Recursos para xestionar o patio de xeito coeducativo [1]
Enviado por asesoria.igualdade a Mér, 18/03/2020 - 21:25É cada vez máis frecuente que os centros de infantil e primaria (sobre todo) realicen intervencións no patio para facelos máis coeducativos, dinámicos, inclusivos, saudables e sostibles.
Recollemos nesta nova algúns recursos de interese para desenvolver proxectos que dinamicen o patio e corrixan os desequilibrios que se perciben nel. Toda a literatura sobre o tema incide na idoneidade de que a proposta de mellora se desenvolva a través dun proxecto participativo que atenda os distintos intereses da comunidade educativa e que converta o patio nun verdadeiro espazo que eduque en valores.
- Patios coeducativos. Guía para la transformación feminista de los espacios educativos [2](2020). Col·lectiu Punt6 / Coeducacció.
- Guía para el desarrollo de proyectos participativos de transformación de patios escolares [3] (2019). Gobierno Vasco. Descargable.
- "Patios vivos. Una oportunidad para renaturalizar la escuela" [4] (2018). Artigo de Heike Freire. páx. 41-48. Descargable.
- "Reorganizar el patio de la escuela, un proceso colectivo para la transformación social [5]" (2018). Artigo de Dafne Saldaña Blasco. Descargable.
- El patio de la escuela en igualdad. Guía de diagnosis e intervención con perspectiva de género [6] (2017). Inclúe material de apoio (en catalán). [7] O proxecto no que se enmarca (Equal Saree [8]) inclúe na súa web información sobre o desenvolvemento dos proxectos desenvolvidos en distintos centros educativos.
- Fem patis coeducatius amb la participació de tota la comunitat [9] (2017). Proxecto premiado polo Ayuntament de Barcelona. Pódese consultar aquí información sobre o proxecto da escola de Drassanes [10].
- "10 passos per començar a transformar el pati de l'escola" [11](26/10/2017). Artigo no espazo de Fundesplai.
- "La transformación de los patios escolares: una propuesta desde la coeducación [12]" (2016). Artigo de Alba González Castellví, Verónica Guix e Anna Carreras. Inclúe unha proposta didáctica [13] e mais as fichas de traballo [14] para desenvolvela (os dous documentos son descargables). Revista Aula nº 255. Ed. Graó.
- Cambiar la escuela: la coeducación en el patio de juegos [15] (2014). Cuadernos para la coeducación. Pódese descargar o número completo na seguinte ligazón [15].
- Las construcciones de los géneros en la etapa 0-3: primeras exploraciones [16] (2012). Artigo de Anna Carreras Port, Marina Subirats e Amparo Tomé. Descargable.
- Els patis de les escoles: espais d'oportunitats educatives [17] (2010). Informe da Fundació Jaume Bofill. Descargable.
- Balones fuera. Reconstruir los espacios desde la coeducación [18](2007). Obra de Marina Subirats e Amparo Tomé. Ed. Octaedro. Pódense consultar as primeiras páxinas na rede
Tema: