Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Este apartado pódese consultar no Anexo introducción e recolle a información relativa a:

  • Xustificación do Plan Dixital en relación coa normativa vixente
  • Contextualización do PD no centro e contribución ao Proxecto Educativo
  • Proceso de elaboración

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

O primeiro recurso empregado para a análise DAFO é a ferramenta  de autoavaliación SELFIE que permite facer un análise da situación e  un seguimento do centro no ámbito da innovación.
Este cuestionario cubriuse no segundo trimestre do curso 2021-22 e permitiu obter o seguinte informe SELFIE.

A outra fonte de datos principal para a elaboración do DAFO foi o Test CDD, centrado en coñecer as competencias dixitais do profesorado.

Os resultados da recabación de estes datos pode consultarse nos Anexos.

Durante el presente curso se han revisado y actualizado estos datos.

 

 

    

 

 

Interno
37 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade [H4] Os alumnos, en moitas ocasións, non saben contrastar a validez da información obtida de Internet Alumnado Si
Debilidade Falsa sensación de alta competencia dixital Alumnado Si
Debilidade [H3] Os alumnos teñen carencias significativas no uso seguro de Internet e non saben comportarse respectablemente e respectar a outros en liña Alumnado Si
Debilidade [C3] Os alumnos non teñen acceso á rede WiFi Infraestruturas Non
Debilidade [C3] Conexión a Internet inestable segundo o momento Infraestruturas Non
Debilidade [C8] Ordenadores dalgunhas aulas obsoletos Infraestruturas Si
Debilidade [C1] Infraestrutura do centro non preparada para xestionar o uso seguro de Internet (e.g.: firewall, control de acceso a Internet, control dos equipos) Infraestruturas Si
Debilidade [C1] O alumnado non ten acceso a unha base de datos de prácticas, bolsas, ou outras oportunidades Oferta Si
Debilidade O alumnado non pode achar toda a información na web do centro Oferta Si
Debilidade [A1] Non existe unha estratexia dixital, nin se involucra ás empresas no seu desenvolvemento Organización de centro Non
Debilidade [G3] Os sistema de avaliación non están orientados ao feedback inmediato cara ao alumno Organización de centro Si
Debilidade [C1] Duplicidade de contas de correo para os profesores Organización de centro Non
Debilidade [C7] Hai poucos sistemas ou protocolos relacionados coa protección de datos dixitais, ou revísanse con escasa frecuencia Organización de centro Si
Debilidade Falta de uniformidade no acceso e compartición de medios dixitais (Drive, Dropbox) Organización de centro Si
Debilidade [B3] Non existen estratexias de comunicación con outros centros educativos Organización de centro Non
Debilidade Falta de formación en Abalar Persoal docente Si
Debilidade Non se usan tecnoloxías dixitais para levar a cabo proxectos interdisciplinares, facilitar a colaboración do alumnado e para a súa avaliación ou autoanálise Persoal docente Si
Debilidade [D] Falta de tempo para explorar novas modalidades de ensinanza, colaborar en redes profesionales, ou reflexionar conxuntamente sobre o uso de recursos dixitais (plaxio, software libre) Persoal docente Si
Debilidade [D1] Falta de formación para o uso de tecnoloxía dixital (e.g. Abalar, Classroom,....) Persoal non docente Si
Fortaleza Aos alumnos resúltalles fácil propor e adaptarse ás novas tecnoloxías Alumnado Non
Fortaleza [H8] O alumnado aprende a referenciar os recursos usados, crear contido dixital e comunicarse usando tecnoloxías dixitais Alumnado Non
Fortaleza Potencial de alumnos da familia de informática para colaborar no desenvolvemento de ferramentas dixitais Alumnado Non
Fortaleza Os alumnos non necesitan usar software de pago nas súas casas para completar as tarefas propostas desde o centro Alumnado Non
Fortaleza [C1] Dotación aceptable de ordenadores para o alumnado Infraestruturas Non
Fortaleza [C2] Pantallas dixitais ou proxector en todas as aulas Infraestruturas Non
Fortaleza [C3] Acceso a Internet Infraestruturas Non
Fortaleza [C2] Ordenadores portátiles para cada membro do persoal Infraestruturas Non
Fortaleza A tipoloxía da oferta educativa ten ampla saída laboral e compleméntase positivamente (ciclos de FP: DAM, DAW, ASD, ADF) Oferta Non
Fortaleza [A1] Apóiase os profesores en novas formas de ensinar usando as tecnoloxías Organización de centro Non
Fortaleza [A2] Predisposición a dixitalizar e unificar os procesos Organización de centro Non
Fortaleza Apoio económico da titularidade do centro Organización de centro Non
Fortaleza [E2] Buscan en liña e crean recursos dixitais para apoiar a ensinanza e fomentar a innovación educativa Persoal docente Non
Fortaleza [B2] Utilizan a aula virtual (Google Classroom) para as comunicacións co alumnado, así como permitir a súa participación Persoal docente Non
Fortaleza [D3] Involúcrase no uso de tecnoloxías dixitais, discutimos e compartimos as nosas experiencias Persoal docente Non
Fortaleza [C5] Preocúpanse de resolver incidencias técnicas Persoal docente Non
Fortaleza Colaboración áxil e efectiva co profesorado Persoal non docente Non
Fortaleza Publicación de notas en Abalar para facilitar o seu acceso ao alumnado Persoal non docente Non
37 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 18 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Non podemos ter acceso aos mesmos cursos de formación de profesorado que os centros públicos mediante o CEFORE Administración educativa Si
Ameaza As modalidades de formación organizadas pola Administración Educativa non se axustan ás necesidades do profesorado de nuestro centro Administración educativa Non
Ameaza A Administración Educativa non prové fondos para a maior parte do investimento en dixitalización Administración educativa Non
Ameaza Obsolescencia tecnolóxica estreitamente ligada ao noso ámbito de ensinanza, en xeral sobre equipos informáticos e software Contorna Si
Ameaza Desigualdade nos dispositivos propiedade dos alumnos Contorna Si
Ameaza Ameazas á seguridade dixital do centro Contorna Si
Ameaza Complexidade de lexislación sobre protección de datos e necesidade de revisión polo avance tecnolóxico Lexislación Si
Ameaza Entidades provedoras de software privativo do que dependemos Outras Non
Oportunidade A Administración Educativa contribúe á sostibilidade económica do centro a través do concerto Administración educativa Non
Oportunidade Facilidade de acceso á oferta educativa por medios dixitais Contorna Non
Oportunidade Utilización no centro de equipos dixitais propiedade do alumnado Contorna Non
Oportunidade Condicións socioeconómicas da contorna Contorna Non
Oportunidade O cambio de lei de FP aprobado en abril de 2022 abre a vía a novas posibilidades de mellora Lexislación Non
Oportunidade Implementación do Plan Dixital no curso 22-23 Lexislación Non
Oportunidade Lexislación en materia de protección de datos Lexislación Non
Oportunidade Fundacións e entidades que desenvolven e manteñen ferramentas informáticas (Aplifisa,...) Outras Non
Oportunidade Alumnos do Mestrado de Profesorado que contribúen a novas metodoloxías Outras Non
Oportunidade Carta ERASMUS europea que ofrecemos desde o centro Outras Non
18 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver. Centrarémonos principalmente en obxectivos que permitan mellorar a infraestructura física e dixital do centro e formación continuada tanto de alumnado como de profesorado

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Renovar os recursos dixitais das aulas de ordenadores
O2PD Acadar a competencia dixital docente B1
O3PD Coñecer e aplicar a normativa en materia de protección de datos na contorna dixital
O4PD Concienciar ao alumnado no uso correcto das redes sociais
O5PD Dixitalizar a documentación do centro e as comunicacións na comunidade educativa
O6PD Instalar software de monitorización nos ordenadores propiedade do centro

Seguimento

Procedemento

Para realizar o seguimento do plan, proponse unha avaliación procesual cunha frecuencia mínima dunha vez por trimestre. Mediante estes controis determinarase se as accións de cada obxectivo poden ser acadadas nos prazos marcados e se hai que facer variacións na súa proposta para que os obxectivos se materialicen. Neste seguimento participará a mentora ADIX.

1º Trimestre

Para o obxectivo O1PD Renovar os recursos dixitais das aulas de ordenadores, leváronse a cabo as seguintes accións:

A01.1, acadouse con antelacion con respecto á súa data de vencemento.

A01.2 está previsto que se realice antes de final de curso.

A01.3 está previsto que se realice antes do comezo do curso 24 - 25.

Para o obxectivo O2PD Acadar a competencia dixital docente B1 , leváronse a cabo as seguintes accións:

A02.1 está previsto que se realice antes de final de curso.

Para o obxectivo O3PD Coñecer e aplicar a normativa en materia de protección de datos na contorna dixital, leváronse a cabo as seguintes accións:

A03.1 e A03.2 estanse levando a cabo, non se acadaron antes da data máxima.

A03.3 está previsto que se realice antes de final de curso.

Para o obxectivo O4PD Concienciar ao alumnado no uso correcto das redes sociais, leváronse a cabo as seguintes accións:

A04.1 e A04.2 rematáronse con antelación con respecto a data máxima.

A04.3 e A04.4 acadaranse antes da data máxima.

 

Para o obxectivo O5PD Dixitalizar a documentación do centro e as comunicacións na comunidade educativa, leváronse a cabo as seguintes accións:

A05.1 está en proceso de consecución.

A05.2 e unha actividade contínua que se desenvolve o longo de todo o curso.

 

Para o obxectivo O6PD Instalar software de monitorización nos ordenadores propiedade do centro, leváronse a cabo as seguintes accións:

A06.1, A06.2, A06.4 rematáronse con antelación con respecto a data máxima.

A06.3 rematarase con antelación con respecto a data máxima.

2º Trimestre

Para o obxectivo O1PD Renovar os recursos dixitais das aulas de ordenadores, leváronse a cabo as seguintes accións:

A01.1, acadouse con antelacion con respecto á súa data de vencemento.

A01.2 está previsto que se realice antes de final de curso.

A01.3 está previsto que se realice antes do comezo do curso 24 - 25.

Para o obxectivo O2PD Acadar a competencia dixital docente B1 , levouse a cabo a seguinte acción que marca o obxectivo como acadado:

A02.1 está previsto que se realice antes de final de curso.

Para o obxectivo O3PD Coñecer e aplicar a normativa en materia de protección de datos na contorna dixital, leváronse a cabo as seguintes accións:

A03.1 e A03.2 estanse levando a cabo, non se acadaron antes da data máxima.

A03.3 está previsto que se realice antes de final de curso.

Para o obxectivo O4PD Concienciar ao alumnado no uso correcto das redes sociais, leváronse a cabo as seguintes accións:

A04.1 e A04.2 rematáronse con antelación con respecto a data máxima.

A04.3 non se levou a cabo antes da data máxima

A04.4 acadarase antes da data máxima.

 

Para o obxectivo O5PD Dixitalizar a documentación do centro e as comunicacións na comunidade educativa, leváronse a cabo as seguintes accións que fan que o obxectivo se acade:

A05.1 acadouse antes da data máxima.

A05.2 e unha actividade contínua que se desenvolve o longo de todo o curso.

 

Para o obxectivo O6PD Instalar software de monitorización nos ordenadores propiedade do centro, leváronse a cabo as seguintes accións:

A06.1, A06.2 rematáronse con antelación con respecto a data máxima.

A06.3, A06.4 etán en proceso pero levaranse a cabo despóis da data máxima

3º Trimestre

Se ha avanzado en el objetivo O01 de renovar las aulas de ordenadores, y tenemos confirmación de que recibiremos ordenadores suficientes. Aún así, el objetivo está como "Consecución parcial", ya que no dará tiempo a instalarlos en las aulas antes del cierre del plan digital previo al consejo escolar de fin de curso.

El objetivo O03 de ponernos al día en materia de protección de datos no está completado, aunque se obtuvieron algunos recursos adicionales para trabajar sobre ellos.

El objetivo O06 de instalar software de monitorización en los ordenadores y trabajar con él quedó incompleto por baja laboral del principal responsable.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Neste proceso comprobaranse co responsable de cada obxectivo establecido os indicadores específicos de cada un, deste modo pódese determinar se estes se acadaron ou non. Estes datos plasmaranse nun informe que recolla os aspectos positivos, os negativos e as posibles propostas de mellora para incorporar no plan dixital de cursos posteriores.

As avaliacións serán tuteladas e supervisadas polo equipo de dinamización do plan dixital.

Valoración xeral

En xeral acadamos os obxectivos principais do noso plan, aínda que algúns quedaron incompletos e deberemos continuar traballando neles o vindeiro ano.

Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

 

O plan de acción presentouse ao claustro antes de comenzar o curso. Ademais, publicouse no apartado de documentación de Classroom. Poderá accederse públicamente a través da web do centro na seguinte ligazón:

https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=15005270