Esquema de temas
Xeral
Tema 1
CURSO: "Ferramentas e aplicacións da web 2.0 na aula de CCSS"Tema 2
BLOQUE 0. PRESENTACIÓN(1 hora)
Tema 3
BLOQUE I. A WEB 2.0
- Contidos: Concepto de web 2.0. Características das ferramentas e posibilidades que abren ao profesorado docente: crear, compartir e colaborar (4 horas)
1.- Concepto da web 2.0
Le a lección "Que é a web 2.0?" e contesta ás preguntas que se van facendo. Este exercicio non ten cualificación numérica... a medida que vaias entendendo os distintos conceptos e respostando correctamente ás preguntas poderás avanzar no tema ata final. A nós quedaranos constancia da persoa que o realizou dun xeito completo sen facer unha valoración numérica do exercicio.
Non é difícil, así que adiante!
- 2.- Quince características da web 2.0
Le o documento sobre o que mellor define á web 2.0 e logo anímate a contestar o test a ver se "pillaches a idea".Ademais propoñémoste un exemplo de recurso web 2.0.
Para cualificar este módulo abonda con que leas os recursos que che propoñemos e, iso si, que fagas o test. Quedaranos constancia na plataforma. Non tes que enviar nada... podes compartir, se queres, o teu wordle no foro que creamos para isto.
Tema 4
BLOQUE II. BUSCA E CATALOGACIÓN DE MATERIAIS
- Contidos: Fontes de recursos útiles para as clases de ciencias sociais: portais educativos, editoriais, páxinas persoais de profesorado de ciencias sociais. Criterios para a súa valoración. Busca de materiais en diversos formatos: texto, imaxes, vídeos.... Uso dos marcadores sociais como ferramenta para crear e compartir un banco de recursos persoal. (4 horas)
A superación deste módulo realizarase unha vez teñas visualizado os módulos propostos (a nós quédanos constancia na plataforma do teu progreso) e realizada a última tarefa: Mister-Wong. Propoñémosche un xogo de busca en internet, pero é voluntario. Ánimo!- Se non che quedou claro como compartir marcadores con distintos grupos podes ollar o seguinte vídeo aclaratorio.
UN RECURSO MOI INTERESANTE: DROPBOX
Dropbox é un recurso web 2.0 que che permite almacenar carpetas e arquivos na rede, ou sexa, en internet, ou como se di moitas veces "na nube". O problema é que nos ordenadores Abalar non podemos instalar este software, aínda que si que podemos acceder a el través da web, de tal xeito que se o instalas no equipo da túa casa, podes gardar en Dropbox os arquivos que queiras e logo acceder a eles en calquera ordenador do mundo, e en particular, nos de Abalar do Centro onde traballes.
Inda ten outra utilidade típica da web 2.0, e é que podes compartir o material que ti decidas con outras persoas. Para isto podes facelo de dúas formas:
- Compartir, a través do correo electrónico, servizos de RSS ou redes sociais o enlace ao contido almacenado.
- Compartir o contido mesmo no blog, wiki ou redes sociais por medio dun código HTML incrustado (tamén se di "embebido").
Tema 5
BLOQUE III: OS BLOGS NA CLASE DE SOCIAIS
- Contidos: As posibilidades educativas dos blogs nas clases de ciencias sociais. Creación, publicación, aplicacións e modelos didácticos. (4 horas)
NOVIDADE
DOCUMENTOS DE LECTURA PARA AFONDAR NO USO DOS BLOGS
Tema 6
BLOQUE IV. ELABORACIÓN E DIFUSIÓN DE MATERIAL DIDÁCTICO DE CCSS
Neste bloque presentamos varias ferramentas que consideramos poden ser de utilidade para a aula. Como son múltiples os recursos web 2.0, ofrecemos unha selección:
- Na primeira sección todas teñen carácter obrigatorio:
- Slideshare: Para aloxar e compartir presentacións multimedia.
- Youtube: Para aloxar e compartir vídeos.
- Glogster: Para crear e compartir murais dixitais.
- Na segunda sección tes que escoller unha ferramenta que mellor se axeite ás túas necesidades ou intereses das que ofrecemos a continuación:
- Álbum web Picasa: Para aloxar e compartir fotografías.
- Scribd: Para aloxar e compartir documentos.
- D-volver Maker: Para crear e compartir cómics animados.
- TimeRime: Para crear e compartir liñas de tempo.
Dispós de 12 horas para a primeira sección e 4 para a segunda.
*Recordade que para poder avaliarvos tedes que:
- Realizar e enviar o traballo que se vos pide a través da tarefa de cada ferramenta (Tarefa: ....).
- Participar no foro de cada aplicación compartindo o traballo.
-
Tema 7
BLOQUE IV. Primeria sección obrigatoria (I)
- 1.- CREACIÓN DE PRESENTACIÓNS MULTIMEDIA E ALOXAMENTO NA WEBAs presentacións multimedia é un dos recursos máis empregados nunha sesión expositiva (nosa ou do alumnado). Crealas é un paso, o seguinte é almacenalas en internet e finalmente compartilas. Para isto imos usar o servizo de SLIDESHARE
- 2.- BUSCAR E COMPARTIR VÍDEOSOutro dos recursos estrela da noso mundo web son os vídeos. E se un servizo destaca sobre os outros, este é o todopoderoso YouTube
3.- CREACIÓN DE MURAIS DIXITAIS
Glogster é unha ferramenta web 2.0 que podemos empregar para crear murais dixitais multimedia. Estes murais pódense imprimir, insertar nunha web, blog, wiki, etc. Tamén se poden empregar co EDI como apoio aos contidos educativos.
Outra posibilidade, como en todos os recursos web 2.0, é que o alumnado elabore o seu propio Glogster como traballo: esixe busca de información, síntese e presentación axeitada da mesma. Un exemplo poden ser estes traballos no que o alumnado realizou un glogster sobre as cruzadas (2º de ESO) ou sobre un pintor do S. XIX (4º de ESO) en bilingüe.
* Non lle poñades til nos títulos dos glogs xa que non deixa gravar ben. Tampouco deixedes espazos en blanco. Poñer guión baixo:
Revolucion_francesa
historia_contemporanea
Elixir tamén o formato vertical.
Esta é unha nova versión que está dando problemas.
Para comezar hai que crear unha conta e entrar co nome de usuario (username ) e (password) contrasinal (arriba á dereita pon " Log in"). Pulsar en LOG IN
Á esquerda arriba pon: POST NEW GLOG. Pulsar aquí para crear un novo.
Seleccionar formato vertical ( o horizontal corta as imaxes). Pulsar outra vez en POST NEW GLOG
Os menús aparecerán arriba e con ADD CONTENT pódese seguir engadindo detalles.
Recomendaríamos ir recopilando o material para o glog que se queira crear xa que se funciona pódese elaborar rápidamente.
Seguiremos comprobando e xa avisaremos das novidades.
EDITAR UN CARTEL
- Entra en Glogster pulsando en LOG IN (arriba á dereita) co teu nome de usuario e contrasinal.
- Volve pinchar en LOG IN (aparece abaixo á dereita).
- Pulsar no glog que queiras editar.
- Arriba do cartel pulsar en "Edit this glog"
- Pulsando en "ADD CONTENT" pódese seguir engadindo elementos.
- Organízao.
- Ao rematar "SHAVE AND SHARE" para gardar
- Pon o nome sen tils e con guión baixo, pon etiquetas, marca público e "SHAVE AND SHARE" para gardar outra vez.
- VIEW THIS GLOG
- Pulsar en "Embed this glog"
- Copiar o código
- Abrir entrada nova no blog, seleccionar HTML e pegar dito código.
- Redimensionar o tamaño ancho e alto para axustar á entrada (1300/960 aparece no glog). Cambiar por 568,75/420. Se non se axusta seguir facendo a proporción.
ENLAZAR UN VÍDEO
Neste momento non funciona a función de copiar co botón dereito do rato.
Usade CTRL + V (para pegar) despois de haber seleccionado a dirección.
Nalgunhos teclados pode aparecer co nome de "Control", "Ctrl".
En xeral podemos empregar CTRL +C (para copiar) e CTRL + V (para pegar) sempre que non funcionen as outras opcións que usamos a cotiá soe dar bo resultado .
REDIMENSIONAR UN CARTEL EN GLOGSTER
No Foro de dúbidas podedes atopar información para redimensionar un cartel.AVISO
Non funcionaban os enlaces aos Glogster de exemplo... xa están amañados... Pódenche dar ideas... De tódolos xeitos, lembra que, no Glogster que ti deseñes, podes empregar os teus propios recursos web 2.0 (como a presentación que tes aloxada en Slideshare).
Tema 8
BLOQUE IV. Segunda sección: elixe unha ferramenta
Só é obrigatoria unha, pero se queredes facer as demais tamén as comentaremos e/ou avaliaremos.
1.- SERVIZOS EN INTERNET PARA GARDAR DOCUMENTOS, VIDEOS, IMAXES, ETC.
Neste apartado abordaremos algunhas ferramentas que nos permiten crear, aloxar e compartir. Xa vimos varias:
- Dropbox para almacenar carpetas e arquivos (xa visto anteriormente).
- Youtube para aloxar vídeos.
- Slideshare para aloxar e compartir documentos en diferentes formatos: presentacións, PDF, videos.... ata unha capacidade de 100 Mb.
Existen outras ferramentas como:
- Google Docs para a creación de documentos na nube (de texto, presentacións...).
- Scribd para aloxar e compartir documentos.
- 2.- CREAR ÁLBUMES DE FOTOS EN INTERNETUnha imaxe vale máis que mil palabras. Sabémolo e por iso propoñémosvos que creedes un álbum coas vosas imaxes... Para isto imos usar o servizo de PICASA de Google.Existen ademais outros servizos relacionados coas imaxes como:
- FlickrCC: para a busca de imaxes (banco de imaxes de uso libre)
- Picnik: para editar imaxes
- 3.- CREACIÓN DE CÓMICSQue os cómics sempre lles resultaron atractivos aos rapaces e rapazas... é algo indubidable... Agora trátase de empregar este recurso ben como o usamos neste curso, para presentar materiais dun xeito atractivo, ben que sexan os propios rapaces os que teñan que contar a súa historia (mesmo con maiúsculas!!!). No módulo presentamos moitos posibles recursos neste eido, aínda que nos detemos máis co servizo D-VOLVER MAKER.
* Recordade que unha vez feito pódese ver e revisar antes de enviar. Despois xa non se pode volver editar. Ao remate no título do cómic (MOVIE TITLE) e no nome do autor (DIRECTOR´S NAME) non recoñece o til. A solución é poñelos en maiúscula. 4.- AS LIÑAS DE TEMPO
Trátase dun recurso moi usado en Historia. Existen varias plataformas que nos ofrecen a posibilidade de elaborar os noso propios eixes cronolóxicos e publicalos en internet, coa vantaxe de poder enriquecer ditas liñas con imaxes, vídeos, sons...
Neste curso optamos por traballar con TimeRime.com, por dúas razóns: unha, porque inda que non está en galego, ofrécese ne castelán e nos será máis doado traballar con el (outros servizos só están en inglés); e á segunda razón, porque permite usar datas antes de Cristo (que para os que impartimos Prehistoria e a Idade Antiga) nos pode resultar fundamental.
* Entrade co idioma en inglés e coa conta de acceso a Timerime. Pinchar en Welcome.... Logo cambiar o idioma a español se queredes.
No medio aparecerá "CREATE A NEW TIMELIME" ou "CREAR UNA NUEVA LÍNEA". Pulsar aquí e comezar a cubrir os datos e engadir eventos. Logo gardar.
Para editar:
Pulsar arriba en "MY Timerime" e xa pulsando en "Cambio" pódese editar a liña que un quere.
Tema 9
AVALIACIÓN DO CURSO: O TEU TRABALLO
Logo de todo o que levas aprendendo ao longo deste curso, non podemos esquecer que son ferramentas... ferramentas que nos deben axudar a que o noso alumnado consiga os obxectivos de aprendizaxe que nos propoñamos...Por iso, o último que che propoñemos é que nos digas precisamente iso: que obxectivos queres conseguir coas actividades que elaboraches, que contidos vas traballar, como os vas avaliar... en fin, esas cousas que compoñen a parte formal dunha unidade didáctica.Tema 10
Tema 11
Manexo da plataforma Moodle de PlategaDetectamos nesta primeira semana do curso, dificultades por parte dalgún alumnado co manexo desta plataforma de aprendizaxe on-line que emprega Platega e que se chama Moodle.Aínda que se escapa á nosa competencia propia do curso, tentaremos ir poñendo algún titorial para que, aquel alumnado que teña máis dificultades, poda ter algunha guía de referencia. Pero como as cousas de palacio van despazo... este proceso tamén...Hoxe publicamos unha primeira entrega: como ver as nosas cualificacións das actividades que realizamos e os comentarios que vos facemos o profesorado titor. Por certo, pedímosvos que leades ditos comentarios, en especial os da enquisa de avaliación inicial porque pensamos que é importante a retroalimentación profesorado-alumnado.Este bloque non forma parte curricular do curso... é un complemento para axudar aos que teñen máis dificultades...