Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No contesto da avaliación procesual, a revisión das actuacións establecidas no Plan de Acción seguiá o seguinte procedemento:
En primeiro lugar, os responsables de conseguir os obxectivos establecidos no Plan deberán facer un seguemento do seu desenvolvemento según obxectivos descritos nos mesmos.
En segundo lugar, ao finalizar cada trimestre, deberá reunirse o Equipo TIC / Equipo do Plan Dixital do CPI para facer unha valoración de conxunto. Nesta revisión, os aspectos a valorar serán:
- O estado de execución das accións en relación á temporalización prevista
- A análise e valoración dos resultados das accións previstas xa rematadas
- As posibles modificacións das accións en curso
- As propostas de mellora, de ser o caso
A aplicación Educalidade non estaba activa durante o 1º trimestre.
A01.1 rematado
A01.2 Rematado. Ver anexo. Protocolo de comunicación
A01.3 En proceso
A02.1 rematado
A02.2 Rematado. Ver anexo. Protocolo de comunicación
A02.3 En proceso
A03.1 Rematado
A03.2 Sen facer. Esta acción leva un pequeno retraso.
A04.1 Rematada
A04.2 Rematada
A04.3 Rematada
A04.4 En proceso
A01.1 rematado
A01.2 Rematado
A01.3 En proceso
A02.1 rematado
A02.2 Rematado
A02.3 En proceso
A03.1 Rematado
A03.2 Parcialmente rematada
A04.1 Rematada
A04.2 Rematada
A04.3 Rematada
A04.4 En proceso
Avaliación
O Plan Dixital do CPI de Bembibre é un documento vivo e dinámico. Debe facerse un seguemento do seu cumplimento según se vaian desenvolvendo as actuacións previstas ao menos unha vez cada trimestre e ten que actualizarse anualmente con novos obxectivos orientados á mellora do centro vinculados á innovación educativa e dixital. O seguemento e avaliación do P.D. deberá facerse en relación co grao de consecución dos obxectivos establecidos no mesmo.
Seguimento do Plan de Acción
No contesto da avaliación procesual, a revisión das actuacións establecidas no Plan de Acción seguiá o seguinte procedemento:
En primeiro lugar, os responsables de conseguir os obxectivos establecidos no Plan deberán facer un seguemento do seu desenvolvemento según obxectivos descritos nos mesmos.
En segundo lugar, ao finalizar cada trimestre, deberá reunirse o Equipo TIC / Equipo do Plan Dixital do CPI para facer unha valoración de conxunto. Nesta revisión, os aspectos a valorar serán:
- O estado de execución das accións en relación á temporalización prevista
- A análise e valoración dos resultados das accións previstas xa rematadas
- As posibles modificacións das accións en curso
- As propostas de mellora, de ser o caso
Propostas de mellora (revisión)
No mes de xuño, nas semanas finais do curso, deberá levarse a cabo a avaliación final e unha revisión do Plan de Acción.
A este fin deberá facerse unha reunión do Equipo do Plan Dixital do CPI na que se proceda a valorar o estado das accións establecidas no plan (realizada / aprazada / pendente) e o logro dos obxectivos previstos (acadado / non acadado). Tras desenvolver este análise deberanse establecer, indicar as propostas de mellora do Plan Dixital do centro para o seguinte curso que como mínimo deberá conter:
- A realización das accións que foron aprazadas e/ou quedaron pendentes do curso anterior coas modificacións pertinentes tras analizar e solucionar os motivos do seu retraso ou non realización.
A valoración xeral é moi positiva. Imos desgranar esta valoración na incidencia que tivo o Plan Dixital en cada unha das competencias do DigCompEdu.
- Compromiso profesional. A elaboración, publicación e uso do protocolo incidiu positivamente na comunicación organizativa.O uso de tecnoloxías dixitais para a comunicación cos estudantes,familias, e docentes a través de ferramentas corporativas mellorou a seguridade e a fiabilidade das comunicacións. A garantía de que a información chega ao destinatario a través dunha canle corporativa asegura un umbral de calidade moi alto. Os cambios foron moitos e supuxeron un traballo en conxunto grande pero o sultado foi satisfactorio para o colectivo docente.
- Recursos dixitais. Non é este o punto no que máis se traballou este ano, pero a través da participación no programa de Polos Creativos elaboráronse multitude de recursos dixitais propios. Non se incidiu moito na selección de recursos dixitais externos senón na creación de recursos propios. Aproveitouse para incidir no respecto á propiedade intelectual e a importancia da creación de productos con licenzas abertas.
- Ensino e aprendizaxe. A participación de todo o alumnado e unha parte moi importante do profesorado no proxecto de Polos Creativos fixo que unha parte do ensino se modificara para acceder a un ensino máis participativo e centrado no alumno. Buscouse nas actividades un enfoque máis colaborativo, condición que vai implícita cando se traballa nun proxecto como o de Polos Creativos. Os alumnos responderon xenial a este tipo de enfoque e se produciu un feedback no que o alumno quere participar máis e propón novas alternativas ás tarefas iniciais.
- Avaliación. A iniciativa de empregar ferramentas dixitais para a avaliación foi seguida de maneira desigual. Fíxose un PFPP para modificar a AV e empregala para avaliar. unha porcentaxe mínima do 5% da nota. Os nenos pequenos ata 3 de primaria non teñen que usar a AV e non empregan a AV. O alumnado de 4º ata 6º de primaria ten un aula de informática con ordendores moi vellos que non fomentan o uso das TIC. O problema o suplen con tablets para realizar as actividades. Poden avaliar con ferramentas TIC pero sen empregar a AV. En ESO, a aula de informática está mellor dotada , a participación no PFPP asocido foi alta e o número de cursos da AV que modificaron para utilizalos para avaliar foi case do 80% e a porcentaxe de docentes que polo menos un 5% da nota provén dunha ferramenta dixital sitúase no 87%.
- Capacitación do alumnado. As tarefas elexidas para o proxecto de Polos Creativos son moi variadas: gravación en vídeo, fotografía, recorte con plotter, cociña, modelado 3D, impresión 3D, escaneo 3D,... e permiten unha adaptación moi alta aos distintos niveis do alumnado, tanto porque teñen distinta edades como polas súas diferencias dentro dunha mesma clase. Este modelo de traballo fomenta unha alta participación e compromiso do aumnado independentemente de dificultades que poidan ter os alumnos. Como son actividades fóra do currículo habitual o alumnado con problemas de aprendizaxe pode abordalas sen que lle afecte o retraso curricular (ex. pode ter unha adaptación curricular pero ser bo fotografiando).
- Desenvolvemento competencia curricular do alumnado. Traballamos na alfabetización dixital en niveis adaptados a cada idade centrándonos na creación de contidos dixitais e na publicación de contidos.Remarcamos a importancia das licencias Creative Commons frente ao Copyright e eles aceptaron o concepto con naturalidade. Conseguimos para algunha tarefas que observasen a evolución dunha idea en diferentes formatos dixitais (empzar cunha fotografía, pasar a un modelado 3D e logo a impresión 3D). O trabalo con esta competencia foi moi positivo
As propostas de mellora para o curso 23-24 podemos estructuralas en varias liñas:
- Continuar o que se iniciou neste curso.
- Nunha das liñas comezamos o proxecto dos Polos Creativos que ten unha duración mínima de dous anos. Estudaremos dentro dese proxecto completar as accións que se iniciaron este curso, iniciar novas liñas e incorporar a máis docentes.
- Na liña relacionada co protocolo de comunicación interno e externo a podemos considerar pechada. Só son necesarios cambios debidos á lexislación nova.
- A avaliación empregando ferramentas TIC tivo un seguimento desigual. Estudaremos falando co profesorado se é necesario continuar con esa liña.
- Melloras organizativas. Facer o equipo de dinamización TIC mái amplio, con representación de todas as etapas educativas.
- Iniciar liñas que quedaron fóra no primeiro ano do Plan Dixital.
- Facer un inventario do material TIC que está a disposición dos docentes e organizar como se pode acceder a el.
- Formación específica solicitada polos docentes na avaliación final
- Formación para o uso dos paneis táctiles que se están a instalar nas aulas.
Comunicación e difusión
O Plan dixital foi enviado aos membros do Claustro e do Consello do día 30/06/2022.
Hai unha copia do documento colgada na páxina web do centro no apartado O Centro - Documentos xerais.
Dirección do enlace ao Plan Dixital