O conselleiro de Educación entregou os premios de Excelencia Académica para o curso 2009-2010

A oitenta estudantes galegos cunha media superior a 9.3 puntos se lles recoñeceu publicamente os seus esforzos e recibiron unha achega económica así como un diploma

Lun, 14/12/2009 - 09:55

O conselleiro de Educación e Ordenación Universitario, Xesús Vázquez Abad, fixo entrega hoxe dos premios de excelencia académica aos 80 estudantes que comezaron no Sistema Universitario Galego no curso 2009-2010, e que hoxe viron recoñecidos publicamente os seus esforzos. Os galardoados beneficiáronse dunha bolsa de 240.000 euros, o que supón unha achega de 3.000 para cada un dos benefiados, que tamén recibiron un diploma e un agasallo conmemorativo do acto.

Con este acto a Consellería demostrou unha vez o seu interese por lograr una mellor excelencia académica a través do esforzo realizado por todos o implicados no proceso educativo, dende a mesma Xunta, pasando polos centros de estudos obrigatorio, e todas as ramas de formación xa sexan universitarias ou profesionais, que permitan ter cada vez mellores profesionais formados dentro de Galicia para saír ao mercado laboral da comunidade, do estado español e de Europa e o resto do mundo.

Durante a entrega dos premios o conselleiro recordou que "estes galardóns son unha peza clave da política de estímulo e mellora da calidade do Sistema Universitario de Galicia. Van destinados ao alumnado de recoñecida capacidade e compromiso persoal co esforzo que unha educación de calidade require".

Respecto do labor que terán as universidades cos estudantes galardoados o conselleiro recordou que "terán a oportunidade e o compromiso de colaborar directamente na formación de estudantes do máis alto nivel o que, sen dúbida, satisfará unha das aspiracións de todo bo profesor universitario: contar con alumnos capaces, dedicados, entregados e cheos do dinamismo e a curiosidade propios da súa idade, a quen abrir os ollos á Ciencia e ao Coñecemento e de quen recibir o estímulo para mellorar e manterse ao día", Ademais quixo resaltar que "con estes Premios bríndaselles a estudantes, profesores e Universidades unha oportunidade única para facer da excelencia o motor do ensino universitario na nosa Comunidade".

Os galardoados

Durante a súa intervención o conselleiro explicou que os 80 estudantes foron premiados, cunha puntuación igual ou superior ao 9'3, de entre as 161 solicitudes presentadas, índice que demostra o alto rendemento dos alumnos e o interese por este recoñecemento ao seu esforzo. Entre eles demsotrase unha gran igualdade entre as catro provincias galegas, e que deles o 62% son mulleres. O 66% dos galardoados estudou en Institutos de Ensino Secundario, un indicador máis do estándar de calidade do que goza o noso sistema de ensino público.

Os premiados comezaron este curso a estudar en tódalas áreas de coñecemento universitario, aínda que a maioría deles decantouse polas ciencias da saúde e as ensinanzas técnicas (77% dos premiados). En total 45 dos premiados están a estudar na Universidade de Santiago de Compostela, 18 en A Coruña e 17 en Vigo.

No acto estiveron presente a conselleira de Facenda, Marta Fernández Currás e a directora do IES de Ames, María Soledad Louro, que falou en represetación dos centros de educación secundaria onde cursaron estudos os alumnos seleccionados. Ademais asistiron o subdirector de Universidades, Jose Alberto Díez de Castro, o delegado da Xunta de Galicia en A Coruña e Ourense, Diego Calvo Pouso e Rogelio Martínez López respectivamente, así como os reitores das tres universidades galegas. Xunto a eles a xefa territorial de A Coruña María Teresa Villaverde Pais. Ademais das vicepresidentas de Anpe, María Luisa Seoane e Rosa Urbano.