4.1 Instalación no equipo do profesor (servidor)

Instalación no equipo do profesor

EPOPTES pode instalarse en equipos coa maqueta Abalar libre

Nos equipos do centro que non forman parte do equipamento das aulas Abalar/EDIXGAL (por exemplo, os equipos dunha aula de informática), equipos coa maqueta Abalar Libre, tamén pode instalarse e configurarse a aplicación EPOPTES

Instalación do equipo do profesor (servidor)

Para realizar esta instalación é necesario dispoñer de permisos de administrador no equipo, polo que o primeiro paso será identificarnos como "root" no equipo do profesor.

Iniciamos una sesión no terminal como "root"

Abrimos un terminal e tecleamos o seguinte comando, para identificarnos como "root":

su -

Ao pulsar a tecla ENTER (para confirmar o comando) pediranos que introduzamos o contrasinal (password) do usuario "root". O contrasinal que debemos introducir será toor:

toor

password

NOTA: Mentres introducimos o contrasinal, o terminal non mostra ningún dos caracteres tecleados, polo que pode dar a impresión de que non está escribindo nada, pero en realidade non é así.

Despois de introducir o contrasinal, pulsamos a tecla "ENTER" para confirmar. Se introducimos correctamente o contrasinal, o terminal mostrará o caracter "#" para indicar que a partir dese momento estaremos traballando con permisos de administrador.

root

Instalación da aplicación EPOPTES no equipo do profesor.

Antes de levar a cabo a instalación, é conveniente actualizar a lista de paquetes dispoñibles para apt escribindo o comando:

apt update

update

E premendo a tecla ENTER.

A continuación, para realizar a instalación, tecleamos o seguinte comando no terminal:

apt install epoptes

Despois de pulsar "ENTER" para confirmar o comando, iníciase a instalación. Pouco despois de iniciar esta instalación, pediranos confirmación para continuar; nese momento debemos puslar a tecla "S" ou  ENTER para permitir que a instalación continúe.

enter

Habilitar o usuario do equipo para poder usar EPOPTES.

A continuación temos que integrar (habilitar) ao noso usuario non administrador (usuario) para que poida usar Epoptes nese ordenador

gpasswd -a usuario epoptes

habilitar usuario

E prememos a tecla ENTER.

IMPORTANTE:  Por defecto, o nome de usuario en todos os equipos que teñen a maqueta Abalar libre é "usuario". En caso de facer a instalación noutro sistema Debian diferente, deberemos substituír "usuario" polo nome de usuario que queiramos habilitar.

Cambiar o nome de host do equipo do profesor (servidor).

O nome do equipo que buscan por defecto os clientes (ordenadores dos alumnos) para conectarse é “server” polo que debemos editar a configuración do “hostname” do ordenador e poñemoslle “server” ao equipo do profesor.

Para editar este ficheiro, utilizaremos o editor "nano"

nano /etc/hostname

editar hostname

Cando temos en pantalla o ficheiro editable, borramos o nome que aparece por defecto e substituímolo por:

server

Agora  deberemos gardar os cambios pulsando a combinación de teclas "CTRL + O", confirmar con ENTER e finalmente pechar o editor usando a combinación "CTRL+X".

A continuación hai que modificar o ficheiro /etc/hosts , polo que usando de novo o editor "nano" escribiremos o seguinte comando:

nano /etc/hosts

Cando teñamos o ficheiro editado en pantalla, debemos cambiar a segunda liña para se vexa asi:

127.0.1.1 server

Igual que no caso anterior, antes de pechar o editor "nano" con "CTRL+X", usaremos a combinación de teclas "CTRL + O" e confirmaremos con ENTER para gardar os cambios realizados.

Para finalizar, reiniciamos o equipo.

A partir deste momento, o profesor poderá usar o programa epoptes (Aplicacións > Internet > Epoptes) para monitorizar aos seus alumnos.

Última modificación: Mércores, 20 de Marzo de 2024, 13:08