Asesoría de bibliotecas escolares


 A Asesoría de bibliotecas escolares é o equipo integrado na Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos da Consellería de Cultura Educación e Universidade , que coordina todas as actuacións en materia de bibliotecas escolares e fomento da lectura integradas no Plan LÍA de Bibliotecas Escolares.

Pode contactar coa Asesoría de bibliotecas escolares a través de:

Teléfono: 981 54 65 47 - 981 54 65 74 - 881 99 76 37

bibliotecasescolares@edu.xunta.es

 

 
@bescolaresgal 

 

#bescolaresgalAbertas: Clubs de Lectura

"Esta mesma pegada compartida persiste nos clubs de lectura, que non deixan de multiplicarse, crecer e  agromar, construíndo comunidades de memoria, solidariedade e encontro."
Irene Vallejo "Manifesto pola Lectura"
 
Neste curso, esta actividade continúa nas bibliotecas escolares, presencial ou telemáticamente, con todas as medidas de seguridade. Continúan os encontros compartidos, as colaboracións coa biblioteca, os encontros con autores e autoras...
 
A convocatoria de clubs de lectura para o curso 2020/2021 está integrada por 213 centros que acolen alumnado de ensino secundario, bacharelato, formación profesional ou ensinanzas de réxime xeral. Ao mesmo tempo, o número de clubs segue a medrar nos centros de ensino primario, construíndo pontes cara o futuro. Clubs de alumnado, profesorado, familias, en distintas linguas e con diferentes temáticas.
 
Neste momento, e como sempre, cómpre poñer en valor o traballo de todos e todas os que fan posible que a lectura chegue aos clubs, non olvidar a cadea do libro, aos autores/as, ilustradores/as, editores/as, libreiros/as... Unha comunidade que continúa colaborando, con xenerosidade, cos clubs de lectura das nosas bibliotecas.
 
Imaxe do club de lectura "Viaxeiros de papel" do CEIP Emilia Pardo Bazán (A Coruña)
 
Clubs de lectura en marcha nas bibliotecas escolares galegas: 
 

#bescolaresgalAbertas:Traballo por Proxectos

As Instrucións de 1 de setembro de 2020, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, en relación  coa organización e funcionamento das bibliotecas escolares, para o curso 2020/2021 recollen na claúsula Primeira, punto 7, que a biblioteca escolar deberá facilitar o tratamento transversal dos contidos e un enfoque interdisciplinario en proxectos e actividades, contribuíndo así aos cambios metodolóxicos imprescindibles.
 
Ponse de manifesto o importante esforzo que, neste curso estraño, están a facer as comunidades educativas introducindo, ou continuando, coa metodoloxía de aprendizaxe por proxectos, liderados pola biblioteca escolar ou que se desenvolven co seu apoio.
 
Nas bibliotecas escolares xurden novos proxectos ou continúan os do curso anterior. A persar da variedade, obsérvase que se impoñen temáticas que poñen o foco na saúde, no coidado do medio... na actualidade da realidade que estamos a vivir.
 
Imaxe do PDI "Botarse ao monte" do CEIP P. As Covas-Meaño 
 
Proxectos nos que andan as bibliotecas escolares galegas: 
 

#bescolaresgalAbertas: Familias na biblioteca escolar

 

 

 

Enfrontamos o segundo trimestre dun curso cheo de incerteza no que as bibliotecas escolares galegas deron apuntalado actividades sistematizadas e a participación e colaboración da comunidade educativa.

É o caso da implicación das familias, esas que estiveron aí durante o cese da actividade presencial e que continúan agora, presencial ou virtualmente, coas súas lecturas, colaboracións, participando nos proxectos, na radio, nos clubs de lectura...

Os bos resultados desta vinculación levaron aos centros a buscar a situación máis axeitada para seguir procurando a súa complicidade e implicación nas propostas e actividades da biblioteca escolar.

 

Imaxe da biblioteca do CRA de Culleredo (A Coruña)

 

Participación das familias nas bibliotecas escolares galegas:

 

 

 

 

#bescolaresgalAbertas: Voluntariado na biblioteca escolar

 

 

Ao inicio deste curso, o traballo das bibliotecas escolares semellaba, máis que nunca, unha tarefa de difícil desempeño. Rematando xa o primeiro trimeste, as evidencias son que , aos poucos, as actividades sistematizadas van retornando.

E así ocurre co Voluntariado na biblioteca escolar, unha das iniciativas do programa Bibliotecas Escolares Solidarias. Un curso máis os voluntarios e voluntarias, tanto de primaria como de secundaria, comprométense a realizar unha serie de tarefas en relación coa biblioteca. Axustándose aos protocolos que a situación sanitaria esixe, editan vídeotitoriais que explican as novas normas, a formación de usuarios, o funcionamento das mochilas viaxeiras; realizan os préstamos nas súas aulas, desenvolven actividades de fomento da lectura, obradoiros creativos, programas de radio...

A pesar da situación, e máis que nunca, este programa continúa favorecendo actitudes de colaboración e solidariedade, colaborando na formación dunha cidadanía crítica e comprometida.

 

Na imaxe, voluntario preparando unha mochila viaxeira na biblioteca do CEP Brea Segade (Taragoña-Rianxo) 

Actividades de voluntariado nas bibliotecas escolares galegas:

 

 

IES Luís Seoane (Pontevedra): un centro LÍA.2

O IES Luís Seoane, de Pontevedra, conta cunha biblioteca escolar activa desde hai anos, integrada no Plan de mellora de bibliotecas escolares a partir do curso 2008/2009. Este centro que leva tempo traballando en propostas colaborativas de ámbito internacional contempla a súa biblioteca como referente para o alumnado á hora de explorar, deseñar, informarse, compartir, crear e comunicar en relación coas temáticas nas que se implica, como membro destacado das Escolas Asociadas Unesco ou os programas Erasmus de colaboración. En 2019 esta biblioteca foi convidada a participar no proxecto "Bibliotecas LÍA.2" da consellería de Cultura, Educación e Universidade. É tamén sede de varios grupos de lectura, iniciativa na que participan desde 2013. Da man de profesorado e alumnado coñecemos esta biblioteca e algúns dos seus espazos, servizos e actividades.

Materiais do Encontros Bibliotecas Escolares de Galicia 2020 na rede

 

 

 

Os pasados 19, 20 e 21 de novembro de 2020 celebrouse, no Palacio de Congresos de Santiago de Compostela, o Encontro de Bibliotecas Escolares de Galicia 2020 na rede. Cun formato telemático, debido a situación sanitaria, desenvolvéronse conferencias plenarias e tres itinerarios formativos: Biblioteca Escolar, Xeografías Lectoras e Biblioteca Escolar Fronte á Adversidade.

No enlace que adxuntamos a redeBE podedes acceder aos vídeos das presentacións e aos materiais aportados  polos poñentes.

 

 

 

 

 

 

 

 

CEIP Lamas de Abade (Santiago de Compostela): un centro LÍA.2

 
Alumnado voluntario da biblioteca do CEIP Lamas de Abade, de Santiago de Compostela, guíanos a través dunha reportaxe da súa emisora de radio pola biblioteca escolar que coñecen tan ben. A biblioteca O recuncho de Abadiño integrouse no Plan de mellora de bibliotecas escolares no ano 2006 e tense significado polas súas actividades de fomento da lectura e polos traballos interdisiciplinares nos que participa todo o centro, coordinados desde a biblioteca escolar, entre outros aspectos. En decembro de 2017 foi integrado no proxecto "Bibliotecas LÍA.2,  ao aceptar o reto da consellería, co fin de explorar as posibilidades de evolución da súa biblioteca cara un centro creativo das aprendizaxes. O traballo realizado até o momento indica que esa evolución estase vivindo xa e que non para aquí, porque é unha biblioteca viva que vai adaptarse ás necesidades do alumnado e da comunidade educativa. 
 
 

Novos artigos sobre bibliotecas escolares na Revista EDUGA de decembro de 2020

 
 
A Consellería de Cultura, Educación e Universidade  vén de facer público o novo número da Revista Galega do Ensino (EDUGA), que conta cunha sección fixa de Bibliotecas Escolares. Neste número 80 de decembro de 2020 publícanse un total de 6 artigos, nas tres sub-seccións: Biblioteca escolarBoas prácticas e Hora de Ler. Nestes artigos, atopamos reflexións e actividades sobre o papel da biblioteca creativa no cambio das dinámicas dos centros e na promoción dos talentos do alumnado, a radio como nexo de unión durante o cese da actividade formativa presencial, o traballo por proxectos e as xeografías lectoras propias e imaxinadas. Unha revisión destes artigos, e do resto de traballos publicados en números anteriores da revista, serve para achegarse á realidade das bibliotecas escolares galegas, autenticos motores de innovación e viveiros de cidadanía, tamén en tempos estranos.
 

 Xeografías lectoras na biblioteca escolar

Asesoría de bibliotecas escolares 

 

As bibliotecas creativas e a diferenciación curricular

Diego Rúa Romero - CEIP Canosa-Rus (Coristanco-A Coruña)

 

Betanzos, 800 anos

Julián Ferrer, Mª Jesús Santamariña e Mª Carmen Suárez

IES Francisco Aguiar (Betanzos-A Coruña) 

 

Onda ti: a radio que une

Diego A. López Rodríguez - CEIP Emilia Pardo Bazán (A Coruña) 

 

 Biblioteca creativa: removendo conciencias

Miriam Area Rodríguez - CEIP P. da Torre-Cela (Bueu-Pontevedra) 

 

Xeografías lectoras: atlas de lugares imaxinarios

Mª Carmen Rubio Piñeiro - CEIP Saco e Arce (Toén-Ourense) 

Resolución da convocatoria de Clubs de Lectura para o curso 2020/2021

 

O Portal Educativo vén de publicar a resolución definitiva da Convocatoria de Clubs de Lectura para o curso 2020/2021, segundo Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos do 23 de decembro de 2020. Distribúense contías, por un importe global de 200.000€, para o funcionamento de grupos de lectura en 213 centros públicos que matriculan alumnado de ensino secundario, bacharelato, formación profesional ou ensinanzas de réxime xeral. Estas asignacións estarán destinadas nun mínimo do 85% á adquisición de libros para o desenvolvemento da actividade propia do club, a lectura (os libros que se adquirirán pasarán a integrarse na colección da biblioteca escolar); un máximo do 15% poderá destinarse a costear actividades complementarias do club tales como encontros con creadores/as, visitas culturais relacionadas con librerías, bibliotecas, encontros con outros clubs, visionado de películas ou asistenca ao teatro, sempre relacionadas coa actividade dos grupos de lectura.

 

 

CEIP de Cervo (Cervo, Lugo): un centro LÍA.2

 
A biblioteca do CEIP de Cervo forma parte do Plan de mellora de bibliotecas escolares desde 2007, cunha actividade sempre moi importante, aberta a colaboracións e compromisos co entorno a través de proxectos propios e de proxectos compartidos coa "micro-rede da Mariña", un dos grupos de colaboración de bibliotecas escolares máis activos de toda a Rede de bibliotecas escolares de Galicia. Co paso dos anos a comunidade educativa do CEIP de Cervo foi construíndo unha cultura pedagóxica ben enraízada no seu medio e aberta  tamén ao mundo, participando, desde o facer da biblioteca, en programas de colaboración europeos. A través de distintas voces desta comunidade de aprendizaxe que pouco a pouco vai construíndose no CEIP de Cervo, arredor da súa biblioteca, podemos coñecer un dos proxectos educativos de maior interese nisto que chamamos as #bescolaresgal: 
 

 

CEIP de Vilar de Barrio (Vilar de Barrio, Ourense): Un centro LÍA.2

 
Vilar de Barrio é unha poboación pequena da provincia de Ourense, situada na Serra de San Mamede, cun centro educativo de infantil e primaria pequeno (arredor de 50 alumnos e alumnas), cunha biblioteca ben fermosa e ben activa, a biblioteca da Araña Maraña. Esta biblioteca, integrada no Plan de mellora desde 2010, abordou importantes transformacións nos dous últimos anos e hoxe é un espazo educativo integral, unha biblioteca creativa potente, lugar de encontro e de creatividade, espazo de convivencia e de aprendizaxe, un centro LÍA.2, grazas a un equipo docente creativo e comprometido e unha rapazada imaxinativa e con ganas de aprender e compartir. Entremos na biblioteca da Araña Maraña sen medo e cos ollos abertos: 
 

Por outro ano de boas lecturas!

 

Remata un ano estraño e difícil, un ano que mudou a nosa xeografía lectora, un ano no que descubrimos a capacidade reparadora e sanadora da lectura.

Que mellor xeito de enfrontar o 2021 que acudindo ás seleccións de lectura das nosas bibliotecas escolares, que chegan, unha vez máis, cargadiñas de libros, música, xogos, películas...  

Colaboracións:

Bibliotecas Escolares Solidarias. Centros inscritos nos programas de voluntariado para o curso 2020/2021 (primaria e secundaria

Portal Educativo publicou as relacións de centros que se adscriben a dúas das accións incluídas no programa Bibliotecas Escolares Solidarias, segundo a convocatoria deste programa do  16 de novembro de 2020.
VOLUNTARIADO DE LECTURA-A (alumnado de 5º e 6º de primaria): 62 centros inscritos. 
VOLUNTARIADO NA BIBLIOTECA ESCOLAR (alumnado de ensino secundario): 80 centros adheridos.
Esta é unha iniciativa da Consellería de Cultura Educación e Universidade  (Dirección Xeral de Centros e RR HH) en colaboración coa Consellería de Política Social, a través da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado.

IES Valadares, de Vigo (Pontevedra): un centro LÍA.2

A biblioteca do IES Valadares, de Vigo, forma parte do Plan de mellora de bibliotecas escolares desde 2016 e foi convidada a participar no proxecto "Bibliotecas LÍA.2" en 2018, pola súa traxectoria de traballo a prol das competencias informacionais e mediáticas do alumnado, e polo compromiso do equipo de biblioteca e do conxunto da comunidade educativa cunha biblioteca acorde ás necesidades do alumnado na sociedade do século XXI en materia de lectura e de información. Inmersos nunha dinámica de innovación pedagóxica, a biblioteca O Sobreiral das Palabras é unha referencia en materia de lectura, traballo coa información e os medios de comunicación, inclusión e voluntariado, con forte presenza nas redes sociais. 

CEIP de Leirado (Salvaterra de Miño, Pontevedra): un centro LÍA.2

Coñecemos, da man de nenas e nenos, nais e profesoras, a biblioteca do CEIP de Leirado (Salvaterra de Miño, Pontevedra), unha biblioteca moi activa desde a súa incorporación ao PLAMBE en 2007. Incorporada ao proxecto "Bibliotecas LÍA.2" en 2018, ampliou espazos e funcións, ofrecendo agora maiores posibilidades a toda a comunidade educativa para aprender con recursos diversos e ter acceso a bens e actividades culturais, nunha dinámica de atención á diversidade e igualdade de oportunidades para todas e todos. Explícao moi ben a responsable da biblioteca, Aurora Leirado cando di: "Todos estes recursos ao alcance do nos alumnado en medios onde, ao mellor, non teñen tanto acceso a nivel persoal a ter contacto con todo este tipo de cousas, é sen dúbida o mellor exemplo de que unha biblioteca é fundamental para a igualdade de oportunidades no acceso á cultura, á educación e a crear cidadáns capaces de compartir un espazo común e uns recursos comúns."

CEIP Quintela, de Moaña (Pontevedra): Un centro LÍA.2

Visitamos a biblioteca do CEIP Quintela, de Moaña, integrada no PLAMBE desde a segunda convocatoria en 2006, que evolucionou seguindo as necesidades do seu alumnado e o propio desenvolvemento do modelo de biblioteca escolar para adaptarse ás novas demandas que a sociedade lle vai facendo ao sistema educativo. De sempre, unha das liñas de traballo deste centro foi a colaboración coas familias, tamén desde a biblioteca escolar. En 2018 incorporouse ao proxecto "Bibliotecas LÍA.2". O equipo docente aceptou o reto da consellería para colaborar na exploración das novas funcionalidades da biblioteca escolar e, como podemos ver neste audiovisual, os avances son importantes e a biblioteca é hoxe un espazo de encontro e un centro creativo das aprendizaxes, tal e como se pretendía. Coma en todos os centros LÍA.2, a biblioteca como organismo vivo seguirá ampliando os seus obxectivos e ofrecendo a toda a comunidade educativa ocasións para a lectura, a escrita, a investigación, o traballo colaborativo, a comunicación e a convivencia. 

CEIP Alfonso D. Rodríguez Castelao, de Vigo: un centros LÍA.2

O CEIP Alfonso D. Rodríguez Castelao, de Vigo (Pontevedra) iniciou no ano 2019 unha transformación importante para ampliar a súa biblioteca e incorporar novos espazos, novos servizos, novas funcionalidades, como centro incluído no proxecto "Bibliotecas LÍA.2". Realizáronse intervencións destinadas a favorecer o tipo de prácticas educativas que viñan levando a cabo, convencido como está o equipo docente dos beneficios das metodoloxías activas, o traballo colaborativo e a formación do alumnado en competencias informacionais e mediáticas coa lectura e a escrita na base de todo. Unha biblioteca viva e inclusiva onde todo o alumnado pode desenvolver as súas capacidades. Un centro creativo das aprendixaxes en pleno exercicio. Este documento audiovisual, gravado na biblioteca do centro no outono de 2020 é un bo exemplo de como as bibliotecas escolares poden seguir sendo espazos de encontro e de aprendizaxe, mesmo en situacións adversas. Só é preciso ter claro os obxectivos e formar ao alumnado no uso dos espazos e dos materiais, e axustar as actuacións ás circunstancias, agardando tempos mellores.

Biblioteca Inclusiva e Axenda 2030

No ano 1992 a Asemblea Xeral das Nacións Unidas declarou o 3 de decembro como Día internacional das Persoas con Discapacidade

Este ano o tema do Día Internacional das Persoas con Discapacidade (IDPD) é "Participación e o liderado das persoas con discapacidade: Axenda de Desenvolvemento 2030". Céntrase no  apoderamiento das persoas con discapacidade para un desenvolvemento  inclusivo, equitativo e sustentable, como se pedía na Axenda 2030 para o Desenvolvemento Sustentable, que se compromete a "non deixar a ninguén atrás" e considera a discapacidade como unha cuestión transversal na implementación dos seus 17 Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS).

Hai tres cursos a Consellería de Cultura, Educación e Universidade iniciou o programa Biblioteca Inclusiva, dentro do Plan LÍA 2016-2020 de Bibliotecas Escolares. Este programa pretende sensibilizar sobre a necesidade de avanzar cara a unha biblioteca que responda realmente ás necesidades de todo o alumnado do centro e que enfronte, dunha forma decidida, os retos que presenta a diversidade.

As bibliotecas escolares galegas levan tempo reflexionando e traballando para seren espazos nos que o alumnado atope o seu lugar para traballar en proxectos comúns, espazos que integren a todos e todas sen deixar a ninguén atrás, promovendo unha actitude inclusiva, igualitaria, normalizadora, respectuosa e visibilizadora da diversidade.

Estes son algúns dos materiais do programa: 

 

Actividades das bibliotecas escolares neste día que moitos colectivos reivindican como da "diversidade funcional":

 

CEP Xosé María Brea Segade (Taragoña-Rianxo, A Coruña): un centro LÍA.2

O CEP Xosé María Brea Segade é un centro integrado no Plan de mellora de bibliotecas escolares desde 2006, na segunda convocatoria deste programa. Foron aló moitos cursos e moitas foron as transformacións vividas por esta biblioteca en paralelo ás mudanzas que se foron sucedendo no mundo educativo nestes últimos quince anos [Vídeo gravado en 2012]. Sempre o protagonismo foi do alumnado e da comunidade educativa no seu conxunto, unha das claves da traxectoria desta biblioteca escolar: os traballos por proxectos, o fomento da lectura, a normalización da lingua, a formación do alumnado en competencias informacionais e mediáticas, a procura da súa autonomía como lectores e lectoras, a cultura tradicional como base sobre a que medrar como persoas cos pés ben firmes no chan que pisan e a mirada posta no futuro que cómpre construír. En 2018 o Brea Segade foi convidado a participar neste proxecto LIA.2 que busca explorar, en colaboración coa comunidade educativa, as posibilidades da biblioteca escolar como "centro creativo das aprendizaxes". Pasado un ano procúranse evidencias das transformacións realizadas e de como repercuten no día a día do alumnado e nas prácticas pedagóxicas do centro. Este vídeo, gravado no outono de 2020, serve de testemuña da cultura pedagóxica que comparten moitos centros galegos nos que a biblioteca é un "acelerador de innovación", e da que é un bo exemplo a BBS, a Biblioteca do Brea Segade. 

Resolución provisional da convocatoria de Clubs de Lectura para o curso 2020/2021

O Portal Educativo vén de publicar a resolución provisional, de 1 de decembro de 2020, da convocatoria de Clubs de Lectura para o curso 2020/2021, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos.
 
Ábrese un prazo de 5 días naturais para a presentación de alegacións, contados a partir da data de publicación desta Resolución no Portal Educativo.
 
Na iimaxe, selección de obras para o Club de Lectura do IES A Basella 
 

Así o fixo... Óscar Villán

 

Continúamos coa iniciativa que quere poñer en valor o traballo dos ilustradores e ilustradoras galegos  ao longo de trece anos de colaboración e creación na edición dos carteis anuais para as bibliotecas escolares galegas; celebrarmos así estas fermosas imaxes a prol da lectura que fomos quen, entre todos, de poñer nos muros dos centros. En diferentes formatos, contarán o proceso de creación, a partir do lema proposto pola Asesoría. Unha iniciativa que permitirá achegar ao noso alumnado ao proceso de transformación dunha idea nunha imaxe. 

Óscar Villán é o autor do cartel "Biblioteca escolar, viveiro de Cidadanía" do curso 2019/2020, no que nos ofrece unha imaxe múltiple e evocadora de diversas situacións que unha biblioteca escolar pode facilitar, visibilizando como a  biblioteca escolar pode chegar a ser ese "viveiro de cidadanía" no que medren en confianza as xeracións novas e poidamos forxar esperanza fronte aos retos que o mundo actual nos presenta.

Nesta ocasión, o ilustrador debuxa o proceso de elaboración do cartel. A través dunha metáfora visual imos coñecendo os ingredientes, o proceso de cociñalos... en resumo, como o cartel foi collendo forma. Co seu traballo, Óscar agasállanos cun valioso documento cargado de contido (e humor) para traballar nas nosas bibliotecas os procesos creativos.


Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Desde o ámbito bibliotecario recoñécese a importancia dos Obxectivos da Axenda 2030 e a contribución das bibliotecas como  espazos que ofrecen acceso e oportunidades para todos e todas. As bibliotecas escolares están comprometidas coa Axenda 2030, xa que traballan a prol dunha educación de calidade (Obxectivo 4), na protección e salvagarda do patrimonio cultural (Obxectivo 11.4) e promoven a inclusión do acceso á información e ás tecnoloxías da información e comunicación (Obxectivos 5.b, 9.c, 16.10, 17.8.

A Dirección Xeral de Calidade Ambiental e Cambio Climático (Consellería de Medio Ambiente) achéganos os ODS traducidos ao galego, documento que sabemos será de interese para os proxectos e documentos das bibliotecas escolares.

 
 

#BibliotecasSTOPViolencia

As bibliotecas escolares son espazos privilexiados para traballar valores democráticos, de igualdade e cidadanía, espazos únicos para a aprendizaxe da convivencia.

 O 25 de novembro é unha data do calendario civil que as bibliotecas escolares integraron nas súas programacións porque cómpre unha chamada de atención fronte a actitudes larvadas  de violencia contra as nenas e as mulleres (con presenza nas relacións sociais, na publicidade ou en moitos produtos audiovisuais), que fixan valores contrarios á igualdade.

Este curso, sumámonos á convocatoria do CCB (Consejo de Cooperación Bibliotecaria) que lanza o  hashtag #BibliotecasSTOPViolencia  coa idea de promover a visibilidade das diferentes accións que se desenvolven desde bibliotecas ao redor desta temática. Queren facer visibles as actuacións que se fagan habitualmente, ou de maneira máis destacada durante estas semanas, en relación coa contribución realizada desde bibliotecas creando conciencia sobre esta realidade. 
Na imaxe, alumnado do IES Universodade Laboral de Culleredo preparando materiais para o 25N.
Como en anos anteriores, difundimos actividades nas bibliotecas escolares galegas arredor destas datas e en prol da igualdade:

Novembro, Mes da Ciencia en Galego nas Bibliotecas - 2020

 

... chámase ciencia e é unha das ferramentas máis poderosas que desenvolvemos os seres humanos para tratar de comprender como está organizado e como funciona o mundo. Xurxo Mariño Alfonso

Desde a Consellería de Cultura, Educación e Universidade, en colaboración coa Secretaría Xeral de Política Lingüística, vense impulsando a celebración anual do mes de novembro como o MES DA CIENCIA EN GALEGO NAS BIBLIOTECAS. Iníciase esta actuación coa elección dunha imaxe e a difusión dun texto, a modo de MANIFESTO, de Xurxo Mariño Alfonso, profesor, investigador e divulgador científico. O autor salienta que este mes "... é unha oportunidade estupenda para deixarse enfeitizar pola maxia dos libros e do coñecemento que atesouran."

Desde a Asesoría de bibliotecas escolares realizouse unha recompilación de recursoso dixitais , relacionados coa ciencia, en galego, que se pon a disposición de todas as bibliotecas: libros e unidades didácticas descargables en formato pdf, páxinas web de institucións, museos e asociacións de profesores e divulgadores científicos, convocatorias e propostas, blogs de ciencia dos centros educativos, experiencias de bibliotecas escolares, etc. 

 

Actividades nas bibliotecas escolares de Galicia: