Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Realizaremos unha avaliación do proceso cunha xuntanza trimestral para realizar o procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de accións e obxectivos. Os aspectos a valorar incluirán:
- Estado da execución das accións a realizar en cada trimestre ou o aprazamento das mesmas se fose necesario.
- Estado dos obxectivos plantexados que se van acadando ata o momento.
- Dificultades que nos imos encontrando no camiño.
- Análise da situación e propostas de mellora.
VALORACIÓNS EQUIPO TIC 1º TRIMESTRE CURSO 2023-2024
Desde o equipo TIC valoramos positivamente as actuacións levadas a cabo neste primeiro trimestre e que recollemos a continuación:
- Organización do horario para o uso da Aula de Polos Creativos por parte das diferentes titorías de Educación Infantil e Primaria.
- Organización de horario para o uso do carro Portátiles por parte das diferentes titorías de educación primaria.
- Elaboración e actualización das orlas do alumnado matriculado no centro.
- Posta en marcha da Aula Virtual de 1º a 6º de Primaria, coa matriculación de todo o alumnado e profesorado nos seus respectivos cursos.
- Revisión do grao de cumprimento do Plan Dixital.
- Participación no programa Polos Creativos (asistencia en Santiago a unha reunión coa Secretaría Xeral Técnica e creación dun grupo de traballo de Aula Multisensorial.
- Actualización do inventario, retirada de equipamento obsoleto e resolución dalgunhas das problemáticas que foron xurdindo.
- Actualización e publicación de información na páxina web do centro.
VALORACIÓNS EQUIPO TIC 2º TRIMESTRE CURSO 2023-2024
Desde o equipo TIC valoramos positivamente as actuacións levadas a cabo neste segundo trimestre e que recollemos a continuación:
- Actualización de orlas co novo alumnado, así como rexistro do mesmo na AV.
- Revisión do grao de cumprimento do Plan Dixital.
- Actualización do inventario e resolución das problemáticas que foron xurdindo.
- Actualización e publicación de información na páxina web do centro.
- Reubicación dos antigos ordenadores da sala de profesores nas aulas.
- Traballo na aula de Polos Creativos co material existente .
VALORACIÓNS DO EQUIPO TIC 3º TRIMESTRE CURSO 23-24
Dende o equipo TIC valoramos positivamente as actuacións levadas a cabo neste terceiro trimestre e que recollemos a continuación:
- Actualización de orlas co novo alumnado, así como rexistro das mesmas na AV.
- Revisión do grao de cumprimento do Plan Dixital.
- Actualización do inventario e resolución das problemáticas que foron xurdindo.
- Actualización e publicación de información na páxina web e redes do centro.
- Reubicación dos antigos ordenadores da sala de profesores nas aulas.
- Donación de material TIC obsoleto.
- Traballo na nova aula de Polos Creativos co material existente.
- Mantemento dos recursos, formacións, retos e catálogo de materiais de Polos Creativos no genialy que está colgado na AV do centro.
Avaliación
Para a avaliación final, realizarase unha reunión ,a lo menos, ao remate do curso académico 2023-2024, na que incluiremos os seguintes puntos entre os aspectos a valorar:
- Grado de consecución de cada obxectivo e das accións realizadas/pendentes dos mesmos.
- Unha avaliación do Plan Dixital en xeral (Resultados obtidos, dificultades atopadas...)
- Propostas de mellora para o curso seguinte.
As propostas de mellora que se recollan tanto nas sesións trimestrais coma na sesión final (ao remate do curso) ditarán as posibles modificacións que o Plan Dixital precise no futuro, tanto no seu Plan de Acción coma no documento en xeral.
VALORACIÓN XERAL DO PLAN DIXITAL
O desenvolvemento do Plan Dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e, nalgún obxectivo concreto, require máis tempo para optimizar o seu resultado.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital: a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino.
O desenvolvemento dos obxectivos 2, 3, 5 e 8 víronse afectados por algúns destes factores, polo que debemos reformulados para o vindeiro curso.
A avaliación do desenvolvemento do Plan Dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe do alumnado, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, familias, comunidade, etc. Ao ser este o segundo Plan Dixital que desenvolvemos, os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos, nos que voltaremos realizar o SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa. O DAFO realizado, a raíz dos cambios que se produciron neste ano, poderá verse actualizado en algúns dos seus ítems de cara ao vindeiro curso.
PROPOSTAS DE MELLORA DO PLAN DIXITAL
- Volver realizar unha avaliación das necesidades tecnolóxicas e dos recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios. A aplicación Inventario chegará aos centros o vindeiro curso, polo que poderiamos centrar un dos obxectivos do noso plan neste ámbito.
- Realizar unha actualización dos ítems do DAFO que puideron verse modificados a raíz da implementación do Plan Dixital deste ano.
- Reflexionar sobre a formulación dos obxectivos SMART para unha mellor adaptación dos mesmos á realidade educativa. Por exemplo:
- número de obxectivos por curso e tempos de realización dos mesmos,
- valores a acadar facilmente medibles,
- accións e obxectivos ben formulados, significativos e que ofrezan un impacto positivo no centros.
- recuperar algún obxectivo parcialmente acadado ou pendente de realizar que sexa de interese e reformulalo no caso de ser necesario.
- Afondar na formación e no desenvolvemento profesional continuo do corpo docente en colaboración cos CFR, afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP. Así mesmo, é importante seguir fomentando a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
- Integración curricular: promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico do alumnado. Así mesmo, débense establecer criterios claros para avaliar o uso da tecnoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
- Promocionar o acceso a recursos dixitais de calidade, coma os do Espazo Abalar, cREAgal (en construcción), INTEF, procomún, etc., para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.
- Fomentar a participación activa da comunidade educativa no Plan Dixital, involucrando aos pais/nais, alumnado e outros membros da comunidade na toma de decisións e na implementación de estratexias dixitais. Realizando máis reunións informativas, enquisas e espazos de diálogo para recompilar opinións e retroalimentación.
- Establecer un sistema de avaliación e seguimento continuo para medir o impacto do Plan Dixital na aprendizaxe do alumnado e na calidade do ensino. Isto implica recompilar datos, analizar resultados e realizar axustes periódicos segundo os achados. Tamén é importante comunicar os avances e logros do plan á comunidade educativa.
- Elaborar normas de uso das TIC como proposta para a súa inclusión nas NOFC.
- Facer un uso responsable do equipamento informático (coidar o canleado, as conexións, apagar os equipos e paneis dixitais cando remate o día e os proxectores cando non se utilicen, cargar baterías de ordenadores e tabletas, etc.) e do material da aula de Polos Creativos.
- Formatear os ordenadores portátiles que os mestres empregan para dar traballar eficazmente.
- Que os dinamizadores de Polos Creativos continúen a ser membros do equipo TIC.
- Que haxa un luns ao trimestre para poder facer formación do profesorado.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital será público e se adxuntará no apartado de ‘Documentación’ na páxina web do centro xunto con outros documentos importantes da organización para que a comunidade educativa poida consultalo en calquera momento. Enlace ao Plan Dixital - CEIP Plurilingüe Graxal