Want to make creations as awesome as this one?

More creations to inspire you

SEVEN WONDERS INFOGRAPHIC

Horizontal infographics

7 CONTINENTS

Horizontal infographics

A2 - ABENTEUER AUTOBAHN

Horizontal infographics

STEVE JOBS

Horizontal infographics

OSCAR WILDE

Horizontal infographics

TEN WAYS TO SAVE WATER

Horizontal infographics

NORMANDY 1944

Horizontal infographics

Transcript

Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da UP

Sesión 1

Reunión con profesores da FPCEUP para falar sobre o impacto da Pandemia no contexto da Facultade e a importancia que as novas tecnoloxías cobraron ante este desafío.

Participantes

Problema

Solución

En marzo de 2020, co inicio do confinamento, os profesores da FPCEUP teñen 15 días para adaptar o ensino á modalidade virtual.

A maioría dos docentes atoparon solucións para proporcionar materiais e continuar a docencia.FPCEUP: webinar + manual para formar os docentes.

Para reflexionar

Valoración

Comentarios alumnos

Debate actual

Poden ou deben os estudantes internacionais, doentes, traballadores ou con necesidades especiais ter acceso a aulas en liña que poidan seguir desde a súa casa?

FPCEUP

7 participantes SBLENDID6 profesores da FPCEUP involucrados en diversas áreas da investigación educativa.

WhatsappTeléfono

COMUNICACIÓN

Panopto(Plataforma da U. Porto)

GRAVACIÓN DE AULAS

Zoom

CLASES SÍNCRONAS

MoodleSigarra (plataforma U. Porto)

MATERIAIS

Xoves 3/3/22 (mañá)

En xeral positiva, pero non todo foi perfecto. Boa resposta dos docentes. No segundo confinamento (2021) estaban máis preparados.

  1. Boa comunicación cos docentes.
  2. Métodos de algúns docentes anticuados.
  3. Necesidade de formación de docentes.
  4. Sobrecarga de traballo.

En que se asemellan e en que se diferenza a situación vivida na FPCEUP coa vivida nas EOI en Galicia?

5 valoracións

feitas polos profesores participantes

Resumo de comentarios sobre a docencia virtual expresados polos profesores da FPCEUP participantes na sesión:Angélica MonteiroRui TrindadePreciosa FernandesCarlinda LeiteMarta SantosSofia

A COVID trouxo a oportunidade de recoñecer que hai outras alternativas. Non podemos pensar que podemos continuar facendo no ambiente virtual o mesmo que no presencial.

1

3

Na pandemia, non houbo posibilidade de formación adecuada do profesorado para a nova situación. Isto provocou un retroceso, porque o modelo presencial foi trasposto ao virtual.

5

A docencia virtual non é só colgar PDF en Moodle. É preciso que inclúa un aspecto social (feedback, interacción...), o aspecto cognitivo (niveis complexos de cognición e non só verificación de contidos) e a participación efectiva dos alumnos no coñecemento.

?

O blended learning (combinación de momentos síncronos e momentos de estudo independente dos alumnos con axuda dun ordenador) xa esistía antes da Pandemia.

4

+ info

Lorem ipsum dolor Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis iaculis sit amet lectus nec accumsan. Suspendisse vel ex ut turpis gravida dictum et non nunc. Quisque consectetur at arcu et rutrum. Vivamus viverra lorem at nisl hendrerit.

2

De pouco vale equipar as escolas con materiais informáticos ou pedagóxicos se estes non se usan. (En Portugal, un estudo demostrou que non se sabía se os equipamentos fornecidos polo Goberno estaban a ser usados nas escolas).

Consideras que a Pandemia trouxo novas oportunidades no ensino? Cales? Que mudou para ti desde a Pandemia? Que consideras esencial para ofrecer un ensino virtual de boa calidade?

Fundação Dr. António Cupertino Miranda

Sesión 2

Sesión en liña dunha aula do programa "Eu e a minha reforma", organizada pola Fundación Dr. António Cupertino Miranda.

Participantes

Eu e a minha reforma

Obxectivos

Programa de capacitación financeira e dixital dirixido a maiores de 55 anos.

Mellorar o coñecemento dos alumnos sobre produtos financieiros e dixitais. Crear hábitos para evitar fraudes.

Para reflexionar

Motivacións

Lema

Labor social

O programa tenta dar resposta a situacións cotiás que preocupan as persoas. Os alumnos son tamén acompañados socialmente no proceso de aprendizaxe.

Eu e a minha reforma

7 participantes SBLENDID2 profesores da FPCEUP Alumnos e docentes do programaRepresentantes da Fundación

Coñezo os meus dereitos?

Coñezo os meus deberes?

Sobre cales teño máis dúbidas?

CUESTIÓNS PLANTEXADAS AOS ESTUDANTES NO MÓDULO OBSERVADO

Sobre cales teño máis certezas?

Xoves 3/3/22 (tarde)

Cunha esperanza de vida de 90 anos é importante que os cidadáns coiden da saúde e do diñeiro.A incapacitación dixital é un problema para a autonomía das persoas.

É necesario ser dixitalmente competentes e financieiramente educados.

Sería posible ofrecer sesións en liña á cidadanía desde as EOI para crear un vínculo con ela?Poden os cursos en liña atraer más alumnos?

Fundação Dr. António Cupertino Miranda

No poupar está o ganho

Obxectivos

Programa dirixido a escolas do Porto e a súa área metropolitana.

Formación de profesores (diploma).Capacitación dixital. Inculcar cultura do aforro.

Para reflexionar

Participantes

Portugal

Olimpiadas

Antes da Pandemia, a Fundación organizaba esta competición interescolar para motivar os alumnos e as escolas a formar parte do programa.

25%

No poupar está o ganho

+10

3000

convocatorias

alumnos

650

clases

Sesión 3

Sesión en liña dunha aula do programa "No poupar está o ganho", organizada pola Fundación Dr. António Cupertino Miranda.

Participantes

7 participantes SBLENDID Alumnos e docentes do programaRepresentantes da Fundación

Venres 4/3/22 (mañá)

Poderían as EOI establecer lazos cos institutos, con algunha iniciativa virtual para darse a coñecer entre potenciais alumnos?

do currículo pode ser escollido pola propia escola. Moitas optan por participar no programa.

Nunha clase de educación secundaria presencial, a docente de "No poupar está o ganho" dirixíase aos alumnos através de videoconferencia proxectada na pizarra dixital. Desde alí facía preguntas e mostraba as distintas aulas do museo virtual creado para introducir os contidos da sesión. Neste caso, os billetes de euro e a súa simboloxía. Por cada pregunta acertada, a clase gañaba puntos que, no final, se traducían en euros.

Sesión observada

Tecnologias Educativas

7 participantes SBLENDID1 profesor FPCEUPPonentes. 2 docentes da U. Porto: Rita SindeCatarina Sousa

Sesión 4a

Venres 4/3/22 (mañá)

Sesión na área de Tecnologias Educativas da Universidade do Porto na que nos informaron sobre os procesos de formación continua do profesorado.

Participantes

5 piares da innovación educativa na U.Porto

Premio de Excelencia Pedagóxica

Proxectos de innovación tecnolóxica

Unidades curriculares InovPed

Proxectos Europeos

Formación para docentes

Cal é a túa opinión sobre os piares nos que se basea a innovación educativa da Universidade do Porto? Cal cres que é a importancia dos premios educativos?

Para reflexionar

Sesión 4b

Venres 4/3/22 (mañá)

Resumo de comentarios sobre a a innovación educativa na Universidade do Porto expresados pola ponente Margarida Amaral, do Departamento de Tecnologias Educativas da U. Porto.

O departamento de Tecnologias Educativas da Universidade do Porto está formado por un equipo multidisciplinar que inclúe unha enxeñeira e varios técnicos audiovisuais.

1

3

A U. Porto conta con dúas plataformas para o ensino: Moodle (repositorio para ensino presencial) e Academia UP (concibido para ensino virtual).

5

Entre os cursos que elaboran, atópanse moitos dirixidos a docentes. En 2018, lanzaron, en colaboración coa Faculdade de Letras da U Porto un curso de competencia dixital para profundar na innovación do ensino das linguas estranxeiras.

?

En 2020, coa Pandemia, creáronse 180 horas de webinars en tan só 11 días. A asistencia aos cursos organizados foi, no entanto, disminuíndo a medida que avanzaba o tempo e a situación melloraba.

4

2

Desde 2015, o departamento crea MOOCs que, na presentación presencial da primeira edición, congregaron a máis de 100 persoas.

Wooclap, Socrative, Kahoot e Mentimeter son algunhas das APPS que se empregan na U Porto para fomentar as tecnoloxías en clase. Úsalas? Usas algunha outra? Cal é a vantaxe de empregalas?

RESUMO MOBILIDADE

Aprendizaxes

Agradecementos

Ao CAFI por organizar a mobilidade e ás miñas compañeiras de aventura polas boas horas de conversas e intercambio de opinións. Se completas o formulario que aparece abaixo, tamén a ti.

+info

  • Nulla pulvinar vitae orci sagittis pellentesque.
  • Etiam dictum scelerisque augue, nec pulvinar turpis elementum id.
  • Etiam rutrum imperdiet odio, dignissim varius tortor.
  • Mauris accumsan ante nisl, id faucibus lacus tincidunt at.

Oportunidades

Que parte dos cambios forzados pola Pandemia quedarán connosco no futuro? Cales ofrecen posibilidades de mellorar a docencia e chegar a máis xente?

Próximos pasos

Este formulario de Google pretende recoller impresións de docentes das EOI de Galicia con respecto a temas tratados ou xurdidos en conversas durante a Mobilidade.

Porto 3 e 4 de marzo de 2022

Neste fío de Twitter recóllense as valoracións que fixemos as 7 participantes na mobilidade.