZ RIVERO, LUIS RAMÓN ASTEINZA SÁNCHEZ, ROCÍO DELGADO PÉREZ, CAROLINA VARELA MARRA AUSENTES:
ORDE DO DÍA
- Reunión inicial co asesor ADIX.
TEMAS TRATADOS
- Liñas xerais no desenvolvemento do plan: instrucións dos Servizos Centrais.
- Recursos de xestión e comunicación: aplicación Fprofe, Aula Virtual ADIX, futura aplicación inventario.
- Aspectos organizativos: secuencia do Plan, implementación dos PFPP, detalle dos orzamentos.
- Equipamentos do centro: posibles melloras.
ACORDOS E COMPROMISOS
- Seguir na liña de traballo deseñada.
- Organizar as formacións para cada PFPP.
- Manter contacto para vindeira visita.
PROPOSTAS PARA A PRÓXIMA
- Seguimento do Plan.
DATA DA REUNIÓN: 06/02/2023 HORA INICIO:15:45 HORA REMATE:17:45 TOTAL HORAS DE REUNIÓN: 2
ASISTENTES: MARÍA VIRGINIA ÁLVAREZ GONZÁLEZ, MANUEL ÁLVAREZ RIVERO, LUIS RAMÓN ASTEINZA SÁNCHEZ, ROCÍO DELGADO PÉREZ, CAROLINA VARELA MARRA AUSENTES:
ORDE DO DÍA
- 2ª Reunión Seguimento Plan Dixital.
TEMAS TRATADOS
- Revisión dos recursos dixitais empregados e dispoñibles no centro; necesidades e novas adquisicións.
- Valoración do novo sistema de Acreditacións dixitais do profesorado e a súa relevancia no noso Plan Dixital.
- Revisión do papel da Aula Virtual no noso Plan Dixital.
ACORDOS E COMPROMISOS
- Adquisición dun novo equipo portátil e diversos accesorios e periféricos para o equipo docente.
- Seguimento do proceso en curso de valoración de destrezas dixitais nas Acreditacións e das accións formativas propostas dende a Consellería.
- Reformulación dos obxectivos referidos á Aula Virtual no Plan Dixital pola súa inadecuación ás características do noso alumnado no presente curso.
PROPOSTAS PARA A PRÓXIMA
- Comezar coa formación programada no marco deste PFPP.
Para facer seguimento do desenvolvemento do Plan no 2º trimestre, convocamos unha reunión en abril, á volta do período vacacional. A acta levantada foi a seguinte:
DATA DA REUNIÓN: 11/04/2023 HORA INICIO:15:45 HORA REMATE:17:45 TOTAL HORAS DE REUNIÓN: 2
ASISTENTES: MARÍA VIRGINIA ÁLVAREZ GONZÁLEZ, MANUEL ÁLVAREZ RIVERO, LUIS RAMÓN ASTEINZA SÁNCHEZ, CAROLINA VARELA MARRA AUSENTES: ROCÍO DELGADO PÉREZ
ORDE DO DÍA
- 3ª Reunión Seguimento Plan Dixital.
TEMAS TRATADOS
- Situación obxectivos Plan Dixital
- Novas pantallas interactivas a enviar pola Consellería: situación, acondicionamento de espazos, infraestrutura necesaria e posibles empregos didácticos.
- Actualizacións Acreditacións dixitais do Claustro: confirmación do nivel B1 incompleto para a maioría dos docentes; accións formativas para completar as horas no citado nivel.
ACORDOS E COMPROMISOS
- Tentar acadar a maioría de obxectivos posibles ao remate do curso.
- Acordo sobre situación de pantallas nas aulas; ter preparados os espazos para a data de instalación.
- Contacto con outros centros coa instalación de pantallas xa realizada para obter información e experiencia.
- Revisión persoal das accións formativas máis axeitadas no marco das Acreditacións dixitais.
PROPOSTAS PARA A PRÓXIMA
- Reunión final grupo de traballo Plan Dixital.
Preto do remate do curso realizamos unha reunión final, coa presenza e asesoramento do asesor ADIX, para facer balance global do desenvolvemento do Plan, avaliar o grao de consecución dos obxectivos e accións relacionadas, valorar propostas de mellora e sentar as bases para elaborar o Plan Dixital 23/24. A acta levantada foi a seguinte:
DATA DA REUNIÓN: 24/05/2023 HORA INICIO:15:45 HORA REMATE:17:45 TOTAL HORAS DE REUNIÓN: 2
ASISTENTES: MARÍA VIRGINIA ÁLVAREZ GONZÁLEZ, MANUEL ÁLVAREZ RIVERO, LUIS RAMÓN ASTEINZA SÁNCHEZ, CAROLINA VARELA MARRA AUSENTES: ROCÍO DELGADO PÉREZ
ORDE DO DÍA
- Reunión final con asesor ADIX.
- Reunión final grupo de traballo Plan Dixital.
TEMAS TRATADOS
- Asesoramiento accións finais Plan Dixital 22-23.
- Asesoramiento novos equipamentos e ferramentas dixitais da Consellería. Posibles accións formativas neste eido.
- Valoración desenvolvemento xeral do Plan; impacto no centro; puntos fortes e débiles; obxectivos e accións a reforzar, matizar ou eliminar; outras modificacións necesarias.
- Calendario para revisar e actualizar PD 23-24.
ACORDOS E COMPROMISOS
- Revisar e aprobar ante o Consello Escolar o Plan Dixital 23-24 antes do 30 de xuño.
PROPOSTAS PARA A PRÓXIMA
Avaliación
Para avaliar o grao de consecución dos obxectivos propostos no noso Plan Dixital, é necesario valorar as accións asociadas a cada un deles. Nestas accións contaremos cuns indicadores específicos que nos permitirán estimar en términos claros e obxectivos o seu estado. Coa análise destes indicadores poderemos realizar unha avaliación efectiva do Plan dende dúas perspectivas ou contextos:
1. Unha avaliación procesual ou continua, cunha posta en común trimestral. Neste contexto teremos en conta os seguintes instrumentos e ferramentas:
a. Os indicadores específicos das accións deseñadas para cumprimentar cada obxectivo.
b. As experiencias diarias dos docentes implicados no desenvolvemento do Plan, necesarias para realizar axustes e/ou correccións e optimizar a súa aplicación.
2. A avaliación final, de carácter anual realizada ao remate do curso, e que formará parte da Memoria Anual do Centro. Neste momento teremos en conta os seguintes aspectos:
a. O grao de consecución dos obxectivos propostos, globalmente e en detalle a través das ferramentas descritas.
b. A ferramenta SELFIE para obter una referencia actualizada da situación dixital xeral nos ámbitos de alumnado, profesorado e centro.
c. Análise actualizada dos avances do profesorado en materia dixital a través do test de Competencia Dixital Docente (CDD).
d. Posta en común das experiencias dos docentes implicados no desenvolvemento do Plan, co fin de obter unha visión global do mesmo e achegar propostas de mellora específicas máis alá dos marcadores obxectivos.
A valoración xeral do desenvolvemento do noso Plan Dixital 22/23 expón uns resultados desiguais que suxiren a reformulación ou matización dalgunhas das metas propostas no noso centro. No momento da avaliación final, a concreción desta valoración é a seguinte:
GRAO DE CONSECUCIÓN DOS OBXECTIVOS
1. Desenvolver unha estratexia dixital dirixida polo equipo TIC do centro sobre a xestión e seguimento do Plan Dixital do Centro (PDC). ACADADO
A dirección do centro máis o equipo TIC executaron en prazo as accións deseñadas para acadar este obxectivo, destinadas a sentar as bases organizativas para o desenvolvemento do Plan. Salientar a realización de dous cursos PLATEGA vinculados as TICs, con obxecto de facilitar o desenvolvemento docente diario e a xestión dixital do centro.
2. Fenda dixital para identificar e abordar retos. PARCIALMENTE
Consideramos parcial a consecución deste obxectivo, ao considerar máis relevante, en contraste co test CDD, a valoración da competencia dixital docente recollida nas Acreditacións de FPROFE. Estas Acreditacións están directamente relacionadas coa nosa formación no marco da Consellería, reflectindo de maneira realista e pormenorizada a competencia dixital individual no noso sistema educativo. En contraposición, o test CDD é unha ferramenta xenérica menos ligada a nosa realidade concreta. Deste xeito, valoramos máis positivamente reformular e pospoñer a 3ª acción deste obxectivo ao curso 23/24 á vista das opcións formativas ofrecidas dende FPROFE, especificamente deseñadas para acadar uns niveis de competencia dixital axustados á nosa práctica docente diaria.
3. Promover o uso da Aula Virtual do centro no proceso de ensino-aprendizaxe. PENDENTE
Ao longo do curso fíxose patente que a consecución efectiva deste obxectivo resultaría pouco funcional no noso centro, á vista das características da nosa comunidade educativa expostas na análise do DAFO. A Aula Virtual é unha ferramenta de utilidade en situacións de ensino mixto, mais na nosa realidade concreta ten difícil encaixe no seu emprego convencional. Polo tanto, no vindeiro Plan 23/24 este obxectivo terá que ser reformulado e axustado á nosa realidade educativa.
4. Promover a comunicación entre o profesorado e as familias mediante o uso da ferramenta Abalar Móbil. PARCIALMENTE
Este obxectivo foi acadado parcialmente polo escaso impacto da ferramenta AbalarMóbil na nosa comunidade educativa, que prefire maioritariamente outras vías de comunicación co centro. Deste xeito, continuaremos ou reformularemos esta meta no vindeiro Plan 23/24, tentando deseñar indicadores e accións máis axustadas á nosa realidade educativa.
5. Mellorar as habilidades dixitais do alumnado. ACADADO
Este obxectivo foi acadado, experimentando un notable impulso coa implementación dos paneis interactivos TAFELTECH L75EG nas nosas aulas e a formación recibida, dende a asesoría ABALAR de Allariz, para o seu óptimo aproveitamento. É salientable a facilidade para integrar este novo recurso nas materias, a súa sinxeleza de manexo e o acerto de combinar maqueta ABALAR e Android no dispositivo. Neste eido, ábrese un amplo abano de posibilidades para os vindeiros curso, permitindo o deseño de obxectivos para a implementación e sistematización da práctica docente nesta ferramenta.
Ao remate do curso 22/23 e trala avaliación do desenvolvemento do Plan, consideramos significativas as seguintes propostas de mellora para optimizar a consecución dos nosos obxectivos:
1. Obxectivo O01PD: establecer unha estratexia dixital eficaz e estruturada dende o comezo de curso, unha vez avaliada e adquirida a experiencia na implementación do Plan Dixital 22/23.
2. Obxectivo O02PD: promover o desenvolvemento profesional continuo dende a oferta formativa de FPROFE, tomando como marco as competencias recollidas nas Acreditacións.
3. Obxectivo O03PD: reconsiderar o emprego da Aula Virtual no noso centro, valorando a súa potencial utilidade como repositorio de recursos de apoio á xestión e á docencia.
4. Obxectivo O04PD: continuar coa promoción da ferramenta AbalarMóbil, axustando os obxectivos a criterios máis funcionais e asumibles.
5. Obxectivo O05PD: potenciar o emprego dos novos paneis interactivos como eixe para mellorar a competencia dixital do alumnado, procurando o seu emprego sistemático nas diferentes materias.
Comunicación e difusión
O noso Plan Dixital foi aprobado o 30 de xuño de 2022 polo Consello Escolar, que comunicou ás familias os contidos e implicacións do mesmo.
Este Plan atópase publicado na web do noso centro en http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipcastrelomino/system/files/CEIPCastrelodeMi%C3%B1o_PlanDixital_V1.0.pdf