Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 Datos básicos do centro
    • Nome do centro: CEIP A Igrexa-Calo 15017041
    • Dirección: Lugar de Fixó n.º 14 
                                                Calo (San Xoan)  Teo
                               15866 A Coruña
    • Teléfono: 881866438
    • Correo electrónico: ceip.igrexa.calo@edu.xunta.gal
    • Páxina web: www.edu.xunt.es/centros/ceipigrexacalo
    • Etapas educativas: Infantil e primaria
    • Número de alumnado: 362
    • Número de profesorado: 30

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
      O noso centro está situado no concello de Teo na comarca  de Santiago. 

    • O Plan Dixital vai dinamizar e mellorar o proceso educativo e a implicación de toda a comunidade educativa.
    • O Plan Dixital será o fío condutor con outros plans xa implementados no centro como o PLAMBE, EDIXGAL...

Breve xustificación do mesmo
      
      A normativa na que se basa o Plan Dixital do noso centro é a seguinte:
    • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
    • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
    • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022 
    • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022 
Proceso de elaboración
      O proceso de elaboración do PD por parte do Equipo de Dinamización do Plan Dixital comeza cunha toma de datos da situación do noso centro mediante unha enquisa (o SELFIE).
      A continuación realizamos unha análise DAFO. Do DAFO seleccionáronse tres obxectivos prioritarios. Finalmente redactamos o Plan Dixital do noso centro.
 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Interno
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O Alumnado non aprende a crear contidos dixitais nin a comunicarse usando as tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Debilidade Na política de protección de datos é insuficiente. Infraestruturas Si
Debilidade O proceso de ensinanza e aprendizaxe está pouco sustentado nas novas tecnoloxías. Infraestruturas Non
Debilidade Nas aulas do centro, hai pouco equipamento informático mercado polo propio centro. Infraestruturas Non
Debilidade A estratexia dixital é insuficiente. Organización de centro Non
Debilidade A participación en proxectos interdisciplinares é insuficiente. Persoal docente Non
Debilidade A creación de recursos dixitais para reforzar o labor de ensinanza é insuficiente. Persoal docente Non
Debilidade A participación en proxectos interdisciplinares é insuficiente. Persoal non docente Non
Fortaleza O centro conta con dispositivos dixitais para o seu uso por parte do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza A asistencia técnica é boa. Infraestruturas Non
Fortaleza Hai dispositivos dixitais que poden ser usados polo alumnado. Infraestruturas Non
Fortaleza Empréganse os servizos corporativos para difundir información e promover o seguimento das tarefas e actividades. Infraestruturas Non
Fortaleza Apóiase e cóntase co apoio para explorar novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Oferta Non
Fortaleza Promóvese, coñécese e faise uso do software libre no ámbito educativo no centro. Oferta Non
Fortaleza Asistencia técnica boa. Organización de centro Non
Fortaleza Apoio para explorar novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Fortaleza Faise uso dos servizos corporativos para difundir información e promover o seguimento das tarefas e actividades. Organización de centro Non
Fortaleza Existe unha boa reflexión sobre as TIC. Persoal docente Non
Fortaleza Hai unha suficiente reflexión sobre as necesidades de DPC Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado fai buscas de recursos educativos dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado emprega tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa ao centro educativo. Persoal docente Non
Fortaleza Apóiase e cóntase co apoio para explorar novas formas de ensinanza coas tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Empréganse as tecnoloxías dixitais para desenvolver actividades colaborativas. Persoal docente Non
Fortaleza Empréganse tecnoloxías dixitais para adaptar a metodoloxía ás necesidades individuais. Persoal docente Non
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza O proceso de ensinanza e aprendizaxe está pouco sustentado nas novas tecnoloxías. Administración educativa Non
Ameaza A política de protección de datos é insuficiente. Lexislación Non
Oportunidade A asistencia técnica é suficiente. Administración educativa Non
Oportunidade O centro coñece a normativa e promove a participación en plans de formación. Administración educativa Non
Oportunidade O centro coñece a normativa e promove a participación en plans de formación. Lexislación Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Os obxectivos do noso plan dixital xurden da reflexión e análise do profesorado do centro.

Os obxectivos principais son:

  • Promover a formación do profesorado no uso de ferramentas TIC.

  • Mellorar a política de protección de datos na comunidade educativa.

  • Crear actividades de ensinanza-aprendizaxe no marco do proxecto educativo Polos Creativos.

Queremos acadar cando menos un dos obxectivos de maneira satisfactoria cos recursos dispoñibles.

Para acadar os obxectivos realizaremos accións concretas. Algunhas delas son :

  • Cursos de formación e grupos de traballo.

  • Formación sobre a proteccion de datos.

  • Posta en marcha dun proxecto audiovisual.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Promover a formación do profesorado no uso de ferramentas TIC
O02PD Mellorar a política de protección de datos na comunidade educativa
O03PD Crear actividades de ensinanza-aprendizaxe no marco do proxecto educativo Polos Creativos

Seguimento

Procedemento

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
 

1º Trimestre

Ao finalizar o primeiro trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Promover a formación do profesorado no uso de ferramentas TIC atópase en proceso sendo o grao de desenvolvemento das accións o seguinte:
    • AO1.1: Acadado.
    • AO1.2: En proceso.
    • AO1.3: En proceso
  • Obxectivo O02PD: Mellorar a política de protección de datos na comunidade educativa atópase en proceso sendo o grao de desenvolvemento das accións o seguinte:
    • AO2.1: Acadado.
    • AO2.2: En proceso.
    • AO2.3: Pendente.
  • Obxectivo O03PD: Crear actividades de ensinanza-aprendizaxe no marco do proxecto educativo Polos Creativos atópase pendente de realizar, posto que o proxecto de Polos Creativos foi solicitado na convocatoria correspondente, pero resultou denegado polo artigo 9.2. Está pendente de si sae unha nova convocatoria.

O desenvolvemento do Plan Dixital estase levando a cabo correctamente, a excepción do obxectivo 3 que non se pode levar a cabo por non ser aprobada a concesión do proxecto de Polos Creativos, polo que non é posible levar a cabo o desenvolvemento deste obxectivo.

2º Trimestre

Ao finalizar o segundo trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Promover a formación do profesorado no uso de ferramentas TIC atópase en proceso sendo o grao de desenvolvemento das accións o seguinte:
    • AO1.1: Acadado.
    • AO1.2: Acadado.
    • AO1.3: En proceso
  • Obxectivo O02PD: Mellorar a política de protección de datos na comunidade educativa atópase en proceso sendo o grao de desenvolvemento das accións o seguinte:
    • AO2.1: Acadado.
    • AO2.2: En proceso.
    • AO2.3: Pendente.
  • Obxectivo O03PD: Crear actividades de ensinanza-aprendizaxe no marco do proxecto educativo Polos Creativos atópase pendente de realizar, posto que o proxecto de Polos Creativos foi solicitado na convocatoria correspondente, pero resultou denegado polo artigo 9.2. Está pendente de si sae unha nova convocatoria.

O desenvolvemento do Plan Dixital estase levando a cabo correctamente, a excepción do obxectivo 3 que non se pode levar a cabo por non ser aprobada a concesión do proxecto de Polos Creativos, polo que non é posible levar a cabo o desenvolvemento deste obxectivo.

3º Trimestre

Ao finalizar o terceiro trimestre o estado de cada un os obxectivos e accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:

  • Obxectivo O01PD: Promover a formación do profesorado no uso de ferramentas TIC atópase en proceso sendo o grao de desenvolvemento das accións o seguinte:
    • AO1.1: Acadado.
    • AO1.2: Acadado
    • AO1.3: Acadado
  • Obxectivo O02PD: Mellorar a política de protección de datos na comunidade educativa atópase en proceso sendo o grao de desenvolvemento das accións o seguinte:
    • AO2.1: Acadado.
    • AO2.2: Non acadado.
    • AO2.3: Non acadado.
  • Obxectivo O03PD: Crear actividades de ensinanza-aprendizaxe no marco do proxecto educativo Polos Creativos atópase pendente de realizar, posto que o proxecto de Polos Creativos foi solicitado na convocatoria correspondente, pero resultou denegado polo artigo 9.2. Está pendente de si sae unha nova convocatoria.

O desenvolvemento do Plan Dixital estase levando a cabo correctamente, a excepción do obxectivo 3 que non se pode levar a cabo por non ser aprobada a concesión do proxecto de Polos Creativos, polo que non é posible levar a cabo o desenvolvemento deste obxectivo.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

4. Avaliación do plan

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
 

Valoración xeral

Os obxectivos están parcialmente acadados. O obxectivo 1 leváronse a cabo todas as accións, pero participou menos profesorado do fixado como obxectivo debido a que xa contan con coñecementos de Edixgal.

O obxectivo 2 non foi posible levar a cabo a formación por falta de tempo que quedará pendente para o vindeiro curso.

O obxectivo 3 non se puido levar a cabo ao non ser concedido o Polo Creativo.

Os obxectivos son considerados útiles para o centro.

Proposta de mellora

Considérase que se debe continuar coa formación do profesorado. Tamén se continuará co proxecto de Polos Creativos no caso de ser concedidos pola Administración.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

5. Difusión do plan

Como o resto de documentos do centro este Plan Dixital darase a coñecer a toda a comunidade educativa a través da páxina web do centro.

Ligazón: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipigrexacalo/system/files/15017041_CEIPAIgrexaCalo_PlanDixital_V1.0_10062022.pdf