Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

INTRODUCIÓN E XUSTIFICACIÓN

A dixital é unha das oito competencias clave que o alumnado debe desenvolver ao longo da súa escolaridade para poder incorporarse á vida adulta e ser capaz de desenvolver unha aprendizaxe permanente ao longo da vida.

A actividade educativa non pode illarse do contexto no que vivimos, cada vez máis dixital, no que aprendemos, consumimos, nos relacionamos e gozamos do noso tempo de lecer. O alumnado, xunto ao profesorado, debe ser capaz de facer un uso habitual dos recursos tecnolóxicos dispoñibles no centro co fin de resolver problemas reais dun modo eficiente,liña do noso presente no noso manual pedagóxico.

O desenvolvemento da competencia dixital non se acada co simple uso de ferramentas ou aplicacións, senón que hai que promover o uso crítico, creativo e seguro das tecnoloxías da información e da comunicación (en adiante TIC). O profesorado ten o reto de actualizarse de modo que poida dar resposta ás novas demandas sociais e educativas, promovendo un novo conxunto de coñecementos, habilidades e actitudes en torno aos escenarios dixitais. Sendo así no noso Proxecto aula i+ xa fai nove anos.

Este documento pretende ser unha guía para coordinar as accións de integración das TIC, tanto a nivel de xestión e organización de espazos e recursos como para axudar o desenvolvemento da competencia dixital de alumnado e profesorado.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

El análisis DAFO del Centro lo realizará el Equipo directivo teniendo en cuenta los datos de la Encuesta y su valoración del Centro y de su entorno.

Interno
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade G.Prácticas de evaluación Alumnado Non
Debilidade Alfabetización en datos. Comunicación e colaboración. Familias Si
Debilidade B.Colaboración y redes. Organización de centro Si
Debilidade Gestión web e redes sociales: horas de docencia. Persoal docente Si
Fortaleza F.Implementación en el aula H.Competencias digitales del alumno Alumnado Si
Fortaleza Alto nivel nas insfraestructuras e equipamento Infraestruturas Non
Fortaleza Recursos dixitais, xestión e protección dos datos e información con ética. Oferta Non
Fortaleza A.Liderazgo Organización de centro Non
Fortaleza D.Desarrollo Profesional continuo E.Pedagoxía: Apoio e recursos. CDD Colexio Integrador (B1), experto en primaria (B2). Equipo TAC do centro, TIC e de comunicación. Persoal docente Non
Fortaleza D.Desarrollo profesional continuo. Xestión de licencias dixitais. Persoal non docente Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Situación económica das familias. ANPA Non
Oportunidade Recursos asignación partida económica propia da consellería para Plan dixital Administración educativa Non
Oportunidade Colaboración en recursos. ANPA Non
Oportunidade Colaboración con empresas. Contorna Non
Oportunidade Lomloe, competencia dixital. Steam. Lexislación Si
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

ANALISE PEST NOS FACTORES TECNOLÓXICOS

-En 3-5 años, se prevé unha xeneralización  dos modelos pedagóxicos que incorporen a tecnoloxía totalmente e que propongan aos alumnos solucionar problemas reais.

-En aumento, cun horizonte de 1 a 3 anos:

Crese que a programación axudará aos alumnos a comprender cómo funcionan os dispositivos que utilizan, a comunicar os seus pensamentos cunha estructura lóxica, a desenvolver o pensamento crítico e ter maiores oportunidades nun mundo laboral no que a tecnoloxía ten unha presenza e importancia crecente.

-De 3 a 5 anos:

O aumento das contornas de aprendizaxe online e das ferramentas informáticas de ”minería de datos”, está a facer que cada vez máis institucións educativas incorporen ferramentas de análise automatizado de datos de aprendizaxe, e técnicas de visualización que podan proporcionar información útil de forma rápida e moi accesible.

-En los centros públicos se están haciendo inversiones y en la mayoría de las administraciones no se destinan fondos a la financiación de inversiones en la escuela concertada.

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
Desenvolver instrumentos dixitais nos proxectos de comprensión do colexio.
Potenciar entre os docentes o uso de novas metodoloxías empregando ferramentas dixitais, mantendo o equilibrio co innovador.
Desenvolver instrumentos de avaliación empregando ferramentas dixitais colaborativas.
Mellorara a rede wifi do centro.
Actualizar os instrumentos necesarios para a consecución do proxecto dixital.
Reflexionar sobre o uso das novas tecnoloxías

Seguimento

Procedemento

Ao longo do curso e nas reunións periódicas do equipo, farase un seguimento da planificación anual (realización das tarefas na temporalización marcada, consecución dos obxectivos…), establecendo, de ser o caso, as modificacións oportunas.

1º Trimestre

Mellorar a rede wifi do centro.

2º Trimestre

Desenvolver instrumentos dixitais nos proxectos de comprensión do colexio.

Potenciar as metodoloxías activas na primaria con ferramentas dixitais.

3º Trimestre

Reflexión do persoal do centro con dinámica Wordl Café, onde se dispón melloras e fortalezas ao plan dixital actual.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Avaliación

 

Avaliación anual das necesidades do centro

Ao comezar cada curso precisamos avaliar a situación do centro educativo en canto a necesidades formativas do profesorado, competencia dixital do alumnado e de dotación tecnolóxica. En base á situación inicial, o equipo TIC deseñará a súa planificación anual (obxectivos, accións, recursos necesarios, temporalización...).

Pódese usar os modelos de enquisa incluídos como anexos neste Plan:

  • Anexo 1 - Avaliación de necesidades TIC do profesorado.
  • Anexo 8 - Dotación tecnolóxica e competencia dixital.

 

Seguimento

Ao longo do curso e nas reunións periódicas do equipo, farase un seguimento da planificación anual (realización das tarefas na temporalización marcada, consecución dos obxectivos…), establecendo, de ser o caso, as modificacións oportunas.

 

Avaliación final e memoria

Ao final do curso o equipo TIC valorará o grao de consecución dos obxectivos anuais que se incorporará á Memoria Anual do centro. Así mesmo, establecerá unha proposta de liñas de traballo que sirva de punto de partida para o curso seguinte. Isto facilitará a continuación da dinámica do equipo con independencia da renovación deste.


 

Valoración xeral

Dado o seguemento do primeiro trimestre tan positivo, temos un bo ritmo de execución nas actividades propostas.

Proposta de mellora

Ao final do curso, na memoria final, incluiranse as propostas de mellora no plan dixital que a de servir para a elaboración do seguinte plan do curso 2024/25.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Todo o persoal do centro coñecerá dito Plan Dixital como un dos documentos locais, explicados en claustro en setembro e, de selo caso, na súa incorporación ao centro co resto de documentos locais e da Fundación Educativa Jesuitinas.