Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento realizouse, fundamentalmente, mediante reunións do claustro de profesores. Ao mesmo tempo, decir que a totalidade dos seus membros, formamos un Grupo de traballo dentro do PFPP que xa comezaramos o curso pasado sobre a elaboración do Plan dixital. E co que neste curso, abordamos a seguinte fase: A implementación do Plan .
Aproveitouse o traballo realizado nesta formación para ir levando a cabo os distintos obxectivos e accións do Plan dixital. A actas das reunións quedaron recollidas na aplicación FPROFE.
Os membros do claustro xuntámonos para a planificación, a proposta de actividades e a toma conxunta de decisións. A continuación tivemos as sesións de formación e de traballo individual correspondente ao grupo de traballo que decidimos crear. A metodoloxía que seguimos, en xeral, consistiu en poñer en común as distintas propostas das actividades para o desenvolvemento de cada obxectivo, avaliar os resultados e reaxustar e/ou modificar aqueles aspectos necesarios.
Realizamos o seguimento do plan nas reunións que tiñamos a nivel grupo, onde continuamos a planificar as actividades e avaliar os resultados das mesmas. Chegando á conclusión de que algunha das acccións non se podería realizar na súa totalidade, polo que afectaría aos valores previstos, de maneira que tivemos que replantexalos, e reformulalos de cara ao terceiro trimestre e/ou ao vindeiro curso.
Como sinalamos no trimestre anterior, ao longo do curso, algúnhas accións sufriron modificacións con respecto ao proxecto inicial. Estas, estiveron motivadas primeiramente pola cantidade de recursos e ferramentas que se poden englobar no eido das TICs, circunstancia pola cal tivemos que concretar cáles iamos traballar durante este curso. Por outra banda, a propia formación que tiña que adquirir, tanto o propio profesorado coma o alumnado, en canto ao uso das mesmas foi outra das razóns polo que houbo que redistribuir tempos e espazos. Estes foron, por tanto, os principais motivos polos que, non acadamos, en parte, algúns do obxectivos propostos ao principio do proxecto. Para finalizar sinalar que o no obxectivo número dous está pendente de rematar o inventario dixital.
Avaliación
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución dos
obxectivos será o seguinte:
No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será
como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado
da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o
caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como
mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a
valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Como ferramentas de avaliación tamén se contemplará a realización de
enquisas, que normalmente se enviarán ao comezo ou ao remate do curso.
Unha valoración, en xeral positiva, pois tratamos de que as TICS, fosen ferramentas útiles de cara á lavor docente, e tamén no proceso de aprendizaxe do alumnado. Por esta razón, comprobamos que cada vez son máis necesarias, e neste senso, apreciamos positivamente a oportunidade das formacións que tivemos.
O impacto do propio plan, a nivel aula foi importante, pero percibimos que ainda quedan aspectos imprescindibles tanto para o profesorado coma para o alumnado que convén seguir traballando debido a limitación do propio horario e ao sinalado no apartado de seguimento deste proceso de incorporación das TICs á nosa propia metodoloxía. Os indicadores de empoderamento e competencia dixital do alumnado foron moi traballados e acadouse un bo nivel, aínda que sempre ha de ser susceptible de mellorar.
Promoveuse o uso crítico e responsable dos medios dixitais e implementáronse medidas para a mellora da accesibiidade e a inclusión utilizando os recursos dixitais para atender as diferenzas persoiais de aprendizaxe. Todo esto levou a realización de obradoiros e actividades co alumnado traballando TICs e STEAM, as cales, nestes dous últimos cursos chegaron o 100% do alumnado.
Creáronse unha ducia de recursos dixitais en liña compartidos na aula virtual, ao tempo que se deseñaron rúbricas de avaliación que foron compartidas co profesorado, pero que quedaron pendentes de consensuar,
Para rematar este apartado, decir que en canto a implementación do plan dixital considérase acadado, pero sempre á expectativa de que xurdan novas necesidade e esixencias.
Reiteramos o recollido no apartado anterior. e como propostas de mellora estarían:
Seguir completando, ampliando e reformulando os obxectivos e as accións a desenvolver, de cara ao curso 2023-24, e se cómpre, continuar con máis formación do profesorado para esta tarefa.
Comunicación e difusión
O presente documento será presentado en Claustro e Consello Escolar, e unha vez
aprobado, publicitarase na web do Centro e/o unha aula virtual para que a
comunidade educativa o poda consultar. Unha vez feito esto, informaremos ás
familias da existencia do mesmo a través de mensaxería por correo electrónico ou
no espazo Abalar.