Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Nome: Colexio Plurilingüe Divina Pastora de O Barco de Valdeorras. Enderezo: Rúa Valle-Inclán nº 2. O Barco de Valdeorras (OURENSE) Email: cpr.divna.pastora.obarco@edu.xunta.es Web: https://divinapastoraobarco.anamogas.org/ Colexio concertado relixioso con tres etapas educativas integradas: infantil, primaria e ESO que pertence a Fundación Educativa Franciscanas Ana Mogas con sede en Madrid. Actualmente no curso 2021-2022 conta cunha taxa de ocupación de 427 alumnos distribuidos nas tres etapas. O Claustro de profesores está composto por 40 docentes e 2 membros do PAS. O noso colexio esta¿situado en O Barco de Valdeorras. O Barco, e¿ a capital de Valdeorras, unha fermosa e moderna vila ourensa¿. A bisbarra constitu¿e un paso natural de entrada a Galicia dende a meseta, favorecido polo val do Sil, que e¿ aproveitado por vi¿as de comunicacio¿n como a C-536 e a lin¿a de ferrocarril (A Coruña -Palencia). Ai¿nda que a estrada principal e¿ a N-120 que suca a bisbarra de leste a oeste conecta¿ndoa coa capital da provincia. O certo e¿ que o tema das vi¿as de comunicacio¿n e¿ unha das preocupacio¿ns ma¿is grandes da bisbarra, pois hai que dicir que as comunicacio¿ns tanto cara a Galicia coma cara ao centro da peni¿nsula non son boas. Valdeorras po¿dese considerar como unha terra rica e con personalidade que basea a su¿a economi¿a na extraccio¿n e elaboracio¿n da lousa, actividade que aporta ma¿is de 3000 empregos directos. A lousa de Valdeorras, empre¿gase sobre todo en cubertas dos edificios, e das 400.000 toneladas anuais que se elaboran, a maior parte delas son para a exportacio¿n. O Barco conta cunha poboacio¿n de 14.063 habitantes dos que 2.753 habitantes pertencen aos pobos do municipio. O i¿ndice de natalidade nestes momentos esta¿ estancado, ai¿nda que se observa que cada vez e¿ maior ou nu¿mero de inmigrantes que chegan concretamente 1.204 habitantes de distintas nacionalidades, quizais por proximidade xeogra¿fica o maior nu¿mero son de nacionalidade portuguesa.E¿ un centro econo¿mico, sanitario e cultural do oriente ourensa¿n. Conta con numerosas empresas de lousa, vitivini¿colas, electroqui¿mica e de servizos. Se ben e¿certo que ou sector da lousa e¿ou que ocupa ou maior nu¿mero de traballadores da¿zona, e ou resto de servizos esta¿n moi vinculados a ese sector. Aspecto que nos preocupa considerablemente pois un alto nu¿mero dos pais, por enriba do 50% traballan nas canteiras de lousa, ben como simples operarios, ou ben nalgunha outra empresa que dalgu¿n xeito depende directa ou indirectamente desta industria. O centro conta con du¿as partes diferenciadas: Unha ma¿is antiga, totalmente renovada e acondicionada, e outra de recente construcio¿n, que neste momento se utiliza para albergar os nenos de Educacio¿n Infantil e Educacio¿n Secundaria. Contamos ademais con outro edificio que alberga un gran polideportivo, diferentes aulas, e un patio de recreo.Neste momento contamos con 427 alumnos, dos cales 76 son de Educacio¿n Infantil, 185 de Educacio¿n Primaria e 154 de Educacio¿n Secundaria. O centro acolle na su¿a maiori¿a alumnos da su¿a zona de influencia. O nivel socioecono¿mico das familias e¿ medio, traballando a grande maiori¿a na industria da lousa. Unha grande parte das nais traballan tame¿n neste sector. Xeralmente con estudios primarios ou menos. A maior parte dos alumnos contan con facilidades nas su¿as casas para o estudio e as expectativas dos seus pais tenden a que realicen carreiras universitarias. O centro non conta con transporte escolar. Contamos con comedor escolar.Os nosos alumnos son salvo raras excepcio¿ns todos do Barco. Algu¿ns trasla¿danse dende pobos pro¿ximos como Vilamarti¿n, Rubia¿, Vilanova, Puente de Domingo Flo¿rez...O profesorado do centro esta¿formado por 40 profesores coas su¿as respectivas especialidades e habilitacio¿ns especificadas pola lei. Existe ademais un profesor de AL con 12 h. E un profesor de PT con 13 horas. Contamos cun Orientador con 25 horas en Educacio¿n Secundaria. En Infantil e Primaria non se subvenciona este servizo, polo que os pais deben sufragalo. Considera¿molo un servizo que achega calidade ao centro. Poderiamos falar en feminino pois a maiori¿a do persoal son mulleres. A idade media do profesorado rolda os 40 anos. O seu contrato laboral soe ser indefinido e a su¿a xornada laboral completa. Compartimos un profesor con outro centro privado concertado. O persoal non docente do centro esta¿ composto pola secretaria, polo conserxe e a cocin¿eira cunhas boas relacio¿ns co profesorado e os alumnos. A limpeza esta¿asegurada cunha contrata, polo que non dependen directamente do centro. As relacio¿ns ma¿is frecuentes do colexio son co Concello, co que comparte algu¿ns proxectos. As relacio¿ns son flui¿das. Tame¿n existe unha boa relacio¿n cos outros centros de Infantil e Primaria da vila.Temos unha boa relacio¿n cos tres centros de Educacio¿n Secundaria da zona, de feito sempre acoden ao centro a presentar os bacharelatos aos alumnos de 4º da ESO. Coas asociacio¿ns culturais da bisbarra colaboramos na medida das nosas posibilidades participando en case to¿dalas actividades que programan.No Barco tame¿n contamos cun centro de formacio¿n do profesorado. Ao longo do curso escolar son moitos os cursos de formacio¿n, que a nivel persoal realiza o profesorado. A nivel de centro tame¿n levamos a cabo, coordinados polo departamento de orientacio¿n proxectos de formacio¿n subvencionados e dirixidos polo centro de formacio¿n. Coa Administracio¿n Educativa e Coa Inspeccio¿n as relacio¿ns son boas.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
Interno
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade - Avaliación, coavaliación e autoavaliación a través de ferramentas dixitais. - Carencia de dispositivos para o alumnado da ESO. - Avaliación do nivel de competencia dixital. Alumnado Non
Debilidade - Falta de formación no emprego e control da tecnoloxía. Familias Non
Debilidade - Dispositivos Abalar obsoletos. - PCs obsoletos. Infraestruturas Non
Debilidade - Competencia dixital das familias e do alumnado. - Dispositivos Abalar do alumnado obsoletos. Oferta Non
Debilidade - Facilitar determinados trámites administrativos vía telemática. - Formación en competencia dixital. - Creación de recursos dixitais propios. Organización de centro Non
Debilidade - Creación de recursos dixitais propios. - Emprego da tecnoloxía para a atención a diversidade. - Avaliación do nivel de competencia dixital. Persoal docente Non
Fortaleza - Emprego dun entorno virtual de aprendizaxe. (Google Workspace) - Seguimento das tarefas do alumnado (Classroom) Alumnado Non
Fortaleza - Emprego dun entorno virtual de aprendizaxe. (Google Workspace) - Seguimento das tarefas do alumnado (Classroom) Alumnado Non
Fortaleza - Comunicación fluida coa plataforma propia (Alexia) - Difusión da información de interese (Web, Alexia, RRSS) Familias Non
Fortaleza - Todas as aulas do colexio dispoñen e dobre conexión de rede cableada e inalámbrica. - Todas as aulas dispoñen de PDI. Infraestruturas Non
Fortaleza - Plataforma de comunicación familia-escola-persoal docente (Alexia) - Páxina web do colexio con información de servizos e novidades do centro. Oferta Non
Fortaleza - Organización de actividades formativas (TACs) - Xestión da protección de datos. - Protocolos de emprego no uso da tecnoloxía. Organización de centro Non
Fortaleza - Emprego dun xestor documental de información. Persoal docente Non
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza - Asistencia técnica. - Dotación insuficiente de recursos. Administración educativa Non
Ameaza - Escasa relación e comunicación entre coordinadores TIC doutros centros da contorna. ANPA Non
Ameaza - Fondos escasos. - Escasa participación das familias no ANPA. Contorna Non
Ameaza - Trato discriminatorio por ser centro concertado. Lexislación Non
Oportunidade - Formación no ámbitos das TICs para o centro. Administración educativa Non
Oportunidade - Intercambio de experiencias con outros centros. - Colaboración do alumnado intercentros en proxectos compartidos. ANPA Non
Oportunidade - Iniciativas de formación a nivel dixital. Contorna Non
Oportunidade - Axudas para adquisición de material tecnolóxico para o centro. Lexislación Non
Oportunidade - Uso de software libre. - Formación tecnolóxica interna da propia institución. - Formación e asesoramento por parte da Fundación. - Formacións para profesorado ofertadas pola Xunta de Galicia e Outras Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
1 Avaliar a competencia dixital dos alumnos nas ferramentas de Google Workspace a través da aula virtual google classroom.
2 Deseñar tarefas dixitais para que os alumnos traballen de xeito colaborativo.
3 Realizar enquisas e formularios de avaliación dos contidos das materias a través das ferramentas de Google Workspace.
4 Crear un calendario de difusión na web do colexio e nas RRSS das actividades do centro

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos será o seguinte: - No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora. - No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

En xeral conseguíronse os obxectivos reflexados no Plan dixital.

Proposta de mellora

Algunhas liñas de acción serán finalizadas no próximo curso 2023-2024.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do plan dixital será a través do Consello Escolar e no claustro de final de curso a todo o profesorado do colexio. O presente plan estará dispoñible no Xestor Documental do colexio para o acceso de todos os axentes implicados na aplicación do mesmo. As familias serán informadas das liñas principais do plan así coma dos obxectivos que se pretenden alcanzar co mesmo. Enviarase chegado o momento un comunicado a través da plataforma dixital para informar a todos os membros da comunidade educativa da posta en marcha do plan así como dos resultdos obtidos na avaliación do plan. Actualmente estase subindo a aplicación Educalidade.