Descrición da actividade

Alfabetización informacional (ALFIN) para bibliotecas escolares

Competencias profesionais

Educador/a guía no proceso de aprendizaxe e desenvolvemento do alumnado - Didácticas específicas, metodoloxías, TAC e Alfin.

Investigador/a e innovador/a - Investigación formativa. TAC. Alfabetización mediática e informacional.

Forma de participación

En rede

Modalidade

CFR, lugar, temporalización e prazas

Referencia: G1601056
Centro de formación e recursos: CAFI
Temporalización:  06/10/2016  -  19/12/2016
Data límite de inscrición: 25/09/2016
Lugar: PLATEGA
Prazas:  53

Horas totais

Horas presenciais: 0
Horas non presenciais: 40

Todas as ensinanzas

Corpos e especialidades

Todos os corpos

Temas e subtemas

Plan anual - 2016-2017
Plan anual - 2017-2018
Plan anual - 2018-2019

Criterios de selección

Os marcados no Plan Xeral de Formación de Profesorado.

Indicadores de competencias

Competencia dixital docente - 1. Compromiso profesional - B1 - 1.1.B.1.1. Comunícase de forma autónoma e convencional cos axentes da comunidade educativa empregando, en cada caso, a ferramenta dixital máis adecuada de entre as establecidas pola A. E. ou as persoas titulares do centro para ese fin.

Competencia dixital docente - 1. Compromiso profesional - B1 - 1.2.B.1.1. Emprega, de forma autónoma, as tecnoloxías dixitais e aplica os protocolos establecidos pola A. E. ou polas persoas titulares do centro para levar a cabo as tarefas administrativas ligadas ás funcións docentes, para participar nos órganos colexiados de goberno e de coordinación docente e cos servizos institucionais externos.

Competencia dixital docente - 1. Compromiso profesional - B1 - 1.4.B.1.3. Utiliza os recursos da Internet para a aprendizaxe autodeterminado no ámbito profesional.

Competencia dixital docente - 1. Compromiso profesional - B1 - 1.5.B.1.1. Aplica, de maneira autónoma, as medidas propostas polas AA. EE. ou as persoas titulares do centro para protexer os datos persoais propios e alleos.

Competencia dixital docente - 2. Contidos dixitais - B1 - 2.1.B.1.3. Utiliza de forma sistemática algún sistema de organización e catalogación dos contidos educativos dixitais seleccionados para uso propio ou dentro do equipo docente do que forma parte.

Competencia dixital docente - 2. Contidos dixitais - B1 - 2.3.B.1.3. Utiliza formatos estandarizados para a compartición de contidos educativos dixitais.

Competencia dixital docente - 4. Avaliación e retroalimentación - B1 - 4.1.B.1.3. Aplica de forma autónoma os protocolos de seguridade e protección de datos persoais do centro nos procesos de avaliación.

Competencia dixital docente - 6. Desenvolvemento da competencia dixital do alumnado - B1 - 6.1.B.1.1. Integra na súa práctica docente situacións de aprendizaxe nas que o alumnado debe desenvolver diferentes estratexias para a busca, avaliación, selección e organización da información e dos datos.

Obxectivos

1.Achegamento ao concepto ALFIN: analizar as fontes lexislativas, psicolóxicas e pedagóxicas do concepto ALFIN, modelos para traballar ALFIN.

2.Examinar diferentes estratexias para procurar, organizar, reelaborar, estruturar e presentar a información, tamén con apps.

3.Coñecer a organización dunha biblioteca e planificar unha tarefa de ALFIN no propio contexto educativo.

Contidos

1.Bases teóricas:

1.1.Lexislación.

1.2.Bases psicolóxicas e pedagóxicas.

1.3.Concepto de Alfabetización Informacional.

1.4.Termos empregados na Alfabetización Informacional.

2.A biblioteca como espazo de acceso á información.

2.1.Fontes e recursos informativos.

2.2.Estratexias de procura de información.

2.3.Ética e responsabilidade na utilización da información.

3.Modelos para traballar ALFIN.

3.1.Recuperación da información.

3.2.Revisión dos contidos traballados.

3.3.Planificación dunha proposta de traballo.

Prerrequisitos

Coñecemento básico das TIC e dos motores habituais de busca de información. Experiencia básica no uso da biblioteca fóra do contexto educativo e da integración didáctica da mesma no traballo de aula.

Asesor responsable da actividade

Asesor:  Mazaira Garro, Leonor Beatriz