Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Datos básicos do centro
Nome: IES de Soutomaior.
Enderezo: Estrada de Soutomaior, 46, C, 36690 Soutomaior, Pontevedra
Teléfono: 886 15 98 01
Web: http://www.edu.xunta.gal/centros/iessoutomaior/
Ano de construción: 2017.
Etapas educativas: ESO e Bacharelato.
Comunidade educativa no curso 2023-24: Alumnado: 457, Profesorado: 42, Persoal non docente: 5

2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
Características socioeconómicas:  dos tres sectores, no concello de Soutomaior, o máis desenvolto é o sector terciario. Porén, non é suficiente para absorber toda a oferta de man de obra industrial, polo que parte da poboación desenvolve a súa actividade económica fóra do concello e volve a emigrar a outras comunidades autónomas e a outros países de Europa. A taxa de paro do noso concello sitúase arredor dun 19,13%. Os maiores ingresos xorden do sector secundario dos concellos limítrofes que é donde están situadas as empresas nas que desenvolven o seu traballo (Porriño, Vigo,…). Con este panorama, as novas tecnoloxías son claves para facilitar a integración no mundo laboral e para conseguir unha educación dixital actualizada. 
O Plan de integración das TICs, que xa estaba recollido no Proxecto Educativo do Centro, marcaba uns obxectivos a medio e longo prazo, que nos estaban servindo de referencia. Agora este Plan Dixital supón dar un novo paso para sumar esforzos neste camiño de modernización. 
 

3. Lexislación

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.

  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

  • Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

4. Proceso de elaboración.
O proceso de elaboración seguido está vinculado directamente coa composición do grupo e a metodoloxía de traballo.
O equipo de dinamización do plan dixital está composto por catro persoas:
Modesto Campos Castro: director do centro e profesor do dpto de Educación Física.
Manuel Villar Cendón: profesor do dpto de Matemáticas e responsable de E-Dixgal.
Gabriel Muñiz Alonso: xefe de departamento de Tecnoloxía.
María Rosalía González López: coordinadora do Plan Dixital. Profesora do dpto de Tecnoloxía e responsable TIC do centro.

A metodoloxía de traballo foi determinada polas tarefas solicitadas por parte da Consellería: 

Traballo individual: videoconferencias ou entrevistas presenciais co mentor Adix, alta nas distintas plataformas de traballo, elaboración das preguntas do Selfie, elaboración de documentación, análise de resultados de enquisas (SELFIE, TCDD, etc), recursos formativos na Aula Virtual do grupo Adix.
Traballo en grupo: reunións presenciais co mentor Adix, planificación das tarefas a realizar por profesorado e alumnado, asistencia a xornadas de formación, posta en común de ideas para a elaboración do DAFO, Plan de acción e Plan dixital. Nas sesións de traballo en grupo predominou o traballo colaborativo entre os integrantes do grupo, sendo a metodoloxía activa coa participación e interacción de todos e todas.
 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Documento do Plan Dixital en pdf engadido en Anexos. Consultar para máis información.

Interno
23 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Elevado número de alumnado con necesidades educativas Alumnado Si
Debilidade Alumnado pouco habituado a un traballo colaborativo e interdisciplinar Alumnado Si
Debilidade Casos de alumnado con baixa competencia dixital Alumnado Si
Debilidade Nivel socioeconómico medio-baixo. Familias Si
Debilidade Algúns casos de dificultades socioculturais Familias Si
Debilidade Instalacións non optimizadas (exemplo de repetidores wifi non conectados) Infraestruturas Si
Debilidade Falta de programas para alumnado con NEAE Oferta Si
Debilidade Falta de espazos Organización de centro Si
Debilidade Non poder dispoñer de horas no horario para explorar a ensinanza dixital Organización de centro Si
Debilidade Bastante cambio de profesorado dun curso a outro (traslados) Persoal docente Si
Debilidade Cambios en cargos directivos Persoal docente Si
Debilidade Casos de profesorado con baixa competencia dixital Persoal docente Si
Debilidade Non dispoñer de horas para explorar a competencia dixital Persoal docente Si
Debilidade Poucos definitivos nestes cargos (2 de 5) Persoal non docente Non
Fortaleza Boa relación profesorado-alumnado Alumnado Si
Fortaleza . Boa relación entre alumnado (son pequenos os conflitos) Alumnado Si
Fortaleza Escoitan as indicacións do centro Familias Si
Fortaleza Dotación de dispositivos para o alumnado Infraestruturas Si
Fortaleza Instalacións novas (edificio novo) Infraestruturas Si
Fortaleza Definida a oferta: ESO e Bacharelato Oferta Si
Fortaleza Plan de Formación no Centro Organización de centro Si
Fortaleza Equipo directivo e profesorado implicado na competencia dixital Persoal docente Si
Fortaleza Boa comunicación entre o equipo docente Persoal docente Si
23 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Sobrecarga de traballos burocráticos (cargos directivos e profesorado) Administración educativa Si
Ameaza Tendencia a non reducir ratios Administración educativa Si
Ameaza Falta de apoios e moito tempo para responder (AMTEGA) Administración educativa Si
Ameaza Cambios normativos que producen desconcerto Lexislación Si
Oportunidade Proxectos e subvencións para a mellora en competencia dixital Administración educativa Si
Oportunidade Creada a ANPA iníciase posibilidade de potenciar a formación das familias neste eido ANPA Si
Oportunidade Cercanía coas familias e coñecemento das distintas situacións Contorna Si
Oportunidade Certo entusiasmo co centro novo Contorna Si
Oportunidade Percepción da necesidade dunha formación dixital Contorna Si
Oportunidade Cambios positivos que se produzan na lexislación Lexislación Non
Oportunidade Colaboración co concello, Omix... En actividades Outras Si
Oportunidade Potenciación dos Polos Creativos Outras Si
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Aumentar o uso das ferramentas dixitais corporativas
O02PD Introducir ao profesorado no traballo interdisciplinar e colaborativo
O03PD Lograr unhas competencias dixitais mínimas do alumnado de 1 ESO
O04PD Mellorar a competencia dixital do profesorado

Seguimento

Procedemento

No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
 

1º Trimestre

Estas son os seguimentos dos obxectivos e accións propostas para o primeiro trimestre

O01PD. Aumentar o uso das ferramentas dixitais corporativas. Parcialmente conseguido

  • AO01.1PD: Elexir un coordinador do plan dixital. Conseguido
  • AO01.2PD: Introducir as ferramentas do centro e ámbitos de utilización. Conseguido
  • AO01.3PD:Formar en E-Dixgal. Acadado en claustro ( correo electrónico e abalar)04/09/2023.No claustro revísase o Manual de abalar e outro de Xade. Conseguido
  • AO01.4PD: Posta en funcionamento das aulas virtuais de cada materia de bacharelato. Conseguido
  • AO01.5PD:Dixitalizar a reserva de aulas de informáticas e carriño de portátiles a través da aula virtual do centro. Conseguido
  • AO01.6.PD: Revisión da configuración de audio das aulas do centro. Conseguido
  • AO01.7PD:Funcionamento do proxecto Edixgal de 1º a 4º da ESO por rematar en xuño. Parcialmente conseguido

O03PD. Lograr unhas competencias dixitais mínimas do alumnado de 1 ESO: Parcialmente conseguido. Falta o AO03.4PD: Impartir os contidos na materia TECD porque remata en xuño

  • AO03.1PD: Determinar competencia dixital inicial do alumnado. Conseguido

Elaboración dun formulario en google docs Análise dos resultados obtidos. Aínda que a nota media das respostas é de 7,34 hai que ter en conta que se avalían coñecementos mínimos. Valoramos que os resultados están moi polarizados entre metade do alumnado que obtén notas de 8, 9 e 10 nestes coñecementos mínimos pero a outra metade obtén notas baixísimas ( de 0 a 6). Achéganse os resultados O profesor da materia de tecnoloxía tamén ratifica estes resultados polarizados detectando que hai unha gran parte do alumando que non sabe manexar cuestións básicas de software como abrir e mover cartafoles ou renomear arquivos.

  • AO03.2PD: Elaborar os contidos a impartir na materia TECD relativos a este obxectivo. Conseguido
  • AO03.3PD: Informar ao alumnado sobre as normas básicas de uso e coidado do equipo E-Dixgal. Conseguido. As familias quedaron informados nas reunións cos titores. O alumnado foi informado a través das titorías. O departamento de tecnoloxía fixo un recordatorio.
  • AO03.4PD: Impartir os contidos na materia TECD. En proceso

O03PD. Lograr unhas competencias dixitais mínimas do alumnado de 1 ESO. En proceso

  • AO03.1PD: Determinar competencia dixital inicial do alumnado. Conseguido
  • AO03.2PD: Elaborar os contidos a impartir na materia TECD relativos a este obxectivo. Conseguido
  • AO03.3PD: Informar ao alumnado sobre as normas básicas de uso e coidado do equipo E-Dixgal. Conseguido
  • AO03.4PD: Impartir os contidos na materia TECD. En proceso ata que remate a 3º avaliación
2º Trimestre

O04PD. Mellorar a competencia dixital do profesorado

AO4.1.Recoller a competencia dixital certificada para determinar o punto de partida inicial. Elaborouse un formulario que se distribuíu a través do correo corporativo para que o profesorado informara da súa acreditación dixital docente . Os resultados dos 21 participantes son os seguintes: 57% acredita un B1, 33% ten B2, 19% ten A1 e 14% ten A2.

AO4.2.Enviar un resume das actividades dispoñibles en platega para mellorar a competencia dixital. Feito: enviouse un correo a todo o profesorado cunha captura fas formación en prazo do CAFI  para mellorar a competencia dixital docente  o 29 /01/2024

3º Trimestre

O02PD. Introducir ao profesorado no traballo interdisciplinar e colaborativo. ACADADO PARCIALMENTE

AO02.1PD: Propoñer o traballo para aos dptos interesados. SÍ

AO02.4PD: Formar sobre traballo interdisciplinar e colaborativo.NON

AO02.3PD: Definir o proxecto. SÍ

AO02.2PD: Crear un grupo de traballo. SÍ

AO02.5PD: Implementar o proxecto. NON

AO01.7PD:Funcionamento do proxecto Edixgal de 1º a 4º da ESO. SÍ

 

O03PD. Lograr unhas competencias dixitais mínimas do alumnado de 1 ESO. ACADADO

AO03.4PD: Impartir os contidos na materia TECD. SI

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
 

Valoración xeral

 

Dificultades atopadas:

  • Portátiles EDIXGAL: Ao longo do curso, atopámonos con varios problemas técnicos cos portátiles proporcionados polo programa EDIXGAL, incluíndo fallos de batería e falta de comproiso d o alumnado de traer os portátiles de forma diaria a clase e de traelo coa batería cargada.  Estas incidencias dificultaron a plena integración das tecnoloxías dixitais nas aulas e requiriron intervencións constantes por parte do equipo técnico para asegurar o funcionamento adecuado dos dispositivos.
  • Ordenadores de Bacharelato: Os ordenadores dispoñibles para os estudantes de bacharelato demostraron ser insuficientes en termos de rendemento e capacidade. Moitos destes equipos presentaron lentitude, fallos frecuentes e incompatibilidades con programas necesarios para a realización de actividades académicas avanzadas, o que afectou negativamente a calidade das experiencias de aprendizaxe dixital dos alumnos.
  • Dificultade en atopar un relator para o grupo de traballo interdisciplinar: Un dos retos principais deste curso académico foi a dificultade para atopar un relator adecuado que guiase o grupo de traballo. A falta de dispoñibilidade de expertos que cumprisen cos requisitos específicos do proxecto complicou o desenvolvemento das actividades programadas, atrasando o progreso do grupo.

ASPECTOS POSITIVOS:

  • Mellora da Competencia Dixital dos alumnos grazas a Edixgal**: A pesar dos problemas técnicos iniciais, os alumnos experimentaron unha notable mellora na súa competencia dixital grazas ao uso continuado das ferramentas e recursos proporcionados polo programa EDIXGAL. Os estudantes desenvolveron habilidades en áreas como a navegación segura por internet, o uso de aplicacións educativas e a creación de contidos dixitais.
  • Participación activa do profesorado na mellora da competencia dixital: O profesorado implicouse activamente no seu propio desenvolvemento profesional en termos de competencia dixital. Participaron nlagunha ou varias  liñas de formación do centro,  talleres, cursos de formación e actividades colaborativas que lles permitiron adquirir novas habilidades e mellorar o seu uso das tecnoloxías na aula, resultando nunha práctica educativa máis efectiva e adaptada aos novos tempos.
Proposta de mellora

 Proposta 1: Avaliar a Competencia Dixital do alumnado de 1º da ESO ao principio do curs a través dun cuestionario e unha proba práctica para determinar o nivel de competencia dixital. as avaliacións no primeiro trimestre para identificar as necesidades de formación dixital dos estudantes.

Proposta 2: Integrar o marco galego de competencias dixitais nas materias impartidas polo departamento de tecnoloxía no bloque de seguridade xa que os alumnos de 4º de 2024  tiveron a experiencia de realizar  a proba de competencia dixital para fomentar  o desenvolvemento de habilidades dixitais relevantes nos alumnos durante todo o curso académico.
 

 Proposta 3:  Mellorar a competencia dixital do profesorado enfocándose na inclusión de pantallas táctiles nas aulas a través dunha formación específicas sobre o uso didáctico das pantallas táctiles antes de rematar o segundo trimestre.

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O presente plan será publicitado como segue: na páxina web do centro, entre o profesorado empregando o correo corporativo, nos claustros e nas CCP’s, entre o alumnado e pais/nais empregando o Consello Escolar e as programacións das materias colaboradoras nas distintas accións do Plan Dixital.