Competencia comunicativa. O texto escrito en interacción co compoñente visual
Procesos mentais asociados e tratamento das dificultades en lectoescritura.
Experiencias de aula. Prensa e blogues. Deseño de actividades.
Obradoiro de lectura e escritura en rede.
Obradoiro de escritura creativa
- Profesor/a: Eulalia Agrelo
- Profesor/a: Mª Isabel Alonso
- Profesor/a: Santiago López Gómez
- Profesor/a: Ramón Noche
- Profesor/a: Amalia Pérez Otero
- Profesor/a: Pilar Pilarte
Os profesores de secundaria adoitamos expresar moitas queixas relativas á competencia comunicativa dos alumnos, unhas veces ás habilidades escritas (redacción, ortografía, comprensión lectora...), outras ao vocabulario ou á pobreza expresiva e outras á actitudes que, no fondo, tamén teñen que ver coa comunicación (atención, escoita activa, participación, razoamento verbal..). A boa noticia é que estas habilidades pódense traballar dende todas as áreas, e serán tanto máis efectivas canto máis profesores nos impliquemos na cuestión. A chegada dos programas plurilingües teñen revitalizado este interese, a partir dun enfoque, o tratamento integrado de linguas (TIL) e de linguas e contidos (TILC) que tamén afecta áslinguas maternas.
O CFR de Pontevedra colabora co Salón do Libro infantil e xuvenil na realización, ao longo do mes de novembro, de tres actividades de formación do profesorado, en relación á promoción da lectura nas aulas.
- Profesor/a: Paloma Losada
contrasinal: BE2017
Competencias profesionais: Educador/a guía no proceso ensino-aprendizaxe - Didácticas específicas, metodoloxías, TAC e Afín; Investigador/a e innovador/a - Investigación formativa. TAC e Afín.
Obxectivos
1.Afondar no concepto de biblioteca escolar como centro de recursos de información e aprendizaxe e como espazo para o fomento da lectura.
2.Vencellar os servizos e programas da biblioteca escolar co desenvolvemento curricular, as competencias básicas e o proxecto educativo de centro.
3.Reflexionar sobre a influencia que as novas tecnoloxías exercen sobre a lectura na sociedade da información e coñecer os principios da alfabetización informacional.
Contidos
1.A biblioteca escolar, centro de recursos para a información, o fomento da lectura e a aprendizaxe. Recurso básico para o proxecto lector de centro. Punto de encontro da comunidade escolar.
2.A biblioteca escolar, un recurso para o tratamento do currículo.
3.Educación documental. Alfabetización informacional.
4.Deseño e planificación dunha actividade para levar á práctica e valoración da experiencia.
- Profesor/a: Paloma Losada