Plan do curso:
- UD 1. A actividade científica (9 sesións, bloque 1). Obxectivos:
§ Coñecer as características esenciais do que se denomina procedemento científico.
§ Distinguir unha hipótese, como algo que pode someterse a proba experimental, dunha especulación.
§ Recoñecer os tipos de variables que interveñen nun experimento e controlar as variables para estudar o seu comportamento nun problema.
§ Recompilar datos en forma de táboas e representalos graficamente.
§ Relacionar matematicamente dúas variables en casos sinxelos.
§ Asimilar a estrutura da comunicación científica na elaboración de informes, posters e comunicacións.
- UD 2. Propiedades da materia (9 sesións, bloque 2). Obxectivos:
§ Comprender as propiedades inherentes á materia. Entender o significado da masa como medida da inercia e da acción gravitatoria da materia.
§ Distinguir os conceptos de masa, peso e dimensión dun corpo.
§ Recoñecer as distintas escalas de observación e establecer comparacións segundo ordes de magnitude facendo uso da notación científica.
§ Valorar a importancia da medida e a necesidade de dispor de patróns ou unidades de medida.
§ Coñecer os símbolos que se utilizan para expresar magnitudes e unidades e coñecer o sistema internacional de unidades.
§ Distinguir os conceptos de volume e capacidade.
§ Comprender o concepto de densidade
- UD 3. Sistemas materiais (12 sesións, bloque 2). Obxectivos:
§ Establecer a relación entre os distintos estados da materia e as súas propiedades.
§ Interpretar as distintas propiedades dos estados de agregación
§ a partir de a teoría cinético-molecular.
§ Xustificar os cambios de estado en base á teoría cinético-molecular.
§ Interpretar fenómenos cotiáns relacionados cos cambios de estado da materia.
§ Realizar unha gráfica de quecemento de forma experimental.
§ Diferenciar as mesturas homoxéneas das heteroxéneas.
§ Recoñecer o soluto e o disolvente de unha disolución.
§ Recoñecer a importancia das disolucións acuosas, as aleaciones e os coloides.
§ Calcular concentracións en porcentaxe en masa.
§ Preparar disolucións de concentración coñecida no laboratorio.
§ Propor métodos para separar os compoñentes dunha mestura.
§ Realizar unha tarefa de investigación sobre o proceso de obtención de sal nas salinas.
- UD 4. Transformacións no Mundo Material: A enerxía (9 sesións, bloque 5) Obxectivos:
§ Distinguir os cambios físicos dos cambios químicos.
§ Identificar a enerxía como a capacidade de producir transformacións ou cambios.
§ Entender que a enerxía nin se crea nin se destrúe, senón que se transforma.
§ Identificar a calor e o traballo como axentes físicos que producen transformacións na materia.
§ Identificar as formas de enerxía en fenómenos cotiáns, e as súas transformacións dunhas noutras.
§ Recoñecer as fontes de enerxías renovables e non renovables e explicar o fundamento en que se basea o seu aproveitamento.
§ Recoñecer as principais vantaxes e inconvenientes de cada unha das fontes de enerxía actuais.
§ Analizar os principais impactos ambientais debidos ás diferentes fontes de enerxía.
§ Realizar unha tarefa de investigación sobre a información contida nas etiquetas enerxéticas.
- UD 5. Calor e Temperatura (9 sesións, bloque 5) Obxectivos:
§ Comprender o concepto de calor como transferencia de enerxía térmica e non como algo que conteñen os corpos.
§ Relacionar a temperatura co movemento térmico ou, finalmente, coa enerxía cinética media das moléculas e refugar a idea errónea da temperatura como medida da calor.
§ Coñecer as escalas Celsius e Kelvin de temperatura e a relación entre ambas.
§ Comprender o principio físico da dilatación térmica en sólidos, líquidos e gases.
§ Coñecer as principais unidades de medida da calor.
§ Relacionar a calor como unha forma de “transferir” enerxía entre dous corpos en desequilibrio térmico.
§ Distinguir as formas de transmisión da calor.
- UD 6. Os cambios químicos na materia (9 sesións, bloque 3) Obxectivos:
§ Diferenciar entre transformacións físicas e químicas.
§ Recoñecer os indicios máis habituais dunha reacción química.
§ Representar e comprender ecuacións químicas sinxelas.
§ Comprender a lei de conservación da masa e a lei de proporcións constantes e xustificalas desde un modelo atómico.
§ Aprender a axustar reaccións químicas moi sinxelas.
§ Realizar cálculos sinxelos con reaccións químicas.
§ Comprender a importancia da química na nosa vida cotiá.
- UD 7. O movemento dos corpos (12 sesións, bloque 4) Obxectivos:
§ Coñecer e definir as principais magnitudes relacionadas co movemento.
§ Comprender o concepto de velocidade e relacionalo co de distancia percorrida e tempo empregado.
§ Distinguir entre velocidade media e instantánea.
§ Relacionar o concepto de aceleración co cambio na velocidade.
§ Recoñecer o MRU e o MRUV e resolver problemas sinxelos de ambos os tipos de movemento.
§ Representar graficamente a distancia percorrida e a velocidade fronte ao tempo para un MRU.
§ Representar graficamente a distancia percorrida, a velocidade e a aceleración en función do tempo para un MRUV.
§ Utilizar as gráficas para calcular magnitudes relacionadas co movemento.
- UD 8. As forzas e os seus efectos (9 sesións, bloque 4) Obxectivos:
§ Entender o concepto de forza.
§ Identificar as principais forzas que actúan na vida cotiá.
§ Recoñecer os distintos efectos das forzas sobre os corpos.
§ Relacionar a forza exercida sobre un corpo elástico coa súa deformación.
§ Comprender como funciona un dinamómetro e recoñecer a súa utilidade.
§ Comprender a relación entre a forza aplicada sobre un obxecto e a aceleración que este adquire.
§ Entender o papel do rozamento na vida cotiá.
§ Coñecer as condicións para que os corpos atópense en equilibrio estático.
§ Recoñecer os principais exemplos de máquinas simples.
§ Valorar a importancia das máquinas simples na nosa sociedade.
- UD 9. O Universo e a forzas da gravidade (9 sesións, bloque 4) Obxectivos:
§ Coñecer as escalas de medida de distancias no universo.
§ Recoñecer a importancia da observación astronómica como estudo do pasado do universo.
§ Recoñecer algúns obxectos celestes visibles a primeira ollada ou con instrumentos de observación.
§ Coñecer as características básicas do sistema solar.
§ Comprender o papel da forza da gravidade como mecanismo do universo e as súas principais consecuencias.
§ Entender os fenómenos asociados ao sistema Sol-Terra-Lúa.
- Teacher: Santiago Pajón Otero