Contact/Contacto

The coordinator of the program "Erasmus for all" (2014-2020) of the IES Fermin Bouza Brey is Ivan Villar. He is the specific teacher of Sport Education of Short Cycle "Basketball coaching" (higher education) from 2008 and the coordinator of Leonardo Da Vinci program (2013-2014).

Email: ivanvillar@iesbouzabrey.org

El coordinador del programa "Erasmus para todos" (2014-2020) del IES Fermín Bouza Brey es Iván Villar. Es el profesor específico del ciclo medio y superior de enseñanzas deportiva de "Técnico Deportivo Superior en Baloncesto" desde 2008.

Email: ivanvillar@iesbouzabrey.org

GENERAL ORGANIZATION

Cristian Fariña is the chief of the education center. He named Ivan Villar as coordinator of European projects, being also responsible of sport education of basketball. He is experienced in Leonardo Da Vinci program after making one in Sweden recently.Ivan Villar will manage all kind of Erasmus + programs developed in IES Fermin Bouza Brey. In our website we will show how the students will be chosen depending on their academic marks and language abilitties. The coordinator will design the stuff related to language lessons, travel, contacts in Europe, etc. Students will know anything about Erasmus + programs through the website www.edu.xunta.gal/centros/iesbouzabrey/ . The evaluation is going to be continuos and the mobilities of students will be added in their academic files.

ORGANIZACIÓN GENERAL

Cristian Fariña es el director del centro educativo teniendo designado como coordinador Erasmus del centro a Iván Villar, responsable del ciclo superior de Técnico Deportivo de Baloncesto, con experiencia tras haber presentado un proyecto Leonardo da Vinci pendiente de su aprobación. Se hará responsable directo de la presentación de proyectos, estableciendo los criterios de selección de alumnado en base a su expediente académico y nivel lingüístico de idiomas. También se encargará de organizar la preparación lingüística y la logística de la movilidad prevista coordinándose con los tutores designados  para los ciclos superiores que a su vez tratarán los acuerdos de empresas en el exterior. A través de la web del centro se mantendrá informado al alumnado de los plazos y convocatorias ofertados, publicitándose en los periódicos locales a mayores. La evaluación será continua y reconocimiento de las prácticas será reflejada en el expediente académico.