As súas funcións así como a súa composición, veñen reguladas no Decreto 120/1998, [DOG. 27-04-98]; sendo as 11 funcións primordiais que o Decreto determina, fundamentais. En conxunto e de xeito resumido, nelas especifícase claramente que este Departamento é o encargado de contribuír ao desenvolvemento da orientación educativa, psicopedagóxica e profesional do alumnado; da elaboración do plano de acción titorial, dos criterios das adaptacións curriculares, das modalidades de apoio aos alumnos e alumnas con problemas de aprendizaxe e dos programas de diversificación, entre outras funcións.
No caso do noso centro convén recordar a estreita colaboración entre o Departamento de Orientación e a Xefatura de Estudos á hora de coordinar e planificar as actuacións relativas á promoción ou acceso do alumnado aos diferentes niveis educativos (Ciclos Formativos, ESO, Modalidades do Bacharelato, saídas profesionais e universitarias, programas de garantía social), co ánimo de orientar e facilitar aos alumnos e alumnas implicados a maior e máis completa información para as súas opcións.
Esta permanente comunicación e coordinación tamén se da coas persoas titoras, especialmente coas da ESO ,coas que se ten unha reunión semanal .
A Xefatura deste Departamento desempeñaa un funcionario/a do corpo e especialidade que a vixente lexislación determina [Psicoloxía-Pedagoxía]; actua baixo a dependencia directa da Xefatura de Estudos e en estreita colaboración co Equipo Directivo, Xefes/as de Departamento e Titores/as. Dentro das súas funcións, así mesmo, está a de elaborar e dar a coñecer aos alumnos e alumnas a información relativa ás actividades do Departamento. Tamén debe ser o Xefe/a do Departamento de Orientación, en colaboración cos demais membros do Departamento, o que se responsabilice de facer chegar toda a información, respectando o secreto profesional e o ámbito privado, que poida servir ao resto da Comunidade Educativa.
Son competencia da xefa do departamento de Orientación:
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer