Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Realizase:
1º Por observación directa polos membros do equipo PD.
2º Pola realización dos cursos de formación previstos e as súas correspondentes actas, así como a observación dos resultados.
3º Pola revisión das correspondentes enquisas elaboradas no centro tanto a profesores, alumnos e familias.
4º Polo seguimento realizado polo mentor ADIX nomeado para o centro.
Implementase o primeiro obxectivo: Xestión de dotación de ordenadores de aula en 6º EP, 2º e 4º ESO.
-AO1.1: Decisión sobre as características dos equipos a empregar e adquirir. Adquisición para profesores. Acadado,
-AO1.2: Encontro presencial ou telemático coas familias implicadas para informar da implementación dos dispositivos móbiles no centro. Se realizan as reunións coas familias e se remata a información os primeiros días de setembro ás familias ainda non informadas. Se sube a información á plataforma EDUCAMOS. Acadado.
-AO1.3: Envío da circular informativa explicando os aspectos económicos, metodolóxicos e normativos do proxecto. Enviada en xuño de 2023 e reenviada o 1º de setembro.
Implementase o 2º obxectivo: Formación en contidos Educamos aos profesores que no curso 23-24 impartan materias en 6º EP , 2º ESO e 4º ESO.
-AO2.1: Formación de contidos Educamos e Office 365 por parte da empresa externa, no noso centro, para os profesores implicados. Realizada na primeira semana de setembro. Acadado.
-AO2.2: Formación específica de cada materia por parte da empresa externa, no noso centro, para os profesores implicados. Realizada na primeira semana de setembro. Acadado.
Implementase o terceiro obxectivo: Crear unha planificación, por parte dos Seminarios, para adecuar as novas programacións dos cursos pares (6º EP, 2º e 4º ESO), ás novas ferramentas dixitais.
AO3.1: Deseño das programacións didácticas axeitadas á nova lei e á metodoloxía activa a través de dispositivos móbiles. Acadado e presentado na plataforma PROENS.
Implementase o cuarto obxectivo: Implementación dos dispositivos móbiles, para cada alumno, en 6º EP, 2º ESO e 4º ESO
-AO4.1: Definir responsables (grupo de traballo) que atenda a xestión técnica dos dispositivos. Realizase no mes de setembro.. Grupo de traballo de imnovación.
-AO4.2: Definir protocolo de uso dos dispositivos. Aprobase por EDE.
-AO4.3: Formación dos alumnos no emprego dos dispositivos móbiles, normas, rutinas diarias e contidos Educamos. Realizase ao longo do 1ª trimestre por parte dos titores e os profesores de materia.
-A04.4:Implementación dos dispositivos no aula. Implementase ao longo do primeiro trimestre tratando de solucionar algunhas dificultades nas ferramentas dixitais suministradas polas editoriais.
A06. Implantar as novas pantallas/dispositivos interactivos en todas as aulas e etapas do centro.
-A06.1:Instalación das pantallas. Todas as pantallas instaladas.
A06. 2: Formación do profesorado. Todos os profesores realizaron o cursiño.
-Unha visita presencial do mentor ADIX coa correspondente acta.
Implementase o 3º obxectivo da acción A06.
A06. Implantar as novas pantallas/dispositivos interactivos en todas as aulas e etapas do centro.
AO6.3: Formación práctica do alumnado.
Con data 15 de febreiro de 2024 todas os alumnos do centro teñen nocións do manexo práctico das pizarras e, na súa maioría, son capaces de empregalas. Polo tanto, A06, dase por implantada.
Implementase o quinto obxectivo : Avaliación sobre a efectividade do uso dos dispositivos a alumnos, familias e profesores.
-AO5.1: Avaliación sobre a efectividade do uso dos dispositivos a alumnos e profesores. Avalíase mediante dúas enquisas: alumnos e profesores.
AO5.2: Avaliación sobre a satisfacción das familias con respecto ao uso dos dispositivos móbiles. Avalíase mediante unha enquisa as familias.
-Dúas visitas presenciais do mentor ADIX coa correspondente acta.
Aproveitase nas enquisas enviada para realizar a medición do 6º obxectivo (O06PD)- Satisfacción de profesores e alumnos cos novos dispositivos).
Avaliación
6.1. Procedemento para a avaliación
• Para os obxectivos 1, 2 e 3 realizarase a medición dos indicadores a finais de novembro , pois deberían quedar
acadados nesas datas.
• O obxectivo 4 medirase ao final do primeiro trimestre onde debería quedar implantado. Medirase, de novo, ao final
do terceiro trimestre para valorar a súa marcha.
• O obxectivo 6 medirase ao final do terceiro trimestre para valorar a satisfacción cos novos equipos instalados.
• O obxectivo 5 medirase ao final do terceiro trimestre e permitirá complementar a avaliación final das accións
implementadas.
Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
· Na avaliación final valorarase a consecución dos obxectivos, a satisfacción da comunidade educativa e as propostas
de mellora.
6.2. Valoración xeral
Para os obxectivos 1 e 2 realizouse a medición dos indicadores a finais de outubro estando cumpridos nun 100%.
· O obxectivo 3 estaba cumprido en novembro e todas as programacións subidas na plataforma PROENS.
· O obxectivo 4 realizouse ao final do primeiro trimestre cun 91% de consecución do indicador.
· Complementárase os resultados ca medición da satisfacción do obxectivo 5.
· O obxectivo 5 mediuse ao final do terceiro trimestre e permite complementar a avaliación final das accións implementadas. Neste obxectivo mídese a satisfacción de profesores, alumnos e familias. Esperábamos unha satisfacción do 55% en profesores, 60% en familias e 65% en alumnos. Atopamos:
Profesores 78 %
Alumnos 93%
Familias 44%
Os indicadores amosan unha boa acollida por parte profesores e alumnos. Os indicadores das familias amosan un resultado un pouco baixo. <pode pesar a pouca participación(soamente 79 respostas) e a desconfianza que xenera os cambios no traballo das materias na casa.
En xeral estamos satisfeitos cos resultados da medición.
· O obxectivo 6 mediuse ao final do terceiro trimestre aproveitando a enquisa a profesores e alumnos. Neste obxectivo mídese a satisfacción de profesores e alumnos coas novas pizarras dixitais.. Esperábamos unha satisfacción do 75% en profesores e alumnos. Atopamos:
Profesores 92 %
Alumnos 92 %
Os indicadores amosan unha moi boa acollida por parte profesores e alumnos.
Valoración Final
Valoramos como un proceso moi satisfactorio o proceso emprendido, e que rematamos este curso, pero os cambios sempre supoñen resistencias e adaptacións por parte de toda a comunidade educativa. Atopamos unha certa dificultade por parte das familias. Os comezos sempre son difíciles e supoñen un cambio de mentalidade no proceso de ensino- aprendizaxe.
Entre os temas debatidos polo profesorado a traves do plan estratéxico cuatrienal:
- Instalación dunha pizarra de nova xeneración na aula de música.
- Dotar de proxector e pizarra a Biblioteca escolar.
- Instalar un canón de proxección de 360º na aula sensorial de Educación Infantil.
- Dotar dun punto Wifi ao polideportivo.
- Aumentar e potenciar os puntos de acceso Wifi.
Comunicación e difusión
A difusión deste documento, a toda a comunidade educativa, realizarase mediante a plataforma Educamos.