2.6. Escolarización de alumnos con necesidade específica de apoio educativo
2.6.1. Disposicións xerais
Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación: Artigos Artigos 74º, 77º, 78º, 81º, 84º, 86º, 87º, 88º.
Modificacións introducidas pola Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro, para a mellora da calidade educativa. Apartados 59, 60, 62, 66.
Decreto 254/2012, do 13 de decembro, polo que se regula a admisión de alumnado en centros docentes sostidos con fondos públicos que imparten as ensinanzas de segundo ciclo de educación infantil, de educación primaria, de educación secundaria obrigatoria e de bacharelato reguladas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación. (DOG, 26/12/12).
- Adecuada e equilibrada escolarización de alumnos con nee. Art. 2º.2.
- Criterios xerais para a admisión do alumnado. Concorrencia de discapacidade no alumno, ou en nai, pai, titor ou irmán do alumno. Art. 9º.3.g.
- Escolarización de ANEAE. Reserva de prazas. Art. 11º.
- Incorporación tardía ao sistema educativo español de alumnado por proceder do estranxeiro, por pertencer a familias itinerantes ou calquera outro motivo acreditado. Art. 12º. 2.
- Escolarización inmediata de alumnado vítima de acoso escolar ou violencia de xénero. Art. 13º.
Orde do 12 de marzo de 2013 pola que se desenvolve o procedemento para a admisión do alumnado en centros docentes sustentados con fondos públicos que impartan ensinanzas de 2º ciclo de educación infantil, de educación primaria, de educación secundaria obrigatoria e de bacharelato reguladas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación (DOG, 15/03/13).
- Reserva de 3 postos escolares por unidade para ANEAE en 4º EI, 1º EP, 1º ESO. Art. 3º.2.
- Criterios xerais para a admisión do alumnado. Concorrencia de discapacidade no alumno, ou en nai, pai, titor ou irmán do alumno. Art. 19º.
- Solicitude de admisión do ANEAE. Art. 37º.
- Valoración das necesidades específicas de apoio educativo alegadas: avaliación psicopedagóxica inicial do orientador do centro e informe do EOE. Art. 38º.
- Asignación dos postos escolares reservados. art. 39º.
- Iniciado o curso escolar, posibilidade de autorización do xefe territorial de incremento de ata 10% de alumnado por unidade nos centros públicos e privados concertados para alumnos desprazados por traslado da unidade familiar con cambio de localidade ou de incorporación tardía ao sistema educativo español. Art. 44º.
- Escolarización inmediata de alumnado vítima de acoso escolar ou violencia de xénero. Arts. 45º e 46
A LOMCE establece que nos procedimientos de admisión de alumnos en centros públicos e privados concertados que impartan Educación Primaria, Educación Secundaria Obligatoria o Bachillerato terán prioridade na área de escolarización que corresponda ao domicilio ou ao lugar de traballo dalgún dos pais, nais ou titores legais aqueles alumnos cuxa escolarización veña motivada por traslado da unidade familiar debido á movilidade forzosa de calquera dos pais, nais ou titores legais, ou a un cambio de residencia derivado de actos de violencia de xénero. (Apart. 62 do art. Ășnico LOMCE, 8/2013, de 9 de decembro).).
2.6.2. Disposicións específicas
Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, de 3 de maio, de educación (DOG, 21/12/11).
- Modalidades de escolarización. Art. 16º
- Escolarización nos centros ordinarios. Art. 17º.
- Escolarización en centros ordinarios de escolarización preferente. Art. 18º.
- Escolarización en unidades de educación especial. Art. 19º.
- Escolarización en centros de educación especial. Art. 20 º.
- Escolarización combinada. Art. 16º.1.b,
- Revisión da modalidade de escolarización Art. 16º. 3
- Ditame de escolarización. Art. 36º.
- Garantía de praza escolar para alumnado en acollemento no centro no que se escolarice outro alumnado dependente da familia acolledora. Tramitación e resolución urxente se as medidas de acollemento requiren cambio de centro. Art. 27º.3 e 4.
- Escolarización inmediata de alumnado vítima de acoso escolar ou violencia de xénero. Art. 28º.
- Alumnado de familias itinerantes. Art. 29º.
Orde do 27 de decembro de 2002 pola que se establecen as condicións e criterios para a escolarización en centros sostidos con fondos públicos do alumnado de ensino non universitario con necesidades educativas especiais (DOG 30/01/03). As disposicións desta Orde que se opoñan ao establecido polos Decreto 229/2011, Decreto 254 /2012 e á Orde do 12 de marzo de 2013 non son de aplicación.
2.6.3. Flexibilización da duración do período de escolarización
2.6.3.1. Disposicións xerais
-
-
Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, de 3 de maio, de educación (DOG, 21/12/11). Arts. 17º, 19º e 20º.
-
Orde do 28 de outubro de 1996 pola que se regulan as condicións e o procedemento para flexibilizar a duración do período de escolarización obrigatoria dos alumnos con necesidades educativas especiais, asociadas a condicións persoais de sobredotación intelectual. (DOG, 28/11/96).
-
Orde do 27 de decembro de 2002 pola que se establecen as condicións e criterios para a escolarización en centros sostidos con fondos públicos do alumnado de ensino non universitario con necesidades educativas especiais (DOG, 30/01/03). Arts. 26º, 30º, 31º, 32º.
2.6.3.2. Outras disposicións
Educación infantil
-
Orde do 25 de xuño de 2009 pola que se regula a implantación, o desenvolvemento e a avaliación do segundo ciclo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG 10/07/09).
Permanencia dun ano máis de alumnado con nee Art. 2º.3.
Anticipación do inicio de escolarización na educación primaria de alumnado con altas capacidades intelectuais. Art. 2º.4.
Educación primaria
2.6.3.3. Resumo do establecido nas referidas disposicións relativo á flexibilización.
O alumnado con NEE ou altas capacidades poderá ser obxecto de medidas de flexibilización para o que será necesaria a autorización polo correspondente servizo da Consellería de Cultura, Educación e OU.
Necesidades educativas especiais.
E.infantil
- Poderase aumentar a permanencia un ano.
- Se o alumno con nee permaneceu un ano máis no primeiro ciclo, a súa incorporación ao segundo ciclo realizarase ao primeiro curso deste, aínda que non se axuste ás condicións de idade requiridas con carácter xeral.
- Non poderá permanecer en EI máis alá do ano natural no que se cumpran 7 anos.
E. primaria.
- Poderase aumentar a permanencia na etapa un ano sobre o disposto con carácter xeral. (6 anos de EP + 1 ano de repetición + 1 ano de flexibilización)
- A escolarización poderá prolongarse un terceiro ano se o alumno está escolarizado nun centro de educación especial ou nun aula de educación especial a tempo completo. (6 anos de EP + 1 ano de repetición + 1 ano de flexibilización + 1 ano de flexibilización).
- Non poderá permanecer en EP máis alá do ano natural en que se cumpran os 15 anos.
Altas capacidades
- No caso dos alumnos con altas capacidades, poderase reducir un ano a permanencia en educación infantil e un ano en educación primaria.
- Non pode comenzar a EP antes do ano natural en que se cumpran os 5 anos.
- Non pode comenzar a ESO antes do ano natural no que se cumpran os 10 anos.