Bioloxía e Xeoloxía

Departamento de Bioloxía e Xeoloxía

• Magaly Barreiro Ponte (Xefa do departamento)
  • María del Carmen Castro Martínez
  • Montserrat Freire Baños
  • María Rodríguez Lafuente

CURRÍCULOS

• Currículos DOG

LIBROS DE TEXTO

• 1º ESO CIENCIAS DA NATUREZA. Santillana
  • 2º ESO CIENCIAS DA NATUREZA. Santillana
  • 3º ESO BIOLOXÍA-XEOLOXÍA, Santillana
  • 4º ESO BIOLOXÍA-XEOLOXÍA, Santillana Obradoiro
  • 1º bacharelato BIOLOXÍA, Santillana
  • 1º bacharelato CIENCIAS PARA O MUNDO CONTEMPORÁNEO, Obradoiro Santillana

RECURSOS WEB

Infografías Cultura Científica

Na seguinte ligazón podedes ver as infografías elaboradas polo alumnado da materia de Cultura Científica de 1º de Bacharelato coa profesora Lucía Lijó:

Cultura Científica - 1º Bac

Día dos océanos

Dentro da semana do día do Medio Ambiente, o día 8 foi o día dos océanos. Por esta razón, persoas voluntarias de 1 ESO estivemos recollendo os plásticos do patio do centro. Desta forma evitaremos que os plásticos cheguen aos ríos e océanos, evitando a contaminación que provocan. Esta é unha actividade de educación e voluntariado ambiental cuxo obxectivo  e que todas as persoas do centro tomen conciencia e se evite o uso de plásticos e embalaxes. Temos que comeza por reducir o seu uso!!

Pódedes ver as fotos nesta ligazón.

diaoceanos.jpg

Proxecto Ríos - 1º ESO

Todo o curso de 1º da ESO participou no Proxecto Ríos durante a maña do 12 de abril.

O Proxecto Ríos é un programa de voluntariado da Asoc. ecoloxista ADEGA, que consiste en realizar dúas inspeccións ao ano e comprobar a calidade do río. Acompañáronnos tres educadores/as ambientais e fixemos tres mostraxes (unha por grupo) nun regato que pasa por detrás do centro de ensino, Barranqueira da ponte. Comprobamos a calidade da flora de ribeira, os parámetros físico-químicos da auga e identificamos os macroinvertebrados para saber que calidade ten o río. Puidemos comprobar que estaba en boas condicións.

Pasámolo xenial e aprendimos moitísimo!!

Pódedes ver imaxes na Galería do instituto.

IMG_20210412_131710156.jpg

Xa podemos compostar os nosos residuos orgánicos no Instituto

Hoxe 18 de xaneiro, por fin chegou o noso composteiro!! A partir de agora xa podemos recoller e compostar os residuos orgánicos da cafetería e das merendas. O composteiro tróuxonolo Manolo Dominguez, biólogo e educador ambiental do Plan Revitaliza da Deputación de Pontevedra, Explicounos como reducir os nosos residuos e a importancia da separación selectiva. En canto á compostaxe explicounos que vai e que non vai ao composteiro e como coidalo. A partir de agora o alumnado de primeiro da ESO serán os encargados/as de xestionar o composteiro.

Fotos da charla e instalación do composteiro.

Charla de Paco Bañobre ao alumnado de CTMA

O 22 de decembro, xusto antes das vacacións de nadal, tivemos o pracer de recibir a Paco Bañobre, biólogo e educador ambiental de ADEGA (Asoc. para a defensa ecolóxica de Galiza) que nos falou sobre a conservación do lobo na Galiza. Explicounos as súas caracteristicas, como identificalo e cal é a situación actual. Unha charla moi interesante!
lobo.jpg

Constrúe o teu nadal sostible

Esta situación de pandemia está directamente relacionada coa perda de biodiversidade no planeta. Depende de nós como consumidores, minimizar a destrución da natureza, por este motivo dende a comunidade educativa do IES Manuel García Barros queremos darvos unha serie de consellos para un NADAL SOSTIBLE!!

• Consellos elaborados polo alumnado de Ciencias da Terra e do Medioambiente (2º Bac)
  • Infografías creadas polo alumnado de Tecnoloxías da Información e da Comunicación (2º Bac)

Pincha enriba das imaxes para ver as infografías completas.

Novembro, mes da ciencia en galego na MeGaBiblio

Neste mes de novembro, o mes da ciencia en galego, temos na MeGaBiblioteca, entre outras actividades, unha exposición de maquetas de células realizadas polos alumnos de 1º de ESO na materia de Bioloxía e Xeoloxía, baixo a dirección da profesora Loli Castro.

O alumnado de Ciencias Naturais de 1º ESO no Museo de Historia Natural da USC

O pasado 24 de maio o alumnado de 1º ESO de Ciencias Naturais, acompañados pola súa profesora Dolores Castro, desenvolveu parte do traballo de aula no Museo de Historia Natural da USC.

Alumnado de Bioloxía do MGB no Unistem Day

O alumnado de Bioloxía e Xeoloxía de 1º de bacharelato asistiu hoxe á xornada Unistem Day celebrada da facultade de Medicina da USC. A actividade foi organizada polo departamento de Bioloxía e Xeoloxía.

Exposición sobre Especies Invasoras

Do 8 ao 19 de outubro teremos no noso centro a exposición "UNHA INVASIÓN SILENCIOSA. A BIODIVERSIDADE BAIXO AMEAZA". Trátase dunha iniciativa da asociación ecoloxista ADEGA que nos presenta a realidade das especies invasoras de flora e fauna que existen en Galicia e a problemática asociada ás mesmas.

Máis información nesta ligazón.

Charla de Marcos Rodríguez Pantoja

Este mércores visitounos Marcos Rodríguez Pantoja (Entrelobos) e compartiu co noso alumnado a súa interesantísima experiencia vital de supervivencia e contacto coa natureza.

Podedes ver algunhas fotos na nosa galería Flickr e a noticia na seguinte ligazón.

DSC_0030.jpg

Visita á Facultade de Bioloxía

O pasado martes 6 de marzo alumnado de 2º de Bacharelato, acompañado pola profesora Magaly Barreiro, visitou a Facultade de Bioloxía da USC. Agradecemos ao persoal deste centro a súa atención e dedicación en aras de achegar a ciencia ao alumnado de bacharelato do noso instituto.

visita USC_0.jpg

Visita a Meteogalicia

Hoxe venres 19 de xaneiro trece alumn@s de 2º de Bacharelato da asignatura de "Ciencias da Terra e do Medio Ambiente", acompañados pola súa profesora Loli Castro, visitaron as instalacións de Meteogalicia en Santiago. Moitas grazas pola atención recibida.

Máis información nesta ligazón.

Meteogalicia.png-large.png