Persoas relatoras:
José Formigo Couceiro
Irma Fernández Alonso
Isidora Gil González
Gumersindo Mosteiro
Maribel Iglesias Baldonedo
Asesora:
Lucía Viéitez Touriño
PROGRAMA
Sábado, 6 de maio de 2023
10:00 h: "As palabras do camiño" proxecto do IES Plurilingüe Aquis Celenis (Caldas de Reis). José Formigo (Departamento de Historia).
11:30 h: Pausa
11:45 h: "Música no Mosteiro" proxecto do IES Celanova - Celso Emilio Ferreiro (Celanova). Irma Fernández Alonso, Departamento de Música e Isidora Gil González, Departamento de Debuxo.
13:15 h: Saída dende o CFR de Pontevedra a Cambados.
14:00 h: Comida en Cambados.
16:30 h: Ruta polas ruínas de Santa Mariña Dozo e Torre Medieval de San Sadurniño (Cambados) - Visita guiada por Gumersindo Mosteiro, Licenciado en Xeografía e Historia pola USC, especialidade de arte medieval.
18:30 h: Ruta ao Pazo de Fefiñáns - Visita guiada por Maribel Iglesias Baldonedo, licenciada en Xeografía e Historia pola USC e Doutorada en arte.
20:30 h: Regreso a Pontevedra
OBXECTIVOS
1.Achegar ao profesorado a posibilidade de utilizar o patrimonio cultural e a historia locais como recurso didáctico.
2.Desenvolver competencias profesionais cara a elaboración de actividades didácticas utilizando os recursos históricos e patrimoniais da nosa contorna.
3.Coñecer diferentes propostas metodolóxicas susceptibles de ser integradas no currículo escolar.
CONTIDOS
1.O patrimonio histórico e cultural da nosa contorna como recurso didáctico.
2.Posibilidades que ofrecen o patrimonio e a historia locais no marco do deseño curricular.
3.Implementación na aula de actividades arredor do patrimonio local.

Persoas relatoras:
Francisco César Díaz Rey
Felicidad Campal García
Ana Ordás
María Olga Rodríguez Díaz
Javier Prado Espiñeira
María Asunción Carballo Rodríguez
Alicia Nimo Liboreiro
Asesora:
Lucía Viéitez Touriño
PROGRAMA
1.ª SESIÓN: Presentación - Proxectos na Biblioteca. Francisco César Díaz Rey
23 de febreiro - 17:00 a 20:00 h.
2.ª SESIÓN: Competencia informacional e ludificación. Felicidad Campal e Ana Ordás.
27 de febreiro - 17:00 a 20:00 h.
3.ª SESIÓN: Tratamento da información. María Olga Rodríguez Díaz
2 de marzo - 17:00 a 20:00 h.
4.ª SESIÓN: A radio na Biblioteca Escolar. Javier Prado Espiñeira.
6 de marzo - 16:00 a 20:00 h.
5.º SESIÓN: Boas prácticas (CEIP P. de Outes e IES Valadares).
9 de marzo - 16:00 a 20:00 h.
6.º SESIÓN: Alfabetizacións múltiples e traballo por proxectos. Francisco César Díaz Rey.
20 de marzo - 17:00 a 20:00 h.
Obxectivos
1.Promover a presenza de bibliotecas escolares activas, como recurso imprescindible nos procesos de aprendizaxe.
2.Examinar diferentes estratexias para procurar, organizar, reelaborar, estruturar e presentar a información.
3.Dotar ao profesorado de formación e recursos suficientes e actualizados para a integración das TAC.
Contidos
1.Alfabetización mediática e informacional.
2.Busca, tratamento e comunicación da información.
3.Emprego das tecnoloxías da aprendizaxe e o coñecemento na educación documental.
4.Metodoloxía de traballo no Proxectos Documentais Integrados.
- Asesor/a: Paco Diaz
Persoas relatoras:
Jacobo Fernández Serrano
Piu Martínez
Asesora:
Lucía Viéitez Touriño
Obxectivos
1.Coñecer as tendencias actuais e as posibilidades didácticas de formas textuais que utilizan a imaxe soa ou en combinación coa linguaxe verbal (álbums ilustrados, cómics, novela gráfica etc.)
2.Utilizar o álbum ilustrado na aula para desenvolver a sensibilidade, o sentido estético e as habilidades de comprensión e lectura.
3.Recoñecer as relacións entre texto e imaxe, as súas interaccións e posibilidades.
Contidos
1.Selección de fondos relevantes e de calidade para as diferentes idades no ámbito do álbum ilustrado e da banda deseñada.
2.Lectura de imaxes.
3.Actividades de animación á lectura de texto e imaxes.
4.Actividades integradoras de texto e imaxe.
Persoas relatoras:
Asesora:
Lucía Viéitez Touriño
Programa curso Deseño de patios e espazos educativos 22-23 (12 horas presenciais)
Sesión 1. Mércores 18 de xaneiro de 17:00 a 20:00h.
Coñecementos teóricos (3 horas) - Pandora Mirabilia e Estudio Pez
Bloque 1.1: Perspectiva entre a arquitectura e a pedagoxía. Diagnóstico e proposta.
Bloque 1.2: Ferramentas e metodoloxías participativas (parte técnica).
Sesión 2. Venres, 20 de xaneiro de 17:00 a 19:30h.
Coñecementos teóricos (2 horas e media) - Cooperativa Miudiño
Bloque 2.1: Patios Vivos. Patios de socialización, aprendizaxe e xogo libre.
Sesión 3. Mércores 25 de xaneiro de 17:00 a 20:00h.
Coñecementos teóricos (3 horas) - Fermín Blanco (proxecto Mestra de obra)
Bloque 3.1: Espazo físico, elementos de transformación (casos concretos e sinxelos, adaptados á pandemia).
Bloque 3.2: Dinámicas para traballar en patios e proposta de xogos.
Sesión 4. Venres, 27 de xaneiro de 16:30 a 20:00h.
Parte práctica (3 horas e media) - Pandora Mirabilia, Fermín Blanco e Cooperativa Miudiño



Persoas relatoras:
Asesora:
Lucía Viéitez Touriño
OBXECTIVOS DO CURSO
1.Introducir a cartografía como ferramenta de representación e análise da paisaxe e do territorio na práctica docente e introducir a súa utilidade no cambio social a través do estudo do territorio como espazo inclusivo.
2.Utilizar diferentes ferramentas, tanto analóxicas como dixitais, para plasmar a realidade próxima a través de cartografías participativas.
3.Coñecer experiencias realizadas no ámbito educativo con cartografías como unha das liñas de intervención.

Relatora:
Rocío Romero Otero
Asesora:
Lucía Viéitez Touriño