Preguntas máis frecuentes (FAQ)

Parte 1. Platega, acceso ao sistema e navegación.

PLATEGA é a Plataforma de Teleformación de Galicia. PLATEGA é unha forma de educación xurdida co desenvolvemento das tecnoloxías da información e da comunicación. O seu fundamento é aproveitar a facilidade de distribución de materiais formativos e as ferramentas de comunicación das redes informáticas para crear un contorno de ensino e aprendizaxe. Deste xeito, e mediante unha conexión á rede Internet, os usuarios poden realizar actividades interactivas, acceder aos materiais precisos para adquirir o coñecemento, recibir axuda, realizar comunicacións ou avaliar o seu progreso.

Dependendo da natureza do curso. Diferentes servizos da Consellería de Educación e O.U. ofertan cursos dende esta plataforma. Entre estes inclúense:

Servizo de formación do profesorado.

Pode consultar a información referente aos cursos a distancia e presenciais ofertados por este servizo na dirección:

  Páxina do Servizo de Formación do Profesorado

Os cursos de PLATEGA aparecen asociados co CFR "Servizos Centrais", podendo refinar a busca para a área ou familia tecnolóxica á que vostede pertenza. Pode consultar a seguinte guía rápida sobre como utilizar esta aplicación:

  Guía rápida sobre a aplicación Fprof

Cursos de formación na ferramenta XADE.

Os cursos específicos na ferramenta XADE están destinados tanto a persoal docente como persoal administrativo. Para o persoal docente os cursos ofértanse a través do servizo de formación do profesorado. Pode consultar a información referente aos cursos a distancia e presenciais ofertados por este servizo na dirección:

  Páxina do Servizo de Formación do Profesorado

Os cursos para persoal administrativo ofértanse a través da Escola Galega de Administración Pública (EGAP), pode consultar información sobre cursos e convocatorias a través da dirección:

  Páxina da Escola Galega de Administración Pública (EGAP)

Debe dispoñer dunha conta de usuario da Consellería de Cultura, Educación e Universidade no dominio @edu.xunta.gal para acceder a plataforma de Fp a distancia. No caso de non ter esa conta e non saber como solicitala pode informarse a través da Unidade de Atención a Centros (UAC), por calquera dos seguintes procedementos:

Se dispón dunha conta de correo no dominio @edu.xunta.gal e aínda así non pode acceder, podería haber moitas razóns, pero a máis probable é que simplemente esquecera o seu contrasinal, estea intentando acceder cun contrasinal equivocado ou o estea escribindo incorrectamente.

Para realizar unha comprobación dos datos da súa conta, pode probar a entrar cos mesmos datos (conta @edu.xunta.gal e contrasinal correspondente) noutros servizos da Consellería de Cultura, Educación e Universidade como na aplicación de xestión de contas de usuario a través da dirección:

No caso de non poder acceder tampouco aos demais servizos é que se trata dun problema da súa conta en deberá poñerse en contacto coa Unidade de Atención a Centros (UAC), por calquera dos seguintes procedementos:

Algunhas outras posibilidades son:

Se o acceso é adecuado probablemente presentaralle unha páxina co seu curso en branco (baleiro). Se o acceso non é correcto pode comprobar:

  • Ten o teclado activadas as maiúsculas?
  • Intercalou espazos en branco, maiúsculas ou acentos en nome de usuario ou contrasinal? Probe sen eles.

Se non está xa matriculado nun curso, pode atopalo por medio do seu nome e descrición. Se xa está matriculado apareceralle no seu bloque "Os meus cursos".

Mediante o seu bloque "Os meus Cursos" se está dispoñible. Volva á páxina principal a través do enlace "Platega", no menú principal da esquina superior esquerda.

Utilice o botón de atrás, ou a lista de páxinas visitadas, do seu navegador, a través da frecha cara á esquerda, na barra de ferramentas do seu navegador na parte superior esquerda ou o botón da parte completamente inferior da páxina do curso.

Tamén pode volver á páxina principal a través do enlace “Inicio”, no menú principal da esquerda ou premendo na imaxe co nome da plataforma que aparece FPaDistancia na parte superior esquerda

Parte 2. Perfil: Datos persoais.

Na barra superior, na esquina dereita aparece o nome de usuario co que se identificou. Se quere modificalo debe editar o seu perfil entrando na opción “Perfil” que aparece no despregable ao carón do seu nome. Na páxina que aparece poderá modificar os seus datos. Estes datos persoais permiten identificar á persoa só dentro do contorno de FP a distancia, polo que estes valores resultan independentes da súa conta de @edu.xunta.gal ou doutros servizos da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.

Parte 3. Comunicación dentro de Fpadistancia e nos cursos: Foros e Correo electrónico.

Existen varias opcións de comunicación co seu titor:

  • A través dos foros existentes en cada curso, por exemplo, o foro do módulo ou foro de avisos e anuncios. A comunicación que se realiza nos foros é pública, é dicir, calquera participante no curso poderá ler as súas intervencións no foro.
  • A través do sistema de mensaxería interna da plataforma. As mensaxes enviadas por este medio son privadas entre vostede e o seu comunicante, xa sexa o titor ou calquera outro participante.
  • A través do correo electrónico, se o titor o permite, utilizando o seu programa de correo habitual.

Existen varias opcións:

  • Poida que o seu enderezo de correo no seu perfil sexa erróneo ou estea deshabilitado.
  • Pode ser que non se subscribira aos foros que xeran correos.
  • Tamén poder ter deshabilitadas as notificacións vía correo nas “Preferencias de notificación” que pode modificar entrando na opción “Preferencias” do despregable que aparece na dereita da barra superior.

O correo electrónico é esencial para o funcionamento da plataforma de FP a distancia. Se quere reducir a cantidade de correos que recibe pode:

  • Editar as súas preferencias e cambiar a configuración das “Preferencias do foro” escollendo “Completo” ou “Por asuntos” e recibirá así un único correo diario.
  • Cancelar a súa subscrición aos foros non esenciais, aínda que debería ter en conta as recomendacións do/a docente de cada módulo.
  • Inhabilitar a súa dirección de correo electrónico no seu perfil, aínda que non é recomendable xa que pode afectar ás comunicacións por parte do seu titor.

Parte 4. Envío de tarefas e cualificacións.

Pode ser que:

  • A tarefa estea pechada nese momento.
  • A tarefa non fora aberta aínda.
  • Xa enviou algo antes e a configuración impida que repita o envío da tarefa.

Existen varias formas de acceder a eses comentarios:

  • O método máis corrente consiste en ir ao mesmo sitio, Tarefa, no que enviou o traballo.
  • Outro método consiste en pulsar no vínculo que se atopa no bloque "Actividades recentes", no caso de que o/a docente inclúa ese bloque no seu curso.
  • Un método máis consistiría en acceder ao libro de cualificacións e picar no vínculo correspondente á tarefa.