Iniciar sesión: Acceso

CONTINUAMOS APRENDENDO!

OLA, OLA, FAMILIAS!

NESTA NOVA ENTRADA DO BLOGUE, CONTINÚO AMOSÁNDOVOS COMO VAN AVANZANDO ESTAS PEQUENAS E PEQUENOS. NON HAI QUE AS/OS PARE!

A SEMANA PASADA, A PESAR DE QUE FOI MOI CURTIÑA, CONTINUAMOS AVANZANDO NO PROXECTO DOS ANIMAIS DA SELVA. NESTE CASO, CENTRÁMONOS NO COÑECEMENTO DA HIENA, UN ANIMAL SALVAXE CO QUE APRENDEMOS O QUE SIGNIFICA O CONCEPTO "DEPREDADOR", ENTRE OUTRAS COUSAS. ADEMAIS, APROVEITAMOS PARA REALIZAR UNHA ACTIVIDADE QUE CONSISTIU EN ATOPAR AS 5 DIFERENZAS ENTRE DÚAS IMAXES DE HIENAS. A ENCARGADA REPARTIU A CADA NENA/O A SÚA FOLLA E FIXEMOS A ACTIVIDADE EN GRAN GRUPO, TODAS/OS AO MESMO TEMPO. ISTO SUPÓN UN AVANCE MOI GRANDE, XA QUE SIGNIFICA QUE SOMOS QUEN DE ESTAR ATENDENDO Á MESMA ACTIVIDADE, RESPCTAR QUENDAS, AXUDAR A QUEN O PRECISA, ESPERAR...

TAMÉN APROVEITAMOS PARA INICIAR UNHA NOVA ACTIVIDADE, DA CAL DESCOÑECEN O RESULTADO. INDIVIDUALMENTE TIÑAN QUE DEBUXAR A SILUETA DA SÚA MAN EN 4 FOLIOS DE CORES: LARANXA, VERDE, AZUL E AMARELO. PARA QUE EMPREGAREMOS ISTO? EN PRÓXIMAS ENTRADAS DO BLOGUE O DESCUBRIREDES.Guiño

REMATAMOS ESA SEMANA COA VISITA DA MAMÁ E DO PAPÁ DE PEPA PARA REALIZAR UNHA NOVA RECEITA. NESTE CASO, FOI UNA RECEITA SALADA... NACHOS CON GUACAMOLE! CONFÉSOVOS QUE A PRIMEIRA IMPRENSIÓN DAS NENAS E NENOS AO VER NA MESA OS AGUACATES E OS TOMATES NON FOI MOI BOA. ASÍ MESMO E CO DESENVOLVEMENTO DA RECEITA, ASEGÚROVOS QUE O ÉXITO FOI ROTUNDO.

COMEZAMOS MESTURANDO A FARIÑA DE MILLO CON AUGA, SAL E ACEITE.

A CONTINUACIÓN, FIXERON BOLIÑAS COA MASA PARA, POSTERIOMENTE, ESTIRALA CON AXUDA DUN RODILLO E, FINALMENTE, CORTALA EN TRIANGULIÑOS DÁNDOLLE FORMA AOS NACHOS QUE "LEVAMOS AO FORNO DO COLE"Guiño.

POR OUTRA BANDA, CORTARON O AGUACATE E TOMATE E MACHACARON TODO CON AXUDA DOS GARFOS. ESTE PASO ENCANTOULLES!

POR ÚLTIMO, ENGADÍRONLLE UN POUCO DE ACEITE E SAL, E...

A DESFRUTAR!! ELAS/ES MESMAS/OS QUEDARON SORPRENDIDAS/OS DO RICO QUE ESTABA!!Canso

REMATADA ESTA SEMANA, COMEZAMOS UNHA NOVA COA VISITA DUN CONTACONTOS COA TEMÁTICA DA CELIAQUÍA. O SEÑOR PANDOSO E O DOUTOR NEUTRONIO CONTÁRONOS A HISTORIA DE MARIÑA, UNHA NENA QUE TEN QUE ADAPTARSE A UNHA NOVA REALIDADE TRAS ATOPAR A ORIXE DOS SEUS PROBLEMAS ESTOMACAIS. E É QUE RESULTA QUE O QUE LLE ESTABA SENTADO MAL ERA O GLUTE!

CANTAMOS, BAILAMOS, RIMOS E APRENDEMOS. FOI UNHA SESIÓN DE CONTACONTOS MOI CHULA!

ESTA SEMANA TAMÉN A PROVEITAMOS PARA REALIZAR UNHA MANUALIDADE CON MATERIAL DE RECICLAXE ACHEGADA POR VÓS. NESTE CASO, EMPREGAMOS TUBOS DE CARTÓN PARA COMEZAR A REALIZAR UNS PRISMÁTICOS. EXPERIMENTARON COAS CORES, DESCUBRIRON QUE AO MISTURALAS APARECEN CORES NOVAS E CREARON LIBREMENTE. QUEDA MONTALOS E DESFRUTAR DELES!

ADEMAIS E COMO CAMBIAMOS DE MES, TOCOUNOS REALIZAR O REXISTRO DO TEMPO DO MES DE FEBREIRO. COMO SON UN GRUPO QUE XA ESTÁ BASTANTE COHESIONADO, APROVEITAMOS PARA FACELO EMPREGANDO UNHA ESTRUTURA COOPERATIVA CHAMADA "LAPIS AO CENTRO". EXPLÍCOVOS EN QUE CONSISTE: NA MESA DE TRABALLO DISPOÑEN DOS BOTES COS QUE FACEMOS O REXISTRO DO TEMPO DIARIO, UNHA FOLLA DO REXISTRO PARA CADA NENO/A, GOMETS DE CORES (CADA QUEN ELIXE UNHA COR) E O SEU LÁPIS. EN PRIMEIRO LUGAR, UN MEMBRO DO EQUIPO FAI O RECONTO DE BOLIÑAS QUE HAI NO BOTE DO SOL, POR EXEMPLO, MENTRES OS DEMAIS MEMBROS ESTÁN ATENTOS A QUE O CONTEO SEXA CORRECTO. 

A CONTINUACIÓN, TODOS OS MEMBROS DEBEN COLOCAR NA COLUMNA DO SOL, POR EXEMPLO, TANTOS GOMETS COMO BOLIÑAS HABÍA. UNHA VEZ QUE REMATAN , É A QUENDA DE FACER O RECONTO DE BOLIÑAS DOUTRO BOTE AO SEGUINTE MEMBRO (PARA COÑECER A QUENDA SÉGUESE A ORDE DAS AGULLAS DO RELOXO). 

UNHA VEZ QUE REMATARON ESTA PRIMEIRA PARTE E XA ESTÁN TODOS OS GOMETS COLOCADOS, É O MOMENTO DE IDENTIFICAR GRAFÍAS E REPRESENTALAS NO CADRADIÑOS CORRESPONDENTE, POR EXEMPLO: SE NA COLUMNA DO SOL TIÑAMOS 10 GOMETS, TEÑEN QUE ESCRIBIR O NÚMERO 10. AQUÍ A ACTIVIDADE ADÁPTASE AOS DIFERENTRES RITMOS, POIS HAI QUEN PRECISA IDENTIFICAR PRIMEIRO A GRAFÍA NA RECTA NUMÉRICA E HAI QUEN NON, HAI QUEN PRECISA AXUDA PARA REPRESENTALA E OUTRAS/OS QUE XA A FAN SOAS/OS. É MOI IMPORTANTE AQUÍ CONTINUAR RESPECTANDO AS QUENDAS SEGUINDO A ORDE DAS AGULLAS DO RELOXO E IR TODAS/OS Á VEZ. 

POR ÚLTIMO, TIVERON QUE ESCRIBIR O NOME DO MES QUE ESTABAMOS REXISTRANDO (NESTE CASO "FEBREIRO"). UNHA VEZ MÁIS, ADAPTÁMONOS AOS DIVERSOS RITMOS: HAI QUEN XA ESCRIBE AUTÓNOMAMENTE, HAI QUEN PRECISA VARIOS INTENTOS PARA LEMBRAR OS SONS DAS LETRAS E HAI QUEN PRECISA AXUDA COA REPRESENTACIÓN ESCRITA. NON IMPORTA, O ÉXITO DESTE TIPO DE ACTIVIDADES É SER UN EQUIPO E RESOLVER A ACTIVIDADE CON OU SEN AXUDA E, UNHA VEZ MÁIS, DESMOSTRARON SER CAPACES DE TODO ISTO DE MOITO MÁIS. ESTOU MOI ORGULLOSA DO QUE ESTÁN CONSEGUINDO, POIS ASEGÚROVOS QUE NON É NADA DOADO!

CONTINUAMOS FACÉNDONOS EXPERTOS NA CONCIENTA FONOLÓXICA (NESTA OCASIÓN A NIVEL DE SÍLABA) POLO QUE INDTRODUCIMOS O CLÁSICO XOGO DE "PALABRAS ENCADEADAS". FIXÉMOLO EN EQUIPOS E CON AXUDA DE IMAXES. EU DICÍALLES A PRIMEIRA IMAXE QUE DEBÍAN COLOCAR, E ELES/AS CONTINUABAN ATA REMATAR O XOGO. POR EXEMPLO, XA QUE A PRIMEIRA PALABRA COA QUE COMEZABA O XOGO ERA "ONCE", DEBÍAN DESCOMPOÑELA EN PALMADAS (SÍLABAS) E EMPREGAR A DERRADEIRA PALMADA PARA COÑECER A SEGUINTE PALABRA (NESTE CASO, "CEREZA"); E ASÍ SUCESIVAMENTE ATA COLOCAR TODAS AS IMAXES. TODOS OS EQUIPOS RESOLVÉRONO XENIAL E ENTRARON NO XOGO. POR AQUÍ HAI MOITO NIVEL!!!Guay

ESTE DÍA E DESPOIS DA LECTURA DO CONTO, APROVEITAMOS PARA XOGAR UN RATIÑO A UN XOGO QUE TROUXERA BELTRÁN. TRATÁBASE DO DOOBLE, UN XOGO DE MESA QUE CONSTA DE DIVERSAS CARTAS CON IMAXES E DAS CALES DE ENTRE CADA CARTA, TAN SÓ HAI UNHA IMAXE QUE SE REPITE, POLO QUE HAI QUE ESTAR MOI ATENTAS/OS PARA IDENTIFICALA. A PESAR DE SER UN XOGO BASTANTE COMPLEXO E CON VOCABULARIO DIFÍCIL (HAI UNHA VERSIÓN INFANTIL DO XOGO, PERO NESTE CASO TRATÁBASE DA VERSIÓN DE ADULTOS E APARECÍAN IMAXES COMO A CHAVE DE SOL, O SINAL DE "PROHIBIDO", ECT.) ENTENDÉRONO PERFECTAMENTE E DESFRUTAMOS XOGANDO TODAS/OS XUNTAS/OS.

XA A PIQUES DE REMATAR A SEMANA, FINALZAMOS UNHA ACTIVIADE QUE TIÑAMOS A MEDIAS. LEMBRADES O COPO DE NEVE QUE FIXÉRAMOS CON COLA E SAL? POIS TINTÁMOLO DE AZUL FACENDO USO DE TÉMPERA DILUÍDA EN AUGA E UN PINCEL. ENCANTOULLES O EFECTO QUE TEN ESA MISTURA AO IR TRASPASÁNDOSE POLO SAL. REQUERIU DE MOITA CONCENTRACIÓN, BOA MOTRICIDADE FINA E DELICADEZA PARA QUE A COR SÓ SE POUSASE NA SAL. QUEDARON CHULÍSIMOS. 

A DERRADEIRA ACTIVIDADE DESTA SEMANA ESTIVO RELACIONADA CO PROXECTO. NESTA OCASIÓN, DESCUBRIMOS A PANTEIRA, UN ANIMAL CARNÍVORO DE PELO ESCURO E CON MANCHIÑAS. TRAS APRENDER ALGÚNS DATOS SOBRE ELA, FIXEMOS UNHA ACTIVIDADE NA QUE TIÑAMOS QUE AXUDALA A SAÍR DUN LABERINTO. CON ISTO TRABALLAMOS A LÓXICA, A VISIÓN ESPACIAL, PRENSIÓN, COORDINACIÓN ÓCULO-MANUAL, MEMORIA... UNHA VEZ MÁIS, ADAPTAMOS Á ACTIVIDADE AOS DIVERSOS RITMOS, POIS HOUBO QUEN PRECISOU VARIOS INTENTOS PARA DESCUBRIR O CAMIÑO CORRECTO, QUEN PRECISOU RACHAR OS CAMIÑOS QUE NON ERAN PARA DESCUBRIR O CORRECTO, E QUEN DESCIFROU O CAMIÑO Á PRIMEIRA. O IMPORTANTE, E COMO SEMPRE, RESPECTAR A CADA NENA/O E ACTUAR COMO GUÍA E APOIO NOS SEUS LOGROS. SATISFACCIÓN MÁXIMA AO CONSEGUILO!

PARA IR REMATANDO COA SEMANA E COMO XA SABEDES, SAÍMOS AO INVERNADOIRO A RECOLLER O QUE TIÑAMOS PLANTADO. AGARDO QUE DESFRUTÁRADES DESAS ESPINACAS.

POR ÚLTIMO E COMO CADA VENRES, FIXEMOS O PRÉSTAMOS DE LIBROS. A VERDADE É QUE EU AQUÍ XA POUCO TEÑO QUE FACERCanso, SÓ COMPROBAR QUE NON REPITAN LIBRO. ELAS E ELES ADMINÍSTRANSE AUTÓNOMAMENTE E EU SON UNHA MERA ESPECTADORA.

ATA A PRÓXIMA!!