Iniciar sesión: Acceso

blogue deIria

UNHA SAÍDA, UN ESTUDO DE FOTOGRAFÍA, NÚMEROS E MOITA ARTE!

OLA, OLA, FAMILIAS!!

POR AQUÍ SEGUIMOS ARGALLANDO E TRABALLANDO (A UN RITMO MÁÁÁIS LENTO QUE DE COSTUME), POIS NÓTASE QUE O CURSO ESTÁ A PIQUES DE REMATAR, QUE O CANSANCIO SE APODERA DE TODAS E TODOS NÓS E QUE O QUE PIDEN É XOGAR, FALAR, TRABALLAR UN POQUIÑO E, POR SUPOSTO, DESCANSAR; POR ISO, VEREDES QUE HAI MENOS VARIEDADE DE ACTIVIDADES.

AÍNDA ASÍ, SABEMOS QUE ESTAMOS NO COLE E AS PROPOSTAS DE ACTIVIDADES CONINÚAN CONVIDÁNDOOS/AS A PENSAR, CONCRENTRARSE, CREAR, DESFRUTAR, APRENDER...

SE LEMBRADES E DENTRO DO PROXECTO DE ARTE, A SEMANA PASADA COÑECEMOS A FRIDA KAHLO, E XA QUE NON NOS DERA TEMPO A CUBRIR a FICHA DE REXISTRO DA ARTISTA, DEDICAMOS O LUNS A ESTE TRABALLIÑO QUE TIÑAMOS PENDENTE. FIXÉRONO EN PARELLAS TRAS COÑECER, EN GRAN GRUPO, ALGÚNS DATOS RELEVANTES SOBRE A ARTISTA.

ASÍ MESMO, REMATAMOS O LUNS FAENDO UN XOGO DE LÓXICA-MATEMÁTICA EN GRAN GRUPO. ESTE CONSISTIU NO SEGUINTE: REPARTÍN ENTRE TODAS AS NENAS E NENOS UNHAS CARTAS DA BARALLA DE PÓKER (PRESTADAS POLA PROFE ROCÍO. GRAZAS!!!!!) CON SÍMBOLOS E GRAFÍAS. TIÑAN A MISIÓN DE AGRUPAR TODAS AS CARTAS QUE CONTIÑAN A MESMA CANTIDADE (AQUÍ XA ENTROU EN XOGO A PILLERÍA DE CADA QUEN DE CONTAR OS SÍMBOLOS DA CATA, OU BEN DE FIXARSE NA GRAFÍA DO NÚMEROCanso), DE XEITO QUE QUEN TIVERA UNHA CARTA COA MESMA CANTIDADE QUE A CARTA CENTRAL, TIÑA QUE BOTALA ENRIBA DESTA. XOGAMOS ASÍ SEGUINDO UNHA ORDE POR QUENDAS ATA QUE TODAS/OS QUEDARON SEN CARTAS. CON ESTE XOGUIÑOS REPASAMOS CONTEO, RECOÑECEMENTO DE GRAFÍAS, ASOCIACIÓN GRAFÍA-CANTIDADE, COMPARACIÓN DE CONXUNTOS, DISCRIMINACIÓN VISUAL, ATENCIÓN, RESPECTO DE QUENDAS...UN MONTÓN DE COUSAS!!! TODO O MUNDO COMPRENDEU A DINÁMICA E A RESOLVERON XENIAL!

O MARTES HOUBO FESTA RACHADA! SAÍMOS AO PASEO DE CARANZA AO CORRELINGUA, ONDE DEMOS UN PASEO BAIXO O LEMA "NA CASA, NA ESCOLA, BOTA A LINGUA FÓRA!", FIXEMOS UNHA PEQUENA PARADA TÉCNICA PARA MERENDAR E REMATAMOS DESFRUTANDO DUNHA ACTUACIÓN PUNK NO AUDITORIO GRAZAS A PETER PUNK PALLASO. FOI UN DÍA DIFERENTE, DIVERTIDO...E TAMÉN AGOTADORCanso.

O MÉRCORES DESCUBRIMOS O QUE SON OS BODEGÓNS (DE FROITAS, NESTE CASO). TRAS AMOSARLLES UNHA FOTOGRAFÍA E CONVERSAR SOBRE O QUE VÍAN NELA, EXPLIQUEILLES QUE A ESE TIPO DE OBRAS CHÁMASELLES "BODEGÓN" E QUE ELAS E ELES ÍAN CREAR OS SEU PROPIOS. PARA ISTO, CONVERTEMOS UN PEQUENO ESPAZO DA AULA NUN MINI ESTUDIO DE FOTOGRAFÍA CON TRÍPODE, ARO DE LUZ, MÓVIL E SOPORTE PARA O SEU BODEGÓN. ADEMÁIS, CONTABAN CUNHA BANDEXA CON FROITAS DE TEMPADA  E ALGÚNS RECIPIENTES PARA QUE INDIVIDUALMENTE CREARAN O SEU BODEGÓN.

TRAS REALIZAR AS FOTOGRAFÍAS, O XOVES COMEZAMOS A PASAR A PAPEL O EXPERIMENTADO ANTERIORMENTE. NUNHA CARTOLINA BRANCA, TIÑAN QUE DEBUXAR O SEU BODEGÓN E ASEGÚROVOS QUE NON FOI NADA DOADO! (ADEMÁIS E COMO VEEREDES, ALGÚNS TIVERON PÚBLICO E TODOGuiño). O PRIMEIRO QUE REQUERÍA ESTE TRABALLO FOI SER CAPACES DE SITUAR ADECUADAMENTE NO ESPAZO (CARTOLINA) OS DISTINTOS ELEMENTOS DAS FOTOGRAFÍAS (FROITAS E UTENSILIOS), POLO QUE APROVEITAMOS AQUÍ PARA PRACTICAR O CONTEO DE ELEMENTOS, TRABALLAR A ORIENTACIÓN E VISIÓN ESPACIAL, ORDE, VOCABULARIO RELACIONADO COA ORIENTACIÓN ESPACIAL (DIANTE, DETRÁS, A UN LADO E AO OUTRO, PRETO, LONXE, GRANDE, PEQUENO...) E COAS FROITAS, ASÍ COMO A PRECISIÓN E ATENCIÓN. INCIALMENTE DEBUXARON CON ROTU NEGRO E POSTERIORMENTE COLOREARON CON ACUARELAS (QUE POR CERTO, AS TEÑEN DOMINADAS). ADEMÁIS HABÍA CASOS NOS QUE PRECISABAN A COR LARANXA E A NOSA CAIXA DE ACUARELAS NON A TIÑA, ASI QUE FACENDO UN POUCO DE MEMORIA RECORDAMOS QUE O LARANXA FACÍASE MESTURANDO VERMELLO E AMARELO E... TACHÁN!!!!! PUXEMOS ASÍ EN PRÁCTICA UN CONTIDO APRENDIDO ANTERIORMENTE.

POR ÚLTIMO, TRABALLAMOS UN POUCO DE ESCRITURA E CONCIENCIA FONOLÓXICA AO ESCRIBIR NA OBRA "BODEGÓN" CON ROTU AZUL. MIRADE QUE CHULÍSIMOS QUEDARON!!!Risa

POR OUTRA BANDA E NO RECANTO DE LETRAS DISPOÑIAN DE CARTELIÑOS CON DISTINTAS FROITAS (POR SUPOSTO ESTABAN AS QUE EMPREGARON NOS BODEGÓNS) E LETRAS PARA COMPOÑER O SEUS NOMES. ACUDÍAN AQUÍ DE FORMA TOTALMENTE LIBRE.

OUTRO DÍA XOGAMOS AO BINGO PARA REPASAR ASÍ O RECOÑECEMOS DAS GRAFÍAS DO 1 AO 10. XOGAMOS DÚAS VECES: A PRIMEIRA EN PARELLAS E A SEGUNDA HOUBO QUEN PREFERIU CONTINUAR EN PARELLAS E QUEN ESCOLLEU FACELO INDIVIDUALMENTE.

E, POR ÚLTIMO, AMÓSOVOS UNHAS FOTIÑOS DO BEN QUE O PASAMOS NAS MERENDAS AO SOL COAS/COS COMPIS DE INFANTIL E CON GRETA! FESTA RACHADA!!!

ATA A PRÓXIMA!!

SEMANA MAÍS CURTA E CON MOITA FESTA!

BOAS, FAMILIAS!

NESTA SEMANA CUN PEQUENO DESCANSO POLO MEDIO, TIVEMOS MOITA FESTA... E ALGO TRABALLMOS TAMÉN!

COMEZAMOS O LUNS CELEBRANDO O DÍA DA FAMILIA. PROPÚXENLLES CREAR UNS VALES AGASALLO PARA SORPRENDERVOS CON ALGÚN PLAN/AGASALLO QUE ESTIVERA AO SEU ALCANCE E QUE VOS GUSTARA. PARA ISTO, COMEZAMOS FACENDO UNHA CHUVIA DE IDEAS, DE XEITO QUE ÍAN REALIZANDO APORTACIÓNS E EU AS ÍA ANOTANDO NO ENCERADO. NESTA CONVERSACIÓN, COMO VEREDES, SAÍRON COUSAS MOI INTERESANTES E PLANAZOS! ELAS/ES MESMAS/OS ÍAN CONVERSANDO, APORTANDO E DESCARTANDO AS IDEAS QUE NON ERAN ADECUADAS (POIS HABÍA QUEN QUERÍA AGALLARVOS CUNHA VIAXE ATA QUE SE DERON CONTA DE QUE PARA ISO PRECISABAN CARTOS E NON OS TIÑANIndeciso).

A CONTINUACIÓN E DE XEITO INDIVIDUAL, ESCRIBIRON NO SEU VALE A SÚA ELECCIÓN E APROVEITAMOS ESE RATIÑO PARA TRABALLAR A CONCIENCIA FONOLÓXICA E ESCRITURA. PERCIBÍN MOITOS AVANCES E ESTOU MOI ORGULLOSA DO MOITÍSIMO QUE SE ESFORZAN SEMPRE!Risa

O MARTES, COMO BEN SABEDES, FESTEXAMOS O DÍA DA FAMILIA E OS MAIOS, E SACAMOS ESTA FOTO TAN CHULA NO MAIO DO COLE.

REMATAMOS A FOLLA INFORMATIVA DE KANDINSKY QUE NOS QUEDARA PENDENTE, PARA O QUE ESCRIBIRON O PAÍS DE NACEMENTO, SINALARON O TIPO DE ARTISTA QUE ERA E RECORTARON E PEGARON A OBRA NA QUE NOS INSPIRAMOS, EMPREGANDO PARA TODO ISTO A ESTRUTURA COOPERATIVA DE LÁPIS AO CENTRO. TODOS/AS XA A COÑECEN E SABEN O SEU FUNCIONAMENTO, POLO QUE O TRABALLO ASÍ RESULTA MÁIS DOADO. ADEMAIS, TEÑEN AQUÍ A OPORTUNIDADE DE AXUDAR A QUEN O PRECISA E DE SER AXUDADO/A POR UN/UNHA COMPAÑEIRO/A, ASPECTO QUE REFORZA AS RELACIÓNS ENTRE ELES/AS. ASÍ CONSIGUEN FORMAR O EQUIPAZO QUE SON!

COMO PROPOSTA NA MESA SESORIAL ATOPÁRONSE, NESTA OCASIÓN, CON TRAPOS QUE TIÑAN QUE DOBLAR. CON MOITA PACIENCIA, ATENCIÓN E PRECISIÓN CONSEGURON SUPERAR O RETO!

AS PERSOAS ENCARGADAS DO DÍA CONTINÚAN ENFRONTÁNDOSE A PROPOSTAS CADA VEZ MÁIS COMPLEXAS. NESTA OCASIÓN ESCOLLÍAN UN NÚMERO COMPOSTO POR DECENAS E UNIDADES E O COMPOÑÍAN EMPREGANDO OS DEPRESORES.

ESTA SEMANA COMEZAMOS A TRABALLAR SOBRE FRIDA KHALO, E UNHA DAS OBRAS MÁIS REPRESENTATIVAS DO SEU TRABALLO SON OS AUTORRETRATOS, POLO QUE NÓS PUXÉMONOS MANS Á OBRA. FACENDO USO DUN ESPELLO, FIXERON O SEU PROPIO RETARTO CON ROTU E, POSTERIORMENTE, PINTÁRONO NO ACUARELA (NOTOUSE QUE NON ERA A PRIMEIRA VEZ QUE AS USABAN) E, FINALMENTE, DECORARON A SÚA CABEZA CON FLORES FEITAS CON BOLIÑAS DE PAPEL (GRAZAS POR FACILITARNOS O TRABALLO PROFE RO E COMPIS DE 4 E 5!!!!), TAL E COMO SEMPRE FACÍA FRIDA. 

ESTA ACTIVIDADE DEUNOS A OPORTUNIDADE DE REFLEXIONAR SOBRE O PROPIO CORPO, APRECIAR SEMELLANZAS E DIFERENCIAS RESPECTO AO DAS DEMAIS PERSOAS, CORES (DE PEL, OLLOS, PELO...)... EN DEFINITIVA, AUTOCOÑECERNOS MELLOR.

PARA POÑER O PUNTO E FINAL A ESTA SEMANA PARTICIPAMOS NA CARREIRA ENKI DA ESCOLA. FOI UNHA EXPERIENCIA MARABILLOSA, DIVERTIDA, ÚNICA E TAMÉN CANSA!!! AÍ VAN UNHAS FOTIÑOS DO DÍA DE HOXE. QUE ME DICIDES DESTA PANDA? NON HAI OUTROS/AS COMA ELES/ASGuay.

QUE PASEDES BOA FINDE E ATA A PRÓXIMA!

ARTISTAS EN ESTADO PURO!!

OLA, OLA!

UNHA SEMANA MÁIS, AMÓSOVOS O QUE ESTIVEMOS ARGALLANDO NA AULA ESTES DÍAS (QUE NON FOI POUCO).

A DIFERENCIA DOUTRAS SEMANAS, NESTA HOUBO MÁIS TRABALLO DIRIXIDO XA QUE A OBRA E O ARTISTA QUE ESTAMOS TRABALLANDO ACTUALMENTE ASÍ O REQUIRE.

COÑECIMOS E REPRESENTAMOS UNHA DAS PINTURAS DE KANDINSKY TITULADA "CÍRCULOS EN UN CÍRCULO" E PUXÉMONOS MANS Á OBRA. TOMANDO A REFERENCIA DA ORIXINAL, COMEZAMOS PINTANDO CON RODILLO DÚAS FRANXAS DE CORES: UNHA AZUL E OUTRA AMARELA.

A CONTINUACIÓN, DEBUXARON O CÍRCULO GRANDE DENTRO DO QUE, MÁIS TARDE, ESTAMPARON DIFERENTES CÍRCULOS DE DIVERSOS TAMAÑOS E CORES: 3 GRANDES, 2 MEDIANOS E 3 PEQUENOS. PARA REMATAR ESTA PARTE, ENCHERON DA COR CORRESPONDENTE ESTES CÍRCULOS FACENDO USO DUN PINCEL E TÉMPERA.

FINALMENTE, REALIZARON CON AXUDA DUNHA REGRA 4 LIÑAS RECTAS, SEMELLANTES ÁS QUE KANDINSKY PLASMOU NA SÚA OBRA.

POR OUTRA BANDA E DUN XEITO MÁIS LIBRE, DISPOÑÍAN NA MESA SENSORIAL DE DOUS VASOS (UN CON LÍQUIDO E OUTRO BALEIRO) E DÚAS PIPETAS PARA REALIZAR TRASVASES. O OBXECTIVO DESTE EXERCICIO ERA QUE PASARAN DUN VASO AO OUTRO TODO O CONTIDO DO MESMO FACENDO USO DA PIPETA, PROCURANDO QUE CAERA NA BANDEXA A MENOR CANTIDADE DE AUGA POSIBLE. XA VEDES AS SÚAS CARAS DE CONCENTRACIÓN!Risa

ADEMAIS, ESTA SEMANA REALIZAMOS EN GRAN GRUPO UN EXERCICIO DE CONCIENCIA FONOLÓXICA EMPREGANDO UNHAS RODAS QUE CONTIÑAN A GRAFÍA DUNHA VOGAL E DIVERSOS DEBUXOS. TIÑAMOS QUE SINALAR AQUELES QUE COMEZARAN CO MESMO SON QUE APARECÍA REPRESENTADO NO CENTRO DA RODA. A ESTAS ALTURAS DO CURSO ESTIVO CHUPADO!Canso

O XOVES FOI DÍA DE PLANTAR BULBOS E DE CIENCIA. FORON COS ENVASES PLÁSTICOS A BOTAR UN POUCO DE TERRA E A PLANTAR O BULBO, ADEMAIS DE ESCRIBIR O SEU NOME NUNHA TARXETIÑA PARA TER IDENTIFICADA A SÚA PLANTA.

ADEMAIS, A MESTRA LIDIA TIÑA PREPARADA UNHA MESTURA MÁXICA: O FLUÍDO NON NEWTONIANO, COMPOSTO POR AUGA E FARIÑA DE MILLO E QUE TEN A CARACTERÍSTICA DE QUE AO COMPRIMILO VÓLVESE SÓLIDO, PERO EN CANTO DEIXAS DE PREMER FORZA CONVÉRTESE EN LÍQUIDO NOVAMENTESorprendido.

POR ÚLTIMO E HOXE, VENRES, ESTIVEMOS PREPARANDO UN MURAL MOI PRIMAVERAL QUE ESTARÁ EXPOSTO NO XIMNASIO O VINDEIRO MARTES. SÓ VOS AMOSO O INICIO E O DESENVOLVEMENTO DO MESMO, POIS O RESULTADO CONVÍDOVOS A QUE O VEXADES "IN SITU"Canso. A PRIMEIRA VISTA E DESDE A VISIÓN ADULTA PODE PARECER UNHA ACTIVIDADE DOADA, E EU ASEGÚROVOS QUE É TODO O CONTRARIO XA QUE NOS ATOPAMOS NUNHA ETAPA NA QUE AÍNDA QUEDAN RESTOS DO EGOCENTRISMO QUE PREDOMINA NESTA ETAPA. PARA QUE ESTA PROPOSTA RESULTASE EXITOSA TIVERON QUE: CHEGAR A ACORDOS SOBRE O LUGAR NO QUE ÍA PINTAR CADA QUEN SEN ESTORBAR AOS/ÁS DEMAIS; COMPARTIR O ESPAZO; COIDAR O MURAL A PESAR DE PODER POÑERSE ENRIBA DELE PROCURAR QUE NON ROMPERA O PAPEL; CONTROLAR O ESPAZO; CEDER E COMPRENDER QUE NON É "A MIÑA FLOR", SENÓN QUE É O MURAL DE TODAS/OS E QUE TODOS/AS PARTICIPAN; DEIXAR VOAR A SÚA CREATIVIDADE E IMAXINACIÓN; CONTROLAR O ROTU, QUE NON CAERA A AUGA DOS VASOS, CONTROLAR O PINCEL PARA PINTAR COAS ACUARELAS, NON COLLER DEMASIADA AUGA; ESCOLLER AS CORES ACORDES Á ESTACIÓN; MANTER A ATENCIÓN... O RESULTADO É MARABILLOSO, E O É PORQUE TODAS/OS FORMAN PARTE DEL/A E ENTENDERON O FIN. UN DÍA MÁIS REAFÍRMOME EN QUE SON UN EQUIPAZO... E EU ESTOU MÁIS QUE ORGULLOSARisa.

ATA A PRÓXIMA!!

PASOU A PONTE E VOLTAMOS AO TROTE!!

BOAS, FAMILIAS!

NESTA NOVA ENTRADA DO BLOGUE IDES PODER VER O QUE ACONTECEU NA AULA AO LONGO DAS DÚAS SEMANAS PASADAS.

COMEZAMOS A DERRADEIRA SEMANA DE ABRIL CON NOVAS PROPOSTAS. NA MESA SENSORIAL DISPOÑÍAN DE DÚAS CARAS EN CARTÓN CON PELOS PINCHOS E DE CORES, OS CALES TIÑAN QUE DECORAR CUNHAS CONTAS. PERO NON VALÍA FACELO DE CALQUERA MANEIRA!!! TIÑAN QUE COLOCAR CADA CONTA NO PELO DA MESMA COR. TRABALLAMOS ASÍ A CLASIFICACIÓN, COORDINACIÓN OLLO-MAN, MOTRICIDADE FINA, ATENCIÓN, DISCIMINCACIÓN VISUAL...

REALIZAMOS TAMÉN UNHA ACTIVIDADE DE LÓXICA-MATEMÁTICA INDIVIDUALMENTE. A PARTIR DA TIRADA DUNS DADOS, TIÑAN QUE VERBALIZAR A CANTIDADE TOTAL, IDENTIFICAR A GRAFÍA E COMPOÑER DITA CANTIDADE CON DEPRESORES. ADEMAIS, SE O NÚMERO ESTABA COMPOSTO POR DECENAS E UNIDADES, FACÍAMOS UN PEQUENO CAMBIO: CAMBIÁBAMOS 10 DEPRESORES POR OUTRO CUNXUNTO DE 10 RECOLLIDOS CUNHA GOMA ELÁSTICA, COMEZANDO ASÍ A INTRODUCIR O TERMO DECENA E O SIGNIFICADO DO MESMO.

OUTRA ACTIVIDADE DESTA ÁREA QUE LEVAMOS REALIZANDO XA VARIAS SEMANAS E QUE FORMA PARTE DA RUTINA DA PERSOA ENCARGADA DO DÍA, CONSISTE EN ESTIMAR UNHA CANTIDADE DE OBXECTOS CUN SIMPLE GOLPE DE VISTA. TODOS/AS VERBALIZAN CANTOS CREN QUE HAI E DESPOIS A PERSOA ENCARGADA RESOLVE A DÚBIDA. CADA DÍA FAN ESTIMACIÓNS MÁIS REAIS !!!! NESTE CASO, TOCOUNOS ESTIMAR BOTÓNS, ROTUS DE CORES...

INICIAMOS O PROXECTO DO 3º TRIMESTRE RELACIONADO COA ARTE, CON ARTISTAS E DISTINTAS FORMAS DE ARTE. TRAS EXPERIMENTAR COAS CORES ANTERIORMENTE, DEMOS COMEZO A ESTE PROXECTO CO ILUSTRADOR HERVÉ TULLET E O SEU LIBRO "LA COCINA DE DIBUJOS", QUE ESTÁ COMPOSTO POR DIVERSAS RECEITAS NAS QUE SE MESTURAN CORES, FIGURAS XEOMÉTRICAS, DIVERSOS TIPOS DE LIÑAS... DANDO COMO RESULTADO PRATOS EXQUISITOS!! NO NOSO CASO, SEGUIMOS A RECEITA DE "DELICIAS DE GARABATOS". 

ASÍ MESMO, TAMÉN IMOS CREAR UNHA FICHA DE REXISTRO DOS/AS ARTISTAS QUE TRABALLEMOS NA QUE CONSTARÁN: FOTO, NOME, PAÍS AO QUE PERTENCE, QUE TIPO DE ARTISTA E UNHA IMAXE DA OBRA ORIXINAL NA QUE NOS INSPIRAMOS. NESTES REXISTROS AS NENAS E NENOS TERÁN QUE ESCRIBIR O NOME DO PAÍS, SINALAR O TIPO DE ARTISTA QUE É E PICAR/RECORTAR E PEGAR A OBRA DE REFERENCIA. NESTE CASO, RECOLLIMOS ESTA INFORMACIÓN EMPREGANDO A ESTRUTURA COOPERATIVA DE LÁPIS AO CENTRO, DE XEITO QUE NOS EQUIPOS, AS NENAS E NENOS ÍAN COMPLETANDO ESTA IFNROMACIÓN TODAS/OS AO MESMO TEMPO RESPECTANDO AS QUENDAS ESTABLECIDAS.

OUTRO DÍA E APROVEITANDO QUE BELTRÁN TROUXERA UN XOGO DE EMPARELLAR DEPRESORES SEGUNDO O PATRÓN, BOTAMOS UNHA PARTIDA EN GRAN GRUPO.

ADEMAIS, REALIZAMOS TAMÉN EN PEQUENO GRUPO OUTRO XOGO PARA O QUE UTILIZAMOS UN TABOLEIRO CON CASIÑAS E UNHA META, DADOS E FIGURIÑAS DE ANIMAIS. POR QUENDAS, CADA NENO/A LANZABA O DADO E AVANZABA TANTAS CASIÑAS COMO ESTE INDICARA. O OBXECTIVO ERA QUE O SEU ANIMALIÑO CHEGARA Á META. ESTA FOI OUTRA FORMA MÁIS DE TRABALLAR O CONTEO E A HABILIDADE DE ASIGNARLLE A CADA PLABRA UN MOVEMENTO (AO TEMPO QUE DICIMOS "UN" AVANZAMOS UNHA CASIÑA, AO TEMPO QUE DICIMOS "DOUS" AVANZAMOS OUTRA MÁIS, ETC.).

ANTES DA PONTE, INDIVIDUALMENTE E SEN NINGÚN TIPO DE AXUDA POLA MIÑA PARTE, ESCRIBIRON LIBREMENTE NUN PAPELIÑO "CALCETINES", POIS ERA RESPONSABILIDADE DELAS/ES LEMBRARSE DE TRAELOS Á VOLTA. TIVEN ASÍ A OPORTUNIDADE DE OBSERVAR AS ETAPAS DA LECTOESCRITURA NA QUE SE ATOPAN. SON MARABILLOSOS OS AVANCES QUE EXPERIMENTARON CO PASO DO TEMPORisa.

Á VOLTA DA PONTE, UNHA DAS PROPOSTAS CONSISTIU, PRECISAMENTE, EN INICIARNOS NA APRENDIZAXE DE DOBLAR OS CALCETÍNS, ALGO QUE PARA NÓS COMO ADULTOS RESULTA SINXELO PERO QUE, EN REALIDADE, NON O É TANTO. PRIMEIRO IDENTIFICAMOS UNHA PARELLA, XUNTÁMOLOS DE XEITO QUE COINCIDA O TALÓN CO TALÓN E A PUNTEIRA COA PUNTEIRA, DOBLAMOS Á METADE... E AQUÍ É ONDE SE COMPLICA O ASUNTO. OS POLGARES XOGAN UN IMPORTATE PAPEL E OS DEMÁIS DEDOS TEÑEN A MISIÓN DE EMPURRAR CARA DENTRO. NADA DOADO!!!! PERO CUN POUQUIÑO DE AXUDA E CON MOOOOOITA PACIENCIA, FORON QUEN DE DOBLALOS. POR SUPOSTO, REXISTRAMOS QUEN FIXERA A  ACTIVIDADE PARA ASÍ PODER LEVAR UN CONTROL E ASEGURARNOS DE QUE TODAS/OS PARTICIPAN.

CONTINUAMOS EMPREGANDO O CALENDARIO DE FORMA INDIVIDUAL E A VERDADE É QUE XA O MANEXAN ÁS MIL MARABILLAS. IDENTIFICAMOS O DÍA NO QUE NOS ATOPAMOS, EU DÍGOLLES O NÚMERO E ELES/AS IDENTIFICAN A GRAFÍA PARA RODEALA (E INCLUSO HAI QUEN A DECORA).

E CO FIN DE MES E O INICIO DUN NOVO, TOCOUNOS REALIZAR O REXISTRO DO TEMPO. NESTA OCASIÓN, EMPREGAMOS UNHA VEZ MÁIS A DINÁMICA DE LÁPIS AO CENTRO, DE XEITO QUE UN MEMBRO FAI O RECONTO DUN DOS BOTES MENTRES OS DEMAIS ATENDEN E VERBALIZA A CANTIDADE PARA QUE, POSTERIORMENTE, TODOS/AS Á VEZ COLOQUEN ESA MESMA CANTIDADE DE GOMETS NA COLUMNA CORRESPONDENTE. UNHA VEZ POSTOS OS GOMETS DE TODAS AS COLUMNAS, É O MOMENTO DE ESCRIBIR AS GRAFÍAS, PARA O QUE SEGUINDO A ORDE DAS AGULLAS DO RELOXO, UN MEMBRO FAI O RECONTO DE GOMETS E VERBALIZA A GRAFÍA PARA, A CONTINUACIÓN, ESCRIBILA CADA NENO/A NO SEU PAPEL. FINALMENTE, É O MOMENTO DE ESCRIBIR O NOME DO MES QUE REXISTRAMOS TRBALLANDO ASÍ A CONCIENCIA FONOLÓXICA E LECTOESCRITURA: UN NENO/A VERBALIZA O PRIMEIRO FONEMA E SE TODOS/AS ESTAMOS DE ACORDO, ESCRIBIMOS A GRAFÍA CORRESPONDENTE, E CONTINUAMOS CON ESTA DINÁMICA ATA REMATAR A ESCRITA DA PALABRA. PERCIBO AQUÍ MOITÍSIMA DIFERENCIA RESPECTO ÁS OCASIÓNS DE INICIO E METADE DE CURSO NAS QUE REALÍZABAMOS ESTE TIPO DE ESTRUCTURAS. XA HAI BASTANTE AUTONOMÍA, COÑECEN COMO SE VAI DESENVOLVER A ACTIVIDADE, SON QUEN DE COLOCAR OS GOMETS CORRESPONDENTES E DE IDENTIFICAR SE FALTAN/SOBRAN, IDENTIFICAN AS GRAFÍAS AÍNDA QUE PRECISEN AXUDA PARA ESCRIBILAS, E IDENTIFICAN E ESCRIBEN A MAIOR PARTE DOS FONEMAS/LETRAS. ESTOU MOI ORGULLOSA DESTES/AS PEQUENIÑOS/AS!!!

POR ÚLTIMO, TAMÉN HOUBO MOMENTOS DE TRABALLO NON DIRIXIDO E ISTO QUE VEDES OCORRE MOI HABITUALMENTE...

FORMAN UN EQUIPO! SÉNTANSE, COMPARTEN, FALAN DO MESMO TEMA, CAMBIAN DE CONVERSA, AUTORREGÚLANSE... QUE VOS VOU DICIR? SON XENIAIS!Guay

E ISTO FOI TODO!!! CONTINUAREI AMOSÁNDOVOS COUSIÑAS NA PRÓXIMA ENTRADA DO BLOGUE. ATA A PRÓXIMA!!

NOVA SEMANA, NOVAS APRENDIZAXES

BOAS, FAMILIAS!

REMATADA XA UNHA NOVA SEMANA, AMÓSOVOS TODO O QUE ACONTECEU NA AULA (E TAMÉN FÓRA) ESTES DÍAS.

EN PRIMEIRO LUGAR E COMO A ASEMBLEA XA NOS RESULTA UN POUCO REPETITIVA, IMOS INTRODUCINDO NOVIDADES QUE FAN QUE AS NENAS E NENOS MANTEÑAN A ATENCIÓN. NESTA OCASIÓN, A PERSOA ENCARGADA DO DÍA, ADEMAIS DAS RUTINAS DIARIAS, TIÑA QUE COMPOÑER UN NÚMERO ESCOLLIDO POR ELA MESMA CON PALIÑOS DE MADEIRA TENDO EN CONTA QUE CADA 10 PALIÑOS DEBÍA CAMBIALOS POR UN CONXUNTO DELES (IDENTIFICADOS CUNHA GOMA) QUE REPRESENTABAN A DECENA. ATOPÁMONOS NO PROCESO DE COMPRENDER ESE TERMO, E DE XEITO MANIPULATIVO É MÁIS DOADO! ADAPTAMOS A ACTIVIDADE AOS DISTINTOS RITMOS: HAI QUEN IDENTIFICA O NÚMERO SEN NECESIDADE DE CONTAR, QUEN PRECISA CONAR PRIMEIRO NA RECTA PARA DESPOIS IDENTIFICAR A GRAFÍA, E SEGURO QUE TAMÉN HABERÁ QUEN PRIMEIRO PRECISE COMPOÑER O NÚMERO PARA DESPOIS ASIGNARLLE A GRAFÍA CORRESPONDENTE. O CASO É QUE TODOS/AS PARTICIPAN E APRENDEN E, POR SUPOSTO, EU SÍNTOME MOOOI ORGULLOSA DO QUE CONSEGUEN DIARIAMENTE ESTAS PEQUENIÑAS/OSRisa.

NA ZONA DE EXPERIENCIAS PASÁRONO PIPA! ATOPÁRONSE CON TERRA DO HORTO, FLORES, MACETEIROS PEQUENIÑOS E DIVERSOS ÚTILES PARA PLANTAR. NADA QUE COMENTARVOS AQUÍ, O MELLOR É QUE VEXADES AS IMAXESGuiño. CONCENTRACIÓN E DIVERSIÓN A TOPE!! ASÍ MESMO INSÍSTOLLES EN QUE PARA QUE O/A PRÓXIMO COMPI PODA REALIZAR A ACTIVIDADE, DEBEN DEIXAR O ESPAZO DE TRABALLO TAL E COMO O ATOPARON: RECOLLIDO E ORDENADO. E ASÍ O FAN!!

ADEMAIS E TAL E COMO FIXEMOS A SEMANA PASADA, PUXEMOS EN PRÁCTICA NOVAMENTE O REXISTRO COS NOMES. AUTONOMÍA TOTAL PARA IR A ESTE RECANTO E REALIZAR A ACTIVIDADE.

XA QUE ESTAMOS MOI PRIMAVERAIS, TAMÉN REALIZARON UN EXERCICIO DE LÓXICA-MATEMÁTICA DE SERIACIÓNS CON DISTINTAS FLORES.¡: ORIENTACIÓN ESPACIAL, ATENCIÓN, DISCRIMINACIÓN VISUAL...MOITO TRABALLIÑO!

NESTE TRIMESTRE IMOS LEVAR A CABO UN RPOXECTO DE ARTE PARTINDO DA OBRAS DE DIVERSOS ARTISTAS QUE IREMOS COÑECENDO POUCO A POUCO. O PRIMEIRO PASO FOI EXPERIMENTAR E DESCUBRIR AS CORES. PARA ISTO, E PREVIAMENTE NARREILLES O CONTO "ROJO, AZUL Y AMARILLO", NO QUE SE EXPLICA DUN XEITO MOI SINXELO CALES SON AS CORES PRIMARIAS (VERMELLO, AZUL E AMARELO), COMO NACEN AS SECUNDARIAS (VERDE, LARANXA E VIOLETA), TAMÉN AS TERCIARIAS ASÍ COMO O BRANCO E O NEGRO. A CONTINUACIÓN, EN GRAN GRUPO, CON TÉMPERAS DE CORES E CON PAPEL CONTINUO DIANTE, RECORDAMOS PASO A PASO AS DISTINTAS MESTURAS E FORON XUNTANDO COAS MANCIÑAS AS DIVERSAS CORES. AS SÚAS CARAS DE SORPRESA XA AS VEDES, INDESCRIPTIBLES!! POR ÚLTIMO E CON TOTAL LIBERDADE EXPERIMENTARON COMO DESEXARON E DIVERTÍRONSE MOITO! (AGORA XA COÑECEDES PORQUÉ OS MANDILÓNS VAN TAN DECORADOS ESTA SEMANACanso).

APROVEITANDO O BO TEMPO DE INICIOS DE SEMANA, SAÍMOS MERENDAR AO PATIO E XOGAMOS MOITO!!!

ASÍ MESMO, TRABALLAMOS TANTO DENTRO COMO FÓRA  DA AULA CUNHA NOVA PROPOSTA DE LECTOESCRITURA E ARTE! A PARTIR DAS TARXETAS CON VOCABULARIO DE PRIMAVEIRA COAS QUE SE FAMILIARIZARON A SEMANA PASADA, EN PRIMEIRO LUGAR SELECCIONABAN AS CORES CORRESPONDENTES Á IMAXE; A CONTINUACIÓN COMPOÑÍAN A PALABRA COAS LETRIÑAS DE MADEIRA; E, FINALMENTE, A ESCRIBÍAN CUN ROTU. PERCIBÍN AQUÍ MOITOS AVANCES A NIVEL XERAL EN CANTO Á CONCIENCIA FONOLÓXICA, RECOÑECEMENTO E REPRESENTACIÓN DE GRAFÍAS E MOTRICIDADE FINA. Sorriso

OUTRO DÍA DESENVOLVIMOS TAMÉN NO EXTERIOR A ÚLTIMA PARTE DA DINÁMICA DA ENTREVISTA REALIZADA A SEMANA PASADA. FIXEMOS UNHA POSTA EN COMÚN DOS RESULTADOS E ASÍ TIVERON A OPORTUNIDADE DE DESCUBRIR GUSTOS E PREFERENCIAS SIMILARES CON OUTRAS/OS COMPIS DA CLASE.

ADEMAIS E APROVEITANDO QUE XA ESTABAMOS FÓRA, EMPREGARON UN BOTECIÑO TRANSPARENTE QUE NA PARTE SUPERIOR TEN UNHA LUPA DE AUMENTO E QUE SERVE PARA VER BICHIÑOS. CON COIDADO E DELICADEZA COLLERON ALGUNHA QUE OUTRA FORMIGA E ALGUNHA MARIQUIÑA PARA OBSERVALA. FINALMENTE AS DEVOLVERON AO CAMPO E RECOLLERON OS BÁRTULOS.

XA QUE NOS ATOPAMOS NA SEMANA DO LIBRO, REALIZAMOS UNHA ACTIVIDADE QUE DIVIDIMOS EN VARIAS PARTES. INICIALMENTE SAÍRON A RECOLLER FLORCIÑAS E  PUXÉMOLAS A SECAR NA AULA. A CONTINUACIÓN, COLOREARON UNS MARCAPÁXINAS CON ACUARELA QUE, UNHA VEZ REMATADOS, DEIXARON SECAR. TRAS ISTO E INDIVIDUALMENTE, PEGARON O MARCAPÁXINAS A UNHA FUNDA PARA PLASTIFICAR. CONTINUARON COLLENDO 3 FLORCIÑAS E AS COLOCARON SOBRE O MARCAPÁXINAS. POR ÚLTIMO, INTRODUCIRON ISTO NA MÁQUINA MÁXICA (PLASTIFICADORA PARA AS/OS ADULTOSCanso), ESPERARON UNS SEGUNDOS E... TACHÁAAAAAAN!!! MARCAPÁXINAS CHULÍSIMOS FEITOS!

PARA REMATAR A SEMANA, A NIVEL CENTRO LEVAMOS A CABO APADRIÑAMENTOS LECTORES NA PISTA CUBERTA. TIVEMOS A GRAN SORTE DE QUE AS NENAS E NENOS MAIORES NOS LERON 1, 2, 3, 4... ATA 5 CONTOS!!!!! FIXEMOS DELAS/ES UN PANDEIRORisa E PASÁMOLO XENIAL!!!!

BOA FINDE FAMILIAS, ATA A PRÓXIMA!!

Distribuir contido